Mä en ymmärrä miehen suvun alkoholinkäyttöä! Mitä mä teen väärin?
Oltiin viikonloppua maalla miehen suvun huvilalla. Tykkään miehen suvusta ja heidän ihanasta maapaikasta meren rannalla. Olisi taas ollut ihan kiva viikonloppu, mutta en ymmärrä heidän tapaa juoda viinaa. Päivän mittaan juodaan viiniä lounaalla (kai se on lounas vaikka ei olla töissä kun syödään päivällä?) Joskus neljältä iltapäivällä juodaan drinksut, mut yksi vaan. Mä aattelen et nyt sitten alkaa dokaaminen, mutta kukaan ei ota yhtä enempää. Musta menee vähän hukkaan tommonen yksi gin tonic vaan ja alkaa tehdä mieli ottaa emmän ja istua iltaa. Mut nämä muut jatkaa hommiaan ja sitten ennen illallista juodaan kuohuvaa lasilliset ja viiniä ruuan kanssa.
Mua hämää tommonen et se viina on koko aika siinä läsnä mutta jotenkin himmaillaan sen kanssa. Musta on normaalia et kun otetaan niin otetaan vähän enempi ja vietetään esim kivaa saunailtaa ja otetaan siinä vinkkua tai bisseä.
Musta tosi outoa tommonen et juodaan päivällä joku yks lasi viiniä tai yks drinksu.
Miehelle ei pysty puhuun kun siitä on ihan normaalia tollanen.
En tiedä miksi mut mua toi hämää jotenkin. Ja sit vielä se et pitää juoda joku drinksu tiettyyn kellonaikaan, mut vaan yksi tai korkeentaan kaksi.
Ja kukaan ei haluu istuskella myöhään ja ottaa kunnolla. Outoo, eikö?
Kommentit (54)
Erittäin sivistynyttä ottamista. Sinä olet moukka.
Mökillä ryypätään, huvilassa nautitaan juomista.
Huomaat eron, kun pääsette sinne mökille.
First thing problems..Taidat olla pämppäävä teini. No, opit sinäkin tavoille.
Surunvalittelut miehellesi, että on juntin alkoholistin ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut mökillä. Itellänikin on semmonen. Ja mä en ymmärrä tota ryypätään / nautitaan juomista eroa. Miks juoda alkoa, jos ei meinaa humaltua?
Ap
Vierailija kirjoitti:
First thing problems..Taidat olla pämppäävä teini. No, opit sinäkin tavoille.
Oon kyllä jo yli 30. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut mökillä. Itellänikin on semmonen. Ja mä en ymmärrä tota ryypätään / nautitaan juomista eroa. Miks juoda alkoa, jos ei meinaa humaltua?
Ap
Koska se maistuu hyvältä. Siksi.
Kuulostaa tylsältä. Meidän mökillä juodaa, tapellaan ja hukutaan. Välillä nussitaan;)
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Ja samalla tavalla hullun ja eksentrikon välinen ero on säkki kultaa. Hullulla ei ole, eksentrikolla on. (Terry Pratchett)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska se pieni hiprakka on oikeasti parasta muutenkin. Räkäkänni on huono olotila
Perheillä on omat mikrokulttuurinsa miten asioita tehdään. Olet törmännyt kulttuurieriin ja pidät omaa kulttuuriasi parhaana ja oikeana niin kuin ihmisellä on tapana tehdä. Nyt vaan joko sopeudut ja teet talossa talon tavalla tai noudatat omaa kulttuuriasi omaat eväät mukana ja varaudut kulttuurien yhteentörmäykseen.
Sekä mulla että miehelläni on ollut vähän sopeutumista toisen puolen ruoka- ja juomakulttuuriin mutta kaikesta selvitään rennosti ottamalla ja talon tavat hyväksymällä kun ollaan vieraana sekä myös talon ymmärryksellä kun vieras ei ole enää mikään vieras vaan pitkäaikainen puoliso.
Ja kaikki ihan suomalaisia mutta sana kulttuuri sopii tähänkin.
Outoa on vain se, että on pakko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa on vain se, että on pakko ottaa.
Ei kai ap niin sanonut?
Kuulostaa kivalta: lasi viiniä lounaalla, gt neljältä, lasi kuohuvaa ennen ruokaa.
Meillä toi ei vain toimis, kun mies ei osais jättä siihen yhteen vaan olis ihan jurrissa jo iltapäivästä.
Tuo on just sitä tissuttelua, jota maksa ei kestä.
Olisipa minunkin mieheni suku tuollaista! Mutta ei vaan pää täyteen ja nopeasti.
Sivistynyt tapa käyttää alkoholia on juuri tuo. Outoa siinä on vain tietyt kellonajat. Ehkä heillä on paljon muutakin, joka tehdään tiettyyn aikaan päivästä.
Et sinä mitään väärin tee, jos ihmettelet tuota. Jos sinä vetäisit kännit tuossa seurassa, silloin tekisit väärin. Heillä ei ole tarkoitus juoda niin paljon, että tulee humalaan niin kuin eräillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on just sitä tissuttelua, jota maksa ei kestä.
Samoin ajattelin. Kamalaa. En jaksaisi alkoholin palvomista ja sitä, että tuollaista tissuttelua pidetään muka sivistyneenä juomisena. Varsinkin jos päivällä meinaa tehdä jotain, niin alkoholilla läträäminen on teinimäistä, ottaa sitä vähän tai vähän enemmän.
Osaakohan tuo porukka elää ja olla ilman alkoholia vapaalla? Tuleeko heille aina mieleen, että tähänpä voisi ottaa drinkin tai viiniä mukaan ja sitten ne "hyvät syyt", eli koska se on "terveellistä, ruuan kanssa kuuluu ottaa viiniä/muuta alkoholia ja ruoka maistuu paremmin alkoholin kanssa". He ovat tissuttelijoita, outoja sellaisia ja en jaksaisi tuollaista yhtään. Juopot ovat juoppoja ja juopoilla on juoppojen selitykset aina.
Ei ole outoa.