Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako teillä alkoholi ahdistukseen?

Vierailija
04.10.2021 |

Itse juuri otin lasillisen kun ahdisti niin pahasti. Kyllähän se toimii.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut alkoholia kohta 25 vuotta eikä ole ahdistanut vielä kertaakaan. 

Vierailija
22/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa. Känniin asti ei kannata juoda, ostan alkosta vain pikkupulloja, näin varmistan, ettei tule juotua liikaa, pari ravintola-annosta tiukkaa auttaa selviämään illasta. Illalla mun ahdistus on pahimmillaan.

Tiedäthän, että jos juot pari annosta tiukkaa joka ilta, olet todennäköisesti alkoholisti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma alkoholismini lähti siitä, kun aloin "lääkitä" alakuloa, ahdistusta ja jännitystä alkoholilla.

Sama mulla. Nyt 11 viikkoa juomatta ja olo on paljon parempi ja rauhallisempi.

Vierailija
24/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon vähintään pullollisen viiniä iltaisin. Rentouttaa mukavasti. Ei ahdista eikä ole yksinäinen olo. Olen lapseton sinkku, joten kukaan ei joudu katsomaan tätä meininkiä. Kärsin krapulasta vain silloin, kun menee yli 2 pulloa viiniä. Käyn töissä ihan normaalisti.

Vierailija
25/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistus ja jännitys katoaa, kun vetää pullon Jallua. Nam.

Vierailija
26/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon vähintään pullollisen viiniä iltaisin. Rentouttaa mukavasti. Ei ahdista eikä ole yksinäinen olo. Olen lapseton sinkku, joten kukaan ei joudu katsomaan tätä meininkiä. Kärsin krapulasta vain silloin, kun menee yli 2 pulloa viiniä. Käyn töissä ihan normaalisti.

Aikamoista, kuinka monta kertaa viikossa?

Vierailija
27/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaa. Känniin asti ei kannata juoda, ostan alkosta vain pikkupulloja, näin varmistan, ettei tule juotua liikaa, pari ravintola-annosta tiukkaa auttaa selviämään illasta. Illalla mun ahdistus on pahimmillaan.

Tiedäthän, että jos juot pari annosta tiukkaa joka ilta, olet todennäköisesti alkoholisti? 

Ei kuule kiinnosta. Jos alkoholi auttaa mua rämpimään illan läpi ja saan vielä nukuttuakin, niin ei leimaamiset heilauta.

En juo joka ilta, mutta useina iltoina viikossa. Tässä ahdistuksessa mua ei kiinnosta mitkään terveysvaikutukset, pari alkoholiannosta jos tuhoaa mun terveyden, niin siitä vaan. En näe elämisessä mitään mieltä muutenkaan.

Vierailija
28/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos känniin asti joisi niin auttaisi, mutta kroppa ei kestä sitä tahtia pitkään joten tyydyn liikuntaan.

Vierailija
29/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista vaivaa ei olekaan johon alkoholi ei auttaisi.

Sellaista ongelmaa ei olekaan, jota ei alkoholilla sais pahennettua. 

Nyt kyllä tulee sellaista AA-kerholaista jargonia ettei sen kirjoittajakaan usko siihen itsekään.

Mihin ongelmaan viina auttaa?

Vierailija
30/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krapulassa sitten vasta ahdistaakin. Joten mieluummin ilman.

Jaa, mulla päinvastoin. Mikä hieno kokemus pari päivää ja yötä nukkua huonosti, kylmä, kuuma, väristykset ja se mahtava fiilis kolmantena päivänä kun on puhdistautunut. Jumalainen, voittajan olo 🤩👍 Kannattaa kokeilla.

Vierailija
31/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kovaan ahdistukseen ei minulla auta.

Vierailija
32/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alkoholi vaa pahentaa sitä

kannabis auttaa ahdistukseen

Vierailija
33/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaahan se. Kun juo sammumiseen asti saa nukuttua kerrankin. Seuraava päivä menee sitten myös nukkuessa. Ahdistus iskee krapulapäivän jälkeen mutta se johtuu työstä ei alkoholista.

Vierailija
34/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei suostu uusimaan bentsoreseptiäni joten juon viinaa.

Lääkärin vika että juon viinaa.

Vierailija
35/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riippuu lajikkeesta.. pitää olla paljon cbd ja maltillisesti thc.

Vierailija
36/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 minuuttia, vielä kerkeis laittaa vaatteet päälle ja juosta lähikauppaan ostamaan muutama olut.

mutta päätin että saa riittää. liian usein tulee tissuteltuu.. ei hyväksi keholle.

en halua  että olen alkoholin orja vaan alkoholin herra.

Vierailija
37/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se taitaa olla monesti niin, että lyhyellä aikavälillä hetkellisesti alkoholi voi kyllä auttaa ahdistukseen tai veetutukseen. Suurempi tai pidempiaikaisempi käyttö, ja varsinkin jälkeenpäin... voi taas sitä ahdistusta sitten lisätä tai aiheuttaa. Mutta tilanteen ja ihmisen mukaan vaikutus tietty vaihtelee.

Mutta yleisesti ottaen kokemukseni mukaan mielestäni esim. ns. " nollaus" havoin toteutettuna voi toisinaan toimiakin :) tai pari lasia viiniä rentoutukseen. Joskus voi tulos kyllä olla päinvastainenkin, eli lisää ahdistusta..

Vierailija
38/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 minuuttia, vielä kerkeis laittaa vaatteet päälle ja juosta lähikauppaan ostamaan muutama olut.

mutta päätin että saa riittää. liian usein tulee tissuteltuu.. ei hyväksi keholle.

en halua  että olen alkoholin orja vaan alkoholin herra.

Onneksi ei myydä enää klo 21 jälkeen. Sitten ei tarvitse enää kutkuttaa..

Vierailija
39/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa toimia just nousuhumalan ajan- krapulat kauheita.

Lopetin läträämisen kokonaan, voin paljon paremmin.

Mutta eihän sitä ole pakko juoda niin paljon että tulee krapula.

Vierailija
40/44 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotinkin milloin joku narkkari tulee kirjoittamaan tuollaista. Kannabiksen kanssa on täysin sama juttu kuin alkoholinkin - kun on pilvessä/pää sekaisin niin silloin ei ahdista mutta kun kannabiksen vaikutus alkaa häviämään niin ahdistus palaa. Sitten kierre onkin valmis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi