Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein lounaaksi spaghettia bolognesekastikkeella ja juomaksi punaviiniä: miten teillä?

Vierailija
02.10.2021 |

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen bolognesekastikkeen itse. Itsekseenhän tuo hiljalleen tuossa liedellä poreilee. Ohimennessä vähän saatan sitä hämmentää. Siihen menee 3-4 tuntia. Sen lisäkkeeksi keitän tuoretagliatellea tai fettucinea (ei missään nimessä spagettia).

Etkö tykkää spagetista? Mikä vika? :D On nuo mainitsemasikin kyllä hyviä!

Vierailija
42/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevätkääryleitä söin ja join vettä limellä. Kohta poimin pihalta vähän vadelmia ja syön ne teemukillisen kanssa.

Millaisia kokemuksia sinulla on syysvadelmasta? Tarvinnee suotuisan kasvupaikan ja pitkän kasvukauden? Mikä on normaali satokausi? Minulla on yksi taimi karhunvatukkaa; sen sato loppui jo syyskuun puolivälissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihamureke Kape Aihisen tapaan. Muna, pikakaurahiutaleet, sipuli, tinjami, mustapippuri, sinappi, suola, öljy. 190 C 40+20 min, jonka ajaksi ketsuppiglaseeraus.  Maustetut peruna- ja porkkanalohkot uunissa. Salaatti.

Vierailija
44/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerisalaatti(kurkkua,tomaattia,oliiveja,raejuustoo,salaattikuutioita),riisiä ja eilen tehtyä patonkia(ihan ite tein)

Vierailija
45/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikkoa puolukkahillolla, juomana vesi.

Oikein hyvä.

Meillä oli tällä viikolla paikkakunnan perheravintolan itsetehtyä kaalilaatikkoa puolukkahillolla.

Kaaliruokien toiseksi paras.

Paras on kesäinen varhaiskaalipata karitsanjauhelihasta, porkkanaa, sipulia ja rosmariinia mausteeksi.

Sopivaa lageria juomaksi.

Vierailija
46/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin patongin ja tein leipiä lounaaksi. Juomana kylmää kombuchaa. Illalla laitan keittoa punaisista linsseistä, perunasta, paprikasta, pekonista ja porkkanoista. Tosi hyvää, kannattaa kokeilla!

Vierailija
47/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylä, jossa välissä juustoa ja tomaattia. Puolukkarahkaa aika iso kulhollinen, kahvi maidolla.

Illalla ehkä pizzaa tai jos jaksaa niin vielä olisi keliä grillatakin.

Vierailija
48/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ihan Dolmiota 🤣

Dolmiosta saa helpolla hyvää.

Vierailija
49/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen bolognesekastikkeen itse. Itsekseenhän tuo hiljalleen tuossa liedellä poreilee. Ohimennessä vähän saatan sitä hämmentää. Siihen menee 3-4 tuntia. Sen lisäkkeeksi keitän tuoretagliatellea tai fettucinea (ei missään nimessä spagettia).

Meillä nuoriso tykkää Dolmiosta enemmän kuin itsetehdystä, kun siinä ei ole mitään klönttejä.

Vierailija
50/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen feta-parsakaalipiirakan. Tänään söin jämät lounaaksi.

Vierailija
51/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa on peruna-jauhelihalaatikkoa. Huomiseksi laitan herneitä likoon. Teen niin ison hernesopan, että riittää pakkaseenkin.

Vierailija
52/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkkikastikkeet on mun mielestä ihan ok. Ostan paseerattua luomutomaattia. Saahan niitä tomaatteja itsekin kaltata, mutta ei useinkaan ole aikaa. Myönnän oikaisevani myös välillä pakastekasvisten käyttäjänä; en pidä sitä pahana.

Purkkikastike vs tomaattisäilyke.

Vierailija
53/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas: kermamunakas, mustikkamehu, kreikkalainen jogurtti ja mustaherukkaa, tomaattia, paahtoleipä hunajalla ja kahvia.

Päivällinen: suppilovahverokastike, tuorepasta ja juomana luultavasti piimä.

Iltapalaksi varmaan lisää jogurttia.

Siinä mun koko päivän syömiset. Olettaisin.

Vierailija
54/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun näköisiä kinkkurullia, sopiskohan pesto sinne väliin? Pitäis käyttää se ennen kuin menee pilalle. Iltaruoaksi teen lohikiusausta.

Vierailija
55/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen hauki uunissa itse kasvatettuja Siikli-perunoita ja mustajuurikastiketta. Juomana vesi. Jälkiruokana omenapiirakka oman maan omenoista.

Vierailija
56/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ihan Dolmiota 🤣

Mitä nauramista Dolmiossa on?

Dolmiossa ei mitään nauramista, mutta sillä kehuskelemisella on

Ei kukaan ole kehuskellut. Itse aloit kyselemään.

Vierailija
57/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nachopellin kohta ekaa kertaa. 

Vierailija
58/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen toiveesta muusi ja makkarakastike, jälkkärinä pullaa. Hidas kotilauantai. Illalla teen kaverin tuomista omenoista omenahyvettä ja keitän vaniljakiisselin. Viikolla ei syödä makeaa mutta viikonloppuna sitten senkin edestä 🙂

Vierailija
59/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunikasviksia ja kanaa. 

Vierailija
60/70 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana-perunasosetta ja kanaa :)