Siisti talvitakki - en osaa päättää millainen!
Mun pitäisi ostaa itselleni talvitakki. Varaa on vain yhteen kunnolliseen, joten nyt mietin ostanko siistin mustan (untuva)toppatakin vai villakangastakin. Minulla on ohuesti topattu rento parkatakki, mutta tarvitsen myös siistimmän version. Mitä palstalaiset on mieltä, kävisikö tämän tyylinen takki siistiksi talvitakiksi, mutta myös ihan arkikäyttöön vai ostanko sittenkin villakangastakin? Väri tulee olemaan musta, mutta tuosta kuvasta näkee mallin paremmin.
http://www.luhta.fi/women#!products/maritta1
Kommentit (12)
Totta, mutta sitten mulla ei ole mitään takkia, jolla tarkenisi kovemmalla pakkasella (esim. -15 ja siitä kylmempi). Kunhan taloustilanne paranee, hankin useamman takin, mutta ainakin tämä ja ensi talvi pitäisi pärjätä nykyisellä parkatakilla ja sitten tällä uudella hankinnalla. ap
Minusta tuo on hyvä valinta yleistakiksi.
Jos ostat VILLAkangastakin, niin sillä tarkenee kyllä pakkasellakin.
Very nice, väri vaan astetta ankeampi, musta...: (
Villakangastakit on kylmiä kovilla pakkaskeleillä. Kokemusta on useasta. Tuulee suoraan läpi, ellei ole nimenomaan tuulenpitäväksi tehtyä vuorausta.
Untuvatyylinen tai muuten paksusti topattu toppatakki on ainoa oikea kovalle pakkaskelille sopiva takki, jos minulta kysytään.
Mun budjetti on 150e, joten mitään superlaadukasta villakangastakkia sillä ei saa. Alennusmyynteihin yritän sinnitellä joka tapauksessa, mutta jos tulee tosi kovat pakkaset, on pakko hakea joku jo aiemmin. Tuo linkkaamani takki oli yllättävän slimmi ja kangas "pehmeää". Lisäksi huppu oli hyvän näköinen sekä kauluksena että päässä. ap
Joku klassisempi malli vois olla pitkäaikaisempi, toi epäsymmetrinen vetskari ja kaulus on sellasia että saattaa kyllästyä nopeasti...
No kunhan nyt pari talvea kestän niin se riittäisi alkuun :) Ne perinteiset on niin tylsiä!
Lisäksi takissa ei missään nimessä saa olla karvaa hupussa, ei edes irroitettavaa karvareunusta (en halua maksaa siitä, sillä en voi sietää karvareunusta!). Se jo yksin rajoittaa tarjontaa todella paljon, saati sitten vielä yhdistettynä tuohon mun budjettiin.
Huomaatteko, kuinka haluan saada teidät sanomaan, että tuo on tosi hyvä takki :) ap
Mulla on tuo sama lilana ja olen ajatellut käyttää sitä kaikissa menoissa. On myös muita takkeja, mutta aika harvoin käytän esimerkiksi villakangastakkia, tuskin ostan koskaan uutta kun yksi musta jo on enkä ole tainnut käyttää sitä kertaakaan kolmeen vuoteen.
Talvella lämpimyys vaan menee ulkonäön edelle
Ihan kiva tuo linkkaamasi, mutta itse ostaisin jonkun klassisen mallisen, laadukkaan villakangastakin. Ne on ajattomia, siistejä ja silti arkikäyttöön sopivia.