***JOULUNtähtösten Maanantai***
Kommentit (10)
Oli ihan pakko tulla kirjottelemaan edes jotain kun tää meidän pino näyttää aika surkean pieneltä =)
Täältäkin terveisiä kultikutrille -ei tosiaankaan haittaa kun käyt laittamassa kuulumisia =0 Niitä tässä onkin odotettu =)
Mun täytyy muuten tunnustaa että oon " juorunnu" tästä kultikutrin tilanteesta tuonne kaksplussan sivujenkin joulumasuille kun käyn myös siellä kirjottelemassa... Tuntui jotenkin semmoiselta asialta että niitäkin kiinnostaisi tietää kun " samassa veneessähän" me ollaan =) Toivottavasti ei kultista haittaa...
Masulle ei kuulu mitään uutta... Potkuja satelee tiuhaan tahtiin ja maha kasvaa (kuulemma) ihan silmissä =) Toinen neuvolalääkäri on ensi viikolla ja tämän viikon torstaina pitäis käydä hammaslääkärissä porauttamassa yksi reikä =/
Jahas, pitää vissiinkin mennä laittamaan pyykit kuivumaan ja koittaa imuroida noita kissankarvoja vähän vähemmäksi =)
Hyvää viikon alkua joulumasuille!
pimmi 27+3
Nostelempa vähän ettei aivan pudota...Hiljaista tuntuu olevan.
Viikonloppu hurahti taas vauhdilla.Ei kyllä kauheasti edes tunnu viikonlopulta kun mies melkein joka lauantai töissä.Mutta kiva oli kuitenkin eilen olla keskenään perheen parissa.
Nyt molemmat lapset nukkuu.Lähetään ulkoileen kunhan heräävät.Ihanan syksyinen ilma.Tuulee raikkaasti ja aurinko pilkistää.No nyt toinen heräs,täytynee mennä.
Omaan napaan ei uutta.Samaa selkäkipua iltaisin jaeilen närästi illalla.Vauva potkii kovasti ja se on niin ihanan tuntoista.
Mukavaa viikonalkua kaikille,voikaa hyvin!
Jotto 23+5
Kultakutrille kiitos kun jaksoit kuulumiset kirjoitella!
Omia kuulumisia, kävin tänään neuvolassa, joka piti olla ihan normaali terkan nla. Siinä voinnista juteltiin ja kerroin, että on supistellut ja minkälaisia supistukset ovat olleet. Kutsu sitten lääkärin paikalle, joka tutki tilanteen ja totes, että etpä enää töihin mene.
Nyt sitten ollaan saikulla äitiyslomalle asti. Toivotaan kuitenkin, että vauva jaksaa kasvaa kohdussa loppuun asti.
Saa nähdä miten sitä osaa asennoitua näinkin pitkään sairaslomaan (2kk).
Onpahan aikaa olla lasten kanssa, ennen kuin nyytti syntyy.
Sellaista tällä kertaa... Vointeja kaikille
Jouluodotus 24+4
Ensiksi jaksamisia ja haleja Kultikselle. Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin tästä eteenpäin ja neiti vahvistuu päivä päivältä.
Oma napa: Perjantaina olin neuvolassa. Hb romahtanut, rautakuurista huolimatta, sokerit heittelevät ylösalas, supistelee jatkuvasti, lonkat, lantio, selkä, häntäluu ja häpyluu särkevät, ei meinaa kävelemään/nukkumaan tai istumaan pystyä. Ruoka ei maistu, nukkuminen on mahdotonta, väsyttää jatkuvasti ja muutenkin on tosi vetämätön olo. Varsinaista masennusta tuskin on kun kätilön kanssa juteltiin, mutta....
Sokerirasitukseen menen huomenna ja sen jälkeen lääkärin kanssa keskustelemaan, että mitä tehdään jatkon kanssa. Töissä olo on yhtä tuskaa, 4krs talossa ja joka tunti eri luokassa, jeejee! Sopii hyvin yhteen tää meikäläisen työ raskauden kanssa *hih*
Saikkella olen ollut viime viikolla pari päivää ja alustavasti saan tämänkin viikon neuvolasta, mutta odotellaan mitä huominen tuo tullessaan.
Kovin helposti ei lääkäri täällä turussa anna 2kk sairaslomaa, ennen ä-loman alkua, mutta jos edes viikon kaksi saisi näin alkuun sekin voisi helpottaa..
No tulipas paljon valitusta kerrakseen.
Masuasukki jaksaa hyvin. Potkii päivittäin ja paljon :)
Sf-mitta on 26cm eli ei voi sanoa vähän vain lihonneensa, *hih*.
Niisku
27-28
Onpas meitä tänään vähän. Nostetaan nyt tuonne etusivulle, ettei jää keltään huomaamatta.
perinteisesti taas täällä iltapuolella krijoittelen. Odottelin Täydellisten naisten alkamista ja nyt se alkaa, jee. Kirjoittelen tauoilla joten vähän kestää.. Tämä on sitten ihana sarja!! Aloitin katsomaan tätä jo Jenkeissä edelliskeväänä, siellä oli valtavan suuri hitti... enpä olis uskonut että pian tämäkin uratykki on kotiäiti. Hih...
JOULUODOTUS voi sua, toivottavasti sait töissä asiat siihen pisteeseen ettei mikään jäänyt vaivaamaan. Toisaalta mikään työ tai projekti ei ole niin tärkeä, että sen takia kannattaisi vaarantaa raskaus, joten nyt vaan keskity siihen mitä lääkäri määräsi.
TÖISTÄ mäkin tänään sanoin pomolle, etten enää pysty ottamaan uusia juttuja ennen jäämistä äitiysvapaalle. Sanoin myös (mikä ei ole ollenkaan mun tapaista) että vähän meinaa ahdistaa, enkä enää tee samaan tahtiin hommia, eli pitkiä päiviä on vähennettävä, muuten ei hyvä seuraa. No hän oli ehdottomasti samaa mieltä, ja ehdotti että hoidan hommia etätyönä, niin on helpompi pysyä erossa uusista jutuista. Nyt on pakko tunnustaa oma rajallisuus ja totutella siihen. Onpahan aikakin saada elämään jotain muuta sisältöä ja rikkautta :-)
OUHJ koita kestää, kuulostaa aika rankalta toi sun olo. Koita ottaa päivä kerrallaan ja tehdä asioita joista tulee parempi olo. Jos se sitten on ihan lepäämistä ja rentoutumista.
Onpa tosiaan ollut tänään hiljainen pinoutumispäivä, mutta eihän me siitä lannistuta!
LIIKUNTA Olen saanut vihdoin otettua itseäni vähän niskasta kiinni ja olin tänäänkin urheilemassa; terveselkätunnilla. Se oli hauskaa, tuntui tosi hyvältä ja liikkeet on just sopivia. Fysioterapeutti -ohjaajakin näytti hyvät vaihtoehtoliikkeet niille joita ei raskaana pysty tekemään.
VATSA on kasvanut tosi paljon. Jotkut äitiyshousutkin jo vähän kiristää.. Ne äitiysrintsikat jotka ostin just perjantaina tuntui jo kireiltä :-( on pakko ostaa lisäpala siihen ympärykseen koska ne oli aika kalliit enkä halua että rahat menee melkein hukkaan kun jäävät muutamaan käyttökertaan.
Lähetän tän nyt ja sitten otan hyvän asennon keskittyen tähän ihanaan tv ohjelmaan :-) ihme polttelua vaan ylävatsassa..
Heini ja masuvauveli rv 23
hei piti vielä kysyä siitä että millaisia ne sun supistukset oli, ja miksi niin pitkä sairausloma, jos haluat kertoa. Ei ole tarkoitus udella, mutta omia tuntemuksia tässä vaan peilailen.
t. Heini
onpa hiljaista pinossa.
mä oon ihan puhki rätti, viikonloppuna oltiin häissä ja eilinen meni sit niistä toipuessa ja matkatessa autossa. Tänään oli taas muskaria, kaupassa käyntiä ja ip vieraita, minkä seurauksena oon ollut taas nyt illan ihan poikki, maha on kipee ja myös selkää jomottaa inhasti. Kurja olo.... :( Huomennakin tulee aamulla vieraita, mutta ehkä iltapäivällä ehdin pitkästä aikaa päiväunillekin. Toivottavasti. Onneksi ei tarvi töissä käydä, mä olisin todennäköisesti kans sairaslomalla hyvin nopeasti muuten. Esikoisen odotuksen aikaan ei ollut tietoakaan tälläisistä kiputiloista, silloin olo oli mainio aina loppuun saakka (41+1). Mitenkähän se sit mahtaa olla, jos joskus kolmannen lapsen teemme/saamme, jos olen jo taas nelisen vuotta vanhempikin ja nää raskaudet muuttuu vaan rankemmiksi kerta kerralta.... No, se nyt ei ole tämän ajan murhe, mutta pistää kyllä miettimään sitä mahdollista iltatähteä vielä vähän....
Nyt taidan vetäytyä sängyn pohjalle etsimään " sitä oikeaa" asentoa. Mies kattoo vielä tossa jotain elokuvaa, mutta mulla lupsuu jo silmät ja istuminen ottaa selän päälle niin että mieluummin makaan sängyssä.
Hyvät yöt jouluystäväiseni!!
t.Äitikuu, jonka lempparisarja on myös täydelliset naiset
+ mahassa asuva tuleva Potkupalloilija
niin sitä jo kerkesi unohtamaan ekan synnyttyä noin 2 vuotta sitten, mitä kaikkea se raskaus taas tuo tullessaan. Toisaalta nyt saa " sisäisestä pikkuihmisestä" paremmin selkoa; tämähän liikkuu ja pörisee jatkuvasti.
Myös kolotukset ja suonenvedotkin on taas tuttua kauraa, puhumattakaan tästä kasvavasta mahasta joka tekee olon hmm, sanoisinko jo nyt, jopa hieman kömpelöksi...niinpä, oli se ihana silloin viimeksi luvata itselleen, että kun pääsen tästä mahasta eroon niin urheilen hullun lailla. No, edellisessä raskaudessa nautin enemmänkin ruuan antimista, ja olo oli myös sen mukainen. Makean nälkä on ollut " paheeni" kyllä tässä raskaudessa ennemmin kuin hyvä pihvi...
T. Vatsakas rv.lla 26 ja risat
Tulin lueskelemaan muiden kuulumisia, mutta ihmeekseni ei tälle päivälle ollut vielä kukaan aloittanut pinoa. Jos joku voisi laittaa sen viikonlopun linkin tähän alkupäähän, kun itse olen niin avuton näiden koneiden kanssa...
Tyttö on päiväunilla ja päätinkin surffailla pitkästä aikaa netissä oikein ajan kanssa. Viikonloppuna sain kaikenmaailman rästihommat tehtyä niin, ettei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa tästä. Herättiin neidin kanssa seitsemän jälkeen, ulkoiltiin, syötiin, tanssitiin lastenlaulujen tahdissa, luettiin, tehtiin palapeliä jne. Tulihan se väsymyskin vihdoin. Meinasi nimittäin äiti väsähtää ensin=)
Kultikutrin kuulumisia oli kiva kuulla. Käy vain niin usein täällä meidän parissa kuin jaksat/ehdit! Täällä ollaan hengessä mukana. Voimia pienelle tytölle ja koko perheelle!!!
Kävin viime viikolla tokassa lääkärintarkastuksessa. Kaikki ok eivätkä paikatkaan olleet pehmenneet supistelujen takia. Nyt on taas ollut helpompaa senkin suhteen. Ei ole supistellut pahemmin ja olen jaksanut kuitenkin elää ihan normaalia elämää. Esikoisen nostelu tuntuu kyllä vaikealta jos sitä tulee tehtyä paljon, mutta enää ei liikunta ja siivous yms. aiheuta ongelmia. Huomenna olisi sitten tytön 1,5-v lääkäri aamulla. Harmittaa jo etukäteen se rokotus. Se kun ei ole kovin mukava juttu noille pienille ihmisille eikä vielä ole apua siitäkään, että asiasta juteltaisiin etukäteen. Ei vielä oikein ymmärrys riitä. Onneksi se unohtuu pian...
Miten teillä muilla on tullut painoa? Itse olen 5,5kg painavampi, kuin alussa, mutta painoindeksi olikin silloin 26, joten ei sitä tarvitse kovin paljon tullakaan lisää. Aika samaan tahtiin paino on noussut, kuin esikoisen kanssa.
Koitetaan pinoutua ahkerasti!
Jenni rv 26