Työkaverina tyyppi, jolla on tapana tuijottaa pitkään
Tunnen oloni ahdistuneeksi. En siis usko, että siinä on mitään kiinnostusta takana, kun on samaa sukupuolta. Mutta hän katsoo minua vihaisesti ja pitkään välillä esim ruokalassa tai jos osumme vastakkaisille bussipysäkeille. Pitäisikö ottaa puheeksi? Ja miksi hän tuijottaa?
Kommentit (25)
Onko sinulla irokeesi tai lävistyksiä?
Olen itse älykkö ja joskus kun jään pohtimaan jotain oikein syvällisesti katseeni ns. "jäätyy". Silloin en näe enkä kuule mitään vaikka ulkopuolinen luulee että tuijotan. Tämä on hyvin tyypillistä juuri meille älyköille. Alemmissa ihmisluokissa tuijottaminen johtuu yleensä lääkkeistä tai lähestyvästä kuolemasta.
2, ei ole. Mutta tapanani on laittaa mekko päälle töihin useinkin. Polviin asti oleva neutraali mekko. Voisiko johtua siitä? Hän on vanhempi kuin minä.
Yök. Yleensä tuollaisilla tuijottavilla ihmisillä ei ole kaikki ihan kotona. Pelottavaa. Ymmärrän, jos joku saattaa hetken katsoa pitkään, kun joku näyttää tutulta, mutta suoranainen tuijotus on uhkaava ele.
Nimenomaan uhkaava ele, sitähän se on eläinmaailmassakin. Siksi se just ehkä ahdistaa ja vaikuttaa oudolta. Eläimille se on merkki, että se vaanii ja kohta hyökkää.
Vierailija kirjoitti:
2, ei ole. Mutta tapanani on laittaa mekko päälle töihin useinkin. Polviin asti oleva neutraali mekko. Voisiko johtua siitä? Hän on vanhempi kuin minä.
Eli sinä olet nainen ja hän mies?
Suomessa katsotaan tiukasti suoraan silmiin .
Vierailija kirjoitti:
Olen itse älykkö ja joskus kun jään pohtimaan jotain oikein syvällisesti katseeni ns. "jäätyy". Silloin en näe enkä kuule mitään vaikka ulkopuolinen luulee että tuijotan. Tämä on hyvin tyypillistä juuri meille älyköille. Alemmissa ihmisluokissa tuijottaminen johtuu yleensä lääkkeistä tai lähestyvästä kuolemasta.
Tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. En tiedä oletko tosissasi. Jos olet, käy sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Olemme molemmat naisia.
Ahaa, eli se vanhempi nainen voi olla kateellinen tai muuten vain seko.
Mielestäni ei pidä ottaa puheeksi, koska hän voi tosiaan olla seko.
Minusta vaan tuntuu, että haluaisin puhua edes pomolle tuosta. Ei ole kivaa mennä töihin kun lähes aina toljottaa ilmeettömänä, ihan kuin olisin tehnyt jotain väärää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaan tuntuu, että haluaisin puhua edes pomolle tuosta. Ei ole kivaa mennä töihin kun lähes aina toljottaa ilmeettömänä, ihan kuin olisin tehnyt jotain väärää.
Pomolle voit kyllä sanoa, mutta tosiaan vain pomolle. Pyydä häneltä tapaaminen ja kerro asiasta. Kyllähän työntekijöiden keskinäiset suhteet varmaan kiinnostavat pomoa. Sitten pomo reagoi asiaan, jos reagoi. Mutta hyvä, jos hän saa tietää.
Tuo on henkistä väkivaltaa, ei ole normaalia. Hän on ottanut sinut silmätikukseen ja selvästi yrittää savustaa sinut ulos. Ole varovainen hänen kanssaan, älä ota kontaktia, äläkä puhu henkilökohtaisia asioitasi hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. En tiedä oletko tosissasi. Jos olet, käy sääliksi.
Oman elämänsä Mengele
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut joskus samanlainen tilanne. Itseäni vanhempi työkaveri (nainen) tykkäsi tuijottaa minua sellaisella halveksuvalla katseella. Hän jotenkin vääntelikin aina naamaansa, kun puhuin jotain vaikka jollekin toiselle henkilölle. Kyttäsi uhkaavan oloisesti ja välillä jäin katsomaan häntä kysyvästi ja kysyinkin, että "mitä asiaa", kun näytti siltä, että hän olisi ehkä aikeissa sanoa jotain... Ei sanonut mitään, poistui vaan paikalta.
Otin tämän puheeksi toisen työkaverin kanssa ja hän sanoi ihan samaa. Häntäkin tuijottaa ja on todella ahdistavan oloinen. Sitten samaa sanoi jo kolmas ja neljäskin. Silloin ymmärsin, että ko. henkilöllä on jotain mt-ongelmia varmasti. Hän myös saattoi höpöttää itsekseen jotain.
En tiedä. Ei ole normaalia tuijottaa muita ihmisiä. Jos et uskalla kysyä häneltä itseltään tai muilta työkavereilta, niin kyllä asiasta voi mainita esimiehelle.
Hän on omissa ajatuksissaan eikä edes tajua tuijottavansa. Näin minulle on käynyt, kun toinen kysyi miksi tuijotan. Olin, että mitä ihmettä enhän minä edes katsonut sinua.
Vierailija kirjoitti:
Hän on omissa ajatuksissaan eikä edes tajua tuijottavansa. Näin minulle on käynyt, kun toinen kysyi miksi tuijotan. Olin, että mitä ihmettä enhän minä edes katsonut sinua.
Kyllä minäkin saatan jäädä pohtimaan jotain ja tuijottaa samalla tyhjyyteen, mutta jostain syystä osaan olla kyllä tuijottamatta muita ihmisiä. Kyllä sen huomaa milloin ihminen tuijottaa juuri sinua tai tuijottaako se seinää.
Tätä on jatkunut jo pari kuukautta. Kerran sanoin kollegalle, että miksiköhän X katsoo minua usein niin pitkään, mutta kollega vaan ohitti sen olankohautuksella. Ei lähtenyt kommentoimaan mitään.
Ehkä hän ei käy täysillä. Jotain ongelmia.