Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pro gradu -työn tehneet, minkä arvosanan sait työstäsi?

Vierailija
02.10.2021 |

Minä sain Jyväskylän yliopistosta (humanistinen tiedekunta) arvolauseen 'hyvä' vuonna 2008. (Skaala oli silloin aika suppea: erinomainen - hyvä - hyväksytty - hylätty. Nykyään siellä taitaa olla käytössä jo numeroarviointi (1-5).

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ohjaan ja tarkastan graduja, eikä meillä ainakaan koskaan anneta hylättyä arvosanaa, vaan kerrotaan opiskelijalle jos näyttää siltä ettei voi hyväksyä ja kerrotaan missä vika ja mitä pitää korjata.

Vierailija
42/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautin sen 31.12.2020 ja sain nelosen.

Heh. Mulla oli myös paljon nelosia todistuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin gradusta eximian 2010-luvulla.

Tarkoilla tiedekuntaan, vuoteen ja pääaineeseen liittyvillä tiedoilla olisin tunnistettavissa.

Luuletko oikeasti olevasti ainut, joka valmistui pääaineestasi saman vuonna kuin sinä :D

EI kannata kommentoida, jos ei tiedä asioista. on olemassa sellaisia pieniä laitoksia, joista ei todella valmistu kuin muutama ihminen vuodessa ja kaikki tuntee kaikki. Tai no enäähän ei ole laitoksia. Ja, ei en ole sama henkilö, jolle ilkuit, mutta myöskin pienen oppiaineen koulutuksen saanut.

Vierailija
44/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C:n Helsingin yo, teologinen tdk,vuonna 2008. Oli kiire valmistua kun töitä oli tarjolla. Harmittaa, että en päässyt tekemään väitöskirjaa. Mutta töitä ollut kokoajan.

Vierailija
45/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magna cum laude approbatur, Helsingin yliopiston kasvatustieteellisestä tiedekunnasta 2020

Vierailija
46/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain Z:n ja kaveri 8½:n.

Vierailija
47/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain Z:n ja kaveri 8½:n.

Mää sain turpaani.

Vierailija
48/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 eli erinomainen.

Vierailija
49/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Huonosti meni, mutta tulipahan tehtyä kolmessa kuukaudessa. Ei ole vaikuttanut työllistymiseen.

Vierailija
50/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin gradusta eximian 2010-luvulla.

Tarkoilla tiedekuntaan, vuoteen ja pääaineeseen liittyvillä tiedoilla olisin tunnistettavissa.

Luuletko oikeasti olevasti ainut, joka valmistui pääaineestasi saman vuonna kuin sinä :D

EI kannata kommentoida, jos ei tiedä asioista. on olemassa sellaisia pieniä laitoksia, joista ei todella valmistu kuin muutama ihminen vuodessa ja kaikki tuntee kaikki. Tai no enäähän ei ole laitoksia. Ja, ei en ole sama henkilö, jolle ilkuit, mutta myöskin pienen oppiaineen koulutuksen saanut.

Jep, näin se menee. Meillä käsittääkseni E:n sai omasta valmistumiserästä tasan 1 opiskelija, ja gradun arvosanat pitkälti opiskelukavereiden tiedossa. En tiedä onko sillä tunnistautmisella lopulta nyt kauhean isoa väliä, mutta en kuitenkaan koe mielellääksi antaa tarkempia tietoja.

Vierailija
51/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eximian

Vierailija
52/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C, psykologia Helsingin yliopisto 2003

Vierailija
53/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C.

Turun yliopisto, matemaattis-luonnontieteellinen, vuosi oli 2013. Töitä on riittänyt, eikä kukaan työnantaja ole vielä arvosanaa kysynyt.

Vierailija
54/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oottepa vanhoja

Sinäkin olet vanha joku päivä etkä ainakaan nuorene.

Vierailija
55/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradusta 4, kirjoitin sen viikossa. Täyttä huuhaata koko tekele. KTM, 2020

Vierailija
56/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palautin sen 31.12.2020 ja sain nelosen.

Heh. Mulla oli myös paljon nelosia todistuksessa.

Minä en saanut yliopistosta koskaan kolmosta isompaa numeroa. Tosin se asteikkokin oli 1-3, ja niihin lisättiin plussia ja miinuksia kuten 2-, 2, 2+, 2 1/2, 3- ja 3. Sain omasta pääaineestani erinomaiset tiedot ja kolmesta muusta sivuaineesta hyvät tiedot.

Gradusta sain magna cum lauden, ja meidän laitoksella noin 1 henkilö saattoi saada eximian kerran lukuvuodessa ja laudaturin saattoi saada 1 henkilö kerran vuosikymmenessä. Jos sai laudaturin, niin yleensä se myös hyväksyttiin samalla lisensiaattityöksi.

Vierailija
57/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gradusta 4, kirjoitin sen viikossa. Täyttä huuhaata koko tekele. KTM, 2020

Minkälainen lähdeaineisto on gradussa, jonka pystyy kirjoittamaan viikossa? Minun yleisen historian gradussa oli 160 sivua tiukkaa tieteellistä tekstiä lähdeviitteineen ja lähdeluetteloineen. Pääosa lähdeaineistosta oli englanninkielistä, jonka sitten käänsin sujuvalle suomen kielelle. Joitakin lähdeteoksia piti tilata kirjoina ulkomailta asti.

Vierailija
58/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eximia, Lapin yliopisto, yhteiskuntatieteiden tiedekunta ja vuosi 2018.

Vierailija
59/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eximia, kun Laudatureissa oli laitoksella "kerran kymmeneen vuoteen" -kiintiö. HY, valtsika.

T. pitkäaikaistyötön

Vierailija
60/65 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 5/5, tein siihen laajan tutkimuksen, josta myöhemmin tein vielä kaksi tutkimusartikkelia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä