Isän kuolema.
Moi! Osaako joku auttaa? Vanhempani erosivat noin kymmenen vuotta sitten. Avioliitossa noin 30v. olivat. Lapsiakin siunaantui. Erossa äitini joutui maksamaan tasinkoa isälleni kuulopuheiden mukaan.papereita en ole nähnyt tästä koska olen ns. Musta lammas. Valkea lammas on kyllä perillä näistä asioista mutta salaa ne äitimme kanssa minulta. Äitini ei sanojensa mukaan ole maksanut isälleni tasinkoa. Isäni kuoli äskettäin ja paperisodat edessä. Isällä oli onneksi edunvalvoja.Mistä saan tietää onko äitini maksanut tasingot isälleni hänen eläessään vai jättänyt maksamatta? Ja mites se meihin lampaisiin vaikuttaa jos ei ole maksanut. Valkea lammas saa äidiltäni rahallista apua käteisenä, tiedän sen nyt vaan.. (minä en ole hänen silmissään kuin vain se musta lammas)eikös tuo ole ennakkoperintöä hänelle ? Kuulin vahingossa äitini kertovan valkoiselle lampaalle, että hitto pitäisikö nuo paperit repiä. Ilmeisesti koski tätä tasinkoasiaa. Niin ja 6 vuotiaana sain kuulla äidiltäni, että on minun syyni kun hän ei saanut avioeroa jo tuolloin isästämme ja tätä nälvimistä jatkunut läpi elämän..
Kommentit (3)
Kiitos neuvoistasi ! Onko muilla lukijoilla neuvoja lisää
Perunkirjoitusta ei saa läpi ellei avioeron ositustodistusta löydy. Se on maistraatissa jos ei äidiltäsi löydy.
Eihän tuosta ilman lakimiestä selviä mitenkään. Ottakaa nyt yhteys lakimieheen mahdollisimman nopeasti. Tai riippuu ehkä summista mitkä on kyseessä, mutta ainakin jos on kyse vähänkään isommista summista.