Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu kännisten sukulaisten kanssa. Huoh.

Vierailija
24.11.2014 |

Taas on meidän vuoro olla joulukoti, siis se paikka, jonne minun vanhempani ja veljeni perhe, mieheni vanhemmat ja hänen siskonsa perhe tulevat.
Meillä on ns. kiertävä vuoro jouluisin, pääsiäisenä ja juhannuksena.

Minä en juo, mieheni ei juurikaan - mutta kaikki muut aikuiset vetävät kaksin käsin - heti aatonaatosta alkaen!
Ja kotiin lähtevät vasta tapanina...illalla, jotta eivät joudu ajamaan krapulassa.
Kaikki lastenhoito, ruuanlaitto, siivoaminen yms jää minulle ja miehelleni.
Ja niin ne jäävät useimmiten myös silloin kun ollaan muiden luona: sielläkin ryypätään yhtä suurella hartaudella.

Tekisi mieli ilmoittaa, etten pysty tänä jouluna ottamaan heitä vastaan. Mutta mikä olisi hyvä tekosyy? Siis niin, ettei tarvitsisi mennäkään heille, tai vaikka vain piipahtaisi?
Flunssaa tms. ei meidän suvussamme säikytä, mutta en keksi mitään muutakaan.
Haluaisin vain rauhallisen joulun edes kerran...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekosyy? Sano asia niin kuin se on, eli et jaksa kännäystä, vaan haluat rauhallisen joulun.

Vierailija
2/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että tervetuloa, mutta alkoa kohtuullisesti tai nollatoleranssi.. Ja samalla ilmoitat, että lastenhoito ei ole sun/teidän vastuulla. Ymmärrän sen pari lasia viiniä aterialla ja joku avec kahvin kanssa. Kännejä en ymmärrä. Varsinkaan, kun pieniä lapsia paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että hoidat ostkset.. mutta älä osta alkoholia.
ei alkoholia = ei huolia

Vierailija
4/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin ihan suoraan. Mainitsit lastenhoidon, joten oletan, että paikalla tosiaan on lapsia. Siinä on mun mielestä riittävästi syytä raittiiseen jouluun. Meille olisi myös tulossa vieraita, jotka eivät sylje lasiin. Toivotin tervetulleeksi viettämään alkoholitonta joulua, lasten ehdoilla.

Mulla on isä jolle alkoholi on aina maistunut. Ei ollut hankala tai paha kännissä, mutta lapselle tympeää katsottavaa sössöttävät aikuiset.

Vierailija
5/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aikuisia, perheellisiä ihmisiä, jotka kokoontuvat laumaan viettämään joulua, vaikkeivat tahtoisi. Ymmärrän jos äiti ja isä päättää, missä teini-ikäinen joulunsa viettää, mutta että aikuinen ihminen jolla on jo omiakin lapsia kulkee haluttomasti äidin ja isän jouluissa mukana..

Vierailija
6/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat rauhallisen joulun, kun ilmoitat ajoissa, että nyt vietetään LASTEN JOULU ilman alkoholia.

Kokonaan ilman alkoholia. Eivät viitsi tulla, koska juomat ovat kuitenkin tärkeämpiä.  Teillä on muuten tosi iso talo, kun pystyt tuon sakin majoittamaan, 8 aikuista ja lapset päälle.

Vierailija
7/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa sanottua ettei sovi, niin silloin kärsit. That's that.

En ottaisi ketään viinaa juomaan himaani jouluna enkä juhannuksena. Mun hima - mun laki. Näillä mennään.

Vierailija
8/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile totuutta. Sano ihan suoraan, että et halua kokea enää yhtäkään kännäysjoulua ja siksi olette miehesi kanssa päättäneet viettää joulun vain oman perheen kesken. Jos sinulla on lapsia, pitää sinun toimia näin jo pelkästään heidän takiaan. Mietipä millaiset joulumuistot annat lapsillesi, jos aikuiset kännäävät jouluna versus jos teillä mukavaa yhdessä.

Vierailija
9/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jatkuneita perinteitä - niinkuin ymmärrän teillä olevan - on kovin vaikea katkaista. En usko, että siinä auttaa mikään muu kuin suora puhe. Pidät varmaan sukulaisistasi, joten suora puhe on kunnioittavaakin. Tähän jouluun se tuskin enää auttaa (on liian myöhäistä?), mutta olkoon tämä viimeinen rasittava joulusi. 

Jos pääsiäinen on jossakin muualla kuin teillä, älkää menkö. Sanokaa, että olette nyt perheen kesken. 

Jos yhtään auttaa, noudata Marttojen joulusiivousohjetta: raivaa tilaa jääkaappiin ruuille, siisti paikat pintapuolisesti, pyyhi tiskipöytä kiiltäväksi, sytytä kynttilöitä. Suursiivouksen aika on vasta joulun jälkeen. Silloin käydään kuusenhavujen, paperiroskan, ruoka- ja juomatahrojen yms. kimppuun. 

Siis: sano suoraan joulun jälkeen, että tämä perinne ei miellytä teitä enää, muutetaan vähän systeemejä. 

Vierailija
10/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennustauti

Vierailija
11/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin myöhäistä sanoa jo täksi jouluksi ettei sovi? Jouluun on vielä kuukausia aikaa. Kyllä kännääjät ehtii järjestää kortteerin ja jos ei, niin kenenhän olisi ongelma?

Vierailija
12/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, ei sinun ole mikään pakko katsella kännäämistä omassa kodissasi. Jos et osaa ajatella omalta kantiltasi, mieti millaisia joulumuistoja annat lapsillesi - ihan vastuutonta. Sano sukulaisille suoraan, jos suuttuvat niin suuttukoot.

Vierailija
13/13 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele tuota, mitä jotkut suosittelevat, että "tervetuloa meille, mutta ilman alkoholia". Vaikuttaa, että näiltä sukulaisilta se ei onnistu eli on viinaa mukana tai toisaalta jos sitä ei olekaan, niin siitä on kauhea valitus ja joulu on sitä kautta pilalla.