Mitä se kellekään kuuluu, jos lapseni syö eineksiä?!
En vain jaksa aina kokata töiden jälkeen. Ja lapsi tykkää mikropitsasta ja eikä taas suostu syömään monia kotiruokia niin miksi tehdä kaikesta vaikeampaa ja jaksaa sitä lapsen huutamista jos helpollakin pääsee?!
Kommentit (13)
Ehkäpä siksi että pentusi ei saisi syöpää, diabetesta kaikesta moskasta mitä kurkusta alas imuroidaan.
Tuollaisilta pitäisi ottaa lapsi huostaan.
Niin, eiköhän ne eineksetkin ole ihan hyviä. Miksi niitä muuten saisi myydä? Mun äiti oli ns. Uraäiti. Syötti mulle eineksiä, pitsaa, lihapullia jne. Vk-loppuisin oli itse tehtyä.
Lapsestasi tulee sairas ja lihava. Sitäkö haluat?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:28"]Niin, eiköhän ne eineksetkin ole ihan hyviä. Miksi niitä muuten saisi myydä? Mun äiti oli ns. Uraäiti. Syötti mulle eineksiä, pitsaa, lihapullia jne. Vk-loppuisin oli itse tehtyä.
[/quote]
"Miksi niitä muuten saisi myydä?"
Oletpa naivii. Tässä maailmassa raha ratkaisee. Ruoat on täynnä lisäaineita, joiden tiedetään olevan tetveydelle haitallisia. Ei estä myyntilupien saamista.
Einekset silloin tällöin on musta ihan ok, mutta aina särähtää korvaan jos niitä syötetään koska lapsi "ei suostu" syömään muuta. Tuo on ihan puuta heinää ellei lapsella oikeasti ole jotain vakavia terveydellisiä (fyysisiä tai psyykkisiä) ongelmia. Terve lapsi ei kuole nälkään jos ruokaa on tarjolla.
Mitäs se kellekään kuuluu jos silloin tällöin hakkaan lastani? Lapsi hiljenee ja kaikilla on helpompaa.
Kaverin lapsi syö vaan näkkäriä ja kalapuikkoja, kouluruuan ja karvakäsipitsan lisäksi.
"turha meidän on mitään kasviksia tai hedelmiä ostaa, kun ei niitä koskaan kukaan meillä syö!" On vanhempien usein toistama lause.
Niinpä niin.
Mitäs AP jos säkin ostaisit hedelmiä vaikka? Salaattejakin saa valmiina pussista, edes siihen eineksen kylkeen. Tai ihan pelkiltään.
Ja sitten kun lapsesi sairastuu, hän käyttää julkisia terveydenhuoltopalveluita ja veronmaksajien rahoja ns. turhaan, koska sairaus olisi voitu estää vanhempien terveellä järjenkäytöllä.
Miksi tekee lapsia, jos ei jaksa eikä viitsi pitää niistä huolta?
Otetaan nyt vaikka Atrian jauhelihapitsa 200g.
Kaloreita tästä tulee huikeat 480kcal ja kyseessä ei ole mikään täyttävä ateria, joka pitäisi nälän pitkään poissa. Rasvaa 22g ja suolaa 1,8g kun saantisuositus lapsella on sydänliiton mukaan päivässä alle 3 grammaa, eli yli puolet tästä saantisuosituksesta tulee jo tästä yhdestä pitsasta ja lapsi syö varmasti päivän aikana muutakin einestä, jolloin saantisuositus jopa triplaantuu. Ja tiedät varmaan itsekin, mihin liiallinen suolan käyttö johtaa. Sokeriakin muuten tästä lätystä tulee 7g.
Eipä siitä ole kauaa, kun yhdessä dokumentissa käsiteltiin sitä kuinka einekset ja kauppojen muut valmistuotteet tuhoavat lasten kyvyn maistaa ruokaa ja sen vuoksi monet nykylapset kieltäytyvät syömästä oikeaa ruokaa. Vain koska yhdistävät keinotekoiset makuaineet oikeaan ruokaan ja oikeisiin makuihin. Dokumentissa olleet lapset eivät tunnistaneet enää mm. tomaatin, porkkanan ja kurkun makuja lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:43"]
Kaloreita tästä tulee huikeat 480kcal ja kyseessä ei ole mikään täyttävä ateria, joka pitäisi nälän pitkään poissa. Rasvaa 22g ja suolaa 1,8g kun saantisuositus lapsella on sydänliiton mukaan päivässä alle 3 grammaa, eli yli puolet tästä saantisuosituksesta tulee jo tästä yhdestä pitsasta ja lapsi syö varmasti päivän aikana muutakin einestä, jolloin saantisuositus jopa triplaantuu. Ja tiedät varmaan itsekin, mihin liiallinen suolan käyttö johtaa. Sokeriakin muuten tästä lätystä tulee 7g.
[/quote]
Eiköhän se ainesosaluettelo olis myös hyvä lukea noista eineksistä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:43"]
[/quote]
Eiköhän se ainesosaluettelo olis myös hyvä lukea noista eineksistä.
[/quote]
Ei mammat ymmärrä, mitä siinä lukee.
Koska niistä on liikaa suolaa ja nitriittiä siksi ei saa. Tietysti jos tykkäät maksasyövästä lapsellesi? Ei se silloin tällöin haittaa, mut et usein?