Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko olleet tekemisissä aidon, vaarallisen narsistin kanssa?

Vierailija
02.10.2021 |

Olen seurustellut puoli vuotta narsistin kanssa. Nämä piirteet tulivat esiin vasta myöhemmin, alussa hän vaikutti ihanalta.
Hän on alkanut puhumaan todella ahdistavia asioita suuttuessaan. Hän suutahti esim. eräälle töykeälle asiakaspalvelijalle ja myöhemmin hän puhui minulle siitä kuinka hän haluaisi kostaa tälle henkilölle. Ja näihin kostosuunnitelmiin liittyi myös jotain seksuaalissävytteistä. Myöhemmin hän vakuutti niiden olevan vain raivopuheita, mutta silti.

Hän ei myöskään näe itsessään mitään vikaa. Hänen mielestään hän joutui järkyttävän vääryyden uhriksi, kun asiakaspalvelija oli tavallista töykeämpi. Lisäksi hän puhuu usein siitä kuinka lahjakas hän on.

Olen alkanut pelkäämään, että mitä jos hän todella on tunnekylmä narsisti, niin onko mahdollista että hän olisi joskus tehnyt jotain rikollista suuttuessaan? Ei välttämättä mitään fyysistä, mutta jotain laitonta silti. Ja jos hän on narsisti, niin tietenkään hän ei myöntäisi tekojaan. Ja jos hän on vaarallinen, haluaisiko hän kostaa jos jättäisin hänet?

Miten neuvoisitte toimimaan tällaisen ihmisen kanssa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko narsistiavaus tänään?

Vierailija
2/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset lukenut koko viestiä? Kerroin esimerkkejä hänen käytöksestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aihe ei kiinnosta, ei tarvi vastata mitään.

Vierailija
4/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo suvussa on tällainen henkilö. Jos et vastaa puhelimeen niin tulee soittamaan ovikelloa. Siis tuntuu että on mahdotonta ottaa etäisyyttä.

Vierailija
5/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa Ap häipyä pikaiseen tuollaisesta suhteesta.

Vierailija
6/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeasti kaksi narsisti läheistä, kumpikaan ei ole vaarallinen.

Vierailija
7/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon eroamaan, ja ovelasti niin, että se olisi ikään kuin narskun oma idea. Silloin narskulle ei tule narsistista loukkaantumista eikä hän vainoa sinua.

Vierailija
8/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naapurin eläkeläinen Paula Kaarina.

Vierailija
9/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tuskin on kyse narsisteista. Kyllä narsisti pyrkii vahingoittamaan tavalla tai toisella. Ei välttämättä fyysisesti, mutta henkisesti ja kaikilla muilla mahdollisilla tavoilla.

Vierailija
10/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan tavallista että esim seksuaalirikoksia vähätellään.

Myöskään sanat ja teot ei kohtaa.

Exä kertoi miten oli mennyt kaverinsa vaihto-oppilasperheen siskon huoneeseen ja pannut tätä. Olin järkyttynyt ja hän määkyi huolettomasti: eihän se nyt mitään haitannut, ei siinä mitään ihmeellistä ollut.

Sanoin myöhemminkin että olipa levotonta juttua eilen. Ai mikä? Mitä sä selität? Mikä sua vaivaa, pitäiskö sun käydä jossain mielenterveystoimistossa.

Tämä ja paljon pahempiakin juttuja mahtui vuosiin joiden tuhlaamista kadun.

Sillä onko narsismidiagnoosi ei ole väliä, vaan huono käytös huonot jutut, mikä vaan on red flag.

Erityistä oli että hän halusi tulla minun kotiini kutsumatta silloin kun sille sopi. Koti kun on yksityinen.

Hän myös raiskasi minut kodissani, mutta sanoi sitä seksiksi ja minua hulluksi kun valitan. Erityistä oli että mitä pahemmin hän loukkasi sitä onnellisempi hän oli leppoisasti vakuuttaessaan ettei tässä mitään ongelmaa ole. Se kaksoisviestintä laittoi pään pyörälle, hän halusi ja sai nähdä minut epävarmana ja ahdistuneena.

Narsisti ei siedä jos olet onnellinen. Kun teet eroa, salaa kaikki ilonaiheet ja surunaiheet, salaa kaikki.

Lopeta suhde.

Vierailija
11/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa narsisteista on pelkureita. Tosipaikan tullen ne luikkivat pakoon. Kannattaa jättää se nyt kun ei ole vielä syönyt sinua loppuun asti ja vakuuttanut että hänen maailmansa on tosi. Tiukat rajat, hyökkäävä käytös kun se hyökkää ja ehdoton etäisyys ja ei mitään yhteydenpitoa. Mitä arvaamattomampi olet ja liukasliikkeisempi sitä vähemmän haluaa jäädä koittamaan onneaan. Sen jälkeen olet hullu ex ja psyko, mutta mitä väliä.

Vierailija
12/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin tuskin on kyse narsisteista. Kyllä narsisti pyrkii vahingoittamaan tavalla tai toisella. Ei välttämättä fyysisesti, mutta henkisesti ja kaikilla muilla mahdollisilla tavoilla.

Ei henkinen manipulointi tai sen yrittäminen tarkoita, että henkilö on vaarallinen. Itselläni diagnosoitu narsistiäiti, joka on kyllä ärsyttävä, mutta ei vaarallinen. Tiedän jo kaikki metkut, joita käyttää ja osaan jättää omaan arvoonsa. Eihän suuri osa psykopaateistakaan syyllisty rikoksiin.

-eri

Vierailija
13/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvon eroamaan, ja ovelasti niin, että se olisi ikään kuin narskun oma idea. Silloin narskulle ei tule narsistista loukkaantumista eikä hän vainoa sinua.

Kannatan tätä. Narsisti on kostonhimoinen, on yksi käytösmalleistaan valitettavasti. Mutta sun pitää olla tosi ovela tässä.

Vierailija
14/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän kaikkia narsisseja heti turpaan. Ihan turhaa mulle koittaa.

Vierailija
15/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa perehtyä enemmän, jos kiinnostaa, mutta narsistin ei tosiaan tarvitse olla vaarallinen. 

Vierailija
16/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei henkinen manipulointi tai sen yrittäminen tarkoita, että henkilö on vaarallinen. Itselläni diagnosoitu narsistiäiti, joka on kyllä ärsyttävä, mutta ei vaarallinen. Tiedän jo kaikki metkut, joita käyttää ja osaan jättää omaan arvoonsa. Eihän suuri osa psykopaateistakaan syyllisty rikoksiin.

-eri

Manipulointi on henkistä väkivaltaa.

Jotkut ihmiset on lopun ikäänsä eläkkeellä henkisestä väkivallasta. Moni uhri on sanonut että se on pahempaa kuin fyysinen koska siitä ei jää todisteita. Se on todella vaarallista ja sen vauriot kantaa useammin pidemmälle kuin fyysisen väkivallan.

Vierailija
17/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästänyt narsua koskaan liian lähelle tai antanut hänelle mitään tarttumapintaa mihin jäädä roikkumaan. Ja sekös kismitti! Yrittää vieläkin aina silloin tällöin tulla tekemisiin vaikka olemme eronneet jo 15 vuotta sitten eikä jäänyt mitään "selvitettävää" tms. Toisaalta on hyvä mukamas olla hänen kanssaan väleissä mutta edelleenkään ei anna mitään itsestään. Muttei niin selvästi että hän heti tajuaa. Silti saat itse tietää kuinka suurista harhoista ja kaikkivoipaisuuskuvitelmista taas milloinkin on kyse.

Vierailija
18/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Manipulointi on henkistä väkivaltaa.

Jotkut ihmiset on lopun ikäänsä eläkkeellä henkisestä väkivallasta. Moni uhri on sanonut että se on pahempaa kuin fyysinen koska siitä ei jää todisteita. Se on todella vaarallista ja sen vauriot kantaa useammin pidemmälle kuin fyysisen väkivallan.

Näin on, mutta edelleenkään kaikki narsistit eivät ole vaarallisia. Kaikki narsistin lähipiirissä eivät edes joudu mitenkään kohteeksi, eikä uhriksi. Ihmisestä itsestäänkin riippuu jonkin verran, miten kovasti narsistin toimet vaikuttavat häneen, osa murtuu, osa pääsee jaloilleen helpommin. Tässä asiassa on värejä, vaikka moni ei halua sitä uskoa.

Vierailija
19/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa häipyä suhteesta mahdollisimman pian. Apua ja vinkkejä saa auttaviata puhelimista ja erilaisilta nettisivuilta. Kannattaa lähteä ennen kuin kohdistaa vihansa suhun. Suhteeseen ei kannata jäädä koston pelon takia.

Tuttuni oli parisuhteessa jonka kuluessa puolisosta paljastui väkivaltainen narsisti. Alkuun oli ihana ja maailman paras puoliso. Tuttuni pääsi eroon ja haki apua, jota myös sai. Kesti aikansa, että narsisti lopetti yhteydenotot ja jätti rauhaan. Lopulta kuitenkin jätti.

Vierailija
20/39 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan tavallista että esim seksuaalirikoksia vähätellään.

Myöskään sanat ja teot ei kohtaa.

Exä kertoi miten oli mennyt kaverinsa vaihto-oppilasperheen siskon huoneeseen ja pannut tätä. Olin järkyttynyt ja hän määkyi huolettomasti: eihän se nyt mitään haitannut, ei siinä mitään ihmeellistä ollut.

Sanoin myöhemminkin että olipa levotonta juttua eilen. Ai mikä? Mitä sä selität? Mikä sua vaivaa, pitäiskö sun käydä jossain mielenterveystoimistossa.

Tämä ja paljon pahempiakin juttuja mahtui vuosiin joiden tuhlaamista kadun.

Sillä onko narsismidiagnoosi ei ole väliä, vaan huono käytös huonot jutut, mikä vaan on red flag.

Erityistä oli että hän halusi tulla minun kotiini kutsumatta silloin kun sille sopi. Koti kun on yksityinen.

Hän myös raiskasi minut kodissani, mutta sanoi sitä seksiksi ja minua hulluksi kun valitan. Erityistä oli että mitä pahemmin hän loukkasi sitä onnellisempi hän oli leppoisasti vakuuttaessaan ettei tässä mitään ongelmaa ole. Se kaksoisviestintä laittoi pään pyörälle, hän halusi ja sai nähdä minut epävarmana ja ahdistuneena.

Narsisti ei siedä jos olet onnellinen. Kun teet eroa, salaa kaikki ilonaiheet ja surunaiheet, salaa kaikki.

Lopeta suhde.

Juuri niin. Todella matalalla profiililla eron jälkeen. Älä anna mitään aihetta narsistin ilmaantua kuvioihin . Surujasi hän käyttää sinua vastaan ja ilosi saa hänet kiehumaan raivosta ja vainoamaan. Parempi siis peittää kaikki, olla kuin et olisikaan. Esitä vähän tyhmää ja yksinkertaista hänelle. Se on paras keino aidon narsistin kanssa, ainoa keino .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä