Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun maksat lähimaksulla, varmista että maksu meni läpi

Vierailija
04.10.2021 |

Kun kuuluu piippaus, lue mitä maksukortinlukijan näytöllä lukee tai odota myyjän vahvistus asiasta. Todella raivostuttavaa kun moni on nykyään niin kiireinen, että ulko-ovelle joutuu huutelemaan, ettei maksu mennyt läpi. Pari kertaa olen joutunut juoksemaan asiakkaan perään kun hän on lähtenyt ja puhunut samalla puhelimeen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän omaa elääni ja sinä omaasi. Sinun elämään sattuu kuulumaa se että esim juokset perääni jos maksu ei mene läpi tai ostos uhohtuu pakata, jne...Pari kertaa on kuitissa tuote ollut, mutta kassissa ei mutta eipähän ole ketään perään juossut.

Vierailija
22/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyen itse haluaisin lisätä, että lähimaksukortti kysyy satunnaisesti pin-koodia ja se on normaalia. Päivittäin saa asiakkailta kuulla tiuskimista, että kortissa/maksupäätteessä on vikaa kun "ei kyllä koskaan ennenkään oo koodia kysyny vaikka oon monta vuotta lähimaksua käyttäny".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua ei haittaa yhtään vaikka maksu ei menisi läpi!

Maksakoon joku muu sinunkin puolestasi!

Vierailija
24/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu kauppiaan huolehtia että systeemit estää maksamatta jättämisen, ei vain ole osattu reagoida tekniikan kehittymisen vaatimalla tavalla, portti tai jokin muu siihen. 

Älä jauha sontaa. Asiakkaan velvollisuus on huolehtia siitä että hän maksaa. Suurin osa on niin kiireisiä eikä ymmärtää lukea näyttöä ja silloin tulee just näitä Ap kuvailema ongelmia.

Vierailija
25/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen itse haluaisin lisätä, että lähimaksukortti kysyy satunnaisesti pin-koodia ja se on normaalia. Päivittäin saa asiakkailta kuulla tiuskimista, että kortissa/maksupäätteessä on vikaa kun "ei kyllä koskaan ennenkään oo koodia kysyny vaikka oon monta vuotta lähimaksua käyttäny".

Juuri näin.

Vierailija
26/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän omaa elääni ja sinä omaasi. Sinun elämään sattuu kuulumaa se että esim juokset perääni jos maksu ei mene läpi tai ostos uhohtuu pakata, jne...Pari kertaa on kuitissa tuote ollut, mutta kassissa ei mutta eipähän ole ketään perään juossut.

Ja sinäkö haluat syyllistyä näpistykseen. Sitähän se on jos ei maksa ostoksia. Ja sinä itse huolehdit siitä että opettelet pakkaamaan omat ostoksesi kassiin. Ei ole myyjän tehtävä paapoa sinua.

Vierailija
27/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua ei haittaa yhtään vaikka maksu ei menisi läpi!

VARAS

Vierailija
28/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin on. Jos tekee usemman ostoksen samana päivänä, alkaa sitten pyytää sitä pin-koodia. 

ihan normi homma ainakin meikäläiselle ja aina jää odottamaan menikö maksu nyt kunnolla perille. 

Vierailija
29/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistakaa te myyjät, että veloitatte aina asiakkaalta oikean summan. Se on teidän työnne. Punalappualennus jää monesti saamatta.

Vierailija
30/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, monesti myyjä jo toivottelee minun menevän matkoihini, johon aina vastaan että "katsotaan vielä että meni läpi". 

Vierailija
31/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän vastuulla todeta että maksu on mennyt läpi.

Vierailija
32/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen puolesta kirjoitti:

Käytän käteistä kuolemaani saakka joten siinähän kärsitte lähimaksuilijat :-D :-D :-D

Kärsin mistä?

Vierailija
33/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes ehtii poistua ennen maksun läpimenoa. Piippaushan tulee suunnilleen samalla hetkellä, kun kortin laittaa koneen kylkeen. Näin ainakin niissä kaupoissa, joissa olen asioinut. Ehkä niissä sitten on paremmat laitteet, kun ei tarvitse erikseen odotella piippausta. 

Vierailija
34/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu kauppiaan huolehtia että systeemit estää maksamatta jättämisen, ei vain ole osattu reagoida tekniikan kehittymisen vaatimalla tavalla, portti tai jokin muu siihen. 

Älä jauha sontaa. Asiakkaan velvollisuus on huolehtia siitä että hän maksaa. Suurin osa on niin kiireisiä eikä ymmärtää lukea näyttöä ja silloin tulee just näitä Ap kuvailema ongelmia.

Aika monessa maksupäätteessä ei kerrota mitenkään ymmärrettävästi pin-koodin tarpeesta. Jos kone pyytää syöttämään kortin, ei asiakas voi mitenkään tietää, että pitäisi käyttää sirua ja pin-koodis. Joku laite pyytää korttia koko ajan, toinen vain maksaessa, yksi piippaa epäonnistumisesta ja yksi ei mitään. Harvat kertovat selkeästi tarvitsevansa pin-koodin. Helkkarin ärsyttävää, kun olet jo lähdössä kassien kanssa ja kassahenkilö sitten vasta kertoo ongelmasta.

Tarkistakaapa peräänjuoksijat, millaiset maksupäätteet teillä on käytössä ja valittakaa työnantajalle asiakkaiden sijaan.

Vierailija
35/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten edes ehtii poistua ennen maksun läpimenoa. Piippaushan tulee suunnilleen samalla hetkellä, kun kortin laittaa koneen kylkeen. Näin ainakin niissä kaupoissa, joissa olen asioinut. Ehkä niissä sitten on paremmat laitteet, kun ei tarvitse erikseen odotella piippausta. 

Niin mutta kun asiakas lähtee juoksemaan heti välittömästi piippauksen jälkeen katsomatta, mitä lukijassa lukee!

Vierailija
36/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINULTA KATOSI JOSKJS AIKAA SITTEN LÄHIMAKSUOMINAISUUS!!! Ei haittaa minua, eipähän voi mahdollinen voro käytellä korttiani.

Vierailija
37/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOSKUS*

Vierailija
38/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun asiakas lähtee juoksemaan heti välittömästi piippauksen jälkeen katsomatta, mitä lukijassa lukee!

No ei varmasti lähde juoksemaan :D Ja ikinä en ole myöskään sitä tietoa läpimenosta joutunut odottamaan. Se on tullut välittömästi piippauksen yhteydessä laitteen ruudulle. Vika on siis teidän aataminaikuisissa laitteissanne, ei asiakkaissa. 

Vierailija
39/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti lähde juoksemaan :D Ja ikinä en ole myöskään sitä tietoa läpimenosta joutunut odottamaan. Se on tullut välittömästi piippauksen yhteydessä laitteen ruudulle. Vika on siis teidän aataminaikuisissa laitteissanne, ei asiakkaissa. 

Kyllä asiakkaan älyssä on jotain vikaa jos ei ymmärrä mitä tehdä kun lukijassa lukee piippauksen jälkeen "syötä kortti".

Vierailija
40/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan joskus lukee vaan tyyliin "maksu hylätty" vaikka haluaa vaan sirun ja pinin