Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen oli parisuhde jossa voit henkisesti todella pahoin? Mitä suhteessa tapahtui?

Onneksi ohi
02.10.2021 |

Itsellä pahin kokemus oli ihan vain neljän kuukauden seurustelu, mutta noin lyhyessä ajassa mies sai mut voimaan henkisesti todella pahoin. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisin jatkanut suhdetta pidempään.

Tässä miehen tekemiä juttuja
-Jäi melkein heti alkuvaiheessa kiinni toisen naisen kanssa viestittelystä. Myöhemmin selvisi, että koko meidän yhdessäolon aikana piti yhteyttä exäänsä. Mulle puhui pettämisestä niin, että jos mä petän niin se olisi ollut suhteen loppu siinä.
-Ei olisi halunnut käyttää kondomia vaikka sanoin, että mulla ei ole pillerit tms. käytössä ja näin tuoreessa suhteessa haluan käytettävän kortsua. Asiasta piti vääntää monta kertaa. Silti oli sitä mieltä, että jos olisin tullut raskaaksi, niin abortti olisi ollut ainoa vaihtoehto. No jos ei halua enää lapsia, niin silloin käyttää sitä ehkäisyä, mutta eipä mennyt jakeluun.
-Mun olisi pitänyt siivota hänen asuntoaan ja olla aina laittamassa ruokaa. Mies itse makasi kotona työttömänä. Mulla oli ihan omakin asunto siivottavana ja lapsi huolehdittavana. En voinut olla aina miehen luona häntä passaamassa. Eron jälkeen levitti juttua, että mä en tee mitään. Just just, niin en suostunut olemaan miehen ilmainen palvelija.
-Suuttui pienistäkin asioista aivan silmittömästi ja kerran lukittauduin vessaan koska mua oikeasti pelotti.
-Erimielisyyksistä ei voinut keskustella vaan mies oli sitä mieltä, että mä vain huudan ja nalkutan vaikka oikeasti puhuin ihan rauhallisesti. Jos asiat ei mennyt miehen mielen mukaan, niin hän piti mykkäkoulua.
-Painosti seksissä asiaan jota en halunnut eikä mua kiinnostanut. Kerran suostuin kokeilemaan ja totesin, että ei kiitos. Painostus vain jatkui tuon jälkeen vaikka sanoin, että en halua sitä ja mua ahdistaa tuollainen painostaminen. Seksiä oli kyllä muuten, että ei mies puutteessa ollut.
-Mies ei pessyt itseään tarpeeksi usein ja sitten saattoi tulla haisevan vehkeensä kanssa naaman eteen, että ota suihin. Komensin pesuille ja onneksi menikin. Ihme kyllä ei muuten haissut hieltä tms. vaikka kävi suihkussa liian harvoin. Vehje vain haisi ja se oli etovaa.
-Mies vääristeli mua sanoa ja väitti esim. mun haukkuneen hänen kaveriaan väittelymme yhteydessä. Mä en sitä kaveria koskaan haukkuisi koska hän on mukava ja ystävällinen mies.
-Itse haukkui mun ystävää h*oraksi koska ei vain pitänyt mun ystävästä.
-Viimeinen nitti oli kun mies haukkui mua pihtariksi kun en taaskaan painostuksesta huolimatta suostunut siihen seksijuttuun.

Oikeasti oli todella helpottavaa päästä miehestä eroon. Niin vapauttava tunne kun viimeisen kerran painoin miehen asunnon oven kiinni ja tajusin suhteen olevan ohi. Miten voikin noin lyhyessä ajassa saada toisen niin pahoinvoivaksi?! En tiedä oliko se mies ihan nyt narsisti, mutta ainakin pahoja piirteitä siihen suuntaan oli. Erittäin itsekäs tapaus ja ihmettelen, että sen miehen kanssa yksi nainen oli vuosia ja saivat kolme lastakin. No se nainen lähtikin lopulta toisen miehen matkaan...

Ihan turha tulla tähän selittämään jänniksistä. Mä oikeasti luulin, että se mies on ihana. Kohteli alkuun mua hyvin ja oli ihana mua kohtaan. Yllättävän nopeasti kuitenkin paljasti todelliset karvansa. Onneksi niin. Mua kun ei oikeasti kiinnosta mitkään jännikset vaan haluan kunnollisen miehen jonka kanssa elää tavallista elämää. Tuo seurustelukumppani oli loppujen lopuksi melkoisen lapsellinen mies käytökseltään.

Nykyään olen naimisissa oikeasti ihanan miehen kanssa. Mun mies on luotettava, ystävällinen, uskollinen ja rakastan häntä. Ihan tavallinen mies joka osaa käyttäytyä, ei painosta toista asioihin mitä toinen ei halua, ei oleta toisen olevan ilmainen palvelija jne. Koskaan mun ei ole tarvinnut riidan yhteydessä pelätä miestä. Erimielisyyksistä voidaan puhua eikä toinen vain ole mykkäkoulussa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli narsisti. Hän osasi olla hauska, huomioiva ja romanttinen. Sillä hän hurmasikin ja piti minua hyppysissään. Ikävät piirteet tulivat esille vuosien aikana. Jokaisen riidan hän käänsi minun syykseni ja mursi hiljalleen itseluottamukseni palasiksi. Hän oli humalassa arvaamaton ja väkivaltainen. Hän petti minua ja annoin kaiken anteeksi. Ikinä hän ei osallistunut kotitöihin vaan syyllisti minua niistäkin kun en opiskelun ja työn jälkeen enää vain jaksanut.

5 vuotta elettiin yhdessä ennen kuin sain kasattua oman itseni palaset niin kokoon että sain erottua. On helppo sanoa että olisi pitänyt lähteä aikaisemmin, mutta narsisti osaa käsitellä ihmisiä. Tunsin itseni niin alhaiseksi ja avuttomaksi etten ansainnut ketään muuta ja ex sai myös minut uskomaan etten pärjäisi ilman häntä.

Vierailija
22/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui ja moitti koko ajan, vähätteli, eikä toiminut isänä ja miehenä. Teki ihan käsittämättömiä tempauksia, joilla osoitti olevansa "kuningas", joka voi kohdella alamaistaan miten sattuu.

Jätti kaksi kertaa, mutta änkesi aina takaisin. Lopulta katkaisin itse suhteen ja se oli parhaimpia tekojani koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen vuoden suhde, jossa mies valehteli niin paljon etten lopulta koskaan tiennyt milloin puhui totta ja milloin ei. Salasi minulta että hänellä on lapsi. Kehitti aivan uskomattomat valheiden verkot, koska pelkäsi paljastumista niin joutui valehtelemaan lisää ja lisää peitelläkseen aiempia valheitaan. Taisi itse uskoa myös ainakin osaan valheistaan. Jäätyään kiinni ei hävennyt tippaakaan vaan oli aivan aidosti yllättyneen oloinen ja vakuuttunut että olin aiemmin ymmärtänyt vain hänen puheensa väärin. Kamalinta ja uskomattominta aikaa elämässäni, tuntui että koko elämä ja kaikki mihin uskoin olikin vain harhaa. Jätettyäni hänet soitteli ja laittoi viestejä vielä pitkään, itki ettei ymmärrä miksi halusin erota kun meillä oli kaikki niin hyvin. 

Narsistin käytösmalli.

Vierailija
24/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilovihamielinen narttu joka tekemiksi paljastui myöhemmin aika moni onneton sattuma yhdessäelon aikana. Yritti myrkyttää minut lopulta. Lähdettyäni kosti levittämällä minusta perättömiä juoruja (väitti pedofiiliksi). Kun lapset joutui juorujen takia kiusaamisen kohteeksi, syytti minua asiasta.

Valitettavasti joudun lasten takia olemaan tekemisissä. Muuten saisi kuolla pois.

Vierailija
25/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti ja valehteli. Mies myös avoimesti kertoi naisten itselleen lähettämistä tekstiviesteistä. Kun sain kuulla pettämisestä ja se tuntui pahalta, mies sanoi, että voi satuttaa minua vain koska annan hänen satuttaa minua ja koska annan hänen tekonsa vaikuttaa minun tunteisiini. Että jos olisin täysin itsenäinen ihminen, toisten teot eivät satuttaisi minua. Eli käänsi koko asian tavallaan minun syykseni. Olin niin nuori ja naivi ja muutenkin vaikeassa tilanteessa itseni kanssa etten arvostanut itseäni ja menin halpaan. Onneksi silmäni avautuivat ja jätin miehen.

Vierailija
26/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden suhde, joka kesti 6 vuotta. Mies oli minua 10 vuotta vanhempi ja toi sitä kokoajan esiin miten hän vanhempana ja viisaampana tietää paremmin. Mies yritti määrätä miten pukeuden ja leikkaan hiukseni. Hän yritti kontrolloida miten ja milloin pidän yhteyttä perheeseeni ja ystäviini, missä opiskelen ja käyn töissä, miten käytän rahani jne. En suostunut mihinkään kontrollointiyrityksiin vaan pidin pääni, mutta kaikesta joutui vääntämään ja riitelemään. Lopulta erosin, kun mies keksi, että haluaa 5 lasta ja minun tulisi ryhtyä kotiäidiksi. Ajattelin, että se on miehen epätoivoinen yritys saada minut määräysvaltaansa ja täysin riippuvaiseksi itsestään. Erosta on jo 15 vuotta ja edelleen näen painajaisia, että olen takaisin suhteessa tämän miehen kanssa.

Vierailija
27/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen kumppanini joi koko suhteen ajan enemmän kuin olisin välittänyt. Kunnioitus mureni joka krapulaisesta marmatuksesta tai laskuhumalaisesta  raivokohtauksesta. Muuten hyvä suhde meni lopulta viemäristä liiallisen juomisen vuoksi. Ei edes päivittäisen, mutta viikonloput ja lomat.

Nykyinen taas pelasi exänsä kanssa ensimmäisen tapailuvuotemme ja valehteli pokalla asiasta päin naamaani. Sai tuntemaan, että minä olen se kohtuuton ja vaikea ihminen kun vaadin rehellisyyttä. Kun sain tietää totuuden olin jo ehtinyt muuttaa yhteen, tutustua lapseen jne. Jatkettiin yhdessä, mutta ei päivää, ettei asia kävisi vähintään mielessä. Ennen letkeästä ja reippaasta minusta on tullut ahdistukseen ja itsesyytöksiin taipuvainen ja vetäytyvä. En tiedä auttaisiko ero vai mille tässä pitäisi alkaa.

Vierailija
28/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen luullut, että kukaan muu nainen ei ole saanut yhtä huonoa kohtelua kuin minä, lievästi liioitellen sanottuna. Olen ollut narsistin hyppysissä, itsetuntoani on murrettu, ulkonäköäni arvosteltu julmasti. Kauheita kumppaneita on olemassa.

Vierailija
29/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kärsimään 20 vuoden liiton viimeisinä vuosina henkisestä, sosiaalisesta ja fyysisestä pahoinvoinnista. Ei minkäänlaista ystävällisyyttä, keskustelua ei yhdessä oloa. Olin aina yksin, nukuin yksin, kävin kaupassa yksin ja huolehdin asiat. Huolsin lapset yksin. Minulle ei puhuttu, fyysisesti torjuttiin. Jonkinmoista taloudellista hyväksikäyttöäkin oli, kun yritin rahalla saada huomiota ja maksoin laskuja ja ostin kotiin kaikkea. Jossain vaiheessa makselin 80% kuluista.

Itkin usein. Mietin eroa kaksi vuotta. Eron jälkeen mikä helpotus.

Vierailija
30/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä oli kaikenlaista kamalaa. Mutta en mä sanoisi, että voin pahoin, muuta kun silloin kun oli pahat hetket menossa. Enemmän niitä hyviä oli. Se on vähän muut jutut, mistä aloin voimaan todella pahoin.

Vierailija
31/31 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ammattiuhriutuja ja menneessä eläjä. Aluksi oli ujo runopoika, mihin ihastuin, mutta kun suhde syveni niin alkoi uhriutuminen milloin mistäkin. Mitään ei voinut tehdä kun asia X oli tapahtunut vuosikausia aiemmin. Esim. olisin halunnut tanssia, mutta mies valitteli miten lukioaikojen vanhojentanssiparinsa oli ollut töykeä häntä kohtaan ja siksi hänellä on traumat tanssimisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän