Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua pitää isyyslomaa

Vierailija
26.11.2014 |

Meillä on uhmisesikoisen (2,5-v) lisäksi parikuinen vauva ja olen mieheltä kysellyt muutamaan kertaan milloin hän aikoo pitää isyysloman, jotta saisin vähän apua arkeen. Hänen työnantajansa maksaa palkkaa isyysloman ajan, joten loma on ns. ilmainen. Tänään kysyin mieheltä taas tätä asiaa johon hän harmitteli, ettei isyyslomaa voi vaihtaa rahaksi. Kysyin häneltä ihan ystävälliseen sävyyn, että eikö hän halua viettää meidän kanssa sitten sitä lomaa, johon hän alkoi korjaamaan että osan voisi ottaa vaikka vapaana ja osan pitää lomana. Luulen, että häneltä vähän pääsi lipsahtamaan tuo rahaksi muuttamisen toive. Mitähän tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei saa näyttää mun miehelle! Se ei varmaan ole tajunnut ettei sitä ole pakko pitää heti 3 vk. Mä kyllä tarviin jonkun opettelemaan kaikkea mun kanssa ja neuvomaan :) ja se tarvii vapaata töistä. Toivottavasti ei keksi ettei pidäkään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppö mies...

Vierailija
4/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen: Toivottavasti sun mies ei keksi, ettei isyyslomaa tarvitse pitää heti ;)

Mutta ihan vakavissaan, olen aina luullut, että kaikki isät haluavat pitää tuon perus isyysloman, vaikkei nyt sentään hoitovapaata haluaisikaan jakaa vaimon kanssa. Alkaa vähän huolestuttamaan, että miksi se ei halua pitää sitä lomaa :(

T. Ap

Vierailija
5/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapseni isä oli kotona vain sen "pakollisen "loman eli viikon synnytyksestä. Tämä toinen mieheni käyttää kaikki mahdolliset lomat tämän nuorimmisen kanssa (ihanaa että meitä ihmisiä on erillaisia)

Vierailija
6/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:11"]

Ensimmäisen lapseni isä oli kotona vain sen "pakollisen "loman eli viikon synnytyksestä. Tämä toinen mieheni käyttää kaikki mahdolliset lomat tämän nuorimmisen kanssa (ihanaa että meitä ihmisiä on erillaisia)

[/quote]

Niinpä, meitä on moneen junaan.

Ihmetyttää tässä valossa sekin, että jos hoitovapaa päätetään lakisääteisesti jakaa niin että osa on varattu isälle. Mitäs kun osa isistä ei edes tätä kolmea viikkoa halua pitää?

Vierailija
7/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta, ei mitään isyyslomia. Ihan tervepäisiä lapsia näistä silti kehittyi ja miehen kanssa ollaan edelleen yhdessä.

Vierailija
8/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:18"]Meillä on 3 lasta, ei mitään isyyslomia. Ihan tervepäisiä lapsia näistä silti kehittyi ja miehen kanssa ollaan edelleen yhdessä.
[/quote]
Se nyt ei ollut se pointti kasvaako ap:n lapsista mutanttihirviöitä vai ei.

Vierailija
9/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:18"]Meillä on 3 lasta, ei mitään isyyslomia. Ihan tervepäisiä lapsia näistä silti kehittyi ja miehen kanssa ollaan edelleen yhdessä. [/quote] Se nyt ei ollut se pointti kasvaako ap:n lapsista mutanttihirviöitä vai ei.

[/quote]

Joo, totta. Eiköhän lapset kasva ihan hyviksi, vaikkei isyyslomaa pidettäisi. Olin vain toivonut, että olisimme voineet viettää "perheaikaa" ja samalla saisin helpotusta arjen pyörittämiseen. Ihan vilpittömästi olin kuvitellut, että mies viettäisi mieluummin aikaa kotona kuin töissä varsinkin, kun isyysloman pitämisestä ei mitään kustannuksia tai tulonmenetyksiä hänelle synny. Eikä kyse ole niin tärkeästä työtehtävästä tai yrittäjästä, jolloin lomaa ei voisi ehkä pitää. Ehkä me ollaan niin ikävää seuraa sitten :(

Muita kohtalotovereita?

T. Ap

Vierailija
10/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että mies otti jotain lomaa töistä (ei virallista isyysvapaata) vauvan varjolla, mutta käytti sen ajan lähinnä omiin hommiinsa. Korjasi autoa ja lomaili. Tarviiko sanoa, että on nyt entinen mies? Kehtasi erotessa vielä mäkättää minulle, kun häneltä jäi isyysvapaatkin pitämättä.

Vierailija
11/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:34"]

Meillä kävi niin, että mies otti jotain lomaa töistä (ei virallista isyysvapaata) vauvan varjolla, mutta käytti sen ajan lähinnä omiin hommiinsa. Korjasi autoa ja lomaili. Tarviiko sanoa, että on nyt entinen mies? Kehtasi erotessa vielä mäkättää minulle, kun häneltä jäi isyysvapaatkin pitämättä.

[/quote]

Voi voi, ei sitten halunnut tutustua uuteen vauvaansa.

Esikoisen kohdalla mies kyllä piti isyysloman ja osallistui hoitoon. Kehtasi tosin silloin valittaa, kun vauvan yövalvomiset pilasivat loman.

T.Ap

Vierailija
12/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt miehen pitää tajuta sen verran että tarvitset apua arkeen ja pitää lomansa. Ihan silkkaa typeryyttä jättää tuollanen loma käyttämättä. Ne lapset on myös miehen lapsia, joten mies kantamaan vastuuta myös.

Vierailija
13/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa:

Pakottaminen on minusta vähän kyseenalaista. Jos miehellä itsellään ei herää ajatus oman lapsen hoitoon panostamisesta ja puolison auttamisesta, niin auttaako se pakottaminen. En tosiaan tiedä.

Vierailija
14/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:18"]Meillä on 3 lasta, ei mitään isyyslomia. Ihan tervepäisiä lapsia näistä silti kehittyi ja miehen kanssa ollaan edelleen yhdessä. [/quote] Se nyt ei ollut se pointti kasvaako ap:n lapsista mutanttihirviöitä vai ei.

[/quote]

Toki tajuan, että ap:n pointtina oli se, että hän ei halua olla lasten vaan miehen kanssa ja ne lapset on esteenä. Miksi tulee mieleen se yksi kuopiolainen äiti, jolle tavallinen arki olikin liikaa.

Perheet eivät tarvitse isyyslomaa tarjotakseen lapsille hyvän kasvualustan. Ai niin,eihän isyyslomalla ole tekemistä lasten kanssa vaan se, että äiti tahtoo miehen kotiin, äiti tahtoo miehen jakamaan arjen (äidin arjen) ja äiti tahtoo sitä ja tätä.

Vierailija
15/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:56"]

Kyllä nyt miehen pitää tajuta sen verran että tarvitset apua arkeen ja pitää lomansa. Ihan silkkaa typeryyttä jättää tuollanen loma käyttämättä. Ne lapset on myös miehen lapsia, joten mies kantamaan vastuuta myös.

[/quote]

Naine tarvitsee apua arkeen? Eikö tuohon sisälly ajatus siitä, että se ei ole miehen perhe vaan naisen, jolle voi olla apuna tai sitten ei.

Vierailija
16/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:04"]

11 jatkaa:

Pakottaminen on minusta vähän kyseenalaista. Jos miehellä itsellään ei herää ajatus oman lapsen hoitoon panostamisesta ja puolison auttamisesta, niin auttaako se pakottaminen. En tosiaan tiedä.

[/quote]

Tämä ajatus minullakin kävi mielessä ja sen takia olen nyt ollut ihan hiljaa asiasta. Vaikka pahoitinkin mieleni, niin en nyt ainakaan vielä ole halunnut tästä alkaa vääntämään miehen kanssa. Kieltämättä kuitenkin alkoi huolestuttamaan, että onko tämä nyt viite siitä mitä tuleman pitää. Vai onko se vain väsynyt, kun onhan tämä elämä nyt aika vauhdikasta kun on uhmis ja vauva.

Vierailija
17/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:07"]

[/quote]

Toki tajuan, että ap:n pointtina oli se, että hän ei halua olla lasten vaan miehen kanssa ja ne lapset on esteenä. Miksi tulee mieleen se yksi kuopiolainen äiti, jolle tavallinen arki olikin liikaa.

Perheet eivät tarvitse isyyslomaa tarjotakseen lapsille hyvän kasvualustan. Ai niin,eihän isyyslomalla ole tekemistä lasten kanssa vaan se, että äiti tahtoo miehen kotiin, äiti tahtoo miehen jakamaan arjen (äidin arjen) ja äiti tahtoo sitä ja tätä.

[/quote]

Hahah, johan on dramaattista!

Vierailija
18/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme äijiä ootte valinnu lastenne isäksi.mun puolesta osote sais vaihtua saman tien jos oman lapsen kanssa vietetty aika ei kiinnosta.

Vierailija
19/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä isyyslomaa ap ajattelee nyt omalta kantilta? Eikö tarkoitus ole olla lapsen kanssa? Viettää aikaa perheenä? Jotenkin rivien välistä luin että haluat isän kotiapulaiseksi.. apua arkeen.. no joo ehkä se on sitäkin mutta osaatko itsekkään nyt nauttia siitä äitiyslomastasi? Jotenkin pieni ironia pilkahtelee kirjoituksestasi.. josko mies haluaa viettää aikaa perheen kanssa mutta ei halua olla kotona simputettavana. Hmm.. en tiedä.

Vierailija
20/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa miehen käydä töissä ja jo ne pari lasta hoitaa ja vie päiväkotiin 2,5 v jos et jaksa. On kai teillä tiskikone sun muut härpäkkeet? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän