Mikä on "ihan kohta".
Kuinka pitkä aika on teidän mielestä "ihan kohta".
Itse ajattelen että se on max 15 min.
Kommentit (18)
Sitten kun kiireemmiltä töiltä ehtii. Esimerkiksi vuotavan vesihanan korjaus menee helposti edelle sisustusasiasta, johon nainen vaatii mielipidettä ihan just nyt. (ja jättää kuitenkin sen miehen mielipiteen huomioimatta)
Mitä tahansa alle 15 minuutin. Yli 15 min päästä ei enää ole "ihan kohta".
Riippuu asiayhteydestä. Voi sitä raskaana ollessakin sanoa viimeisinä viikkoina, että "ihan kohta" meille tulee vauva. Tai kun on lähdössä vaikka kuukauden päästä matkalle, jota on odottanut vuoden, voi mun mielestä hyvin sanoa "ihan kohta". Riippuu siis. Mun miehen "ihan kohta" on vähintään puoli tuntia, vaikka mistä olis kysymys. :)
En tiedä mikä on ihan kohta mutta aina se on odottaessa liian kauan. Mulla ei kestä breinssi yhtään näitä epämääräisiä ilmaisuja. Kohta, vähän aikaa, hetki jne aargghh!
Joku aikoinaan määritteli, että "kohta" on 1/12 osaa sopivaa aikayksikköä. Esim. "ihan kohta" tarkoittaa useimmiten noin 5 min, eli 1/12 tuntia. "Kohta on taas joulu" sanotaan yleensä aikaisintaan noin kuukautta ennen juhlaa, joka on siis 1/12 vuotta. Eli kohta tarkoittaa siis ihan minkä pituista aikaa tahansa asiayhteydestä riippuen.
Riippuu sanojasta. 11:n määritelmä eli 1/12 käytössä olevasta aikayksiköstä on aika pätevä, mutta esimerkiksi yhdella lapselleni "kohta" on noin 3-5 tuntia, viikkoja tai vaikka vuosia ja toiselle 3-5 minuuttia, vaikka kyse olisi melko pikaisesta tapahtumasta.
Joillekkin se on muutama minuutti, minulle se on muutama tunti kun pelaan tietokoneella ja tyttöystävä pyytää tekemään jotain.. 😁
M19
Kuulun niihin ehkä joitakuita raivostuttaviin tosi täsmällisiin ihmisiin ilmaisussa ja myös ajoista kiinnipitämisessä.
En siis käytä kyseistä ilmaisua. Sanon esim. lähden viiden minuutin sisään, alan laittaa ruokaa kymmenen minuutin kuluttua. Ja pidän tämän.
Paljon helpompaa kaikille, myös siis itselleni.
Mieheni ihan kohta on kolmen viikon päästä.
Teinin "ihan kohta" on jotain minuutista - ei ikinä väliltä. Riippuu ihan siitä mitä pitäisi tehdä😀.
Se tarkoittaa, että aivoni prosessoivat kysymyksen vasta 5-10 minuutin kuluttua.
1 minuutti - vuosia.