Pitäisitkö 20.000e kotona käteisenä vai veisitkö pikkuhiljaa pankkiin?
Kommentit (43)
Veisin pankkiin. Kertoisin kaivelleeni kukkapenkkejä ja hups tämmöstä löyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on kotona kassakaappi, ja et halua sijoittaa rahojasi, niin mikäs siinä
Voihan ne kotonakin säilyttää.
Huomaa kuitenkin, että kotona voi syttyä jopa tulipalo tms. jolloin nuo rahat ovat iäksi menneet.
Mutta selittelyhän se vaatii pankissa, jos alat sinne toistuvasti viemään käteistä rahaa.
Rahanpesu epäilyjen takia pankkien on pakko kysellä rahojen alkuperää.
Yksi mahdollisuus on tietty vuokrata pankkilokero ja säilyttää siellä pätäkät.
Sijoittamallakin voit hävitä kaiken. Mistä tämä sijoitusmantran hokeminen on saanut alkunsa?
Miten?
Pankkiin tietenkin, heti. Tilillä ne ovat turvassa.
Pankkien talletusautomaatilla voi laittaa 1000 euroa maksimissaan kuukaudessa.
Silloin ei kysellä mitään, mutta menee yli puolitoista vuotta pelkästään näin laittamalla.
Pankkitilin voi myös avata useampaankin pankkiin, jos vaan semmoinen käy päinsä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on kotona kassakaappi, ja et halua sijoittaa rahojasi, niin mikäs siinä
Voihan ne kotonakin säilyttää.
Huomaa kuitenkin, että kotona voi syttyä jopa tulipalo tms. jolloin nuo rahat ovat iäksi menneet.
Saahan niitä palonkestäviäkin turvakaappeja. Jos olisin ap, ostaisin sellaisen.
jos on isot tulot ja on tottunut käyttämään runsaasti rahaa, niin kyllähän tuollaisen summan saa käytettyä muutamassa vuodessa. ravintoloissa ja baareissa maksaa käteisellä. laatukkaat sähkölaitteet maksavat paljon kuten puhelimet ja pelikäyttöön tarkoitetut pelikoneet.
Pitäisin käteisenä. Kohta tulee pankkikriisi, tosin silloin ei käteiselläkään tee mitään, mutta pankista ei saa rahoja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Käyttelisin P912käteisenä ja pikkusummina laittelisin tilille.
Kävelisit pankkiin monta kertaa?
Minulla on ollut vuosikausia kotona n. 40 000 käteisenä, puolet euroina ja puolet jenkkitaaloina. Rahat ovat osa pakolaukun varustusta, eli sitten kun Venäjä miehittää Suomen tai suorittaa sitä edeltäviä toimenpiteitä kuten sähköverkon lamautuksen niin minä olen saman tien lujaa vauhtia matkalla rajan yli valmiiksi pakatun pakolaukkuni kanssa enkä taakseni katso. Tuolla summalla pääsee kauas ja jaloilleen jossain muualla, rahaa on kyllä ulkomaisissa pankkitileillänikin.
Lähtisin Bora Boralle, ei pankkiin tarvitsisi viedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
jos on isot tulot ja on tottunut käyttämään runsaasti rahaa, niin kyllähän tuollaisen summan saa käytettyä muutamassa vuodessa. ravintoloissa ja baareissa maksaa käteisellä. laatukkaat sähkölaitteet maksavat paljon kuten puhelimet ja pelikäyttöön tarkoitetut pelikoneet.
Muutamassa vuodessa? 😂 Tuon rahan saa käytettyä kun käy ostamassa uuden kellon.
Vierailija kirjoitti:
jos on isot tulot ja on tottunut käyttämään runsaasti rahaa, niin kyllähän tuollaisen summan saa käytettyä muutamassa vuodessa.
No ihan muutamassa minuutissa.
20 tonnilla ryyppäisin ja panisin parikymppisiä opiskelijahuo*ia pari kolme kuukautta
M47
Vierailija kirjoitti:
Alkaneet jo tonnista tiskillä kyselemään jotta mistäs nää ny on? Joten kyllä 20t€ kerralla saattaa aiheuttaa kysymyksen.
Varmasti kysyvätkin, mutta entä sitten? Koska en harrasta mitään laitonta, voin vastata kysymykseen ja kertoa täysin rehellisesti, mistä rahat ovat peräisin. Huumediilerille voi toki olla vastaaminen hankalampaa.
Pari tonnia pahan päivän varalle käteisenä kotona ha loput pankkiin. Joskus tulee vielä se päivä kun kortit ei toimi - varsinkin jos luottaa yhden pankin korttiin. Näin mulla nyt onkin.
Apua, en tiedä mistä tollasen summan yks kaks saisi :D
Mutta sen tiedän, että kesällä vein lapseni tilille 800 euroa ja siitä kassalla kysyttiin. Lapsi oli saanut syntymäpäivärahaa (kolmena vuonna + kahtena jouluna), mutta olin säilyttänyt niitä lipastossa. Sitten päätin viedä pankkiin. En ollut asioinut konttorissa pariin vuoteen, joten ensin minulta kysyttiin mikä on työtilanteeni, mikä on nettotulot kuussa, onko yhteyksiä ties mihin ulkomaille yms. Rahan tallettaminen kesti n. 20 minuuttia :D Että semmosta...
Joku semipieni tulipalonkestävä lukollinen turvaboksi. Ehkä myös pienen silicapussin laittaisin sekaan ettei setelit ota kosteutta. Sitten johonkin hyvään jemmaan kaapin takalevyn, lattialaatan tai sokkelin alle.
Veisin pankkiin kyllä siitä osan, mutta vain sen verran ettei tule mitään kyselyjä tms.
Vierailija kirjoitti:
Apua, en tiedä mistä tollasen summan yks kaks saisi :D
Mutta sen tiedän, että kesällä vein lapseni tilille 800 euroa ja siitä kassalla kysyttiin. Lapsi oli saanut syntymäpäivärahaa (kolmena vuonna + kahtena jouluna), mutta olin säilyttänyt niitä lipastossa. Sitten päätin viedä pankkiin. En ollut asioinut konttorissa pariin vuoteen, joten ensin minulta kysyttiin mikä on työtilanteeni, mikä on nettotulot kuussa, onko yhteyksiä ties mihin ulkomaille yms. Rahan tallettaminen kesti n. 20 minuuttia :D Että semmosta...
Noihin uteluihin olisit todennäköisesti joutunut vastaamaan vaikket olisikaan tallettanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut vuosikausia kotona n. 40 000 käteisenä, puolet euroina ja puolet jenkkitaaloina. Rahat ovat osa pakolaukun varustusta, eli sitten kun Venäjä miehittää Suomen tai suorittaa sitä edeltäviä toimenpiteitä kuten sähköverkon lamautuksen niin minä olen saman tien lujaa vauhtia matkalla rajan yli valmiiksi pakatun pakolaukkuni kanssa enkä taakseni katso. Tuolla summalla pääsee kauas ja jaloilleen jossain muualla, rahaa on kyllä ulkomaisissa pankkitileillänikin.
No hei sitten Sipilä! Älä kumminkaan niin paljon ota mukaan että kone ei jaksa lentää.
Riippuu, mistä raha olisi tullut. Talletuksen alkuperä pitää selvittää pankissa.
Talletusautomaattiin voi syöttää muutaman satkun viikossa. Jos kysellään niin puolukoita ja sieniä olen poiminut.