Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki-Vantaalle pitää saada oma taksijono business-matkustajille!

Vierailija
27.11.2014 |

Taas eilen paloi päreet, kun jouduin jonottamaan lähes 15 minuuttia siellä kylmässä! Jotain on pahasti systeemissä pielessä, jos yritysjohtajat, korkeat virkamiehet, kansanedustajat ja jopa ministerit joutuvat seisomaan samassa jonossa turistimatkailijoiden kanssa! Kun kerran lähtöselvityksessäkin on ns. priority line liikematkustajille, miksi samaa ei toteuteta myös taksijonon osalta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän arvelinkin, että Vauva-palsta ei ehkä sittenkään ole oikea paikka, jos haluaa tavoittaa tällaista asiaa ymmärtävän kohdeyleisön... Pahoittelen virhettäni. ap

Vierailija
22/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillisistä jonoista en innostu, mutta Turun kentältä usein lentävänä arvostaisin jos takseja tulisi ylipäätään. Se on kumma että kentällä, jolle tulee se noin kolme lentoa päivässä, ei taksit osaa ennakoida että jokainen lentokone tuo myös asiakkaita tullessaan. Keskellä yötä vihaiset jonottajat saa sitten soitella ja tilailla lisää autoja, voin kertoa että kestää hitusen yli tuon 15 minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan odottanut työmatkalta tullessa kentän jonossa 10 min kauempaa taksia. Lomamatkalta tullessa taas olemme varanneet taksin etukäteen.

Vierailija
24/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:03"]

Erillisistä jonoista en innostu, mutta Turun kentältä usein lentävänä arvostaisin jos takseja tulisi ylipäätään. Se on kumma että kentällä, jolle tulee se noin kolme lentoa päivässä, ei taksit osaa ennakoida että jokainen lentokone tuo myös asiakkaita tullessaan. Keskellä yötä vihaiset jonottajat saa sitten soitella ja tilailla lisää autoja, voin kertoa että kestää hitusen yli tuon 15 minuuttia.

[/quote]

Yhdessä vaiheessa kävin hakemassa melkoisen usein puolilta öin erästä henkilöä Turun kentältä. Taksikuskit alkoivat huutelemaan että he tarvitsevat kyytejä ja että minun pitäisi häipyä sieltä!

Vierailija
25/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on oikeasti massia, ei tavallisella taksilla kulje, tarjolla on ns. limousine-taksi palveluita.

Joillakin omat autonkuljettajat. Joten sinä pikkudirika voit ihan rauhassa kiukutella ja joudat jonottamaan siellä "rahvaan" seassa, teidätpähän paikkasi yhteiskunnassa.

Vierailija
26/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että 15min. Kauheata! :) Urpoille pitäis olla oma saari niin ei tarvitsis muiden kestää teitä. Mee bussilla.

Vierailija
27/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:51"]

Vai että 15min. Kauheata! :) Urpoille pitäis olla oma saari niin ei tarvitsis muiden kestää teitä. Mee bussilla.

[/quote]

Oletteko kaikki jotain ihme venäjänsuomalaisia, kun teille 15 min. jonotus on ihan ok, josta ei kannata edes valittaa? 

Vierailija
28/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on teille rahvaan edustajille oikein. Itse teen matkani yksityiskoneella, ja kun palaan presidentti-loungen kautta kotiin on autonkuljettajani minua vastassa.

Köyhillä on aikaa odottaa siellä taksijonossa, vaikka firma nyt on sen business-luokan lipun teille sattunut ostamaankin.

Pitääkin tästä mieleen tulleena ilmoittaa kaikkiin 37 yritykseeni, että business-luokassa lentäminen työmatkoilla loppuu nyt, koska jääpähän minulle enemmän rahulia.

Yrjö von Gyllenberg, kauppaneuvos

Vierailija
29/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:34"]Tässä on varmaan se lähtökohtainen ero, että Priority Line -asiakkaat maksavat enemmän, toisin kuin ne "paremmassa" taksijonossa olevat. Voin luvata että kun annat viisikymppiä kuskille niin pääset jonon ohi ilman sen kummempia pohdintoja!
[/quote]
No et muuten pääse. Lähtee aika äkkiä ajolupa taksikuskilta jos rupeet tollasta tekemään.

Vierailija
30/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:51"]

[/quote]

Oletteko kaikki jotain ihme venäjänsuomalaisia, kun teille 15 min. jonotus on ihan ok, josta ei kannata edes valittaa? 

[/quote]
Ihan suomalainen olen. Mutta ei ole viisi vuotiaan kärsivällisyttä joten ymmärrän että joskus pitää jonottaa, kun on muitakin ihmisiä. Ja kun kaupungissa asuu niin joskus on tullut bussiakin odotettua ton aikaa. Ja jos ei missään nimessä voi odottaa, niin voi aina tilata sen taksin etukäteen. Ei pitäisi olla aikuiselle noin vaikeata.

Vierailija
31/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan muuten mihin näistä ylväistä kategorioista itse kuulut: "yritysjohtajat, korkeat virkamiehet, kansanedustajat ja jopa ministerit"?

Vierailija
33/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle, mutta kysymyksestä voin päätellä sinun sosiaaliluokkasi ja puoluekantasi.

Vierailija
34/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:49"]

Ei kuulu sinulle, mutta kysymyksestä voin päätellä sinun sosiaaliluokkasi ja puoluekantasi.

[/quote]

Heh, kerro toki, voisit yllättyä. Meillä kaikilla vaan ei ole mitään turhia kuvitelmia siitä, että olisimme jotenkin muita parempia tai aikamme kalliimpaa sosiaaliluokkamme perusteella.

Vierailija
35/35 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:55"]

Niin, se on teille rahvaan edustajille oikein. Itse teen matkani yksityiskoneella, ja kun palaan presidentti-loungen kautta kotiin on autonkuljettajani minua vastassa.

Köyhillä on aikaa odottaa siellä taksijonossa, vaikka firma nyt on sen business-luokan lipun teille sattunut ostamaankin.

Pitääkin tästä mieleen tulleena ilmoittaa kaikkiin 37 yritykseeni, että business-luokassa lentäminen työmatkoilla loppuu nyt, koska jääpähän minulle enemmän rahulia.

Yrjö von Gyllenberg, kauppaneuvos

[/quote]

Mikäs tuossa on? Oliko jotenkin huvittavaa vai raivostuttavaa? Ihan normaalia, ei tosin jokapäiväistä, monille yrityselämässä vaikuttaville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi