Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rytmisen voimistelun valmentaja huutaa

Vierailija
24.11.2014 |

Onko kovinkin tavallista voimistelupiireissä, että valmentajat huutamalla huutavat?

Tyttäreni valmentaja vaihtui syksyllä ja tyttö on aivan kyllästynyt ja harmissaan, kun mukava harrastus on muuttunut tuskalliseksi valmentajan pelkäämiseksi. Lajihan ei ole helpoimmasta päästä, mutta pitääkö karjua ja olla ylimielinen?  Valmentajaksi pääsee näköjään jo 17-18 - vuotiaatkin, sen ikäisellä tuskin kovin hyvää pedagogista kokemusta on, vaikka itse olisikin ollut menestyksekäs voimistelujana.

Kertokaapa muutkin omia tai lastenne kokemuksia!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni nykyinen voimisteluvalmentaja huutaa ja kovaa. Se vaan on osa sitä lajikulttuuria. Tämä on silti parempi kuin aikaisempi. Tämä huutaa aiheesta (virheestä, huonosta suorituksesta). Aikaisempi oli ilkeä ja v***uili sekä pakotti ja kiristi. Tuon reilun huutamisen voimistelija kyllä ymmärtää mutta epäreiluutta ei.

Vierailija
2/8 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi lapsille pitää huutaa ja miksi vanhemmat sietävät, että heidän lapsiaan kohdellaan maksetussa ja kalliissa harrastuksessa huonosti.  Luulisi että ohjaamalla ja neuvomalla tulisi parempi tulos kuin karjumalla ja lähettämällä pois salista vartiksi, jos ei oppi mene perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia olla tiukka ja korottaa ääntä treeneissä. Onko kyseessä minkä maalainen valmentaja? Mistä seurasta?

Vierailija
4/8 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena erittäin tiukka venäläistäti valmentajana. Huippuhyvähän hän oli, mutta ei hänelle uskaltanut sanoa vastaan. Huutoa tuli kunnolla jos nilkat eivät olleet satasuorana.

Vierailija
5/8 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan suomalainen valmentaja. En nyt laita seuran nimeä, ettei lapseni vahingossakaan paljastu ja saa lisää huutoa.

Onhan se niinkin, että varmaan huutoa sietävät yksilöt ovat voitontahtoisia ja menestyvät, nämä herkkäkorvaiset ja -sieluiset lopettavat, eivätkä näin ollen ole enää valmentajan ja seuran kiusana.  Mutta jos on harrasteryhmästä kyse, en oikein tajua huutamisen ideologiaa, näistä tirpukoista kun ei niitä seuran tähtiä ja menestyjiä kuitenkaan olla leipomassa, vaan ilokseen harrastavat.

Vierailija
6/8 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mä aijoin just alottaa ton telinevoimistelun, ja en oo ennen käynny, mut oon lyhyt ja aika joustava, en oo mikää hoikka enkä oo myöskään mikää sen vastakohta vaa oon niinku siin keskellä eli kai oon niinku normaali. Eli kysyn et miten mahdollista on että mun valmentaja huutais ulkonäöstä ja/tai taidoista?

Vierailija
7/8 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis aijon yrittää kilparyhmään niin ollaanko sielläkin yhtä ankaria?

Vierailija
8/8 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo rytminen ole hullun hommaa. Tekee lapsille pahaa. Ja voin kuvitella, että siellä huutaminen kuuluu asiaan. Älkää laittako lapsianne sellaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi