Acne Canada-huivi, kannattaako ostaa?
Tarvitsisin suuren villahuivin ja olen kuullut monenlaista kommenttia tästä suositusta ruotsalaismerkin "blogihuivista"; jotkut sanovat että on hyvä laatu ja jotkut sanovat että nyppyyntyy hetlposti, ja joidenkin mielestä se kutiaa vähän.
Eilen työkaveri sanoi että tanskalaismerkki BeckSödergaardilla on vastaava villahuivi, samassa hintaluokassa ja jopa vastaavissa väreissä mutta että ovat ehkä vähän parempaa laatua ja tuntuvat pehmeämmiltä ihoa vasten, enemmän kasmirisilta kuulemma.
Kokemuksia? Tai muita vaihtoehtoja?
Louis Vuittonin huiveja en ainakaan enää osta, ne maksavat monta sataa ja nyppyyntyvät heti, ostin yhden sellaisen vuosi sitten, ja harmittaa kun se näyttää niin rähjäiseltä alle 10 käyttökerran jälkeen että joku voisi peräti luulla sitä halpakopioksi :( Omistan myös monivärisen villa-Mulberryn mutta sen sävy ei sovi yhteen kuin yhden takkini kanssa joten siksi haluan yksivärisen huivin seuraavaksi.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:36"]
Nyppyyntyminen ei siis ole merkki huonosta laadusta tai siitä, että vaate on pilalla.
[/quote]
LV-huiveissa karkailee helposti langat ja ne nyppyyntyy heti jos joutuvat vähänkään kosketuksiin jonkun muun vaatekappaleen kanssa =( Se ei mielestäni kerro mistään luksusmerkin hyvästä laadusta ja tuostahan on ollut paljon puhetta niin blogeissa kun keskustelupalstoilla.
Onko tuo niin iso kokoinen huivi että se näyttää kaulan ympärille kiedotulta torkkupeitteeltä? :D
Harkitsin pitkään Acnen huivia, mutta päädyin ostamaan 100% villahuivin Weekdaysta 45 eurolla.
http://shop.weekday.com/Womens_Shop/Category/Accessories/Tuva_shawl/542430-1918963.1#c-47958
On ollut syyskuun jälkeen melkein päivittäin käytössä ja vähän nukkaa huivissa on, mutta se ilmeisesti kuuluu villan ominaisuuksiin. Acnen huivit kuulemma nukkaantuvat yhtälailla. Jos Weekdayhin tulisi vielä lisää värejä niin varmasti ostaisin vielä toisen huivin tummanharmaana tai valkoisena.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:36"]
Nyppyyntyminen ei siis ole merkki huonosta laadusta tai siitä, että vaate on pilalla.
[/quote]
LV-huiveissa karkailee helposti langat ja ne nyppyyntyy heti jos joutuvat vähänkään kosketuksiin jonkun muun vaatekappaleen kanssa =( Se ei mielestäni kerro mistään luksusmerkin hyvästä laadusta ja tuostahan on ollut paljon puhetta niin blogeissa kun keskustelupalstoilla.
[/quote]
Mulla ei siis ole kokemusta LV- tai muistakaan huiveista, mutta juttelin käsityömessuilla erään käsityöläisen kanssa villan ominaisuuksista ja hän kertoi, että toisten villojen ominaisuus (en muista tarkemmin millaisten) on se, että ne aluksi nyppyyntyvät, mutta nyppyyntyminen loppuu aikanaan. Nyppyyntyminen ei siis villassa ole mikään merkki huonosta laadusta. Toivottavasti osasin nyt sanoa asiani ymmärrettävämmin!
Minulla on Acnen canada - huivi ja se nukkaantui hyvin nopeasti. - Käytän sitä vain lenkillä enää. Tiger of Swedenin Sellata huivia minulla on useammassa värissä ja sen laatu on todella hyvä. Ovat säilyneet hyvänä kovasta käytöstä huolimatta.
Ja ne nypyt voi siis poistaa neuloksen pinnasta, se piti vielä lisätä.
#2/6
Mulla on acnen canada huivi. On toisaan vähän nukkaantunut, mutta samalla siitä on tullut pehmeämpi. Aluksi oli vähän karhea ihoa vasten, nyt parempi. Kovassa käytössä ollut.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:45"]
Mulla ei siis ole kokemusta LV- tai muistakaan huiveista, mutta juttelin käsityömessuilla erään käsityöläisen kanssa villan ominaisuuksista ja hän kertoi, että toisten villojen ominaisuus (en muista tarkemmin millaisten) on se, että ne aluksi nyppyyntyvät, mutta nyppyyntyminen loppuu aikanaan. Nyppyyntyminen ei siis villassa ole mikään merkki huonosta laadusta. Toivottavasti osasin nyt sanoa asiani ymmärrettävämmin!
[/quote]
Monet laadukkaimmat, kalleimmat ja pehmeimmät kasmirithan tunnistaa siitä että niiden pinta menee aluksi pienille "vanupalloille", etenkin kainaloista joissa pinnat hiestävät toisiaan vasten mutta niiden pallukoiden poistaminen ei rumenna pintaa koska lähtevät kosketuksella, mutta moni villa tai villasekoite menee rispaantuneen tai jopa raastetun näköiseksi sen nypyn ympäriltäkin :(
Mun mielestä se Acnen huivi ei ole hintansa arvoinen. Samaa ja jopa parempaa laatua saa jopa puoleen hintaan. :/
Miksi näitä on joka blogissa ja instagramissa??? Onko bloggaajat saaneet näitä jostain ilmaiseksi???
Mulla on ollut viininpunainen Canada vuoden verran eikä se ole nyppyyntynyt oikeastaan yhtään, vaikka olen käyttänytkin sitä todella paljon. Olen oikeastaan ollut niin tyytyväinen laatuun, että hommaan varmaan toisenkin eri värissä, koska tuo on niin ihanan lämmin ja iso. Toisaalta mun pari vuotta vanha LV:n huivikin on pysynyt hyvässä kunnossa, vaikka olen itsekin kuullut siitä paljon huonoa eli saattaa olla että käytän niitä jotenkin kevyesti tms.
Jos halusit yksivärisen ison huivin, Balmuirin kasmirhuiveja on käsittääkseni kehuttu paljon, mutta itse olen tykännyt tuosta Canadastakin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:50"]
Toisaalta mun pari vuotta vanha LV:n huivikin on pysynyt hyvässä kunnossa, vaikka olen itsekin kuullut siitä paljon huonoa eli saattaa olla että käytän niitä jotenkin kevyesti tms.
[/quote]
Niissä eri väreissä ja vuosimalleissa on varmaan ollut suuria eroja, toinen kaveri osti 2 vuotta sitten mustan ja sen pinta on pysynyt hyvän näköisenä vaikka käyttänyt sitä aika usein mutta toinen kaveri osti keväällä beigen ja se nyppyyntui ja langat alkoi purkautumaan reunoista vain muutaman käyttö kerran jälkeen.
[/quote]
No sehän sen selittää - itse ostin myös huivini kaksi vuotta sitten ja se on musta. Olenkin ihmetellyt miten ko. huivi tuntuu menevän ihan kaikilla tosi kluttuiseksi heti, mutta useinhan ne ovat noita beigejä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:50"]
Toisaalta mun pari vuotta vanha LV:n huivikin on pysynyt hyvässä kunnossa, vaikka olen itsekin kuullut siitä paljon huonoa eli saattaa olla että käytän niitä jotenkin kevyesti tms.
[/quote]
Niissä eri väreissä ja vuosimalleissa on varmaan ollut suuria eroja, toinen kaveri osti 2 vuotta sitten mustan ja sen pinta on pysynyt hyvän näköisenä vaikka käyttänyt sitä aika usein mutta toinen kaveri osti keväällä beigen ja se nyppyyntui ja langat alkoi purkautumaan reunoista vain muutaman käyttö kerran jälkeen.
Se uusi viininpunainen Canada on kiva, taitaa olla suosittu väri koska oli loppu Stockalla. Toivottavasti saavat niitä lisää.
Mulla on sellainen käsitys, että monet villakankaat nyppyyntyvät ensialkuun, mutta nyppyyntyminen loppuu, kun on käyttänyt vaatetta jonkin aikaa. Nyppyyntyminen ei siis ole merkki huonosta laadusta tai siitä, että vaate on pilalla.