Ärsyttääkö ketään muuta tällainen lässytys ''kiitos kun tuet pienyrittäjää''
''kiitos kun tuet unelmaani''
''kiitos kun ostat kivijalkakaupasta''
Kommentit (72)
Lähinnä huvittaa, kun sinne kivijalkakauppoihinkin tulee tavara Kiinasta. Päälle vaan lisätään välikädet ja ylvit ja alvit + työntekijöiden palkat ja itse tavaran hinta x10.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä huvittaa, kun sinne kivijalkakauppoihinkin tulee tavara Kiinasta. Päälle vaan lisätään välikädet ja ylvit ja alvit + työntekijöiden palkat ja itse tavaran hinta x10.
Mutta ei kaikilla pienyrittäjillä tietenkään mitään kivijalkakauppoja ole.
Ja ei ärsytä siis kyllä yhtään. Omassa ystävä- ja lähipiirissä on pienyrittäjiä ja läheltä olen saanut seurata työn vaativuutta , iloja ja suruja.
Miksipä se ärsyttäisi. En toisaalta tiedä, miten tarpeellistakaan se on, ostan pienyrittäjältä, jos tällä on tarjota jotain, jota tarvitsen. En hyväntekeväisyyttäni.
Juu ärsyttää. En osta hyväähyvyyttäni vaan omaan tarpeeseen.
Tuo on nykyään niin kulunut fraasi, klisee muiden joukossa.
Olen pienyrittäjä. Ärsyttää. En halua että kukaan säälistä multa ostaa vaan siksi, että tuote on niin hyvä.
Tietenkin ärsyttää. Yrittäjän pitää hoitaa hommansa itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo voi olla klisee? Ihan oikea logiikka siellä on taustalla. Support your local!
Kävin tänään ostamassa kanervat takapihalle. Valitsin tarkoituksella Muhevaisen, enkä mennyt Plantageniin. Nämä ovat päivittäisiä pieniä valintoja, joita me kaikki teemme.
Eniten ärsyttää kun pienyrittäjät unohtaa sen palvelun mutta marisee kyllä ihan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo voi olla klisee? Ihan oikea logiikka siellä on taustalla. Support your local!
Kävin tänään ostamassa kanervat takapihalle. Valitsin tarkoituksella Muhevaisen, enkä mennyt Plantageniin. Nämä ovat päivittäisiä pieniä valintoja, joita me kaikki teemme.
Tuo sinun anglismisi on typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sinun anglismisi on typerä.
Kyllä.
Joo! Parempi olis et " älä osta minulta, osta Amazonilta kiinapaskaa"
Joo, erityisesti ärsyttää unelmastaan lässyttävät kahvilayrittäjät, jotka sivulauseissa vuodattavat firmansa talousvaikeudet asiakkaiden korville.
En hei käy kahvilassa sun unelmasi takia, vaan koska kaipaan taukoa. Enkä halua miettiä, ostinko nyt riittävästi, että firmasi sai käynnistäni tarpeeksi katetta.
Vierailija kirjoitti:
Sama monissa verkkokaupoissa. Suomalainen verkkokaupan pitäjä on sankari kun tilaa tuotteet mistä tilaakaan ja tämän verkkokaupan asiakas on sankari kun tukee kyseistä pienyrittäjää pennosillaan, mutta kun joku toinen ostaa niitä samoja tuotteita muualta ilman suomalaista verkkokauppiasta välikätenä niin häntä paheksutaan :D
Vierailija kirjoitti:
Joo! Parempi olis et " älä osta minulta, osta Amazonilta kiinapaskaa"
Juu, koska on vain kaksi vaihtoehtoa, sankarillinen kotimainen pienyrittäjä ja Amazonin kiinapaska. Amazonillakin on muuten pienyrittäjiä myymässä.
Hyvin on uponnut kommentoijiin kokoomuksen ja Jeff Bezoksen mantrat :D Mahdollisimman halvalla hyvä, kiinapaska hyvä, oma maa paha, suomalaiset yrittäjät paha, suomalaisuus paha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama monissa verkkokaupoissa. Suomalainen verkkokaupan pitäjä on sankari kun tilaa tuotteet mistä tilaakaan ja tämän verkkokaupan asiakas on sankari kun tukee kyseistä pienyrittäjää pennosillaan, mutta kun joku toinen ostaa niitä samoja tuotteita muualta ilman suomalaista verkkokauppiasta välikätenä niin häntä paheksutaan :D
Mitä ihmettä! En ookkaan tajunnut tota! Nyt haluan miljoona nääk eriä Suomeen ja lisää globaalisaatiota!
Millaista ihmistä ärsyttää hyvät käytöstavat? Vai pidätkö kiitosta jollain tapaa teennäisenä?
Ennen se tilaaminen oli se juttu jolla pienyrittäjä sai leipänsä. Nyt tilaaminen on helppoa, niin mitä jää jäljelle? Ennemmin tilaan itse ja annan roposeni itse valitsemalleni henkilölle.
Ei ärsytä! Ostan mieluummin suomalaiselta yrittäjältä kuin monikansalliselta ketjulta.