Mieheni kieltää menemästä
Mitä ajattelette tästä: miesystäväni mielestä minun ei ole sopivaa lähteä työporukan (5-6 lähtijää) kanssa viettämään mökkiviikonloppua, jos porukassa on vastakkaisen sukupuolen edustaja/edustajia mukana. Reissuun on ollut "avoin kutsu" työporukassa.
Aiemmissa suhteissani tämä ei ole ollut ongelma. Reissut ovat olleet mulle piristäviä ja kivoja, koskaan en ole antanut aihetta epäillä pettämistä tms.
Isommalla sekaporukalla kuulemma saan lähteä. En tajua logiikkaa!
Mielestäni tämä on epätervettä luottamuspulaa ja asiatonta kontrollointia.
Yläpeukku = samaa mieltä kanssani
Alapeukku = eri mieltä kanssani, samaa mieltä mieheni kanssa.
Saa mieluusti myös kommentoida! Tämä ahdistaa mua kovasti.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan pilaisi viikonloppuani ja vapaa-aikaani TÖISTÄ tuollaisella.
En voisi edes ajatella, että lähtisin jonnekin mökille kännäämään työkavereiden kanssa ja puhumaan töistä ja muista työkavereista. Huhhuh vaan... Haluan päästä irti töistäni viikonloppuna, haluan olla edes pari päivää viikossa irti niistä asioista ja nähdä muita naamoja kuin niitä naamoja, joita katson töissä ainakin 8 h/arkipäivässä.
Mieheni "päästäisi" minut kyllä, ei siinä ole edes mitään miettimistä, mutta itse en lähtisi. Viettäisin viikonlopun mielummin vaikka yksinään omalla mökillä hiljaisuuden keskellä, kuin kännäävien työkavereiden kanssa.
Samaa ajattelin. Työkaverini ovat mukavia ihmisiä, joiden kanssa on hyvä tehdä töitä ja tiimihenki on hyvä, mutta viikonloput ovat onneksi omaa aikaa.
Täsmälleen sama juttu! Työkaverit ovat fiksuja kivoja ihmisiä, mutta en välitä nähdä heitä vapaa-ajallani.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ole sun miehen kiellettävissä, jos itse haluat mennä.
Minulla viikon päästä edessä miniristeily työporukan kanssa, ja v*tuttaa ennalta jo koko reissu. Mutta pakko on mennä, sillä se on puoliksi työpäivä (kehittämispäivä) ja puoliksi tyhy-päivä. Muut näköjään halusivat risteilyn, niin mennään sitten sinne. Viimeksi, kun oli pari kesää sitten joku omaehtoinen "käydään yhdessä syömässä", niin en lähtenyt.
Samoin. Olen jättäytynyt pois myös risteilyistä aikanaan. Voin lähteä katsomaan porukalla jonkun hyvän teatterikappaleen ja syömässä, mutta korkeintaan kerran vuodessa. Niilläkin reissuilla kuljen omalla autollani.
Vierailija kirjoitti:
No onko se mökkiviikonloppu sulle nyt niin tärkeä? Jos mieluummin vietät kivaa aikaa työkavereiden kanssa niin ihmekö se, jos mies tympiintyy. Varatkaa kahdenkeskinen mökkiviikonloppu jonnekin - sinä saat piristävän viikonlopun mökillä ja mieskin on tyytyväinen.
Sitten taas eri asia, jos mies ahdistaa enemmänkin ja muissakin tilanteissa.
Voi v. Mökkiviikonloppu työporukan kanssa kerran vuodessa. On outoa jos mies ei kestä sitä. Muu aika vuodesta on miehen kanssa.
Kerran olen ollut viikonloppureissussa työporukan kanssa. Kiva reissu oli, mun työkaverit on huippuja. Ja ajatella, ne kaikki on vieläpä vastakkaista sukupuolta. Ja mitään ei tapahtunut, siis sellaista mistä ei uskaltaisi puhua. Erikseen kävin saunassakin. Ei kukaan mitään yrittänyt, olin sinkkukin silloin. Ja ei minullakaan käynyt mielessä mikään sellainen. Hauskaa voi pitää muutenkin. Ehkä jos minulla olisi ollut mies, olisin harkinnut, että menenkö. Mutta ehkä juuri tuonkin takia viihdyn sinkkuna, en jaksa mitään draamaa. Että onko nyt ok lähteä johonkin jne. Olen muutenkin paljon miesseurassa. Panokaveri mulla on sitten erikseen. Siihen ei kavereita tarvitse sotkea.
Sopiiko Ap:lle tilanne jossa hänen miehensä saisi lähteä miesten ja naisten kanssa mökille ilman häntä?
Mun ex oli kanssa epäileväistä sorttia. En ymmärtänyt miksi koska ikinä en antanut toimillani mitään syytä epäilyyn.
Myöhemmin selvisi miksi, mies oli itse pettäjä ja ilmeisesti laskeskeli, että jos itse olisi tilanteissa joissa olin olisi pettänyt.
Ihmeellisiä vastauksia täällä: ”Minä en lähtisi koska tuollaiset reissut ei kiinnosta yhtään.”
Eihän aloittaja kysynyt kiinnostaisiko muita lähteä vaan kysyi onko mieheltä ok yrittää rajoittaa jos ap haluaa lähteä.
Mieheltä ei ole ok rajoittaa toisen menoja. Hän ei ehkä voi tunteilleen mitään, mutta tuollaiseen ei pidä lähteä mukaan. Jos annat kerran periksi niin koska sitten tulee seuraava kerta, kun rajoitetaan? Ymmärsin tekstistä, ettet edes ole porukan ainoa nainen. Hän yrittää rajoittaa sinua, koska häntä itseään ahdistaa/pelottaa/epäilyttää. Sillä, että jätät menemättä, annat hetkellisen helpotuksen tunteeseen, mutta entä sitten kun tulee seuraava kutsu jonnekin?
Outoa, miten vanhoillista kommentointia osaksi tullut. Vietän miesystäväni kanssa laatuaikaa kahdestaan aina kun on mahdollista. Ollaan 50-v pari. Parisuhdeaikaa on varmaan enemmän kuin yhdessä asuvilla, koska kun tapaamme, keskitymme vain toisiimme. Ystävyyssuhteeni ovat jääneet vähemmälle, mikä ei toki ole hyvä asia.
Kuten kirjoitin, en ole ikinä tehnyt mitään sellaista suhteessamme, mikä voisi edes antaa aihetta epäillä, että pettäisin.
Toiliva työporukka on ollut raskaan työn suola. Reissuun lähtijöistä valtaosa naisia. Mielestäni ei ole rakkautta kontrolloida ja kieltää tällaista.
Kontrollointi tuskin jää vain tuohon. En voisi seurustella hetkeäkään ihmisen kanssa jonka kanssa ei olisi vain ilmoitusasia lähteä tuollaiseen pikkureissuun.
Mieti haluatko elämän jossa jossakin vaiheessa katsotaan kellosta kuinka kauan olet kauppareissulla, ja jos olet vartin liian pitkään niin kotona tulee kuulustelu missä olit ja kenen kanssa.
Ja todellakin "päästäisin" mieheni vastaavaan reissuun. Omat reissuunnlähtevät yökaverit ovat kaikki sitä paitsi varattuja (jos tämä nyt on edes relevantti tieto), reissu ei siis tunnu olevan ongelma näissä suhteissa!
En katselisi hetkeäkään miestä, joka ryhtyy KIELTÄMÄÄN multa jotakin, aivan kuin isä lapseltaan. Tämähän kertoo ainoastaan siitä, että pitää itseään sinua ylempänä, ja kuvittelee, että voi päättää elämästäsi ja tekemisistäsi. Ei kuulosta terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Harvalle miehelle on ok että nainen jakaa tavaraansa työporukoille tai muille.
Jos mun mies koskaan käyttäisi kenenkään naisen harrastamasta seksistä ilmaisua "jakaa tavaraansa" niin olisi entinen ihan saman tien. Kertoo aika paljon miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia tuollainen kontrollointi.
Ilmeisesti ap ei ole ollut luottamuksen arvoinen tähän mennessä. Jos hän olisi ollut, niin mies olisi toivottanut mukavaa viikonloppua ja lähtenyt itsekin vaikka kalaan kavereiden kanssa tai jotain muuta.
Ap on ollut luottamuksen arvoinen, kertoi jo. Ei sairaalloisen mustasukkainen piittaa siitä, epäilee aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalle miehelle on ok että nainen jakaa tavaraansa työporukoille tai muille.
Jos mun mies koskaan käyttäisi kenenkään naisen harrastamasta seksistä ilmaisua "jakaa tavaraansa" niin olisi entinen ihan saman tien. Kertoo aika paljon miehestä.
Samoin. Palstan naisillakin yleinen ilmaus. Kertoo että seksi heille sitä että nainen antaa vastentahtoisesti ja mies ottaa. Epätervettä. Jos nainen pitää seksistä, palstan naisilla on rumia nimityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo
Oliskin provo. Miksi muuten ajattelet provoksi, niin uskomaton tilanne vai..?
ApKoska näitä vastaavia miesvihasössönsössönaloituksia on täällä noin kerran viikossa.
-eri
Miksi se on miesvihaa jos kysyy miehen ongelmallisesta käytöksestä? Eikö asiasta saisi puhua?
Minullakin oli nuorempana tuollainen ukko. Kielsi ja kontrolloi. Kyllä oli paha olla siihen aikaan, onneksi pääsin eroon.
Käännetään toisinpäin
"Mitä ajattelette tästä: naisystäväni mielestä minun ei ole sopivaa lähteä työporukan (5-6 lähtijää) kanssa viettämään mökkiviikonloppua, jos porukassa on vastakkaisen sukupuolen edustaja/edustajia mukana. Reissuun on ollut "avoin kutsu" työporukassa.
Aiemmissa suhteissani tämä ei ole ollut ongelma. Reissut ovat olleet mulle piristäviä ja kivoja, koskaan en ole antanut aihetta epäillä pettämistä tms.
Mielestäni tämä on epätervettä luottamuspulaa ja asiatonta kontrollointia"
Samalla lailla ajettelette vastaajat?
Vierailija kirjoitti:
Käännetään toisinpäin
"Mitä ajattelette tästä: naisystäväni mielestä minun ei ole sopivaa lähteä työporukan (5-6 lähtijää) kanssa viettämään mökkiviikonloppua, jos porukassa on vastakkaisen sukupuolen edustaja/edustajia mukana. Reissuun on ollut "avoin kutsu" työporukassa.Aiemmissa suhteissani tämä ei ole ollut ongelma. Reissut ovat olleet mulle piristäviä ja kivoja, koskaan en ole antanut aihetta epäillä pettämistä tms.
Mielestäni tämä on epätervettä luottamuspulaa ja asiatonta kontrollointia"
Samalla lailla ajettelette vastaajat?
Ei sillä ole väliä kumpaa sukupuolta kontrolloija ja kontrolloitava ovat
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan pilaisi viikonloppuani ja vapaa-aikaani TÖISTÄ tuollaisella.
En voisi edes ajatella, että lähtisin jonnekin mökille kännäämään työkavereiden kanssa ja puhumaan töistä ja muista työkavereista. Huhhuh vaan... Haluan päästä irti töistäni viikonloppuna, haluan olla edes pari päivää viikossa irti niistä asioista ja nähdä muita naamoja kuin niitä naamoja, joita katson töissä ainakin 8 h/arkipäivässä.
Mieheni "päästäisi" minut kyllä, ei siinä ole edes mitään miettimistä, mutta itse en lähtisi. Viettäisin viikonlopun mielummin vaikka yksinään omalla mökillä hiljaisuuden keskellä, kuin kännäävien työkavereiden kanssa.
Riippuu niin paljon työporukasta, tykkääkö olla heidän kanssaan vai ei. Edellisen työporukan kanssa todellakin lähtisin mökkiviikonloppuun ja viettämään vapaa-aikaa, itse asiassa vietinkin silloin vapaa-aikaa heidän kanssaan ja käyn edelleen siellä työpaikalla morottamassa heitä, vaikka en sielä enää työskentelekkään. Nykyisellä työporukalla voisin lähteä syömään, en muuta.
Mies ei selvästikään luota sinuun, onko tähän kenties joku syy?