Tuleeko muille välillä hetkiä jolloin aivot ei toimi yhtään?
Mulle on alkanut tulla nyt tänä kesänä aina sen jälkeen, kun on nähnyt ihmisiä niin että oon jutellut heille tuntikausia aktiivisesti. Sitten kun tulen kotiin, niin melko pian iskee yhtäkkiä kohtaus ettei aivot toimi jotenkin yhtään, kuin äo ois tippunut 50 pinnaa eikä muista mitään. Minkään ajattelu ei suju ja tosiaan ihan perusjutut unohtuu. Esim oon 10 v käyttänyt samaa astmalääkettä ja yhtäkkiä tällaisessa kohtauksessa mulla vaan pyöri sen lääkkeen nimi mielessä enkä millään keksinyt, että mikä se nimi on. Että mistä se on mulle tuttu. Mietin ja mietin mutta nimi ei sanonut mulle mitään ja nimen ekan kirjaimenkin muistin koko ajan väärin. Vasta ehkä 10 minuutin päästä sitten välähti, että no mun astmalääke, miten en muka sitä muistanut. Oikeasti sen nimi on mulle ihan selvä. Lukee purkissa joka päivä ja puhun siitä sen nimellä koko ajan.
Johtuukohan tää kaikki siitä että oon istunut vuoden yksin etätöissä ja nyt kesällä alkanut taas näkeen ihmisiä? Aivot ei oo tottuneet? Dementiaakaan tuskin vielä voi olla, kun oon alle 40, 38 tarkalleen
Kommentit (8)
Huoli pois hutisalon porukalla ja muilla punikkeilla tila on pysyvä koko ajan.
Kyllä noi uniläääkkeet on vähän selllaisia. Fyysisissä töissä niiin melkein nilkka nyrjähti kun astuiin kuoppaan kun aivoot jossain unilääkemömmöissä.
Onko puutosta jostakin vitamiinista? Itsellä oli samaa ongelmaa mutta nyt kun otan B12-lisää jossa on mukana foolihappo, olen paljon pirteämpi.
No mulla on niin että jos en ole koskaan tai aikoihin sanonut itse jotain sanaa tai nimeä ääneen, keskustellessa en muista sitä vaikka yksin ollessa muistaisin hyvin. Koskee mm. kaikkia vieraita kieliä. Osaan joitakin niistä erittäin hyvin, mutta suullinen käyttö vaatii ylläpitämistä juurikin puhumalla muiden kanssa. Ihan kuin puhuminen vaatisi ihan eri osaa aivoista.
Vähän samantapaista ehkä havaittavissa. Olen istunut kotona ja liikkuminenkin on romahtanut eli vähän on sellainen hätätila jo melkein päällä. Pitäisi saada työnnettyä juna liikkeelle.
Minulle tulee tuota muistamattomuutta ja outoa oloa silloin, kun avaan tämän palstan..
Käy silti lääkärissä, tarkastuttamassa. . Ei, ei ole itsellä, enkä ole kuullut muistakaan.