Hävettääkö teitä polttomoottoriautojen käyttäjiä kun näette liikenteessä upouusia sähköautoja?
Kommentit (41)
Sähköauton painavien akkujen vuoksi kantavuus niin heikko, että hyvä jos saa muutaman täysikäisen edes ottaa kyytiin. Polttomoottiriautoihin voi ottaa matkalaukutkin vielä täydellä lastilla 😀
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton painavien akkujen vuoksi kantavuus niin heikko, että hyvä jos saa muutaman täysikäisen edes ottaa kyytiin. Polttomoottiriautoihin voi ottaa matkalaukutkin vielä täydellä lastilla 😀
Auton hankinnalle asetetut raamit ovat nyt seuraavat:
7 paikkaa, vetokoukku, kohtalainen maavara,
Hinta 1000-2000€, voin venyä 4000€ saakka.
Nyt ajan 1300€ pari vuotta sitten maksaneella tila-autolla, odotan sen palvelevan vielä pari vuotta.
Sähköautosta en näe ratkaisua aivan heti.
Ei hävetä. Lue tästä mikä on ekologista:
https://tekniikanmaailma.fi/tutkimus-vanhalla-bensa-autolla-ajaminen-pi…
Outo kysymys.
Miksi minun pitäisi hävetä sähköauton käyttäjiä? En häpeä naapurin punaisia lenkkareita tai työkaverin takin nappejakaan. Pitäisikö?
Ei hävetä. Mulla on 15v vanha diesel volvo. Uudenpaan ei ole varaa ja kilsoja tulee työmatkan vuoksi 30k vuodessa. Haluan myös että auto on turvallinen kun ajan pimeillä, liukkailla teillä talvella.
Niin ja asun kaupungissa, mutta käyn töissä maalla. Jonkun on tehtävä sielläkin työt.
Ei hävetä, lähinnä säälittää sähköautoilijat. Sähköautolla ei kovin pitkää matkaa pysty lataamatta ajamaan. Sitten pitää istua jossakin kaupan pihassa ja ladata autoa. Naurettavaa touhua ja muutaman vuoden päästä koko sähköautoilla nauretaan vaan. Ja kohta on paljon ongelmajätettä kun sähköautojen akkuja alkaa tulemaan käyttökelvottomiksi.
Sähköauto on typerä välivaihe autoilun historiassa.
Painavia akunsiirtimiä.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys.
Miksi minun pitäisi hävetä sähköauton käyttäjiä? En häpeä naapurin punaisia lenkkareita tai työkaverin takin nappejakaan. Pitäisikö?
Miten se on outo kysymys? Siinähän lukee "hävettääkö teitä polttomoottoriautojen käyttäjiä.." eikä "hävettääkö teitä polttomoottoriautojen käyttäjät"
Ei hävetä, käytiin tänäänkin ihan vaan ajelemassa miehen vanhalla harrasterautolla :)
Ei niin kauaa kun nuo sähköpelit on noin kamalaa muotoilua.
Ei millään tavalla. Ajamme biodieselillä ja se saastuttaa vähemmän kuin sähköautot.
Tämä ei ole tiedepalsta. Edes yhteenlaskettu äo:mme ei ole positiivinen luku ja vastaukset ovat ihan mihin vain tasoa: "NO ET MITÄÄN REIKÄÄ OLE IKINÄ SAANUTKAAN MUAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!"
4-litrainen V8. Muut saa ajaa, millä huvittaa.
Ei hävetä. Miks hävettäis? Muut ajaa omillaan, minä omallani.
No ei hävetä. Nelisen vuotta vanha Volvo V90 diesel nelivetofarkku alla, kilsoja 50 000. Iso auto, kulutus matka-ajossa vain 5l nurkilla. Tällä ajaa reippaasti sinne ainakin 250 000 kilsaan asti ja katellaan sitten, mitä vehkeitä ja kulkutarpeita silloin on.
Ei hävetä yhtään.
Mun käytettynä ostettu iso dieseli on sitäpaitsi paljon ekologisempi valinta, kuin uusi sähköauto.
Se nimittäin oli jo valmistettu. Ja siitä huolimatta siinä on sen verran tuoretta tekniikkaa, että polttaa dieselin kyllä melko pienillä päästöillä.
Ihan järjetöntä olis hyvä auto ajaa paaliin ja teettää uusi sähkömoottorilla, mutta eihän vihreät elokapinahihhulit sitä ymmärrä.
Ei hävetä. Ajetaan pitkiä matkoja ja välillä kovissa pakkasissa. Ei sähköauton varaan voi jättäytyä.
Ei hävetä.
Heti, kun tarpeisiini sopivan käytetyn sähköauton saa parilla tonnilla, ostan sellaisen.