Kuinka pian antibiootit tehoavat pissatulehdukseen?
Yleensä ovat mulla auttaneet jo samana päivänä. 2 päivää syönyt lääkkeitä, jotka määrättiin oireitten, ei näytteen perusteella. Minusta tosi oudot oireet, ei kirvele pissatessa, mutta vessassa pitää juosta jatkuvasti ja sitä pissaa riittää. Keskellä alavatsassa on jatkuva polte ja paineen tunne. Kuukautiset 8 päivää myöhässä, raskaustesti oli negatiivinen kun tänään tein. Tänään lihassärkyä ja vilunväristyksiä. Mikä helvetti mulla on?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:48"]
Ehkä ko. antibiootti ei auta kyseiseen pöpöön. tehtiinkö viljely?
[/quote]
Ei tehty, oli ilta kun kävin. Lekuri määräsi viikon kuurin ja sanoi että siitä viikon päästä antaan näytettä. Voi perse, aina mulle sattuu joku b-luokan lääkäri. ap
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:49"]
[/quote]
Ei tehty, oli ilta kun kävin. Lekuri määräsi viikon kuurin ja sanoi että siitä viikon päästä antaan näytettä. Voi perse, aina mulle sattuu joku b-luokan lääkäri. ap
[/quote]
viikon päästä?? kyllä se viljely olisi pitänyt tehdä.
Mulla on yhtäkkiä ruvennu olemaan just samaa just ennen ku kuukautiset alkaa. Viimeksi pari päivää sitten taas alkoi. Viljelyitä on otettu, ei oo tulehdusta. Jokin vaan saa aikaan tämän tunteen aina kuukautisten lähestyessä. Outoa! Tätä on nyt ollu viimeset 3kk kuukautisten aikaan
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:52"]
klamydia?
[/quote]
Täytyy olla sitten yli 10 vuoden takaa.. Multa on testit otettukin joskus mutta en muista onko mieheltä. Voi vittu, jos on joku sen aikaisemman suhteen perintö.. Eeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! ap
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:55"]
Raskaana?
[/quote]
Olisinkin mutta testi sanoo toista. ap
Mulla tehoaa yleensä tosi nopeasti, melkeinpä tunnin sisällä. Itse noilla oireilla menisin kyllä uudestaan lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:49"]
[/quote]
[/quote]
viikon päästä?? kyllä se viljely olisi pitänyt tehdä.
[/quote]
no niinpä. mutta voiko sitä näytettä nyt antaa kun on kuuri päällä? ap
Meillä ainakin tehdään aina bakteerin herkkyysmääritys kun oireita on. On bakteereita, joihin kaikki antibiootit eivät tepsi. Vie uusi näyte ja pyydä että tehdää n viljely ja herkkyysmääritys.
Etkö siis antanut virtsanäytettä ollenkaan? Jos et, niin menehän viemään näyte. Ei kaikki antibiootit tehoa kaikkiin virtsiksiin.
Ei se lääkärin vika ole, jos antibiootit sattuu väärät. Ei se viljely samana päivänä valmistu koskaan, ja jotkut antibiootit kuitenkin on määrättävä.
Jos annoit virtsanäytteen käydessäsi lääkärissä, kyllä siitä on viljely tehty. Tulokset saat soittamalla, ja samalla selviää oikea antibioottikin.
Mikä ab? Trimopan? Useimmat tulevat tälle nopeasti resistentiksi. Toisaalta oireet eivät kuulosta ihan tyypilliselle.
Lääkäri ei ollut B-luokan lääkäri. Käypä hoidon mukaan fertiili-ikäisille oireileville naisille voidaan antaa antibioottikuuri ilman virtsanäytettä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:57"]
Mulla tehoaa yleensä tosi nopeasti, melkeinpä tunnin sisällä. Itse noilla oireilla menisin kyllä uudestaan lääkäriin.
[/quote]
Niin mullakin yleensä ja odotin että nytkin auttais. Mutta eipä auta. :( Pakko kai mennä uudestaan lääkäriin. ap
Mulla tehoaa Nitrofur C lähes välittömästi
Olen sairastunut tulehduksia aina toisinaan ja aina saanut oireiden perusteella lääkkeet ja ne on tehonneet nopeasti. Nyt oli ilta-aikaa kun kävin lääkärissä, eli labra oli kiinni. Yksityinen lääkäriasema. Lääke on nimeltään Selexid. Lääkäri ei pitänyt tarpeellisena näytteen antamista. ap
Mitä sä täällä tätä jauhat? Mene huomenna lääkäriin valittamaan. Kukaan täällä ei pysty auttamaan.
Jessus mitä jengiä. Toivottavasti ap:lla ei ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:04"]
Mitä sä täällä tätä jauhat? Mene huomenna lääkäriin valittamaan. Kukaan täällä ei pysty auttamaan. Jessus mitä jengiä. Toivottavasti ap:lla ei ole lapsia.
[/quote]
Siksi että olen epätoivoinen ja pelkään! Kiitos tuesta, toivottasti itselläsi ei ole lapsia. ap
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:04"]
Mitä sä täällä tätä jauhat? Mene huomenna lääkäriin valittamaan. Kukaan täällä ei pysty auttamaan. Jessus mitä jengiä. Toivottavasti ap:lla ei ole lapsia.
[/quote]
Miksi avaat ketjun joka ei kiinnosta. ohis.