Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT***- Viikko 36

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pääs jo unohtumaan kaikki mihin meinasin vastailla.. no, ehkä kohta " välähtää" ..

Eilen oli siis neuvola. Hyvin kuului pikkuisen [color=red]♥ [/color]-äänet (140-150). Positiivinen yllätys oli hemoglobiini, joka minulla oli viimeksi (kuukaus sitten) 118, ja nyt 136! Ihan siis ilman mitään lisärautaa (tai mitä nyt multivitassa on). Hyvä näin.

No nyt palautui mieleen pari kysyttyä juttua!

[b]Pahoinvoinnista[/b]: Mulla alkoi tasan rv6 pahoinvoinnit. Muutama päivä oli ihan järkyttävää pahoinvointia, sit onneks helpotti. Välillä on vieläkin vähän etovaa oloa.

[b]Autoasiaan[/b]: Me tehtiin just päätös, et hommataan Fiat Multipla (vaikka eka kauhistelin miten ruma auto se on, mutta kun tajusin miten näppärä se kuitenkin on, niin ulkonäkö sivuseikka). Eipä tarvii ahtaa takapenkille kolmea istuinta kun yhden saa eteenkin (keskelle siis, kun on kolme paikkaa sekä edessä että takana, kaikki irrallisia penkkejä). Yks kiva seikka autossa myös se, et siinä on vaihtoehto bensalle maakaasu, joka tulee siis huomattavasti edullisemmaksi kuin bensa (ja sitä pian kuulemma tuleekin jo käyttöön). Pikku hidaste tässä on se, että ko autoa ei Suomesta saa, eli pitää ite lähteä Saksasta tai Italiasta hakemaan. No, on sitä ennenkin käyty autonhakureissulla kauempana.

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]16+1

Vierailija
22/26 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten eka neuvolakin varattu ja sain ajan kuopuksen 1-v neuvolan yhteyteen. Silloin viikkoja kasassa 10+ ja mukava olisi jo sydänääniä yritettäisiin kuunella. Mutta voipi olla että ei.

Samoja asioita on meillä pohdittu kun ilmeisesti muillakin eli autoja, vaunuja, raskaudesta kertomista jne.. Me yritetään ainakin aluksi mennä tuolla farkullamme, sinne kun mahtuu kolme istuinta taakse, mutta voi olla että käytännön syistä (eli takapenkin taisteluiden johdosta) auto vaihtuu. Vähän ollaan mietitty Citroenin tila-autoa, mallia en nyt muista.. Vaunuiksi olen harkinnut X-Adventuren tuplia ihanalla lime-kuosilla, mutta katson ensin miten ne kaverilla toimii. Toinen vaihtoehto olisi varmaan Brio kapeutensa vuoksi. Tai voi olla että Emmaljungat, mutta ovat niin kovin kalliita...

Me ei olla vielä kovin paljon raskaudesta kerrottu ja tuo omille vanhemmille kertominen tuntuu kyllä vaikealta. Pakkohan se on jossain vaiheessa. Ovat kuitenkin taas huolissaan jaksamisestani, mutta toisaalta varmasti onnellisia kolmannesta lapsenlapsestaan.

Eipä tönne oikein kummempia muuten. Tällä viikolla on ollut aamuisin tosi paha olo ja tämä väsymys tuskin väistyy pariin kuukauteen. Päivä kerrallaan.l.

t. P-L 7+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun hirmusti onnea plussanneille vanhoille tutuille kuumeilu-puolelta eli leekolasse, gigi ja Super-Jane onnea!!! Ja tietysti onnittelut kaikille muillekin plussanneille jotka ovat joukkoomme liittyneet!

Seuraavaksi huhuilisin kuulumisia rouvar:ilta, viimeksi kirjoittelit elokuun lopulla, kun lääkärissä ei oltu saatu sydänääniä kuuluviin ja olen täällä hiukan huolissani odotellut siitä asti viestiä, että onko kaikki kuitenkin hyvin...?

Jotain galluppeja oli hirveesti, en nyt jaksa muistaa kaikkia... Vaunuista ainakin, meillä on kakkoselle ostetut Gessleinit vielä hyvässä iskussa, joten niillä pärjätään. Me ei olla kerrottu tästä raskaudesta vielä kovin monelle, mun äidille ja parhaalle ystävälle ja sit mun työnantajat tietää. Jotenkin haluan odottaa ainakin siihen np-ultraan ennenkun uskallan laajemmalti kuuluttaa. Lapsillekin kerrotaan vasta kun masu alkaa kunnolla näkyä, pitkä odotus niilläkin on kuitenkin vielä edessä. Anopille ei tekis mieli kertoa lainkaan, kun ei oikeen tulla juttuun... Jotenkin vaan se ei ole koskaan oikein hyväksynyt mua poikansa vaimoksi ja tuntuu et se vaan odottaa, et koska me erotaan. No eipä olla eroomassa kuitenkaan, mut lisää lapsia kyllä pukataan :) Se naakka...

Kai sitä täytyy nyt mennä ruokaa tekemään ja vähän siivoileen, kun kaveri tulee illemmalla kyläileen. Näen taas 10 kk ikäisen kummipoikanikin, ihanaa!

Terkuin Luna rv 10+6 :)

Vierailija
24/26 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan taas pitkilleen kirjoitellut mitään. Työ vie kaikki mehut ja kotitouhut sitten ne varastossa olevat jämät. Tuntuu, että väsyttää vaan. Olen kyllä koettanut käydä lueskelemassa teidän muiden kuulumisia.

Joo, meillä oli sellainen pieni ylimääräinen keikka kun ekassa nla-lääkärissä ei saatu sydänääniä kuulumaan eikä sitten muutaman päivän kuluttua th:n vastaanotollakaan kuulunut risaustakaan. Terkkari laittoi meidät sitten samointein ultraan varmistamaan asiaa ja aika sekavassa olotilassahan sinne lähdettiin. Onneksi tutkimuksessa näkyi hyvin kasvanut, vilkkaasti liikkuva vauveli ja sydän löi upeasti. En tiedä miksei äänet kuuluneet neuvolan vehkeillä, kun ne aiemmillakin kerroilla ovat kuuluneet jo 10+ viikoilla ja ihan yhtä pullukka olen aina ollut, ettei sekään ole muuttunut. Ja tuolloin oli viikot 12+2. No, kaikki siis kuitenkin hyvin. Seuraava neuvola on ens maanantaina ja silloin on pakko kuulua, kun viikot jo 15+0.

Mukava, kun tämä Kotiloidenkin porukka alkaa kasvamaan ja vilkkaampaa keskutelua syntyy tänne odotus-puolellekin. Itsekin voisin tietysti vähän ryhdistäytyä ja olla aktiivisempi.

Vaunu asiaan: meillä vielä hyväkuntoiset vaunut kuopuksen jäljiltä, ei siis onneksi tarvitse niihin investoida. Ja autoasiankin kanssa jotenkin pärjäillään. Hankittavaa on oikeastaan vain pinnasängyn patja ja lämpöpussin meinasin noihin vaunuihin ostaa. Sitä kun on jo aikojen alussa ollut isännän kanssa puhetta kolmesta lapsesta, niin en ole luopunut kaikista tarvikkeista. Pikkuvaatettakin olen säästänyt ihan piukassa olevan ä-pakkauslaatikollisen.

Olo on ollut suht ok, vaikka väsyttääkin välillä kovin. Maha taitaa jo aavistuksen olla erinäköinen kuin normaalisti. Kahdet housut olen hankkinut tulevaa silmällä pitäen. Meillä kun tuo esikoinen on " jo" 6v, niin tuntuu, että hirmuisen kauan on edellisestä raskaanan olosta ja kun kattelin aiempia raskausvalokuvia niin siunailin jo valmiiksi, että ihanko oikeesti siitä mahasta tulee noin iso?!? Minusta se maha on ihana, mutta ajattelin vaan miten jaksan nykyisessä työssäni ä-lomaan asti. Jos nyt edes saan olla siellä niin kauan.

No, perhe taitaa käydä jo ruokapöydän ympärille. Jospa liittyisin joukkoon.

Rouvar

Vierailija
25/26 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se viikko lähes lopuillaan, ainakin arkiaherrus ja perjantaita kohti mennään. Väsymys on jokapäiväistä ja jatkuu aamusta iltaan. Kumma, kun kukaan töissä ei ihmettele, kun haukottelen jatkuvasti!

Hyvä niin, en nimittäin ole aikeissa kertoa raskaudesta vielä...

Pahoinvointi on toisinaan " ilonani" , mutta se kokopäivän öklötys on pysynyt pari päivää poissa, toiv. ei palaakkaan!?

Olen varannut ajan alkuraskauden ultraan ja se olisi edessä ensi ma. Saas nähdä, mitä masusta löytyy. Kovasti toivon, että kaikki on ok, mutta pakko on käydä km kokeneena tarkistamassa tilanne.

Vaunu-asiaan en osaa vielä sanoa mitään, mutta olemme luopuneet/laittaneet kiertoon kaikki vauva-ajan tavarat, joten ostamista riittää, jos niin pitkälle päästään. Tämänhetkiseen farmariautoomme meinaamme mahtua jatkossakin. Miehelle iski kyllä heti plussan jälkeen paniikki, että nyt on heti hankittava tila-auto!Kassellaan, kuin käy...

Eipä muuta, kuin viikonlopun odotusta ja hyviä vointeja kaikille!

Helmis, 6+5

Vierailija
26/26 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa sisäistää, että voin jo kirjotella tänne puolelle. Menossa on ilmeisesti tämä alun suvantovaihe, ettei vielä mitään oireita pahemmin ole. Hämmästyksekseni löysin kaapista pari testinpuolikastakin, niin voin sitten tässä tehdä niitä vuoroviikoin, kun taas alkaa epäilyttää (miten niin minäkö " uskon kun näen (tikussa viivan)" -tyyppiä?)

Itse asiassa mut kirvotti kirjoittamaan kolomosen juttu tosta kertomisesta. IHan oli kuin mun näppiksestäni! Kun se kertominen on niiiiiin hankalaa lähimmälle suvulle tai paremmille tutuille. Ja tuo puhelinsoittaminen, kanssa. Mä olen ratkaissut sen niin, että mies toimii meillä puhemiehenä, minä sitten myötäilen vieressä. JA henkilökohtaisia soittoja varten kerään rohkeutta viikkokausia. Äiti irvisteli ekan kohdalla, että jos ei mies olisi kertonut, niin he olisivat saaneet kuulla asiasta sitten kun olisin synnytyksen jälkeen mennyt käymään nyytti sylissä. Niinhän se.

Vaunut meillä on vanhastaan, ikäloput halpismerkit vaunuina ja rattaina ja viime vuonna ostetut tuliterät Emmaljungan kaksosvaunut/rattaat. Ja ne on musta ihan sudet! Anteeksi vain tämä mollaus, ja väärin vielä kun en ole itse tekijälle antanut palautetta, mutta se jo kertoo paljon että senkin olin valmis tekemään. Yleisesti ottaen pelittävät mutta yksityiskohdat mättää täysillä. Lasten kuljetuksesta mietin sitä että miten sitten tuo vanhin (silloin alle 4 v) kulkee jos en saa niihin kaksosrattaisiin ängettyä.

Auton mies ehti vaihtaa tässä tekoa harjoitellessa volvo-farmariin, minä en autovaihtoihin puutu. Olisin valmis hyppäämään vaikka osan porukan kanssa bussikyytiin jos ei kaikki yhteen autoon sovi. Meillä vie yhden paikan autosta vielä koiran kuljetuskoppa.

Nyt ei teksti kulje, ilmeisesti tauti vaivaa sen verran. Kurkku on kehinyt karheutta pari päivää ja nenä vuotaa, mies oli vielä reissussa niin ettei ehtinyt mietiskellä raskausmasua eikä omaa oloa, pelkään että tänä iltana " romahdan" potemaan kun mies hoitaa muksut.

Oih, jänis pomppi tuossa just ikkunan ohi, sivusilmällä huomasin liikettä. Että mettässä täällä.

rv 4+5