Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan naurettava kiista ex-miehen kanssa

Vierailija
25.11.2014 |

Erosin 2,5 vuotta sitten exästäni. Ero johtui tämän väkivallasta, jatkuvasta pettämisestä ja alkoholismista. Mies ei eroa hyväksynyt vaan on edellee, 2,5 vuoden jälkeen aivan hirviö minulle mm. lastamme koskevien asioiden hoidossa.

Exäni on luikerrellut irti elatusmaksuista. Tekee työtä pimeenä. Ajelee upouudella autolla, on aina uutta vaatetta ja matkustelee monta kertaa vuodessa. Pitää kuitenkin kiinni siitä että hänellä on oikeuden päätös olla maksamatta elatusmaksuja= ei osta lapselle yhtään mitään. Ei siis YHTÄÄN mitään. Ei alushousuja, ei sukkia, ei mitään.

Mutta eipä tässä vielä kaikki. Sen lisäksi että isä ei siis osta lapselle vaatteen vaatetta, hän kuitenkin katsoo oikeudekseen valittaa joka ikinen kerta tytön vaatteista, kun lapsi sen 2 x kuukaudessa isänsä luona on (joka toinen viikonloppu).  On ruman väristä, on reikää sukkahousussa, on kulunutta.. Erikseen piti viimeksi mainita että kun lapsen vaatteet repussa on niin RYPPYISIÄ! Että miehen isoäiti oli joutunut vaatteet silittämään kun oli menneet sukkahousutkin niin ryppyyn repussa :D Tämä oli viimeinen pisara. Ilmoitin että lapsen reppureissaaminen loppuu ja että lähetän ensi kerralla repun, jossa on vaatteita jotka voivat isälle jäädä, ellei isä sitten halua itse ostaa yhtä varavaatekertaa luokseen.. Ei kuulemma ole hänen velvollisuus kun minä saan lapsilisän ja kelan elatusavun :D. Isä kiukuttelee nyt ettei suostu tähän vaan lapsella pitää olla joka perjantai reppu pakattuna mukaan. Ei siis hänenmukaansa käy että laitan kerralla vaatteet jotka voi jättää. Koska "mitä jos lapsella on vahingossa joku hänen ostamansa vaate kun hän palauttaa lapsen mun luokseni sunnuntaina?" No lupasin henk. koht palauttaa jokaisen hänen ostamansa vaatteen, koska isänsä ei lapselle osta mitään, eli helppo homma.

Mä olen väsynyt tähän vaatetappeluun, enkä halua että pieni tyttöni on reppureisssaaja, kyllä olisi isällä oltava (sitten vaikka mun ostamana) varavaatteita isällään ilman että mun pitää kaikki erikseen pakata aina mukaan. Ja kuunnella sitten että nyt oli väärän väriset sukkahousut tai pikkuhousuissa reikä tai IHAN MITÄ TAHANSA isä nyt keksii.

Että mua ottaa aivoon toi äijä, ei ole hällä muuta kuin oikeuksia vaan, eikä lainkaan velvollisuuksia. Nytkin viime tapaamisella oli vienyt tytön isoäidilleen hoitoon, kun oli itse ollut bilettämässä 2 päivää. Ei edes niitä paria päivää kk voi lapsensa kanssa olla. Ja sitten lapsi itkee kotona kun on isää kuolettava ikävä :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristus mikä mulkku äijä :D Eipä voi muuta sanoa.

Vierailija
2/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas yyhooäidillä murhetta. Ei voi isän toivetta noudattaa tässäkään asiassa. Ihan varmasti isä asiasta sanoo, kukapa rumanvärisiä vaatteita lapsellaan haluaa pitää. Joustoa nyt aloittaja, ja katsele maailmaa muidenkin kuin vain omasta perspektiivistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä et Käräytä pimeistä töistä miksi?
Ja miksi lähdet mukaan tohon älyttömään riitelyyn, voin kertoa että exäsi saa siitä vain tyydytystä.

Itse en laittaisi ollenkaan vaatteita mukaan ja tekisin ls -ilmoituksen siitä ettei isällä ole asianmukaisia vaatteita lapselle Koska mitkään sinun laittamat ei kerran kelpaa. Kertoisin myös em asiat lastenvalvojalle. Ei kannata yhtään lähteä mukaan tohon.

Kaikki keskustelut kirjallisena että saat todistusaineistoa, älä suostu puhumaan puhelimessa Koska mikään pakko ei ole.

Nimim. Kokemusta on.

Vierailija
4/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:37"]

Ja sä et Käräytä pimeistä töistä miksi? Ja miksi lähdet mukaan tohon älyttömään riitelyyn, voin kertoa että exäsi saa siitä vain tyydytystä. Itse en laittaisi ollenkaan vaatteita mukaan ja tekisin ls -ilmoituksen siitä ettei isällä ole asianmukaisia vaatteita lapselle Koska mitkään sinun laittamat ei kerran kelpaa. Kertoisin myös em asiat lastenvalvojalle. Ei kannata yhtään lähteä mukaan tohon. Kaikki keskustelut kirjallisena että saat todistusaineistoa, älä suostu puhumaan puhelimessa Koska mikään pakko ei ole. Nimim. Kokemusta on.

[/quote]

Koska en voi todistaa mitenkään tuota pimeenä työntekoa. Tiedän että mies huijaa esim.Kelalta asumistukia, asuu avovaimonsa kanssa toisessa kaupungissa mutta on kirjoilla äitinsä luona. Tästä koitin käräyttää häntä KELAn mutta ei heitä kiinnostanut siellä. Jopa lastenvalvoja oli sitä mieltä että äijä on röyhkeimmästä päästä mitä on koskaan tavannut (heitti mua kynällä naamaan lastenvalvojan tapaamiessa 2 vuotta sitten). Tietty eka vaadittuaan mua lopettamaan työt jotta voisin muuttaa samalle paikkakunnalle jonne hän muutti eron jälkeen naisystävänsä perään. Logiikka? En tiedä.

Mies ei suostu hoitamaan mitään viestitse, vaatii kaiken puhelimitse. Minä taas en tähän suostu koska 100% varmuudella mies on ensimmäisen minuutin aikana lyönyt luurin korvaan huoriteltuaan eka mut.

Asioista sopiminen on muutenkin yhtä helvettiä kun mies ei puhu lapsen asioista vaan yrittää jatkuvasti kääntää puheen minuun ja esim. uuteen miesystävääni, asuntooni, työhöni, perhesuhteisiini.. Aina tietty kritisoivaan sävyyn.

AP

Vierailija
5/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna miehesi enää temppuilla. Ilmoita ystävällisesti mutta napakasti että miehen luo jää lapsesi vaatteita viikonloppuja varten halusi tai ei. Ja jos ei asia miellytä, hoidat asian mielelläsi lastenvalvojan kautta. Sinuna säästäisin kaikki viestit aiheesta. Ala siis pitää yhteyttä vain viesteillä joista jää todiste, ei puhelinkeskusteluja.

Vierailija
6/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:37"]

Ja sä et Käräytä pimeistä töistä miksi? Ja miksi lähdet mukaan tohon älyttömään riitelyyn, voin kertoa että exäsi saa siitä vain tyydytystä. Itse en laittaisi ollenkaan vaatteita mukaan ja tekisin ls -ilmoituksen siitä ettei isällä ole asianmukaisia vaatteita lapselle Koska mitkään sinun laittamat ei kerran kelpaa. Kertoisin myös em asiat lastenvalvojalle. Ei kannata yhtään lähteä mukaan tohon. Kaikki keskustelut kirjallisena että saat todistusaineistoa, älä suostu puhumaan puhelimessa Koska mikään pakko ei ole. Nimim. Kokemusta on.

[/quote]

Koska en voi todistaa mitenkään tuota pimeenä työntekoa. Tiedän että mies huijaa esim.Kelalta asumistukia, asuu avovaimonsa kanssa toisessa kaupungissa mutta on kirjoilla äitinsä luona. Tästä koitin käräyttää häntä KELAn mutta ei heitä kiinnostanut siellä. Jopa lastenvalvoja oli sitä mieltä että äijä on röyhkeimmästä päästä mitä on koskaan tavannut (heitti mua kynällä naamaan lastenvalvojan tapaamiessa 2 vuotta sitten). Tietty eka vaadittuaan mua lopettamaan työt jotta voisin muuttaa samalle paikkakunnalle jonne hän muutti eron jälkeen naisystävänsä perään. Logiikka? En tiedä.

Mies ei suostu hoitamaan mitään viestitse, vaatii kaiken puhelimitse. Minä taas en tähän suostu koska 100% varmuudella mies on ensimmäisen minuutin aikana lyönyt luurin korvaan huoriteltuaan eka mut.

Asioista sopiminen on muutenkin yhtä helvettiä kun mies ei puhu lapsen asioista vaan yrittää jatkuvasti kääntää puheen minuun ja esim. uuteen miesystävääni, asuntooni, työhöni, perhesuhteisiini.. Aina tietty kritisoivaan sävyyn.

AP
[/quote]
Sun ei tartte todistaa mitään. Mikäs se uusi osoite oli, verovilppi @ vero.fi ?

Vierailija
7/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:37"]

[/quote]

AP
[/quote]

No sitten ette keskustele ollenkaan asioista. Vaihdot valvotusti. Ja joko laitat vaatteet mukaan tai ei, mitä se exän valitus sitten haittaa jollette kerran kommunikoi ollenkaan? Siis sinä et vastaa puhelimeen ja exä ei viestittele niinkuin sanoit.

Nimim. Kokemusta on

Vierailija
8/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:48"]

Älä anna miehesi enää temppuilla. Ilmoita ystävällisesti mutta napakasti että miehen luo jää lapsesi vaatteita viikonloppuja varten halusi tai ei. Ja jos ei asia miellytä, hoidat asian mielelläsi lastenvalvojan kautta. Sinuna säästäisin kaikki viestit aiheesta. Ala siis pitää yhteyttä vain viesteillä joista jää todiste, ei puhelinkeskusteluja.

[/quote]

Tarkoitan siis tietenkin ex-miestäsi. Ja kyllä ne asiat alkaa hoitua viestitse kun et vaan vastaa puhelimeen. Joskus täytyy osata olla tiukkana.

Vierailija
9/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, verovilppi @ vero.fi on se oikea osoite :) Itse laittaisin lapsen mukaan kassillisen vaatteita, kuten aioitkin, ja sanoisin että turha palauttaa, lapsi voi käyttää niitä vaatteita isällään kunnes on aika vaihtaa isompiin. Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? 

Vierailija
10/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:06"]

Joo, verovilppi @ vero.fi on se oikea osoite :) Itse laittaisin lapsen mukaan kassillisen vaatteita, kuten aioitkin, ja sanoisin että turha palauttaa, lapsi voi käyttää niitä vaatteita isällään kunnes on aika vaihtaa isompiin. Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? 

[/quote]

Lapsi on 6-vuotias.

En valehtele kun sanon että joka isäviikonlopun jälkeen mies joko soittaa/tekstaa mitä lapsen vaatteissa on ollut sillä kertaa vialla. Erään kerran sain kritiikkiä liian värikkäistä vaatteista, "lapsen silmä kärsii". Että näin..

Joo, mä en suostu enää mihinkään keskusteluihin puhelimitse tai kasvotusten, ainoastaan s-postilla tai tekstareilla.

Ostimme muuten omakotitalon tässä vähän aikaa sitten, lapsen tuleva koulu yms on lähempänä. Isä kommentoi että "se aluehan on ihan slummia" (kyseessä arvostettu omakotitaloalue pääkaupunkiseudulla). "En voisi ikinä asua tollasessa paskatalossa" :D itsehän hän siis asuttaa pientä kaksiota naisystävänsä kanssa, jossa lapsella ei ole edes omaa sänkyä vaan nukkuu sohvalla.

"hyi vittu mikä lehmä säkin olet. kuvottava huora. pilaat tuntemattoman ihmisen elämän, ehkä syyttä?

kuole paskapää syöpään, kivuliaasti" -EX-miehenikö siellä huutelee, ihan samanlaista kielenkäyttöä ainakin ;)

AP

Vierailija
11/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:56"]

hyi vittu mikä lehmä säkin olet. kuvottava huora. pilaat tuntemattoman ihmisen elämän, ehkä syyttä?

kuole paskapää syöpään, kivuliaasti

[/quote]

Itse se elämänsä pilaa. Et taida juntti oikein tajuta, että ei ne Kelalta ja verottajalta kusetetut rahat ilmesty tyhjästä, vaan ihan sinä(tai ehkä olet samanlainen kusetteja itsekin kun noin kimpaannuit) ja minä ne rahat maksetaan. Eli tuo puolustamasi kusipää siis loisii mun lompakolla, joten totta vitussa käräytetään jos vaan on tilaisuus. 

Jos joku pöllii sun lompakon, niin jätätkö ilmoittamatta, koska siltä voi mennä elämä pilalle jos jää kiinni?

Vierailija
12/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan mieheltä, jonka tunnen. Etunimi alkaa J:llä...

Vierailija
13/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:40"]

Kuulostaa aivan mieheltä, jonka tunnen. Etunimi alkaa J:llä...

[/quote]

Ei, etunimi ei ala J:llä.

Surullista että näitä kusipäisiä ukkoloita on näemmä enemmänkin :(

AP

Vierailija
14/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä miehiä riittää. Koita jaksaa. Oireilee vaan omia ongelmiaan ja käsittelemättömiä asioitaan.

Tyypillistä eronneelle miehelle, tarvis terapiaa, muttei tietenkään mene.

Hyvä, että pääsit eroon. Jatkossa kannattaa seurata lapsen fiiliksiä, onko siellä hyvä olla ja haluaako ylipäätään mennä.

Minulla lapset eivät enää halua mennä, enkä ihmettele.

Vierailija
15/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan myös exän kanssa jatkuvaa kinaa lapsen vaatekassista. Ei vaatteiden väristä tai laadusta, vaan siitä, että ex-miehen mielestä kassista aina puuttui jotain ja se oikeutti hänet soittelemaan hurjistuneita puheluita. Minä tarjouduin ostamaan tytölle erilliset vaatteet, jotka olisivat voineet olla isällä koko ajan niin ettei kassia olisi edes tarvittu, mutta se ei sopinut missään nimessä. Nyt lähes 10 vuotta myöhemmin asiasta ei onneksi enää tarvitse riidellä, koska iso tyttö pakkaa kassinsa itse, eikä isä viitsi hänelle sen sisällöstä valittaa. Meillä ainakin tässä kassigatessa oli kyse pelkästään ex-miehen yrityksestä kontrolloida minun tekemisiäni edes jossakin asiassa edelleen. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä järjettömämmältä tuo aika vaikuttaa.  

Vierailija
16/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:51"]

Näitä miehiä riittää. Koita jaksaa. Oireilee vaan omia ongelmiaan ja käsittelemättömiä asioitaan.

Tyypillistä eronneelle miehelle, tarvis terapiaa, muttei tietenkään mene.

Hyvä, että pääsit eroon. Jatkossa kannattaa seurata lapsen fiiliksiä, onko siellä hyvä olla ja haluaako ylipäätään mennä.

Minulla lapset eivät enää halua mennä, enkä ihmettele.

[/quote]

Lapsi on jotenkin reppana. Liikuttava. Puolustaa isäänsä fanaattisesti, esim. kun surkeana kertoi nyt että ei ollut nähnyt isää koko viikonloppuna kun "iskällä oli menoa" niin heti perään lisäsi että "mut iskä oli varmaan sopinut sen aiemmin eikä voinut peruuttaa!"

Vähän surkeana menee isälleen, sanoo välillä että "olisi kiva jäädä sun ja XXXX:n (mieheni) kanssa kotiin viikonlopuksi" Ja minullehan tämä kyllä käy, isänsä ei suostu. Vie ennemmin lapsen äidilleen hoitoon.

Paskakasa koko ukko.

AP

Vierailija
17/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pärjäät ilman miehen apuakin ilmeisesti ja tulet hyvin toimeen. Lastahan mies tuossa eniten vahingoittaa. 

Vierailija
18/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ex-mies olla narsisti.

Vierailija
19/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voivat olla noin kamalia toisilleen..
Tuollakaan ääliöllä ei edes olisi tuota tytärtään ilman Ap:ta.

Vierailija
20/23 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lastenvalvoja ei puutu tuohon? Kuulostaa pöyristyttävältä, ettei lapsella ole isän luona omia vaatteita eikä EDES SÄNKYÄ!! Onko omia lelujakaan? Meillä on kyllä ihan kaikkiin vuodenaikoihin useat vaatekerrat ja kaksiossa lapselle oma huone. Eihän lapsen ole tarkoitus mitään kyläillä isän luona vaan sen pitäisi olla toinen koti! Meillä myös elarimaksujen päälle ostetaan isän rahoilla meillä olevat vaatteet ja tarvikkeet. T: etäisän avopuoliso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi