Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muun kuin taloudellisen syyn vuoksi tuettu loma?

Vierailija
28.11.2014 |

Onko joku saanut? Siellähän mainitaan terveydelliset ja sosiaaliset syyt. Olemme 2x yrittänwet hakea näihin vedoten, mutta lomaa ei ole saatu. Siis erään sairauden järjestön kautta on haettu juuri meidänperheen sairauteen liittyvää lomaa. Minä olen hoitovapaalla, mies töissä. Ilmeisesti pitäisi molempien olla työttömiä tms. jotta loman saisi!?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mies töissä ja olin kht:lla kun saatiin tuettu loma. Meillä tosin painaa miehen velat, veikkaan ylivelkaantumista myöntämisperusteeksi.

Vierailija
2/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheen suuri koko oli varmaan peruste. Viisi lasta, yksi erityislapsi, molemmat vanhemmat töissä. Normilomat ei olleet vanhemmille lomia kun lapset oli pienempiä. Kerran haettiin tuettua lomaa ja päästiin, täysihoito, lapsille ohjattuja aktiviteetteja yms, aivan luksusviikko jo pelkästään sen takia ettei tarvinnut ruoka-asioita murehtia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme aikanaan sen vuoksi, että siskoni on vammainen. Molemmilla vanhemmilla oli työpaikka, ja isäni tienasi ihan hyvää palkkaa.

Vierailija
4/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 07:38"]Me saimme aikanaan sen vuoksi, että siskoni on vammainen. Molemmilla vanhemmilla oli työpaikka, ja isäni tienasi ihan hyvää palkkaa.
[/quote] Eikä siis ollutenempää lapsia meidän lisäksi.

Vierailija
5/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet, joilla vammainen lapsi, voivat saada tuettuja lomia.

Vierailija
6/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeesti ärsyttää että miksi normaali/parempituloisten pitää hakea noita lomia?  Ettekö te helkkari vois varata itse lomat normaalihinnalla.

Meillä on pienet tulot ja lainaa. Perheen kokokin on sellanen että uskon että saatais tuettu loma. Ei vaan koskaan ole tullut haettua. Miehen lomat ei mene aina niinkuin toivoisi. Seuraavaks ajattelin että lähden yksin lasten kanssa. 

Vierailija
7/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdella perheessä sama pitkäaikaissairaus. Olemme olleet Kelan järjestämässä kuntoutuksessa, mutta tuettua lomaa ei ole saatu.

Ap

Vierailija
8/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljellä on synnynnäinen sydänvika joten pienenä oltiin joillakin sydänliiton lasten leireillä. 

Vierailija
9/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:05"]Mua oikeesti ärsyttää että miksi normaali/parempituloisten pitää hakea noita lomia?  Ettekö te helkkari vois varata itse lomat normaalihinnalla.

Meillä on pienet tulot ja lainaa. Perheen kokokin on sellanen että uskon että saatais tuettu loma. Ei vaan koskaan ole tullut haettua. Miehen lomat ei mene aina niinkuin toivoisi. Seuraavaks ajattelin että lähden yksin lasten kanssa. 
[/quote]

Juuri esim sen sairauden vuoksi. Meillä on mennyt rahaakin paljon sairauden aiheuttamiin menoihin. Ja "lomalta" saisi vertaistukea, koska sinne tulisi samasta sairaudesta kärsiviä tuon järjestön kautta. Minun tuloni ovat sen alle 300e kuussa.

Ap

Vierailija
10/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää osata kirjoittaa oikein. Tuttavaperhe oli just tuetulla lomalla syysloman aikoihin. 2 lasta äiti kotona ja isä töissä. Oli kuule kirjoittanu omat väsymykset ja masennuksen ( ei kyllä mitään lekurin vahvistamia) ja sen että tulot pienet ja velkaa...sius korosti kurjuutta. Ei lomia yhteistä aikaa vuosiin ja plaa plaa. Oikeesti ne oli käyny sinä vuonna kahelkeen vkloppu reissuja ja talvella olivat olleet lapissa...että näin..

Vierailija
11/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:05"]Mua oikeesti ärsyttää että miksi normaali/parempituloisten pitää hakea noita lomia?  Ettekö te helkkari vois varata itse lomat normaalihinnalla. Meillä on pienet tulot ja lainaa. Perheen kokokin on sellanen että uskon että saatais tuettu loma. Ei vaan koskaan ole tullut haettua. Miehen lomat ei mene aina niinkuin toivoisi. Seuraavaks ajattelin että lähden yksin lasten kanssa.  [/quote] Juuri esim sen sairauden vuoksi. Meillä on mennyt rahaakin paljon sairauden aiheuttamiin menoihin. Ja "lomalta" saisi vertaistukea, koska sinne tulisi samasta sairaudesta kärsiviä tuon järjestön kautta. Minun tuloni ovat sen alle 300e kuussa. Ap

[/quote]  

En siis tarkoittanut teidänkaltasia perheitä vaan ylipäänsä normi ja hyvätuloisia. Ajattelin että jätettäis ne lomat niitä todella tarvitseville. Meillä ei ole varaa matkustella eikä varata viikon mökkilomia. Ehkä mä vielä haen tuota tuettua lomaa ja lähden vaikka lasten kanssa yksin.  Sairaudetkin ymmärrän koska sieltä voi oikeesti saada ainKin henkistä vertaistukea.

Kerran yks tuttu sanoi että niihin pitää vähän liioitella perheen tilanne. Olin että täh..

Vierailija
12/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viime vuonna vastaavan surkutteluperustelun, mutta ei silti tullut lomaa. En ole keksinyt muuta syytä kuin että miehellä on sitten ilmeisesti liian isot tulot vaikka on ihan perus palkansaaja. Meillä on lähes 200 tonnia asuntolainaakin.
Ap

Vierailija
13/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jotain muuta paikkaa. Noita tuettuja lomia myöntää monet eri tahot.

Vierailija
14/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa perhe jonka tiedän noita saavan, on sellaisen että molemmat vanhemmat vakityössä, aika uudessa omakotitalossa asuvat, paljon tuntuvat kulkevan baarissa. Lapsia toki 5, eli se ehkä vaikuttaa, mutta ei niistä kukaan ole ns erityislapsi.

Vierailija
15/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä saatiin ilman sen kummempia surkutteluja tuettu loma viime joululle. Mies yrittäjä (ok tuloinen) ja itse olin kotona. Kaksi lasta, nuorempi vajaan vuoden silloin. Ehkä sitten joululle ei ole niin tunkua näihin? Kirjoitin lähinnä että mies ei osaa lomailla muulloin kuin pakollisina pyhinä ja kylpylälomat on jouluisin niin kalliita ettei sitten tulisi lähdettyä kotoa mihinkään. Jostain yrittäjien lomapaikasta saatiin tämä, haettiin muualtakin ja ne hylättiin koska täältä oli saatu positivinen vastaus.

Vierailija
16/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kerran lapseni kanssa kahdelleen. Lapsella on astma ja allergiaa. Itselläni syöpä ja muita perussairauksia. mies töissä tienaa keskiverrosti, mutta juntti ei lähde lomille !!! eli vaikka saatiin tuettu loma, ei lähde !! tuon kirjoitin hakemukseenkin, ettei mies ole meidän kanssa tekemässä mitään.

Loma oli mukavaa, itselle jut toi et ei tarttenut tehdä ruokaa, lapselle oli seuraa ja järjestettyä tekemisät :) kannatta hakea. yleensä perusteet on sostilanne ja SAIRAUDET. Ainakin tuossa ryhmässä , jossa olimme oli kaikki jollain tapaa sairairat, eli lapsi tai joku lapsisat ja jompi kumpi vanhemmista olis sairas. ei siis riitä,et yksi jäsen perheessö on esim masentunut. tuon lisäksi taisi kaikilla olla huonot tulot... oltiin kuntoutustuella, työttömänä... jne kotihoidontuella olohan on vapaa ehtoista, eli ei oikeuta sen vuoksi lomaan, jos aiheuttaa rahahuolis toi khh tuella olo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä