Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi katsot oikeudeksesi pilkata/haukkua niitä jotka

Vierailija
27.11.2014 |

uskovat, ajattelevat tai äänestävät toisin kuin sinä? Yleensä nämä haukkujat ovat ei-uskonnollisia tai jonkin poliittisen aatteen kannattajia, itseään suvaitsevaiseksi kutsuvia.

Tälläkin palstalla jatkuvasti haukutaan ja pilkataan uskovaisia, tasa-arvoisen avioliiton vastustajia, perussuomalaisten kannattajia jne. Todella "suvaitsevaista" ja "älykästä" (lainausmerkeissä siksi että oikeasti tarkoitan toisinpäin, vaikka nämä ko. henkilöt tuntuvat itseään sellaisina pitävänkin). Eikö sivistykseen ja demokratiaan kuulu nimenomaan toisenlaisten mielipiteiden hyväksyminen? Ilman haukkumista, lyttäämistä ja pilkkaamista?

Itse olen uskovainen enkä kannata tasa-arvoista avioliittoa. Minusta on uskomattoman törkeää myös se, että parikin liitto ja seura mihin itse kuulun, julkisesti ilmoittaa kannattavansa esim. juuri tätä avioliittolakia. Ei sellaista voi julistaa jos ei tiedä kaikkien jäseniensä kannattavan sitä myös.

Tähänkin postaukseen tulen saamaan useita alapeukkuja, juuri noista edellä mainitsemistani syistä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta "taika"uskoa pitää kunnioittaa siinä kun muutakin uskoa: Esim. uskoa rakkauteen, mikä ilmenee heteroiden ja homojen toiveena olla avioliitossa.

Vierailija
22/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:06"]

Tässä ei ole kysymys mielipiteestä, vaan siitä mikä on oikein. Jokaisella saa olla juuri sellainen mielipide, kuin itse haluaa, mutta sen ei pitäisi jarruttaa sitä, että tässä(kin) maassa saataisiin vihdoin säädettyä laki, joka tältä osalta mahdollistaa kaikkien kansalaisten yhdenvertaisen kohtelun. Ja kyllä ihmisille, jotka ovat väärässä pitää se voida sanoa. Ei tietenkään rumasti. 

[/quote]

Eihän se laki takaa yhdenvertaista kohtelua!

Ihan samalla tavalla voitaisiin pitää isoa porua siitä, miten sote-ratkaisu ei takaa yhdenvertaista kohtelua. Jostain syystä siitä ollaan ihan hiljaa, vaikka se koskettaa huomattavasti useampia kuin homojen yhdenvertaisuutta lisäävät lait.

Saako mies sinun mielestäsi mennä naimisiin lampaan kanssa? Jos ei saa, niin mielipiteesi jarruttaa yhdenvertaisuuden muodostumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän