***LOKAMAATUSKAT ma-su***
Huomenta uuteen viikkoon! Pikainen viikonavaus vain. Poju yökkäs kaikki puuronsa illalla ylös joten iski vissiin nälkä yöllä kun söi jo 01, ja sitten taas 05.
Kohta ' kyläkerhoon' ja eiköhän heppu ole sitten taas valmis unille kun sieltä tullaan. Taidan itsekin oikaista sitten, nyt on ainakin superväsy.
Heipat!
Kommentit (35)
..ja tietty heti kysymyksen kera ;)
Tyttö täyttää ens viikolla 11 kk, alahampaat on ja ylös on tullu kerralla molemmat kulmahampaat eli semmoset ' draculahampaat' . Ainut mitä mietin että ruoka (siis lähinnä aamu ja iltapuurot ja lämpimät ruoat) uppoaa tosi tosi huonosti- tyttö nimittäin NARSKUTTAA hampaita yhteen erittäin kovaäänisesti eikä jouda keskittyä syömiseen ollenkaan :/
Onko muiden vauvat tehny samaa? Onkohan tuosta haittaa.. toisaalta mitenpä sitä estääkään. Hammasharjasta tykkää, ehkä niitä siis vain kutittaa.
1-v synttäribileitä täälläkin järjestellään jo kovaa kyytiä :) Joitakin sukulaisia tulee, tarkoituksena tekaista voileipäkakku ja tavallinen täytekakku tytsille sopivin koristein ;)
Mutta nyt unten maille!
-Henna
Meillä kitinäkalle roikkuu tuossa reidessä kiinni mutta pikaiseen vastailen kyssäreihin:
YÖVALO meillä sellainen pistorasiaan laitettava valo.
TUMPPUJA ei olla ulkosalla vielä pidetty.
NARSKUTUS meillä poika kans narskutteli/narskuttelee hampaitaan, ei kai sille voi mitään tehdä. Varmaan vaan uusi juttu kun alhaalla ja ylhäällä on hampaat.
Ja kiitos teille jotka lähettelitte tsemppiä tulevan leikkauksen johdosta!
Juu nyt on niin natisevaa sorttia tuo heppuli että haalari päälle ja ulos.
Aurinkoista perjantaipäivää kaikille!
Kylläpä väsyttäääääää, olis niin tehny mieli jäädä säänkyyn mutta Jesse oli eri mieltä, olin sitten vähän kiukkunen aamulla Jesselle, pienestä ärähdin. Ärsytti kaikki vaikka eihän se Jessen vika ole, itte mä eilen väkisin valvoin ja pilkin tv:n ääressä tai sängyssä kattelin. Aamu rutiinit kun sai pois alta niin alkoi mieltä jo helpottaa mutta edelleen väsyttää, sänky olis vielä tuolla auki ja huutelee mua mutta kun en viittis nyt mennä nukkumaan kun se on sitten pois kaikesta muusta mitä voi tehdä silloin kun Jesse nukkuu ja päätin että menen tänään nukkumaan heti kun Jessekin (eli noin klo 21.00) huomenna taas aikanen aamu kun pitää olla jo kaheksalta lähössä mökille, on sinne ihan kiva mennä mutta stressaa kun appiukko on mukana. Ei sitten saa olla rauhassa, mutta kun siellä on nyt mökkiremppaa ja perunan nostoa niin porukalla on mentävä.
Niin on se lost kyllä ihan pöljä mutta pakko kattoo, ei sitten mitään eilen tapahtunut, rasittavaa, pitäis saada ne jaksot etukäteen että voi kattoa putkeen kaikki.
On kyllä taas vali vali päivä :(
Äsken kun kattelin big brotheriä tossa (eilisiä nauhotuksia) niin tuli kesken Jessen leikin kumma hiljaisuus, piti ihan kattoa että mitäs nyt siinä poika penko mun tai siis omia vaatteitaan mitkä on huuto.netissä myynnissä, meikä kun älähti niin rupes poitsu äkkiä latomaan paitoja takasin laatikkoon, oli jotenkin huvittavaa. Ihanaa kun se alkaa reagoimaan ei sanaan, siis tottelee (tosin ei aina huvita)
Joo 1v synttäreitä mäkin odotan jo innolla ja suunnittelen tarjottavia, mä ajattelin jonkun sortin kakun tehdä jäätelöstä kun Jesse ainakin tykkää ja sit jotain muuta kivaa. Aikuisille järjestetyt kutsut pidetään ehkä mun äidin luona (eli sinne tulee kummit, tädit, enot ja mummit ja papat) mutta sit olen haaveillu viel lastenkutsuista jotka on sitten kotona. On niin paljon samanikäisiä lapsia että on kiva taas koota kaikki kasaan.
Lahjasta, Jesse sai jo sellasen nimpparilahjan joka ois voinu olla vaikka synttärilahja mutta kun mä tahdoin sen antaa heti, eli ostettiin sille sellanen auto millä voi ajella (siis itse menee siihen päälle ja potkii eteenpäin tai siis meijän Jesse menee vaan taaksepäin) ja sit Jesse sai jo sen taaperokärrynkin, mutta yhes kirjakerhossa oli kiva liitutaulu jotain noin 10e ajattelin sen tilata joko synttäri tai joululahjaks, ehkä enempi joululahjaks.
Meillä on vaan yhen kerran narskutettu hampaita, onneks koska mä en tykkää siitä, kuulostaa niin inhottavalta.
Onko laihdutus vinkkejä ihmiselle joka haluaa syödä koko ajan ja on laiska? Siis onko mitään " hyvää" mitä voi napostella mutta että siitä ei kovin lihois? mulla on ihan kauhee olo tän painoni kanssa, mä olen lihonnu synnytyksestä 9kg eli painan sen verran kun viimeisilläni raskaana :( maha on järkyttävä ja naamakin leviää.
No joo ehkä mä menen tästä muihin hommiin taas.
T.Seija
Hyvää viikonloppua jos en ehdi tulla enää kirjottelemaan
Ajattelin tulla vähän pinoutumaan, kun en taas tiiä miten ton viikonlopun kanssa käy, et ehtiikö taaskaan...
Sovittiin likkakaverin kanssa, et mennään kahestaan lintsille sunnuntaina! Miehet voi kotona hoitaa pimuja ja me mennään pistää päämme pyörälle kaikenmaailman laitteissa! :D
Ja sain mä sovittua vähän muutakin menoa, tyttöjen iltaa ja risteilyä! Vähän kyllä ehkä se risteily hirvittää ku sit pitäs olla 2 yötä pimusta erossa... ja sit et mitenköhän tuo isi pärjää! Kääk ja iik! Uskallankohan sittenkään lähteä...
Saaks Romi kysyy, et mikäs sillä poitsulla on? Oon tullu niin myöhään tälle listalle mukaan et en oo mitään kuullu. Leikkaus ei kyl kuulosta kovin kivalta... Mut hyvin se menee, ihan varmasti! :) Tsemppiä!
Narskuttelua meilläkin oli, mut ei onneks enää! Se oli ihan hirveen kuulosta! Kait se on jokin kehitysvaihe...?
Terveellisiä makupaloja täälläkin kaipailtais! En nyt kauheesti oo lihonu (kait, kun en omista vaakaa...) mut ällöttää toi löllykkä mahan tilalla ja muuteski jotenki tosi pulla olo... Mäkin oon aina ollu napostelun ja iltasyöpöttelyn ystävä, just nää parhaat vaihtoehdot painonhallinnan kannalta ;)
Onko teillä tulossa paljon vieraita 1v-synttäreille? Ite ajattelin karsia listan mahdollisimman lyhyeksi. Typy saa sit tietty vähän vähemmän lahjoja, mut ku kämppä ei oo kovin suuri ni ei tahtois millään suurta määrää kestitä...
Ja sit mua ahistaa noi tarjottavat! Mulla on aina ollu leivonnan suhteen peukalo niin keskellä kämmentä ku vaan olla ja voi! Ja ku ei tuo mies välitä mistään makeasta ni en oo koskaan leivontaa harjotellukaan sitten yläaste vuosien... Nyt sit pitäs jotain kakkuu yms yms alkaa vääntää... eihän mulla oo mitään välineitäkään... apua!
Mä oon kans tota Ifin kuvakirjaa miettiny ja ajattelin tehä sellaset isovanhemmille ja kummeille joululahjaks ja sit tietty itellekin muistoks!
Nyt lyö pää taas ihan tyhjää, joten parempi varmaan lähteä lataukseen ;) Viikonloppuja :)
Tulinpa toivottamaan hauskaa viikonloppua, kun itselle oon buukannu niin paljon tekemistä, etten varmaan ehdi piipahtaa täällä..
Nopeesti myös pariin juttuun kommenttia: Hampaiden narskuttelua meillä ei sattuneesta syystä ole havaittu.. ;)
Terveellisiä välipaloja: viinirypäleitä (nam!), kaalia suikaleina, porkkanaa kokonaisena tai sit raasteena ja sekaan ananasta, maustamatonta jugurttia + pakastemarjoja tai esim. säilykemangoa (mun lemppari!), hapankorppua, pähkinöitä (slurps, aika rasvasia, mutta se on " terveellistä" rasvaa, huom. nimimerkki:)).. jne. Suuntaa siis kaupassa hevi-osastolle karkkihyllyn sijaan! Juomaksi aina kylmää raikasta vettä mieluummin kuin limppareita. Eikä kannata masentua, jos joskus sortuu sipseihin tai namuihin, me ollaan ansaittu ne! :)
Enkä todellakaan oo sit mikään terveysintoilija, eilen huitasin (taas) popparipussin Lostia töllätessä, enkä oo myöskään millään lailla liikunnallinen ihminen. Eiköhän se syöpöttely helpota sit kun menee töihin, ei ainakaan ehdi niin usein jääkaapille..
Kiva Romi jos jaksat käväistä välillä pinossa, vaikka mielessä on isompiakin juttuja. Tsemiä siis täältäkin!
Ens viikolla ajattelin ehkä piipahtaa bussilla Jumbossa, oisko joku päivä sopiva treffeihin? Mulle kävis parhaiten ti tai ke ja heti aamupäivästä. Innostuuko kukaan?
No mut nyt pitää taas mennä, palailen viim maanantaina, jos en ehdi viikonloppuna linjoille. Tsaukkis!
Pähkis :)
Eka vastaan joihinkin kysymyksiin mitä muistan...
Lapaset ja ohut kypärämyssy meillä on ollut tällä viikolla käytössä varsinkin aamuisin kun on ollut niin viileetä ja kun on tuota nuhaakin.
Synttäreille ei varmaan mitään hirveetä köörii tule, ehkäpä tulevat kummitädit lapsineen vain, toisella 2 ja toisella 3 lasta. Siinä on tähän asuntoon ihan tarpeeksi porukkaa.
Pitäis kastejuhlakin järkätä jossain vaiheessa... ei vaan tunnu saavan mitään aikaseks. :/ Tarkotus vähän oli yhdistää se tähän synttäreihin mutta empä ole saanut aikaseksi soitella papille ja tokkopa sitä kohta enää siihen ehtii saada.
Kysymyksiä pukkaa:
Hilluuko teidän muksut syöttötuolissa? Dina pyörii ja hyörii koko ajan, ja välillä taputetaan ja välillä huidotaan muuten vaan.. monta kertaa on huitonut lusikasta ruoat lattialle.
Jotain muutakin piti kysymäni mutta enpä enää muista mitä...
Tänään pitäis kylvettää tuo pimu. Se on alkanu pelkäämään kylpyä kun iskä kerran laitto sen tyhjään ammeeseen ja sitten suihkutti sinne vettä ni Dina oli sitte sitä säikähtäny ja nyt ei enää haluu olla ammeessa. :/
Sen sijaan mä sain imuroitua tuossa yks päivä ihan ilman itkua! Dina kyllä katteli vähän epäluulosena toisesta huoneesta muttei itkeny eikä tullu seuraaman mua niin kuin yleensä.
Voi voi, nyt se on alkanut yskimäänkin.. hitsi jos pitää viikonloppuna lähtee päivystykseen. Aina meille sattuu kaikki taudit just viikonlopuks tulee niin koirille ku ihmisillekki. Peijaksessa on varmaan aika hurjat jonot kun tuntuu tuota flunssaa olevan nyt liikkeellä enemmänkin. :/
Ai niin: Mistä muuten tietää että on korvatulehdus? Alkaako korva punottamaan tai jotain? Oon vaan miettiny ku Dinskulla korvat erittää likaa aika paljon ja tietty aina ootan et koska sille tulee joku korvatulehdus...
Mutta joo, mä ähen täst lepäilee nyt itekki, ei toi flunssa meinaa loppua olleskaa..
En tiiä jaksanko tänään saunaan mut yks sidukka tuola kaapissa olis...
(viime pe:na olin polttamassa hämähäkinseittejä siellä ni nyt olis kyllä ihan kiva jo mennäkki puhtaseen saunaan. ;))
-mari-
Mä voin ainaski tulla! Jumbo on meille tuttu paikka! :)
Mulle käy kumpi vaan ti tai ke, ei väliä!
Nyt on anoppi lähteny ja ollaan taas ihan omalla porukalla. Viimeyö nukuttiin tosi huonosti,niko heräili tunnin välein itkemään,voisko syynä olla tämä (pieni hirveä kertomus perään):
Niko meni illalla isänsä kans kylpyyn.Laitettiin pitkästä aikaa se punkkaan ku se ei siinä altaassa enään suostu olemaan ku lähtee siitä aina pois. Jossain vaiheessa ukko tuli ovelle huutaan pyyhettä ku oli unohtunu,laitto oven kiinni ja sitte kuulu " herra jumala!" . No meikä arvas heti että mistä kysymys ja juoksin ovelle.Ukko roikotti poikaa sylissä ja anto mulle,pärski kovasti. Ukko oli laittanu punkkaan liian paljo vettä(minäkään en hokannu sanoa ettei päästä liikaa,ammeeseen ku ei mene ku vähäsen),niko oli kellahtanu selälleen ja pärskiny veden alla varmaan monta sekunttia!!!! Se ei varmaan sitä kunnolla tajunnu ku ei kauhiasti itkeny,mutta nenään sillä oli ainaki vettä menny,aivasteli aika tiuhaan tahtiin ennen nukkumaan menoa!! Mietin vain että jäiköhän sille nyt traumoja tuosta ku ei viimeyönä nukkumisesta oikeen tullu mitään?? Vieläki kurkkua kuristaa ku ajattelee tuota=( En alkanu ukollekaan huutamaan,säikähti seki niin pahasti että tais saunassa vähä itkiäkki,sanoin että virheistä oppii ja nyt muistaa että sitä vettä ei saa laittaa niin paljo ja poikaa yksin jätä hetkeksikään.
Johanna ja Niko
Sateista lauantaita..
Mari kyseli hillumisesta, joo, meillä ei meinaa millään pysyy syöttötuolissa. Koko ajan piuvaa sekä nousee seisomaan. Ootan vaa sitä päivää, millo kumpsahtaa alas.. Silmät pitää olla selässäkii nykyää. Saatii eilen kaverilta valjaat lainaks, koklataa niitä, josko siitä oppis ettei siinä hilluta.. Tai ainakaa ei tuu päillee..
Tänää ekaa kertaa oli lapaset kädessä ulkona. Ihmetteli kovasti, mitkä ovat, mutta pysyi kyllä kädessä.
Siitäpä oiva kyssäri, käytättekö lapasia vai tumppuja ulkona????
Nyt ei muista mitä mulla oli kyssäreinä.. Taidan mennä virkistämää muistia pinon alkupuolelle... palailen..
-eekkis-
.. mitä MUILLA, oli kyssärinä... ei mulla....
Pikapikaa tässä vilahdan. Hyvä Sanja!! Onkos muita halukkaita rehveille??! Mitäh? Eikö seura kelpaa? ;)
No, voihan ne kaffet kahdestaanki hörpätä. Mä palaan maanantaina asiaan, nyt pitää taas mennä ja huomenna on vielä enemmän kiirusta. Eipä sit muuta kuin lauantai-illan huumaa kaikille!
Pähkis :)
Pikainen pinoutuminen...
Meillä olisi asiaan Jumboon alkavalla viikolla, joten esim tiistai kävisi meille kaffitteluun. Me mennään jo sinne 10 paikkeilla.
Eilen käytiin Raisiossa hakemassa uusi auto, kiva kun nyt on enemmän tilaa. Tosin tää alkaa jo näyttämään siltä tavanomaiselta tarinalta...mies, rivitalo, mökki, lapsi, farmari....koira puuttuu (tosin sitä nyt ei ole hankintalistalla lainkaan). Mutta se kakkonen tähän vielä niin sitten olisi paketti kasassa.
Meillä on pidetty jonkinsortin unikoulua nyt pari yötä ja hyvin on poika rauhoittunut vaikkei maitoa ole saanutkaan. Mutta kun mistään ei tunnu saavan kunnon ohjeita unikouluun joten en tiedä ollaanko tehty oikein, kunnon huudattamista en ole harrastanut, eli aika pian kun kuullut että poika ruvennut itkemään niin mennyt rauhoittelemaan. No on nukkunut nyt pari yötä paremmin, ei ole tarvinnut parintunnin välein mennä.
Juu nyt natistaan vissiin ulospääsyä. Pitää mennä!
romi & poju tänään 11 kk
Viikon viimosia viestejä ennen BigBrotheria...
Hennale eka hampaiden narskuttelusta; Juu, taitaapa kuulua kuvioon... meilläkin jokusen kerran oli kaamea narskutus päällä siinä vaiheessa, kun oli sekä ylhäällä että alhaalla hampaat, mutta meni aikas nopeesti ohi..(Pähkiksen typy narskuttanee ikeniään...hih)
Marille tosta korvatulehduksesta ja sen oireista piti kommentoimani; Meijän esikoisella alkoi korvatulehduskierre vasta 2-vuotiaana, kun aloitti päiväkodin... Ja kun tuli tulehdus, ei milloinkaan haronut tai valittanut korvaansa, vaan ainoa oire oli yskä! Joten lähes joka kerta, kun hälle tuli kunnon yskä, totesi lääkäri korvatulehduksen..Meillä oli esikolle vakuutus, joten tuli sitten käytyä aina samalla, lastentautien erikoislekurilla, ja hän sanoikin, että muutamalla prosentilla lapsista korvatulehdus on tavallaan oireeton! Meillä meni kyllä niin pahaksi, että jo liimakorvalla peloteltiin, ja ehdotettiin putkitusta jne., mutta kun olin jäämässä taas mammalomalle, niin sanoin, että haluan katsoa jatkuuko kierre kotioloissakin, ennekuin putkitetaan, niin meillähän taudit loppu heti, kun päiväkotiura päättyi..Tosin samalta kersalta jouduttiin poistamaan kitarisat jatkuvan nuhan vuoksi 9-vuotiaana, mutta eipä siitä kyllä mitään apua ollut...
Syöttötuoli on Milollekin kuin karuselli; siinä on pakko kiemurrella ja vääntyillä..paikoillaan nätisti ei missään nimessä voi istua...
Hurja tarina Jopotitilla! En yhtään epäile, etteikö Niko olisi silloin yöllä käynyt samoja juttuja uudestaan läpi tavallaan...Onhan noi pikku-ihmiset semmosia, että kaikki epätavallinen päivän tapahtuma saattaa seurata uniin, ja jos on vielä pelästynyt, niin eipä ihme, että uni on katkonaista..Onneksi selvisitte säikähdyksellä..
Romilta piti kysyä, että tartteeko poitsu sen yömaidon useamminkin yössä? Kyllä Milo ainakin kerran yössä pullollisen vaatii, ja parhaimpina öinä kahdestikin! Tai ehkä nukahtas ilmankin, mutta kun tiedän, että satavarmasti pullon jälkeen nukahtaa, niin en jaksa alkaa ees itseäni valvottamaan sen vuoksi, etten antaisi pulloa..Tuskin enää vuoden päästä pullukkaa vaatii..Nimimerkillä....kokemusta on!
BB kutsuu taas...Hyviä unia ja levollisia öitä!
Aloitetaanpa huominen viikkopino taas kovin reippaasti..(untako nään???)
Truide
Iltaa vielä kaikille!
Tulin tänne vähän purkaa oloa jos sais sitte paremmin unta eikä pähkäilis koko yötä...
Kävin tänää pimun vaatekaappia läpi ja otin sieltä pieniä vaatteita pois kun ois tarkotus mennä äipän kanssa niitä kirppikselle myymään. Siellä tietty muutamia " helmiä" joukossa jotka haluaisin säästää kakkosen varalle jos sattuiskin olee tyttö. Mies sitte siihen, et me ei todellakaan säästetä mitään ku meille ei koskaan ikinä tuu toista... :( Siinä mä sitten itku silmässä pakkailin tytön kamppeita. Ahistaa se ajatus et mä en enää koskaan sais toista vauvaa!
Mä en haluis mitään hirveen suurta ikäeroo ja itseasiassa vauvakuume alkaa jo nostaa päätään... Mut minkäs teet kun toinen ei halua... nyyh... :(
Iloisempiin asioihin, eli oltiin taas vauvauinnissa tänää! Ja ai että meil oli hauskaa! :D Semmonen vesihirmu tuo pikkunen! Nyt harjotellaan sukeltamista niin, et nostetaan pimu reunalle seisomaan tai istumaan ja et saa hypätä siitä ite veteen. On vaan niin hankalaa ku ei taho ehtiä saada kunnolla tyttöä ees seisomaan ku se ois jo tulossa takas veteen! :) Mut on se hyvä et se tykkää!
Meillä ei niin kauheesti syöttötuolissa rimpuilla (koputtaa puuta), mut käsillä huidotaan ärsyttävästi. Monesti on ruoat lentäny lusikasta ku tyttö on huitassu...
Pähkikselle ja Romille: mulle sopii tiistai aamu ihan hyvin! missä nähdään ja monelta?
Jospa sitä sitte alkais rauhottumaan yöpuulle pikkuhiljaa... Öitä maatuskat! Good night, sleep tight, don' t let the bedbugs bite!
tulin täällä piipahtaan!
Ei taaskaan kummempia kuulu. Nuha ei vielä oo kokonaan menny ohi, sillä nenä viel pikkusen vuotaa, mut onneks ei muuta! :) Pari yötä nukuttu huonosti, mut toivottavasti vaan noiten uusien alahampaiden syytä... En kestä sitä jos me taas palataan öihin jolloin herätään tunnin välein... :S
Meillä ei oo mitään yövaloo enkä usko sen mitenkään vaikuttavan, et herää pimeessä...
Minkäänlaisia hanskoja meillä ei myöskään ole ollut vielä ulkoillessa. En ole kokenut vielä tarpeelliseksi...
Apua, Lost alkaa ihan just, täytyy mennä! Heips!