Mä en ymmärrä miehen suvun alkoholinkäyttöä! Mitä mä teen väärin?
Oltiin viikonloppua maalla miehen suvun huvilalla. Tykkään miehen suvusta ja heidän ihanasta maapaikasta meren rannalla. Olisi taas ollut ihan kiva viikonloppu, mutta en ymmärrä heidän tapaa juoda viinaa. Päivän mittaan juodaan viiniä lounaalla (kai se on lounas vaikka ei olla töissä kun syödään päivällä?) Joskus neljältä iltapäivällä juodaan drinksut, mut yksi vaan. Mä aattelen et nyt sitten alkaa dokaaminen, mutta kukaan ei ota yhtä enempää. Musta menee vähän hukkaan tommonen yksi gin tonic vaan ja alkaa tehdä mieli ottaa emmän ja istua iltaa. Mut nämä muut jatkaa hommiaan ja sitten ennen illallista juodaan kuohuvaa lasilliset ja viiniä ruuan kanssa.
Mua hämää tommonen et se viina on koko aika siinä läsnä mutta jotenkin himmaillaan sen kanssa. Musta on normaalia et kun otetaan niin otetaan vähän enempi ja vietetään esim kivaa saunailtaa ja otetaan siinä vinkkua tai bisseä.
Musta tosi outoa tommonen et juodaan päivällä joku yks lasi viiniä tai yks drinksu.
Miehelle ei pysty puhuun kun siitä on ihan normaalia tollanen.
En tiedä miksi mut mua toi hämää jotenkin. Ja sit vielä se et pitää juoda joku drinksu tiettyyn kellonaikaan, mut vaan yksi tai korkeentaan kaksi.
Ja kukaan ei haluu istuskella myöhään ja ottaa kunnolla. Outoo, eikö?
Kommentit (54)
Mä juon vaan humaltuakseni, en näe syytä juoda "muuten vaan", mutta juon ehkä kerran vuodessa tai kahdessa, enkä kyllä todellakaan miehen sukulaisten kanssa :'D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitää tuota tissutteluna, vaikka Keski-Euroopassa on ihan normaalia juoda viiniä ruuan kanssa.
Niin mutta alkoholisteja he ovat, kun ei päiväkään ilman alkoholia mene ja ne päiväannokset ovat lopulta aika isoja, kun juodaan lounaalla, päivällisellä ja otetaan vielä iltapäivädrinkki sekä iltamyssyt.
Olen asunut Keski-Euroopassa ja työruokalassakin oli sitä viiniä tarjolla, mutta kyllä sitä vain join ne, joilla ihan selvästi oli ongelma. Suurin osa kuitenkin joi vain kivennäisvettä.
Ajattele, itse juon silloin tällöin lasillisen viskiä tai rommia ja muuten en juo ollenkaan.
Oudompaa on se, että alkoholia voi juoda vaan kännäämistarkoituksessa. Lasillinen juominen ruualla on musta se normaalikäytäntö ja en todellakaan olettaisi, että jossain sukulaistapaamisessa vedettäisiin perseet?! Kannattaa varmaan miettiä omaa suhdetta alkoholiin, jos koet alotuksen kaltaisen tilanteen vaikeaksi.
Jospa ensin korjaisit puheestasi sanan viina sanalla alkoholi, niin pohdinta voisi lähteä oikealle raiteelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä. Meidän mökillä juodaa, tapellaan ja hukutaan. Välillä nussitaan;)
Kuulostaa hyvältä! What ever rocks your boat!
On outoa. Joskus voi juoda kännit tai juoda 2 lasillista viiniä illalla. Ei juoda joka päivä muutama lasillinen alkoa.
Pekka Seppänen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä. Meidän mökillä juodaa, tapellaan ja hukutaan. Välillä nussitaan;)
Right on, brother! Very well put!
Vierailija kirjoitti:
Pekka Seppänen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Right on, brother! Very well put!
Put put, said Uncle when dropped the boat...
Voihan tehdä BOOLI maljan tai ämpärin täyteen viinaa ja spriteä jääkuutioita ja sitruuna viipaleita likööriä vodkaa kaikki saa juoda ämpärillisen se on boolia heti kun astia vaihtuu maljaan . Sama se on salaatin kanssa ämpärissä se on tavallista lohisaoaattia lasikulhossa hienoa 😃
Anorektikko kylässä alkoi ahmia hulluna kakkupohjaa lusikalla yksin ettei muut saa. Ahneudesta ne taudit tulee ja kateudesta.
Juuri tuo on se suomalaisille vieras tapa nauttia alkoholia "sivistyneesti". Onko miehesi suku alkujaan ulkomaalaisia, tai vähintään ruotsinkielisiä? Tuskinpa he tavallisina arkipäivinä tuohon tapaan tissuttelevat, eivät varmaan ainakaan työpäivinä.
Muut kansat yleensä kauhistelevat sinulle niin normaalia ja tuttua tapaa ottaa viinaa kaksin käsin ja kerralla umpikänniin.
Kaikki pitää tuota tissutteluna, vaikka Keski-Euroopassa on ihan normaalia juoda viiniä ruuan kanssa.