Älypuhelimen käyttäminen kassalla.
Sellainen havainto olemme tuttujen kesken tehnyt että nykyajan nuoret istuvat älypuhelin kädessä kun ovat kassalla työvuorossa.
Asiakkaat tulevat maksamaan ostokset ja kassalla oleva ei huomaa koska on silmät ruudun edessä.
Olen itse kassalla töissä tällä hetkellä ja meidän piti lopettaa erään mua nuoremman työvuorot koska häntä ei kiinnostanut työntekoa. Tunnin välein meni vessaan piiloon ja oli siellä jopa vartti. Jätti pulaan meitä kaikkia. Aina kun jono tuli, niin hän katosi. Myöhästeli. Ei piittanut varoituksista ja siitä että omaa puhelinta ei käytetä kun ollaan työvuorossa kassalla!
Mielestäni on aivan pöyristyttävää että on noin kova addiktio puhelimeen! Työmoraali täysin 0.
Kommentit (7)
Prismassa töissä oleva kaveri sanoi, että kassalla tarvii yllättävän useinkin sitä puhelinta, kun pitää tarkistaa monenlaista foodiesta.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa töissä oleva kaveri sanoi, että kassalla tarvii yllättävän useinkin sitä puhelinta, kun pitää tarkistaa monenlaista foodiesta.
Niin työpuhelin!! Eikä oma! Näillä nykynuorilla ei oel mitään moraalia eikä etiikka.
mä tiedän yhden kassan joka pelaa pokemon go.ta töissä.
No ei pidä olla harmaa hiirulainen. Kyllä minut aina huomataan, kun tulen kassalle XDDDDDD. Ei tietenkään töissä saisi käyttää omaa puhelinta, mutta en tuomitse. Tiedän itsekin tunteen, kun ei ole mitään tekemistä töissä. Pitäisikö sitä vain tuijotella kattoon vai tuijottaa asiakkaita? XDDD tällä hetkellä en ole sellaisissa töissä, mutta OLEN ollut.
Minulle on ihan sama mitä myyjä tekee silloin, kun asiakkaita ei näy. Kunhan huomaa minut heti kun tulen kassalle, koska velvollisuuteni ei ole odottaa, että aspa ehtii palvella minua omilta kiireiltään XD.
Jopas on kuri löystynyt, kun olin ärrällä töissä kymmenisen vuotta sitten niin tuli kouluttajalta huudot samalla sekunnilla kun oma kännykkä kävi kädesssä. :D Vaikka kioskissa ei olisi yhtään asiakasta tai mitään muutakaan tekemistä (tällöin tulisi väkisin keksiä sitä tekemistä...).
Samaa oli meillä toimiston puolella 20-30 vuotiailla. Naamat kiinni kännykässä, ei "nähdä" tai "kuulla" mitä ympärillä tapahtuu ja pyöritellään silmiä huokaillen kun tullaan sanomaan että hei, nyt olisi ihan oikeasti tässä hommia.
Työnantaja suorastaan ruokki tuota käytöstä antamalla kaikille työ- tai työsuhdepuhelimet.