Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Illan pähkinä: Minkä ikäisenä ihminen ei ole enää nuori?

Vierailija
02.10.2021 |

Pohdittiin eilen kaveriporukassa, että minkä ikäinen ihminen ei ole enää nuori vaan aikuinen ja mihin kohtaan puolestaan käsite nuori aikuinen sijoittuu? Pohdintaa voi jatkaa, että missä vaiheessa ollaan keski-iässä, myöhäisessä keski-iässä ja missä kohtaa olet vanhus?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vanheneminen ei ole jotain mitä tapahtuu vain joillekin toisille.

Vierailija
22/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori 15-21

Nuori aikuinen 21-35

Aikuinen 35-70

Vanhus +70

Mutsi täytti juuri 66 enkä vaan osaa kuvitella että viiden vuoden päästä hänet laskettais vanhukseksi.

Menee ja pörhältää minkä ehtii. Pilkkoo ja kantaa puita, hoitaa kasvimaata, hoitaa lapsenlapsia, leipoo ja kokkaa, käy tansseissa ja retkeilee miehensä kanssa. Jos ei ole tekemistä niin sitä keksitään 😊

Virkeämpi ja menevämpi hän on, kun itse 35v.

Luettelemasi asiat on aivan normaalia touhuilua 66-vuotiaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli ei vanhene, kropasta en mene takuuseen...

Mieli kypsyy, mutta se lapsi ja nuori hihkuu sinne väliin. Itse olen päässyt tähän kohtaan, ja olen hurjan tyytyväinen. Nuori ei vielä ymmärrä ajan kerrostumista. Ehkä jokin osa meissä pysyy aina samana.

Vierailija
24/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-44v. Olin sairaalassa ja kaikki hoitsut ja lääkärit oli mua nuorempia...Jumalauta, mä oon tullu vanhaksi!!

Vierailija
25/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 45-vuotias nainen on ruma, rupsahtanut ja vanha. Hedelmättömyys vanhentaa naisen nopeasti.

Toiset puhkeavat vasta kukkaansa henkisesti viisissäkymmenissä. Sinunlaistesi ansiosta naiset nähdään parina munasarjoina. Ajattelevatko naiset samoin miehistä?

Kyllä se tärkein elin on edelleen tuolla korvien välissä ihan jokaisella.

Vierailija
26/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistietoa että yli 16-vuotiaat elävät nuoruuden myöhäisvaihetta jolloin nuoruus on loppumassa ja yli 18-vuotiaita ei enää lasketaan missään nuoriksi vaan he ovat nyt täysi-ikäiset ja aikuisia. Tämä on ollut jo vuosia kiveenhakattu kirjoittamaton sääntö joka ei ole muuttunut missään vaiheessa ja pätee yhä edelleen.

Vierailija
27/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30v ei ole enää nuori. 29v on kaksikymppinen ja periaatteessa on hyväksytympää tehdä nuorten juttuja kuin kolmikybäsen.

En keksi mitään sellaista mitä tein 5 vuotta sitten ja mitä en voisi "hyväksytysti" tehdä myös tänään jos haluaisin. Ikä on vaan numero

M31

Ei se ole vaan numero vaan fakta. Ymmärrät muutaman vuoden päästä konkreettisesti.

Minä en ymmärrä. Olen 38-vuotias nainen. Annatko siis esimerkkejä, joita ei voi tehdä viisi vuotta vanhempana, kun kuitenkin on täysi-ikäinen ollut jo pitkään.

Vierailija
28/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoreksi aikuiseksi lasketaan henkilö, jolta kysytään ikä alkoholia ostaessa.

Vierailija
29/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40 vuotta. 

Vierailija
30/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoreksi aikuiseksi lasketaan henkilö, jolta kysytään ikä alkoholia ostaessa.

No miksi minulta on kysytty sitten vielä 40-vuotiaana? Ja kysyjä ei ollut edes likinäköinen mummo. 

Vierailija
31/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30 v on nuori, mutta 40 vuotiaasta voi sanoa, ”ettei enää ole nuori”.

En oikein tiedä, mitä ovat 30-40-vuotiaat. Vain aikuisia.

Vierailija
32/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

102

Vierailija
33/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keski-ikä alkaa siinä kolmenkympin jälkeen eikä herranen aika vasta 45-vuotiaana.

Ja ihan yhtä lailla aikuisia ovat 18-vuotiaat kuin 50- ja 80-vuotiaatkin.

Lapsellista kategorioida ihmisiä ikävuosien perusteella lokeroihin, ihan tulee kouluajat mieleen. Silloin oli niin tärkeää, ettei kukaan kuvitellut 13-vuotiasta lapseksi, koska oli NUORI.

Vierailija
34/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta täällä on ihan hyviä ajatuksia. Mä oon 31 enkä voisi kutsua itseäni nuoreksi mutta koen silti olevani nuori aikuinen. Varmaan riippuu tosi paljon myös elämäntilanteessa. Jos on saanut ensimmäisen lapsen 18 vuotiaana niin varmaan silloin 30 vuotiaana kokee olevansa jo ihan aikuinen.

Vierailija
35/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla mieleltään nuori koko elämänsä. Luonnekysymys. Fakta on, että fysiikka alkaa kaikilla rapistua ennemmin tai myöhemmin. Sielu on iätön.

Vierailija
36/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vanha tarkoita samaa kuin raihnainen. Tunnen monta raihnaista nelikymppistä. Vanha tarkoittaa elettyä elämää. Itse miellän vanhaksi ihmisen, joka on eläkkeellä tai eläkeikäinen eli noin 65-vuotias.

Itse olen keski-ikäinen 47v ja miellän neli- ja viisikymppiset keski-ikäisiksi. Nuori aikuinen on parikymppinen eli aikuinen ilman etuliitettä on noin 25/29-39-vuotias.

Vanhus voi olla aktiivinen ja reipas, kyse on vain iästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä