Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitsi, taas sukujoulu...

Vierailija
27.11.2014 |

En enää jaksa sukujouluja! Paikalla aina äitini uuden miehensä kanssa, kaikki sisarukseni perheineen, serkkuni vanhemmat ja kaikki serkkuni perheineen... Tämä on ihan saakelin ärsyttävää! Haluaisin viettää joulua ihan vaan perheen kesken :/ Pakko on kuitenkin mennä, jossen halua loukata muita. Miehenikään ei ole innoissaan, ei tunne perhettäni - saati sitten esim. serkkujeni perheitä - hyvin. Vituttaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ah ihanaa, ettei tarvi tommosta! me halutaan viettää joulu oman perheemme kesken, eikä siitä minun mielestäni kukaan voi loukkaantua. ei aina tarvitse tehdä muille mieliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole yhtään mitään. Sano, että käytte mielellänne visiitillä joulua edeltävänä viikonloppuna, mutta joulun olette kotona, "aika luoda perheen omat traditiot".

Edelliseen viikonloppuun voi ihan hyvin mahduttaa isovanhempien kanssa "minijoulun" puuroineen ja pukkeineen. Nautitte seureustelusta, kun tiedätte, että vielä oma joulu tulossa.

Kysypä sukulaisilta mikä on se ilä jolloin saa alkaa viettää joulut niinkuin tahtoo? Vuodessa on 364 muuta tapaamispäivää, kuin jouluaatto.  Tapaninpäivä on myös mainio kyläilypäivä.

Vierailija
4/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin saan viettää joulun ihan oman perheeni kesken, eikä kukaan loukkaannu! 

Ap, kuka loukkaantuisi jos tekisit niin kuin itse haluat? Ovatko nämä henkilöt sinulle selkeästi ilmaisseet sen, että loukkaantuisivat? Mitä siitä seuraisi, muuta kuin pahaa mieltä?

Ehkä kannattaa miettiä, onko valmis uhraamaan omat vapaapäivänsä ja mukavan joulunajan sellaiseen, mistä itse ei nauti. En voi ymmärtää. 

Vierailija
5/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran se vain kirpaisee. Minä ilmoitin miehen suvulle, että me emme halua viettää sukujouluja, joten emme tule pippaloihin. Tietysti minusta tuli kertaheitolla mätäpaise, mutta mieheni on onnellinen. Hän on aina inhonnut sitä teennäistä iloa sukujouluissa. Nyt vietämme omaa rauhallista ihanaa perhejoulua. Eivät asiat mihinkään muutu, jos ei saa suuta auki.

Vierailija
6/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viettänyt vuodesta -94 kaikki joulut mieheni kanssa kotonamme, tai matkoilla. Silloinkaan kun meille tuli lapsia, mikään ei muuttunut. En yhtään tiedä ovatko sukulaisemme meille suuttuneita vai eivät, ei ole mutinoita kuulunut, ja jokainen viettääkin joulua omassa rauhassaan omalla tyylillään. Muuten kyläilemme puolin ja toisin kyllä, melko tiheäänkin, mutta joulu on rauhoitettu jokaisen omalle perheelle ja tavoille.

Vierailija
7/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen kotona myös oli aina kaikki sisarukset paikalla jouluna, ja lapset.

Sanoin sitten yhtenä vuonna että nyt on ravattu monta joulua, ollaan kotona tänä vuonna.

Guess what? Anoppi kyllä kutsui niin kuin ennenkin, mutta selitin että halutaan rauhassa viettää joulua ja käydään sitten muuten kylässä. Ja anoppi on aikuinen ihminen, tämä oli hänelle ihan ok, kukaan ei riitaantunut. Ei kukaan loukkaannu, jos kerrot, että haluat käyttää joulun rauhoittumiseen ja hiljaisuuteen.

Vierailija
8/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avaa suusi ja sano mitä mieltä olette sukujouluista. Itse kyllä tykkään niistä, mutta välillä ollaan omallakin perheellä. eikä kukaan ole loukkaantunut.

Se mua vähän naurattaa, että miehesi ei tunne sukuasi. Montako sukujoulua olette siis joutuneet porukalla viettämään, jos se ei ole silti niihin vieläkään tutustunut?

Vierailija
9/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos loukkaantuu noin tyhmästä asiasta? Itse en ateistina vietä joulua enkä sukuloi. Eläkööt sen kanssa.

Vierailija
10/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa talossa mahtuu olemaan kaikki serkutkin perheineen??? Tuossahan täytyy olla kymmeniä ihmisiä, missä ne kaikki syö ym.? Meillä on kyllä ihan vaan mun vanhemmat ja sisarukset perheineen, silti on iso porukka jo vaikka puolella sisaruksilla ei ole vielä edes lapsia, nuorimmalla ei edes puolisoa, ja toiseksi nuorin ei aina tule kotiin jos menee puolisonsa vanhempien luo.

Vierailija
11/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:39"]

Minkälaisessa talossa mahtuu olemaan kaikki serkutkin perheineen??? Tuossahan täytyy olla kymmeniä ihmisiä, missä ne kaikki syö ym.? Meillä on kyllä ihan vaan mun vanhemmat ja sisarukset perheineen, silti on iso porukka jo vaikka puolella sisaruksilla ei ole vielä edes lapsia, nuorimmalla ei edes puolisoa, ja toiseksi nuorin ei aina tule kotiin jos menee puolisonsa vanhempien luo.

[/quote]

No kyllä on taas puusilimänen kommentti. Jos teillä on tietynkokoinen perhe, niin pystytkö mitenkään ajattelemaan sellaista mahdollisuutta, että jollain toisella voi olla ihan erikokoinen perhe? Jollain toisella voi myös olla ihan helvetin iso talo ja pitkä pirtinpöytä jonka ääreen mahtuu 30 ihmistä syömään ja lisäpöydillä vielä enempi porukkaa. 

Vierailija
12/19 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:55"]

[/quote]

No kyllä on taas puusilimänen kommentti. Jos teillä on tietynkokoinen perhe, niin pystytkö mitenkään ajattelemaan sellaista mahdollisuutta, että jollain toisella voi olla ihan erikokoinen perhe? Jollain toisella voi myös olla ihan helvetin iso talo ja pitkä pirtinpöytä jonka ääreen mahtuu 30 ihmistä syömään ja lisäpöydillä vielä enempi porukkaa. 

[/quote]

Inhottava tämä sun vastauksen sävy. ohis

13/19 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei ole, kun jokaisen pitää nyt pysyä kotona. Onko se oikeasti niin vaikeaa, YKSI joulu vaan. 

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
14/19 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisit

Vierailija
15/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks

Vierailija
16/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa vuodesta toiseen 20-30 hengen jouluruoat? Missä riittää kylmäsäilytystila tuollaiselle ruokamäärälle? Tai astiamäärä.

-ohis

Vierailija
17/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi pitää mennä jos ei tykkää. En itse menisi ja meillä on aina vietetty oman perheen joulu. Lapsetkin muistavat vielä aikuisina, millainen joulu oli ja saavat olla laittamassa joulua omaan kotiin. Sukujoulut on jotain, mikä ei sovi meille. Sukua voi tavata muulloinkin kun jouluna. Miksi juuri jouluna pitää kokoontua?

Vierailija
18/19 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö on ok, ettei muut luokkaannu, mutta te saatte loukata mielenne? Nyt on hyvä aika vedota vaikka koronaan, ettei lähde. Hieman kurkku arka, eikä muuta tarvitse selittää.

Meillekkin ehkä tulossa sukulaisia jouluksi. Kutsuivat itsensä. En stressaa. Teen ruuaksi mitä yleensäkkin meillä on jouluna. Jos he jotain erikoista haluavat ruokapöytään, saavat ostaa itse. Melkein jo toivon, että olisin joulun töissä.

Vierailija
19/19 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme