Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiessani potilaskertomuksiani minusta on kirjoitettu todella negatiiviseen sävyyn

Vierailija
03.10.2021 |

Minusta saa ihan idiootin kuvan. Kuin olisin ollut tyhmä. Koulussa sain aina keskiarvoa parempia tuloksia, luonteeltani olin ujo ja hiljainen. Potilaskertomusten perusteella olin kuitenkin riiviö. Tuntuu pahalta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aina kun menen hoitoon nämä luetaan ja minut tuomitaan. Vanhainkotia ennen on pakko kuolla. 

Vierailija
2/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten riiviöimäisyys liittyy ihmisen älykkyyteen?

Aloitus ei ainakaan ole älykkäimmästä päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mukava olo varsinkin jos vastaanotolla on ollut olo että lääkäri on mukava, ja potilaskertomuksessa onkin lähes haukkunut.

Vierailija
5/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten susta on kirjoitettu?

Vierailija
6/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, niin se menee.

Hoitohenkilöstön omat virheet tai heistä lähtevät muutoksetkin käännetään aina potilaan syyksi.

Minulla oli yksi pitkäaikainen juttu, ja sen vuoksi minulle varattiin paikka asiaan X, tämä myös kertomukselle kirjattiin ja näin hoidostani sovittiin. Myöhemmin oli päätetty, että en saa sitä asiaa X, enkä ottanut asiaa mitenkään tyynesti. Niinpä kertomukselle on kirjoitettu "harmittaa, että ei saa asiaa X, sen saamisesta ilmeisesti on aiemmin ollut puhetta".

Ilmeisesti, aivan.

Vierailija
7/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioi tänne tai en usko.

Vierailija
8/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutuksesi paljastaa, että et uskalla. Jätä henkilötiedot ym arkaluontoinen pois.

Tänne se teksti niin arvioidaan, onko se neutraali kuvaus jostakusta vai ei.

Täällä on päteviä alan ihmisiä, eivät kaikki ole homssuisia ja harhaisia.

Vierailija
9/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi joka lapussa lukee, että olen tuhti? Onko se minun syytäni vauvana? Lisäksi kuvissa olen mielestäni normaali. Sairastuin nuorena syömishäiriöön, onko ihmekään enää? 

Vierailija
10/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niiden potilaskertomusten tarkoitus ole miellyttää ketään. Eivätkä ne kuvaa ketään kokonaisena ihmisenä vaan pelkästään kylmänviileästä lääketieteellisestä näkökulmasta. Turha pahoittaa mieltään.

Vierailija
11/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutuksesi paljastaa, että et uskalla. Jätä henkilötiedot ym arkaluontoinen pois.

Tänne se teksti niin arvioidaan, onko se neutraali kuvaus jostakusta vai ei.

Täällä on päteviä alan ihmisiä, eivät kaikki ole homssuisia ja harhaisia.

En ole painanut mitään alapeukkua, joten tuo viimeinen lause kyllä osoitti itsensä vääräksi. Olin etsimässä noita tietoja, kun en sanasta sanaan ulkoa muista. 

Vierailija
12/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi täällä on hirveitä valheita minusta. Miten on voinut mennä läpi? Eikä meillä IKINÄ syöty yhdessä. 

Vierailija
13/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se aina on. Koet että lääkäri on kiva ja sitten se kirjoittaa että potilas hyppii seinille tms. kun olet vain helvetin väsynyt ja sydän hakkaa ja verenpaineet ovat yli 200. Ja aina "potilas väittää" tms.

Vierailija
14/35 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niiden potilaskertomusten tarkoitus ole miellyttää ketään. Eivätkä ne kuvaa ketään kokonaisena ihmisenä vaan pelkästään kylmänviileästä lääketieteellisestä näkökulmasta. Turha pahoittaa mieltään.

Sanavalinnoilla voi antaa sellaisia vaikutelmia, mitkä eivät pidä paikkansa.

Esim. vaatteessa on pieni tahra. Sen sijaan, että kirjoittaisi vaatteessa olevan pieni tahra, kirjoittaa vaatteiden olevan likaiset. Seuraava lukija saa käsityksen, että vastaanotolle on tultu silmiinpistävän likaisissa vaatteissa, kun siitä on erikseen mainittu.

Vierailija
15/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se aina on. Koet että lääkäri on kiva ja sitten se kirjoittaa että potilas hyppii seinille tms. kun olet vain helvetin väsynyt ja sydän hakkaa ja verenpaineet ovat yli 200. Ja aina "potilas väittää" tms.

Minulla luki että "potilas väittää olevansa raskaana. On hyvin laiha." Tuostakin saa aika erikoisen kuvan kyllä? Ehkä sekin siellä vielä kummittelee, jollei hoitava taho huomaa synnytystä jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
16/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä potilaskertomuksia kirjoittaa samaan aikaan kun luet niitä? Ei kai se Kanta-järjestelmässä edes ole mahdollista?

Vierailija
17/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo ihan yleistä tietoa, että julkisella alle 50 v naisia pidetään mt-ongelmaisina ja hysteerisinä. Ylipainoisilla pistetään kaikki ylipainon syyksi. Kaikki nuo sen vuoksi ettei tarvi tutkia eikä hoitaa. Ainoastaan miehet otetaan vakavasti ja vanhukset.

Vierailija
18/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen törmännyt tähän. Henkilökunnan kirjoitukset itsestä ja omista toiminnoista ovat neutraaleja. Vaikka olisi oltu todella tylyjä ja epäkunnioittavia. Sen sijaan potilaasta kirjoitetaan adjektiiveilla, jotka olisi aivan hyvin voinut jättää pois. Niillä kun itse asiaan ei ole merkitystä.

Teen omasa työssäni kirjauksia asiakkaista, mutta pysyn neutraalina.

Se on eri asia, jos joku uhkaa toisen henkeä tai fyysistä koskemattomuutta.

Vierailija
19/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niitä potilaskertomuksia kirjoittaa samaan aikaan kun luet niitä? Ei kai se Kanta-järjestelmässä edes ole mahdollista?

Alapeukuttajalle tiedoksi: ap itse kertoo otsikossa "Lukiessani potilaskertomuksia minusta on kirjoitettu..." eli todellakin asiat tapahtuvat samaan aikaan!

Vierailija
20/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin paperisen epikriisin. Oli kitarisat leikattu , seuraavana yönä haava aukesi ja oksensin koko yön verta ja isoja veriklimppejä , pyörryin kerran. Mentiin lääkäriin joka passitti sairaalaan , tuloraportti "potilas kalpea , nenä tukossa". Vietin jonkun päivän osastolla jolloin "potilas sai PULLON verta". Tapahtui 60-luvulla. En lakkaa nauramasta : D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä