Onko teille muille pankki tarjonnut luottorajan nostoa?
Mulle tuli Nordeasta tarjous että saisin nostaa luottorajaani 2500 euroon nykyisen 1000 euron sijaan. En ole tuota luottoa kyllä kertaakaan käyttänyt, tai no korttia olen kerran mutta maksoin heti koko laskun pois.
Mistähän ne tuollaisia nyt ehdottelemaan alkoi?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:20"]
Voi kultapieni, luottorajat on pankille bisnestä. Mitä enemmän sen parempi. Siksi ehdottelevat rajan nostoa.
[/quote]Mihin se luottoraja siis vaikuttaa, kun en sitä luottokorttia edes käytä?
No jos nyt rupeaisit kuitenkin käyttämään - sitä ne siis yrittää.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:24"]
No jos nyt rupeaisit kuitenkin käyttämään - sitä ne siis yrittää.
[/quote]Mut eihän se käyttämine luottorajasta kiinni ole. Siis jos mulla olisi tuo tonni tapissa niin olisin kai ikionnellinen ja nostaisin sen ylemmäs ja tuhlaisin lisää? Mutta kun kerrankin on saanut rahaa säästöön niin tässä on ruvennut tosi pihiksi :)
Lisäksi se luottorajan nosto maksaa sulle 10 e joten jos et sitä edes käytä niin ei kannata nostaa. Itselle myös Nordea tuota samaa ehdotteli, en ole vielä vastannut ja varmaan annankin raueta tuon tarjouksen.
Tonni on aika vähän, jos maksat sillä vaikka lomakustannuksia ulkomailla, auton vuokrauksen, hotelliöitä perheelle, lääkärimaksuja tai lentolippuja force majeur - tilanteessa. Matlavakuutus korvaa, mutta jälkikäteen.
Vastaus on, että riippuu ihmisestä. Kerroin, mihin itse tarvitsisin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:26"]
Lisäksi se luottorajan nosto maksaa sulle 10 e joten jos et sitä edes käytä niin ei kannata nostaa. Itselle myös Nordea tuota samaa ehdotteli, en ole vielä vastannut ja varmaan annankin raueta tuon tarjouksen.
[/quote]Ei kun siinä oli että ilmaiseksi saisi. Nordea kans kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:27"]
Tonni on aika vähän, jos maksat sillä vaikka lomakustannuksia ulkomailla, auton vuokrauksen, hotelliöitä perheelle, lääkärimaksuja tai lentolippuja force majeur - tilanteessa. Matlavakuutus korvaa, mutta jälkikäteen. Vastaus on, että riippuu ihmisestä. Kerroin, mihin itse tarvitsisin.
[/quote]No tota matkailua olen kieltämättä ajatellut, että ei tonnilla pitkällekään pötki jos on jo matkat esim. maksanut luotolta. Mut tosiaan olen alkanut niin pihiksi että en taida raskia matkustaa minnekään vaikka "matkakassassa" on jo monta matkaa kasassa...
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:34"]
Tarkistapa vielä - maksaa 10 e.
[/quote]Itse asiassa tuossa ei lukenut hinnasta mitään, siksi oletin että on ilmainen, siinä oli että hyvän asiakkaan etuna tarjoamme sinulle luottorajan nostoa ja sitten oli linkki että hyväksy uusi luottoraja, sinne en enää klikannut kun en tosiaan nyt olisi mitään nostamassa edes.
Voi kultapieni, luottorajat on pankille bisnestä. Mitä enemmän sen parempi. Siksi ehdottelevat rajan nostoa.