Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiistaita TOUKOT!

04.04.2006 |

Ja palailenpa kohta kirjottamaan, kun on aamupuurot syöty:)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen energisiä lapsia mulla. koko sakki riehuu ja hyppii. pakko kohta on mennä ulos vaikka just heräsin ja vielä olen hieman tööt, mut kun järkihän tästä menee. mistäköhän johtuu tämmönen energia-potku?

ulkona ei oo tänäänkään keväinen sää mutt kyllä jo huomaa et tulossa on. ihanaa kun ei tarvii sit pukee lapsille niin paljon vaatteita, masukin pääsee hieman helpomalla kun toi lasten pukeminen ei oo maailman helpoin juttu.

viikon päästä olis esikon synttärit. hui kun tuntuu et siitä ei oo ku pari vuotta ku se syntyi mut neiti täyttää jo 4! kohta jo esikouluun ja sit kouluun..mun pieni tyttöni..

ei mitään muistikuvaa mistä keskusteltiin joten nyt lähden aamupalalle.

tyhjäpäinen my_selene ja neitinen rv 32+1

Vierailija
2/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis ei muistikuvaa mistä keskusteltiin EILEN joten täällä linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6888411&p=1&tmode=1&smode…

m_s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa pikkuneiti niin virkeenä (lue hyppii seinille!), että ois pakko lähteä vähän ulkoilemaan. Eipä kyllä taideta jaksaa kotipihaa pidemmälle, kun mä en ihan oikeesti meinaa päästä vaunujen kanssa tota ylämäkeä takas. Supistuksia ei mäessäkään tule, mutta muuten joka paikkaan sattuu vietävästi ja hengitys ei kulje!

Mulla vaan väsymys jatkuu ja odotan mielenkiinnolla perjantaista neuvolaa jossa mitataan hemppa. Oon ootellut, että lähtisi hemppa nousuun ilman rautaa, jotka pisti vatsan ihan sekasin.

Mulla on kanssa masu ottanut hirveetä kasvuspurttia viime aikoina. Odotuksen lopulla oon varmaan norsun kokonen:) Jännä, kun viimeksi oli niin pikkunen masu...

Joo, mut kai sitä ois ulos lähdettävä, kun vielä jaksaa. Iltapäivästä mulle tulee yleensä aina sellanen hirveä väsymys-aalto joka ajaa mut sohvalle nuokkumaan.

Pricilla 31 (Jeah, viikot vähenee:)

Vierailija
4/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivää!

Täällä on kanssa ollut samanlaista touhua aamu, että poika on kämpän laittanut hyrskyn myrskyn. Joten kanssa lähdettävä ulos ja leikkikaverille kylään niin saavat purkaa yhdessä energiaansa. Ja isi saa nukkua rauhassa, kun eilen ei olisi annettu sitten millään nukkua.

Itse on kyllä kun seinäkello nukkunut taas niin huonosti. Vessassa laukattu ja asentoa etsitty sellaista että miellyttäisi meitä molempia. Ja sitten taas pari tuntia supisteli.

Vierailija
5/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mukaan ja onnea loppuodotukseen! =)

minkä ikäinen sun esikoinen on?

mulla 2 tyttöä, Emma viikon päästä 4v ja Alva heinäkuussa 3v. kolmatta tyttöä odotellaan la 29.5 (mun kolmas lapsi miehen eka).

sellasta..nyt kauppaan ja ulkoilee. sit siivoomaan kun " appiukko" iltapäivällä tulossa käymään. pelottava ukko....

my_selene ja neiti Potkiva rv 32+1

Vierailija
6/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveää on ollut kun ei ole nettiin päässyt kuin pyörähtämään nyt lomaillessa. Mutta vissiin kaikki vielä kasassa ja suht hyvinvoivia?!

Törkeästi menen suoraan omaan napaan, kun en ehtinyt lukemaan teiltä kuin eiliset ja tän päiväiset jutut...

Mulla oli tänään viimenen lääkäri, ja meni kyllä multa ihan ohi koko käynti. Oma terkka oli lomalla niin olikin terkkana sitten semmonen tutumpi täti ja meillä ois höpötettävää riittäny. Kait se lääkäri sitten katsoi lantion ja kokoakin veikkaili (ainakin terkka niin sen sanoi tekevän ennenku lääkäri tuli) mutta ei kyllä ääneen mitään sanonut. Ei sillä tosin ollu juuri puheenvuoroakaan :-)

Mutta kaikki siis superhyvin ja paikat edelleen sillä mallilla ettei ole lähtö lähelläkään. Eipä oo tosin omakaan olo semmoinen että kuukauden päästä pitäis muka synnyttää... Pari hassua ja harmitonta supparia silloin tällöin ja siinä kaikki, ei kolota, ei turvota. Välillä tulee nyrkkeilymatsia vatsaan, mutta sen verran alhaalla on asukki ettei osu lähellekään kylkiluita.

Vauvanvaatteita aloin pesemään (kun heitin haaveet ulkona kuivaamisesta...) ja kassiakin oon pikkuhiljaa pakkaillut (vissiin vaan jo kolmannen kerran menny sairaalakassiin tarkoitetut irttarit parempiin suihin :-P).

Tänään vien kelaan valituksen äitiyspäivärahapäätöksestä ja asuntoa etsin hirveellä tohinalla. Hyvä juttu että vointi on olluki hyvä, kun on näitä v-mäisiä juoksuasioita miljoona hoidettavana. Mulla ainakin tuntuu kyllä heti mahassa jos stressi tai kiukku iskee.

Voikaahan hyvin, yritän ehtiä edes taustalle lueskelemaan kuulumisianne!

stellis & voitto 35+0

Vierailija
7/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kesä jo tule??? Grr...pelkkää lumipyryä vaan =/ Mies rauhoitteli että kyllä se kesä tulee kun noin märkää lunta sataa =) =)

Pistin vauvan peitot ja viltit pyykikoneeseen pyörimään. Saa sit niillä vuorata sen äitiyspakkauksenlaatikon ihanaksi pesäksi =)

Tänään pitäisi saada jotain siivottuakin. Eilinen meni ihan vaan löhöilyksi, en edes astianpesukonetta saanu tyhjennettyä! Tosi laiska mamma....

Käyn myöhemmin kurkkimassa uudelleen....

Kristiina rv 33+6

Vierailija
8/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen täytti juuri 3 vuotta. Ja toista poikaa odotetaan. Ja jännittää kun esikoinen tosiaan syntyi ennenaikaisesti, mutta silloin minulla ei ollut aikaisemmin mitään että kun päätti tulla niin sitten tuli.

Ja nyt on ollut vaikka mitä, mutta nyt mennään jo kuitenkin rv 35+3.

Mutta palataan asiaan myöhemmin taas!

Vierailija
9/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia¿

Jopsu, tervetuloa porukkaan mukaan! Laita itsestäsi esittelyä tuonne toukotoiveiden la:t, synnärit ja esittelyt -listaan niin lisään sut sitten listalle.

Täällä ei oikein mitään ihmeitä¿ vauvan pyyhkeet pyörii koneessa. Mies ei meinannut saada unta viime yönä enkä mäkään sitten saanut nukuttua kun toinen pyöri ja mylläs vieressä joten lähdettiin sohvalle katsomaan leffaa. Tuli se unikin sitten sieltä lopulta¿

[color=red]pikku-milli & paco 36+4[/color]

Vierailija
10/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa jopsu ja nallurille onnittelut kääntymisestä. tiiän tasan tarkkaan kuinka ihan tunne se on :)

oliko kukaan eilen tayssissa valmennuksessa???

aattelin vaan kun me oltiin ja mietin koko ajan et onkohan joku näistä mammoista täältä...

ihan kiva se valmennus oli, ens ma sit toinen kerta.

viikon päästä vika lekuri... hitsi kun aika menee nopeesti.

sairaalakassia en ole ees ajatellu ennen kuin tänä aamuna kun ukko yhtäkkiä sano aamupalaa syödessä et pitäisköhän se laukku jo pakata! taitaa sitä reppanaakin hiukan jännittää :)

nyt ei muuta, palailen illalla ehkä uudestaan.

meppe81 ja ruoto36rv

Vierailija
11/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Jopsu.

Eipä oikein ole mitään ihmeellistä kirjoitettavaa, mutta poikkesin vaan sanomaan HEI teille kaikille. Masuun ei uutta. Esikko pyörii jaloissa ja sellaista.

Pikku-Milli. Niin piti jo aiemmin kysäistä, mutta jostain syystä jäi. Siis. Oliko kiva teatteri kappale ja noin muutenkin onnistunut ilta?

Pää ihan tyhjä, palailen myöhemmin, jos aivosolut aktivoituu :)

Typy

Vierailija
12/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sataa lunta. Argh! Kävin jo hieman kolaamassa vähemmäksi, märkää ja raskasta oli. Kinokset ovat niin isot ettei tiedä mihin sitä pukkaisi. Ikävästi kolauksessa luiskahti jalka ja maha osui kolan aisaan, hetken piti kuulostella mitä Touko sanoo. Sisälle tullessani alkoi taas tasainen myllerrys mahassa.

Eilen illalla työkaveri soitteli ja kysyi kuulumisia, ikävöivät töissä mun perään;) Olen porukan nuorin ja väliin pidän " mummot" hereillä pienillä jekuilla. Nyt on kuulemma tasaisen tylsää.

Joku puhui eilen tai tänään leipomis/kokkaus vimmasta. Mulla ei kyseistä vimmaa ole tullut, ruoan laitto ei ole minun ilonaiheita, sen sijaan olen yrittänyt väliin leipoa tai tehdä pannaria. Meillä oli aikoinaan tapana paistaa sunnuntai aamuisin lättyjä, tapa jäi kun niin monesti sunnuntaisin olin menossa koiranäyttelyyn tai muihin rientoihin. Täytyisi ottaa taas tavaksi.

Omaan napaan ei kummempaa, ensi viikolla olisi neuvola ja silloin pitäisi ratketa synnytyssairaalakin (olen jännännyt alkaako remontti jo toukokuussa jolloin synnäri kiinni, mutta voi olla että menee kesälle lomien ajaksi kiinni ja remonttiin).

t. Nasu ja Touko-masu 33+2

Vierailija
13/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tänään että kun vauva ei ole vieläkään kääntynyt takaisin raivotarjontaan (kuukauden verran ollut kohta perätilassa jo), niin tästähän joutuu kohta sinne käännösyritykseen. Kääk. Terkkari sanoi viimeksi että se tehdään viikolla 36. Se aikahan voi tulla vielä vaikka tässä kuussa. Siitä kun lähtiskin sitten itse synnytys käyntiin, niin apua. Meillä ei oo mitään valmiina vauvaa varten. Oliskohan syytä jo jotain ruveta kattelee valmiiks...

Mulla on muutenkin eka laskettuaika kaks viikkoa aiemmin kun minkä mukaan nyt mennään, joten jos käännöstä yritetään viikolla 36, niin viikkoja voikin olla jo 38. Mä en enää usko että vauva pääsee kääntymään itse. Mun mielestä se on yrittänyt sitä muutamaan kertaan, mutta ei oo sitten lopulta mahtunut kääntymään. No, täytyy vielä elätellä toiveita että kääntyis. Viikon päästä on neuvola, joten jospa siellä tulis tänkin asian saralla viisaammaksi.

Lupauduin ottaa huomenna kaverin kaksi lasta hoitoon ja nyt jännittää jo miten tullaan selviimään. Mulla ei oo kokemusta muiden lasten hoidosta... mutta onpahan sitten esimakua tulevaan, eli millaista on sit kun on useempi lapsi kaitsettavana.

Oletteko muuten miettineet jo tulevan vauvan nimeä? Vai onko kenties jo asia päätettykin?

Me ei olla mietitty nyt moneen kuukauteen ollenkaan koko asiaa. Välillä heittelen ukolle jotain nimiä mitä tulee mieleen ja kysyn mitä tykkää, mutta yleensä vastaus on aina sama: NO EI. ;D Varmaan tulee olemaan kovaa käden vääntöä tällä kertaa nimen annosta:).

äiskä-04 rv 32+2

Vierailija
14/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok ilma ulkona vaikka ei nyt niin kovin keväinen. no, ei talvinenkaan. alkaa olee helpompaa työntää vaunuja kun kaduilta sulaa lumi. =)

äiskä; nimet on meillä jo valmiit ja kun tiedetään vielä sukupuoli niin ei tarvii miettiä. nimistä päätettiin jos aikaisessa vaiheessa kun nimi yhtäkkiä vaan iski päähän ja pojannimee ei sit edes ehitty miettiä kunnolla kun saatiin tietää että tyttö tulossa. =)

kauhee nälkä ja odotan täs et ruoka valmistuis. lapset söi jo ja ovat parin tunnins päästä lähös pariks tunniks isälleen. siivottu melkein jo valmiiks niin appia uskaltaa päästä sisään. =)

nyt kattomaan jos ruoka on valmis..

my_selene ja neitinen rv 32+1

täälläkin vauva vielä poiktittain mut ei mulla mitään stressiä vielä. vaikka huomaa kyllä et ahdasta siellä on. jos menee sit niin et ne joutuu yrittää kääntää sitä niin ei pitäis olla vaikeeta kun poikittain on. sektioon en halua. mut onneks viikkoja vielä jäljel niin monta et hyvin ehtii..

Vierailija
15/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan neidin kanssa isukkia kotiin töistä. Tytöllä onkin ollut oikein rähinä-päivä ja tuntuu taas äidin naama ärsyttävän.

Toivottavasti loputkin perätila-vauvoista kääntyisi itekseen. Ja toivottavasti mun vauva ei päätä enää kääntyillä masussa!

Meillä ei oo paljon nimiä viime aikoina mietitty. Muutamia hyviä vaihtoehtoja ollaan kirjattu ylös, mutta ne on kaikki tytölle! Ja mies on kyllä sitä mieltä, että tää tuleva on poika...

No joo, sen näkee sitten, mutta kyllä mäkin veikkaísin enemmän poikaa, kun tää raskaus ja vatsan muoto ja koko on olleet niin erilaisia!

Keille on muuten tullut raskausajan himoja?

Tyttöä kun odotin niin maistui tosi hyvin kaikki suolanen, salmiakki ja liha, vaikken normaalisti edes syö lihaa!

Nyt tässä raskaudessa ei alussa ollut mitään himoja, mutta letut on maistuneet ja nyt kiivejä voisin vetää vaikka kilon kerralla. Harmi vaan, että mulle tulee ihottumaa noista kiiveistä ja on ollu pakko vähän rajottaa niiden syömistä...

pricilla

Vierailija
16/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meppe81:

oliko kukaan eilen tayssissa valmennuksessa???

aattelin vaan kun me oltiin ja mietin koko ajan et onkohan joku näistä mammoista täältä...

ihan kiva se valmennus oli, ens ma sit toinen kerta.

meppe81 ja ruoto36rv

Moi!

Empä ole pinossa kirjoitellut mutta lueskellut :-) Juu ja minä olin miehini kanssa eilen siellä valmennuksessa ;-) Istuttiin takaa katsoen vasemmassa reunassa ja mulla oli oliviinvihreä paita päällä :-) Sä taisit istua takarivissä, muistanko oikein? Ainakin kun rv:tä muistelen...

Haginalle rv 34+3

Vierailija
17/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanan kaunista kevätpäivää kaikille... No pääasia, että lumet sulaa, kai se aurinkoki sieltä joskus ehtii. Ja pääsis noi isommat liikkumaan pyörällä.

Tää mun lepo ei oikein meinaa toimia. Tänäänkin jouduin kävellen viemään tytöt kerhoon ja siitä hirveetä ravia neuvolaan. Kiva puuskuttaa siellä sitte hiestä märkänä...

Mutta tässä siis uudet kuulumiset:

Pissaa ei taaskaan saatu, kun en kyenny sinne rakko täynnä juoksemaan...

sf oli 27, eli alakäyrällä edelleen, mutta eip oo enää pudonnu

hemppa 100

Painoa 900g/vko...

verenpaine 90/52 (vaikka hulluna tuli tosiaan ravattua...)

Vauva oli edelleen raivotarjonnassa.

Vasta-aineet neg!!! Nyt on jo aika todennäköstä, että niitä ei tuu ollenkaan.

Meillä ei nimiä oo vielä mietitty ollenkaan. Yleensä on vasta sitte syntymän jälkeen alettu miettimään.

Eilen hain pakkauksen postista ja oli vanha vielä. Hyvä niin. On ne vaan aika ihania noi pienet vaatteet! Ja kiva saada vähän uusia, vaikka vanhojakin on ihan kiitettävästi...

Taas unohtu varmasti jotain sanoa... No pääseehän tänne takasin sitte jos muistuu mieleen :)

Nalluri ja ötö 33+3

Vierailija
18/18 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nam nam! söin just kauheen lautasellisen vispipuuroo.

teki mieli ja sit huomasin ettei pakkases ollu kuin mustikoita mut hyvää tuli :) karpaloista kyl tulee paras mut yllätyin kuinka hyvää oli pelkistä mustikoista.

mä tajusin tänään et aikas moinen etumaha mulla on ja kaikki miehen puoleiset sukulaiset veikkaa poikaa... ja mun tyttöolo on alkanu horjuun. no ei enää kauaa kun saadaan tietää :)

äiti muuten katto heilurilla et meille tulee kaks lasta, eka poika ja sit tyttö. saa nähä pitääkö paikkansa. äippä on sellanen kaivon katsojakin eli löytää varvun avulla vesisuonen. no hömppäähän nää suurin osa on eikä äiti nyt mitenkää harrasta tällästä mut piruuttaan kokeiltiin mitä heiluri sano.

haginalle (meniköhän oikein) mulla siis raskausviikot tarkalleen 35+1 mut ilmotan aina koko viikon. :)

istutiin ekarivissä. meikäläinen päätä pidempi kaikkia, ei voi erehtyä :) saparot jo vaal.sininen neule! mä en kyl saa sua päähäni kun siinä edes istu niin ei tullu muita seurattua.

ootteko ens maanantaina tulossa?

nyt täytyy kiirehtiä suihkuun et kerkiää huippumalleille :)

meppe ja ruoto