Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmastohurahtanut ystäväni on tehnyt kaveruutemme mahdottomaksi

Vierailija
02.10.2021 |

Ystäväni innostui ilmastoasioista pari vuotta sitten ja on yhä enemmän muuttanut elämäänsä ilmastoystäväälliseksi. On siis vaihtanut autot, ruokavaliot, lämmitysmuodot jne. Tää kaikki on minunkin mielestä hienoa ja olen häntä kannustanut, kun hän on oman juttunsa löytänyt. MUTTA. Nyt hän on ottanut tehtäväkseen vaihtaa nää kaikki jutut myös minun elämässä. Saan jatkuvasti kuulla vanhasta bensa-autostani, sähkön ja veden käytöstä ja varsinkin ruoka-asioista. Ilmastotietämyksen jakaminen on tietysti hieno asia ja paljon me on näistä asioista puhuttu jo aikaisemminkin, mutta nykyään tää on jo niin syyllistävää, etten enää oikein tiedä, miten suhtautua. Harmittaa, koska kyseessä on hyvä ystävä vuosien takaa :/

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi mitään saarnaa toiselta kuunnella. Keskeytät vaan heti alkuunsa sen monologin, jos ei muu auta niin poistut paikalta.

Oon siis itekin "hurahtanut" tähän aiheeseen, mutta en todellakaan koskaan muita syyllistä valinnoistaan. Enemmänkin omalla esimerkillä yritän tuoda tietoisuutta asioista. Ja toki keskustelen näistä, jos toinen niin haluaa (eli aloittaa puhumaan aiheesta).

Vierailija
2/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut hänelle asiasta? Jos on hyvä ystävä niin etkö voi vaan sanoa, että kuule hienoa että olet hyolissasi ilmastosta ja teet asialle jotain, mutta minä en kaipaa neuvoja oman elämäni järjestämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kenenkään asia mitä teet. En minäkään kavereita ala neuvomaan mitä hänen pitäisi tehdä. 

Vierailija
4/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia ne uskikset on: helvetin rasittavia uskossaan.

Vierailija
5/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaistutkimus: Ympäristölle olisi parempi, jos ajaisimme bensa-automme loppuun, emmekä vielä intoilisi uusista sähköautoista

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/japanilaistutkimus-ymparistolle-oli…

Vierailija
6/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se joka maksaa niin saa myös päättää mistä haluaa maksaa?

Vierailija
7/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sen naudan syönti ja aja polkupyörällä. Laihdut.

Vierailija
8/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kaverit edes tietää mikä sähkösopimus sulla on? :D Jos ärsyttää etkä ole halukas tekemään mitään noista itsekkin arvostamistasi(?) asioista, mutta koet tarpeelliseksi pitää tiedostavaa henkilöä kaverina siinä toivossa että tämä pelkällä läsnäolollaan kiillottaa sinunkin sädekehäsi, niin ei tartte tavata ruuan merkeissä, puhua sun sähkösopparosta tai edes kutsua katsomaan sitä bensasyöppöä. Toinen vaihtoehto on huristaa sillä kaaralla heltsvettiin, you know.

Vierailija
9/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaistutkimus: Ympäristölle olisi parempi, jos ajaisimme bensa-automme loppuun, emmekä vielä intoilisi uusista sähköautoista

Myös mitä vähemmän sillä bensa autolla ajaa niin sen parempi. Kaikki turha ajo pois, lyhyet matkat polkupyörällä tai kävellen.

Vierailija
10/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa-autot on helppo muuttaa bioetanolia polttaviksi, jos tulee joku tiukka päivämäärä bensan lopettamiselle. Biodieseliä on myös saatavilla.

Minulla on aikomus ajaa loppuun tämä 31 vuotias vanha uskollinen ja siihen menee vielä vuosia. Tarpeen vaatiessa muutan sen bioetanolille sopivaksi.

Vierailija
11/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri teki samanlaisen tempun, hiljeni vasta kun aloin nauramaan ääneen ja tein muiden työkaverien nähden naurunalaiseksi, kun kertoi kesälomalla olleensa lentämässä Saimaalla pienoislentokoneella ja nyt lähdössä lappiin ruskamatkalle...

Vierailija
12/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mitä vähemmän sillä bensa autolla ajaa niin sen parempi. Kaikki turha ajo pois, lyhyet matkat polkupyörällä tai kävellen.

Kuka määrittelee turhan ajon? Minulle ei tule yhtään turhia kilometrejä. Kahvilaan on 500 metriä matkaa ja se kuljetaan autolla. Autoa pitää käyttää, koska auto tykkää siitä.

Vierailija
13/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin hyvä ystävä niin mikset voi hänelle sanoa ettei sinua kiinnosta ympäristö?

Vierailija
14/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei voi tehdä ilmastonmuutokselle yhtään mitään!

Vierailija
15/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oirehtii. Syyt syvemmällä.

Ei auta selittäminen tuollaiselle.

Vierailija
16/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin suorat sanat sellaiselle ystävälleni joka rupeaisi minua syyllistämään yhtään mistään. Saisi etsiä uuden frendin pian itselleen.

Vierailija
17/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei voi tehdä ilmastonmuutokselle yhtään mitään!

Ei voikaan tehdä, mutta kun heillä ideologia.

Vierailija
18/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole oikeutta sanella minulle,  miten minun pitäisi oma elämäni elää. 

Vierailija
19/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tämä hullu elokapinaväki mene tukkimaan teitä Kiinassa tai Venäjällä? Siellä ne ongelmat ovat!

Vierailija
20/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tämä hullu elokapinaväki mene tukkimaan teitä Kiinassa tai Venäjällä? Siellä ne ongelmat ovat!

Rajat kiinni silloin tällöin, kun ihmiset halailevat liikaa.