Tervehditäänkö teidän kerrostalossanne?
Kertokaa myös, jos tervehditte vain joitakin.
Meidän kerrostalossamme on vahva tervehtimiskulttuuri. Tervehdin myös niitä, jotka eivät osaa itse tervehtiä, paitsi joskus niitä ihan kaikista oudoimpia. Siis outoja sanan varsinaisessa merkityksessä.
Kommentit (88)
Asuin kerran joitakin vuosia kerrostalossa, jonka naapureista onnistuin näkemään ehkä yhden koko aikana. En tiedä, miten se oli mahdollista. Kuljin ilmeisesti aina eri aikaan kuin muut.
Kyllä mä tervehdin naapureita mutta jos eivät tervehdi takaisin niin sitten lopetan. En kuitenkaan halua tutustua heihin yhtään enempää, pelkkä kohdatessa tervehtiminen saa riittää.
Tästä tulikin mieleeni, että seinänaapurissani asuu mies joka ei koskaan edes vilkaise päin eikä tietenkään tervehdi. Vaikka en siis haluakaan tutustua häneen niin tuollainen on itse asiassa aika ärsyttävää.
Yksi nuorehko tyttö tervehtii ja nuorimies. Amisjätkät ja hupparityttö ei. Muita asukkaita en ole edes nähnyt kuin vilaukselta tai ollenkaan.
Tervehdin kaikkia jotka tulee rappukäytävässä vastaan, postinkantajasta siivoojaan ja naapureihin. Osa juoksee mykkänä pakoon, osa toljottaa ja osa tervehtii takaisin. En kaipaa naapureista ystäviä tai edes hyvänpäivän tuttuja, mutta välillä riepoo nuo jotka ei pysty edes hei-sanaa sanomaan.
Tervehdin paria pitkään asunutta naapuria. Toisen kanssa joskus vaihdan muutaman sanan. Muita en juuri näekään. En muuten halua tutustua keneenkään. Hyvä puoli on se että rapussamme on hiljaista ja saa olla rauhassa. En ole yhteisöllinen tyyppi. Minulla on omat kaverit ja olen isossa työpaikassa jossa on sosiaalista kanssakäymistä riittävästi.
Tervehdin mukavia naapureita joita näen usein. Yläkerrassa tömistäviä mulkkuja en.
Kaikki tervehtii paitsi tienitytöt ja nuoret naiset.
Kyllä lähes kaikki tervehtivät. Joskus jotkut " luikkivat" niin, että eivät ole näkevinään, en viitsi ahdistaa heitä tervehdyksellä.
Tossa on vieressä myös koulu, ja lapset kulkee usein tämän pihan läpi, tervehdin aina heitäkin. Suurin osa lapsista moikkaa takaisin, osa hämmentyy .
täällä kyllä tervehditään lenkkipolullakin, mikä on mukava tapa
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin kaikkia jotka tulee rappukäytävässä vastaan, postinkantajasta siivoojaan ja naapureihin. Osa juoksee mykkänä pakoon, osa toljottaa ja osa tervehtii takaisin. En kaipaa naapureista ystäviä tai edes hyvänpäivän tuttuja, mutta välillä riepoo nuo jotka ei pysty edes hei-sanaa sanomaan.
Meillä on sellainen, joka ei pysty edes katsomaan päin.
En ole koskaan asunut kerrostalossa. Sellainen asuminen ei sovi ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä sovi mutta valitettavasti se on monelle ainut mahdollinen asumismuoto.
paljolti alkoholisteja, mömmöissä olevia mt- potilaita, jokunen narkkikuntoutuja. oletuksena ei juuri kannata morjestella.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs maailmanvaltias sinä olet, kun vain sinun mieltymyksesi lasketaan? Olen asunut vain omakotitaloissa ja rivitaloissa lapsena, ja aikuisena olen halunnut asua ehdottomasti vain kerrostaloissa.
Tervehdin kaikkia. Olen asunut samassa talossa jo 15 vuotta. Yleensä kaikki vastaavat tervehdykseen, nykyään jopa naapurin ukko, joka ei ensimmäiseen 10 vuoteen sanonut mitään. Ehkä on ajatellut, että onpa sitkeä mummo. 😀
Suurin osa tervehtii. Paria juroa ukkoa lakkasin tervehtimästä, kun se heitä vaikutti ärsyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Sopii se jotenkin sivistyneille ihmisille hyvinkin. Valitettavasti naapureitaan ei voi valita.
Kaikkein vähiten ongelmia on ollut "paremman yliopiston" viereisissä opiskelija-asunnoissa.
Yksityiseltä sen jälkeen vuokrannut ja naapureista 80% ok, mutta valitettavasti yksikin huono seinänaapuri tuhoaa asumisviihtyvyyden - pahimmat jopa kauempaa.
Vuokrafirmoilta/kaupungilta en uskaltaisi kerrostaloasuntoa ottaa, koska tarkoittaa sitä, että minkäänlaista karsintaa ääliöiden suhteen ei edes yritetä.
En tunne ulkonäöltä edes seinänaapuriani. Hallituksen puheenjohtajan tunnen ulkonäöltä (asuu samassa rapussa) ja vaihdetaan aina muutama sana kun kohdataan.
Silti tervehdin kaikkia rapussa ja pihalla liikkuvia. Joskus lehden/mainostenjakajat ei vastaa mitään mutta ihan oma häpeensä. Tervehdin silti kaikkia. Meillä se on Moro.
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvasi kerrostaloasumisesta olet muodostanut miten?
Tervehdin yleensä. Jos naapuri ei muutaman kerran morjensta takasin en mäkää sit enää tervehdi. Yläkerran persenaama pariskuntaa en tervehdi, tekisi mieli toivottaa erittäin paskaa päivää ja loppu elämää heille aina kun näänki niitä, saatanan mölyapinat.