Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-viestiin vastaamattomuuden ongelma

Vierailija
03.10.2021 |

Jos lähetän toiselle henkilölle aivan asiallisen ja kohteliaan Facebook-viestin, mutta en vuorokauden kuluessakaan saa vastausta (vaikka viesti olisi nähty), tulen hyvin epäluuloiseksi. Mistä sellainen voi kertoa? Itselläni tulee väkisinkin mieleen, että vastaanottajalla on jotain juonittelua tms. tekeillä minua vastaan, vaikka haluaisin tätä ajatusta välttää. Ongelma on, että jään vellomaan tämän aiheuttamaan epävarmuuden ja ahdistuksen tilaan usein tunneiksi ennen kuin jotenkin saan itseni takaisin tolpilleni.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät yhteyttä ihmisiin, jotka ei vastaa sinulle? Tietenkin se tuntuu pahalta ja ilmeisesti kohtaat sellaista paljon? Keskity vastavuoroisiin suhteisiin. Vai häiriköitkö kenties puolituttuja ja tuntemattomia?

Vierailija
2/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tavallista näyttää olevan ettei vastata. En tiedä katsovatko jotkut ettei se ole paikalla juuri nyt, joten turhaa vastata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aina vastaa facebook-viesteihin koska käyn siellä hyvin harvoin ja silloinkin vain pyörähdän.

Vierailija
4/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista facebook, jos se ahdistaa. Mikään pakkohan sitä ei ole pitää.

Vierailija
5/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poista facebook, jos se ahdistaa. Mikään pakkohan sitä ei ole pitää.

Ei yksittäinen ihminen pysty Facebookia poistamaan. Facebook-tilin tosin jokainen voi poistaa halutessaan.

Vierailija
6/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vastaamattomat ovat usein ihan oikeita tuttuja, joiden kanssa olen ollut paljon tekemisissä muutenkin. Toisaalta heillä saattaa olla kiireitä myös työ- ja perhekuvioiden takia, joten selittäisiköhän se? Itse olen kuntoutustuella ja asun yksin, joten kaikki aika on tällä hetkellä valitettavasti vapaa-aikaa. Tarvitsisin tekemistä, koska tulen hulluksi näin. Työn hakeminen tulee kyseeseen lääkärin arvion mukaan kuitenkin vasta aikaisintaan keväällä (minulla on ihan hyvä CV, joten töitä uskoisin kyllä löytyvän alaltani). 

Tämä olisi tietysti looginen selitys, joten ehkei minua vastaan vehkeilläkään mitään. Olen nähnyt tavallista enemmän juonia ja kätkettyjä pahoja aikeita ympärilläni sairauteni aikana, joten yritän jotenkin pysyvästi sisäistää sen ajatuksen, että nämä epäluuloiset ajatukset saattavat useimmiten olla vain sairauden tuottamia. 

Vierailija
7/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä ja poista höpösovellukset, kuten face.

Vierailija
8/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt rajana, että vastaan pitkiin viesteihin kuukauden kuluessa. Tässä on kyse kauempana olevista ystävistä, joiden kanssa kirjoitellaan kuulumisia ja pohdintoja elämästä. Nopeampaa reagoimista vaativat viestit hoidetaan yleensä whatsappissa. Ei sillä, että tämä mikään yleinen käytäntö välttämättä olisi, mutta oman piirin kanssa muotoutunut tällaiseksi.

Vierailija
9/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi jatkaa: minulla viesteihin vastaaminen kestää juurikin perhe- ym. kiireiden vuoksi. Haluan rauhassa paneutua kirjoittamiseen, en vain nopeasti sutaista jotain, ellei tosiaan ole jostakin muutaman sanan vastauksesta kyse. Eli ennemminkin juuri niin, että koska arvostan viestin saajaa, vastaamisessa kestää. Ystäväni toimivat samoin, ja siksi en ota paineita ja viestejä on kiva lukea. Kuin vanhan ajan kirjeitä.

Vierailija
10/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vastaamattomat ovat usein ihan oikeita tuttuja, joiden kanssa olen ollut paljon tekemisissä muutenkin. Toisaalta heillä saattaa olla kiireitä myös työ- ja perhekuvioiden takia, joten selittäisiköhän se? Itse olen kuntoutustuella ja asun yksin, joten kaikki aika on tällä hetkellä valitettavasti vapaa-aikaa. Tarvitsisin tekemistä, koska tulen hulluksi näin. Työn hakeminen tulee kyseeseen lääkärin arvion mukaan kuitenkin vasta aikaisintaan keväällä (minulla on ihan hyvä CV, joten töitä uskoisin kyllä löytyvän alaltani). 

Tämä olisi tietysti looginen selitys, joten ehkei minua vastaan vehkeilläkään mitään. Olen nähnyt tavallista enemmän juonia ja kätkettyjä pahoja aikeita ympärilläni sairauteni aikana, joten yritän jotenkin pysyvästi sisäistää sen ajatuksen, että nämä epäluuloiset ajatukset saattavat useimmiten olla vain sairauden tuottamia. 

Sulla on hyviä ja viisaita pohdintoja. Mulla on tällä hetkellä tilanne, jossa mun vapaa-ajastani 90% menee yhden ystäväni tukemiseen. En kuitenkaan ole kertonut siitä muille ystävilleni tai  Facebook-kavereilleni. Ei kuulu heille. Mutta en vaan oikeasti jaksa kenenkään parisuhde- tai arkihuoliin vastata, kun yksi ystävistäni on saattohoitamassa omaa lastaan. Annan nyt kaiken aikani tälle yhdelle ihmiselle ja sitten joskus myöhemmin, jos mulla muita kavereita Facebookissa  vielä on, taas heillekin. 

Vierailija
11/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se selitys tulikin. Hyvä että hoksasit itse sen. Mukavaa syksyä sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi