Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemukseni kasvissyönnistä!

Vierailija
26.11.2014 |

Aloitin kesän lopulla kasvissyönnin ja ajattelin kertoa kokemuksestani tänne! Jätin siis täysin eläinperäiset tuotteet pois (eli syön periaatteessa vegaanisti, mutta en tykkää käyttää termiä kun käytän mm. kosmetiikkaa jossa on eläinperäisiä ainesosia) ja syksyn aikana farkkukokoni on kutistunut 30:sta 28:aan! Olen siis hoikistunut syksyllä oikein mukavasti, vaikka olen syönyt "epäterveellisesti". Syön karkkia ja sipsiä ja en kituuttele rehuilla, vaan syön monipuolisesti keitttoja, pataruokia, perunaa, pastaa, laatikkoja, kastikkeita, salaattia, leipää... Oikeastaan syön paljon monipuolisemmin kuin sekasyöjä aikoinani! Verenpaine on laskenut, mutta hemoglobiini noussut. Syön monivitamiini-tablettien lisäksi kasviperäistä B12 vitamiinia ja D2-vitamiinia, ja oloni on parempi kuin vuosiin!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea, jopa karkkeja yms. ja veriarvoni ovat erinomaiset. Voidaanko tästä tehdä jotain johtopäätöksiä? 

Vierailija
22/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava asenne tuo kun joku tekee jotain elämäntapamuutoksia niin sitten kysellään, että ootko sä nyt parempi ihminen? Mahtaako nämä mammat pysäytellä lenkkeilijät ja salilla käyvät ja kysellä, että mitä tekin luulette olevanne? Vai onkohan kysymys siitä, että onkin pettynyt vähän ettei itse tee elämälleen mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:30"]Kasviperäistä B12:ta? Onko sellaistakin?
[/quote]
Ainakin kaupoista saa kasviperäisiä ruoka-aineksia kuten kasvimaitoja, joihin on lisätty B12-vitamiinia.
[/quote]

Teknisesti ottaen se on yleensä bakteerien avulla tuotettua.

Vierailija
24/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:26"]No johan se on moneen kertaan ravitsemusalan lääkäreiltä ja asiantuntijoilta kuultu, että on faktaa ettei ihminen tarvitse lihaa yhtään mihinkään. Ravitsemuksellisesti. Ns. Itämeren ruokavalio on terveellisin eli kasviksia, kalaa, maitotaloustuotteita ja pohjoismaisia viljoja kuten ruista. Nih. Itse noudatankin sitä ja veriarvot ym. erinomaiset!
[/quote]Kalassa on lihaa..
[/quote]
No et sä kalaa lihakaupasta ostais.

Vierailija
25/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jonkun aikaa vegaani, ei ollut mitään eroa, paitsi rahaa säästyi kun lihat/maitotuotteet tuli skipattua kaupassa

Vierailija
26/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:16"]

No ootsä nyt parempi ihminen? Kasvisruoka EI ole ihmisille tarkoitettu! Nykyihminen tarvitsee lihaa!

[/quote]

Kyllähän kasvissyöjä on siinä mielessä parempi ihminen ettei hänen syömistensä vuoksi tapeta rääkättyjä tuotantoeläimiä.

ihminen ei tarvitse lihaa mihinkään, se on helposti korvattavissa, mutta jos jätät kaiken kasviperäisen ruuan syömättä niin terveys rapistuu aika äkkiä.

[/quote]

Höpöhöpö. Ei kasviksia ihminen tarvitse mihinkään, ne on helposti korvattavissa. Jos sinä väität, että ihminen voi elää pelkällä kasvisruoalla, ole hyvä ja esitä todisteet. Missä päin maailmaa ja milloin on elänyt ihmispopulaatio pelkällä kasvisruoalla?  

Vierailija
27/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oikein hyvältä kokemuksesi. Itse olen kokeillut kasvissyöntiä mutta en kestänyt kovin kauaa ilman lihatuotteita. Joku ylitsepääsemätön "lihanhimo" iskee jossain vaiheessa ja on pakko saada salamipizzaa. Kaipaan sitä Umami-nimistä makua jota ei kasvisruoissa ole.

Vierailija
28/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:06"]

Kuulostaa oikein hyvältä kokemuksesi. Itse olen kokeillut kasvissyöntiä mutta en kestänyt kovin kauaa ilman lihatuotteita. Joku ylitsepääsemätön "lihanhimo" iskee jossain vaiheessa ja on pakko saada salamipizzaa. Kaipaan sitä Umami-nimistä makua jota ei kasvisruoissa ole.

[/quote]

Umamia on esim. tomaateissa, sienissä, pinaatissa, linsseissä, soijakastikkeessa, balsamicossa, kypsytetyissä juustoissa ym. lukemattomissa aineksissa, joita voi käyttää kasvisruoissa. Ei kai nyt kukaan tee ruokaa, jossa ei ole umamia? Sehän ois ihan mautonta.

Vierailija
29/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:06"]

[/quote]

Ravintohiivalla saa sitä jonkin verran simuloitua. 

Vierailija
30/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha totuushan on, että mitä enemmän rajoittaa ruokavaliota, niin sitä tarkempi ja huolellisempi pitää olla syömisen suhteen, jotta saa kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit. Toisin sanoen kasvissyönti ei luultavasti sovellu laiskalle ihmiselle. Erityisesti raskausaikana pitää olla vieläkin tarkempi.

Vierailija
31/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja oravoilla on sellanen homma että me niinkö ei syyä toisten sapuskoita

T: Tyä ukko elämämkoulu

Vierailija
32/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:06"]Minulla ja oravoilla on sellanen homma että me niinkö ei syyä toisten sapuskoita

T: Tyä ukko elämämkoulu
[/quote]
Oravoi ei siis kuulu ruokavalioosi?

Vierailija
33/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:06"]Kuulostaa oikein hyvältä kokemuksesi. Itse olen kokeillut kasvissyöntiä mutta en kestänyt kovin kauaa ilman lihatuotteita. Joku ylitsepääsemätön "lihanhimo" iskee jossain vaiheessa ja on pakko saada salamipizzaa. Kaipaan sitä Umami-nimistä makua jota ei kasvisruoissa ole.
[/quote]
Höpö höpö. Kasvisruokiin voi käyttää mausteita, ethän sä liharuokiakaan ilman maustamista syö.

Vierailija
34/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:16"]No ootsä nyt parempi ihminen? Kasvisruoka EI ole ihmisille tarkoitettu! Nykyihminen tarvitsee lihaa!
[/quote]
Juu, 200g viikossa. Sekään ei ole välttämätöntä.

Vierailija
35/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:16"]No ootsä nyt parempi ihminen? Kasvisruoka EI ole ihmisille tarkoitettu! Nykyihminen tarvitsee lihaa!
[/quote]
Juu, 200g viikossa. Sekään ei ole välttämätöntä.
[/quote]
Piristävä pointti tuo nykyihminen kun yleensä selitetään esihistoriallisista luolamiehistä. Tai susista jotka syövät disney bambeja.

Vierailija
36/37 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:59"]

No ootsä nyt parempi ihminen? Kasvisruoka EI ole ihmisille tarkoitettu! Nykyihminen tarvitsee lihaa!

[/quote]

Kyllähän kasvissyöjä on siinä mielessä parempi ihminen ettei hänen syömistensä vuoksi tapeta rääkättyjä tuotantoeläimiä.

ihminen ei tarvitse lihaa mihinkään, se on helposti korvattavissa, mutta jos jätät kaiken kasviperäisen ruuan syömättä niin terveys rapistuu aika äkkiä.

[/quote]

Höpöhöpö. Ei kasviksia ihminen tarvitse mihinkään, ne on helposti korvattavissa. Jos sinä väität, että ihminen voi elää pelkällä kasvisruoalla, ole hyvä ja esitä todisteet. Missä päin maailmaa ja milloin on elänyt ihmispopulaatio pelkällä kasvisruoalla?  

[/quote]

Esimerkiksi Intiassa, jo satoja vuosia ja ihan tälläkin hetkellä.

Vierailija
37/37 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Esimerkiksi Intiassa, jo satoja vuosia ja ihan tälläkin hetkellä.

[/quote]

Ghee tulee yhä edelleen eläinkunnasta. Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on valehdella kerta toisensa jälkeen, että Intialaiset elävät pelkällä kasvisruoalla? Sairasta touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan