LÄHIHOITAJAT HOI!!
Eli millainen työllistyminen on mielenterveyspuolella? Olen kyseiselle alalle hakemassa joko kouluun tai oppisopimuksella.
Kertokaa kaikki mitä tiedätte!
Kommentit (11)
Eikai.. Eli onko turha kouluttautua edes lähihoitajaksi
Ap
Ei se turhaa ole varmasti lähihoitajaksi kouluttautua :) Töitä varmasti riittää alalla.. Mielenterveyspuolella tietysti vähemmän mitä esim. vanhus-ja vammaispuolella.
Harmi :/ sillä nimenomaa tämä mt-puoli kiinnostaa.. Muuten olisin jo lukemassa itseäni psykiatriksi, mutta aivot ja keskittyminen ei anna myötä siinä koulutuksessa
No miksi et kouluttaudu sairaanhoitajaksi?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:27"]
Harmi :/ sillä nimenomaa tämä mt-puoli kiinnostaa.. Muuten olisin jo lukemassa itseäni psykiatriksi, mutta aivot ja keskittyminen ei anna myötä siinä koulutuksessa
[/quote]
No miten sä sitten lähärinä muita hoitelet, jos itellä ongelmia? Oon kyllä huomannut, että nää mt-puolen lähärit on yleensä itse ongelmaisia ja siksi haluavat kouluttautua siihen suuntaukseen, josta tietävät edes jotain eli omat kokemukset. Surullista, mutta totta:(
Nyt on heikkoo, töitä on jos on suhteita tai saa harjottelunkautta, mut esim mol:in sivulla ei pahemmi töitä oo. Vanhuspuolella, sekä lastenpuolella on töitä, riippuen missä asut.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:27"]
[/quote]
No miten sä sitten lähärinä muita hoitelet, jos itellä ongelmia? Oon kyllä huomannut, että nää mt-puolen lähärit on yleensä itse ongelmaisia ja siksi haluavat kouluttautua siihen suuntaukseen, josta tietävät edes jotain eli omat kokemukset. Surullista, mutta totta:(
[/quote]
Alapeukkua voi laittaa ihan vapaasti, mutta olen sen itse koulussa nähnyt ja myöhemmin myös työpaikalla. Ranteita viillelty, pillereitä taskut täynnä jne.
Hussille pääsee vain sijaisuuksiin lähärinä. Vakipaikkaa saa odotella vuosia jos sittenkään siunaantuu. Yleensä valitaan vielä talon sisäisesti mutta haku tulee silti julkiseen koska pakko. Aika ilkeetä hakijoita kohtaan.
Monet vakanssit ovat muutettu sairaanhoitajiksi kun perushoitajat jääneet eläkkeelle.
Vanhus ja vammaispuoli alkaa olla pulassa koska hyviä tekijöitä vähän. Ihan taktikoitu juttu nyky Suomessa että savustetaan kaikki lähihoitajat sinne. Parhaimmat paikat kuuluu sairaanhoitajille.
T. Pettynyt lh joka vierestä katsellut monta vuotta
Kyse ei erikoissairaanhoidossa ole parhaista paikoista vaan siitä ettei lh-koulutus riitä työn vaatimuksiin esim. Lääkehoidon osalta. Jos lääkehoito ja erikoissairaanhoito kiinnostaa voi vapaasti hakea AMK:lle opiskelemaan.
Pääkaupunkiseudulla ainakin on töitä, mutta käsittäkseni suuntaus on, että sairaanhoitajia palkataan mieluummin.