Miehen itsekkäät siskot
Mieheni äidillä on nivelsairaus joka vie hänet tuon tuosta sairaslomalle. Mieheni vanhemmat asuvat ikivanhassa talossa ja appiukko on eläkkeellä. Appivanhemmat ovat usein kesäisin kesämökillään missä me käydään mieheni kanssa aika usein auttelemassa ja tekemässä pihahommia kun anoppi ei jaksa yksin pihamaata hoitaa yms. Mieheni siskot käyvät mökillä vain uimassa ja saunomassa, eivät koskaan auta siellä ja siskojen lapsetkin lähinnä passauttavat itseään. Se ottaa päähän, ja mieheni on sanonut siskonsa lapsille että mummia ei saa passauttaa, mutta mitäs niille voit kun eivät tajua ja vanhempansa eivät kiellä. Anoppi on sellanen mummo että se ei kyllä lopeta paasaamista, sille on pakko sanoa että nyt mummo lepäämään tms.
Appivanhemmat eivät matkustele missään ja anoppikin palelee aina talvisin ja kipuilee tuvassa kun on kylmä. Viime jouluna ostettiin lämpöhuopa lahjaksi mutta eihän se nyt ole kuin pieni apu. Sain idean että hommattaisiin kimpassa anopille etelänmatka, niillä kun ei ole varaa itsellä. Anoppi viikoksi lämpimään ei maksaisi kuin parisataa per perhe, kuitenkin kaikki ollaan töissä käyviä ja siskot matkustelevat jatkuvasti itse. Molemmat siskot tyrmäsivät ajatuksen ja ilmoittivat että ei niin kallista, todellakaan ei ja että he eivät periaatteesta osta lahjoja aikuisille. Kuitenkin itse TILAAVAT meiltä joululahjat yms lapsilleen ja miehen siskojen lapset tekstaavat miehelleni että "ois tarvetta synttärirahalle, tuu käymään ja tuo tullessas".
Mä en voi käsittää miten itsekkäitä nämä siskot voivat olla, koskaan eivät auta äitiään vaikka tämä passaa heitä, ja eivät edes aio mitään lahjaa ostaa omalle äidilleen? Mä ehdotin että entäs jos me maksettais puolet ja siskot vaikka puolet puoliksi, niin sekään ei käy. Ja sitten seuraava tekstari koski siskon lapsien synttärilahjaa. Miestäni vitutti niin että ei edes vastannut, eikä menty sinne synttäreille. Miksi me opetettaisiin niiden muksuille että on ok kupata sukua mutta itse ei tarvitse auttaa? Toinen siskoista matkustaa jouluksi etelään perheineen, ja toinen tammikuussa Thaimaahan. Mutta eihän se mitään vaikka oma äiti parka täällä kylmässä Suomessa jäätyy pystyyn, pääasia että pilalle hemmotellut siskot saa lämmintä. Melkein toivon että saisivat itse reumasairauden tms. että tajuaisivat miltä tuntuu kun kämppä lämpiää puulla, ja kohmeisin sormin lämmität tupaa ja toivot et nivelet liikkuu vielä aamulla. :(
Sano heille suorat sanat. Tai anna miehesi sanoa, jolloin vaikutus on varmaan vielä parempi. Ja tee selväksi ettei lahjoja heille enää heru ennenkuin kunnioitus vanhempia kohtaan on taas kunnossa.