Pro gradu -työn tehneet, minkä arvosanan sait työstäsi?
Minä sain Jyväskylän yliopistosta (humanistinen tiedekunta) arvolauseen 'hyvä' vuonna 2008. (Skaala oli silloin aika suppea: erinomainen - hyvä - hyväksytty - hylätty. Nykyään siellä taitaa olla käytössä jo numeroarviointi (1-5).
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Palautin sen 31.12.2020 ja sain nelosen.
Heh. Mulla oli myös paljon nelosia todistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin gradusta eximian 2010-luvulla.
Tarkoilla tiedekuntaan, vuoteen ja pääaineeseen liittyvillä tiedoilla olisin tunnistettavissa.
Luuletko oikeasti olevasti ainut, joka valmistui pääaineestasi saman vuonna kuin sinä :D
EI kannata kommentoida, jos ei tiedä asioista. on olemassa sellaisia pieniä laitoksia, joista ei todella valmistu kuin muutama ihminen vuodessa ja kaikki tuntee kaikki. Tai no enäähän ei ole laitoksia. Ja, ei en ole sama henkilö, jolle ilkuit, mutta myöskin pienen oppiaineen koulutuksen saanut.
C:n Helsingin yo, teologinen tdk,vuonna 2008. Oli kiire valmistua kun töitä oli tarjolla. Harmittaa, että en päässyt tekemään väitöskirjaa. Mutta töitä ollut kokoajan.
Magna cum laude approbatur, Helsingin yliopiston kasvatustieteellisestä tiedekunnasta 2020
Vierailija kirjoitti:
Mä sain Z:n ja kaveri 8½:n.
Mää sain turpaani.
2. Huonosti meni, mutta tulipahan tehtyä kolmessa kuukaudessa. Ei ole vaikuttanut työllistymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin gradusta eximian 2010-luvulla.
Tarkoilla tiedekuntaan, vuoteen ja pääaineeseen liittyvillä tiedoilla olisin tunnistettavissa.
Luuletko oikeasti olevasti ainut, joka valmistui pääaineestasi saman vuonna kuin sinä :D
EI kannata kommentoida, jos ei tiedä asioista. on olemassa sellaisia pieniä laitoksia, joista ei todella valmistu kuin muutama ihminen vuodessa ja kaikki tuntee kaikki. Tai no enäähän ei ole laitoksia. Ja, ei en ole sama henkilö, jolle ilkuit, mutta myöskin pienen oppiaineen koulutuksen saanut.
Jep, näin se menee. Meillä käsittääkseni E:n sai omasta valmistumiserästä tasan 1 opiskelija, ja gradun arvosanat pitkälti opiskelukavereiden tiedossa. En tiedä onko sillä tunnistautmisella lopulta nyt kauhean isoa väliä, mutta en kuitenkaan koe mielellääksi antaa tarkempia tietoja.
C, psykologia Helsingin yliopisto 2003
C.
Turun yliopisto, matemaattis-luonnontieteellinen, vuosi oli 2013. Töitä on riittänyt, eikä kukaan työnantaja ole vielä arvosanaa kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Oottepa vanhoja
Sinäkin olet vanha joku päivä etkä ainakaan nuorene.
Gradusta 4, kirjoitin sen viikossa. Täyttä huuhaata koko tekele. KTM, 2020
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautin sen 31.12.2020 ja sain nelosen.
Heh. Mulla oli myös paljon nelosia todistuksessa.
Minä en saanut yliopistosta koskaan kolmosta isompaa numeroa. Tosin se asteikkokin oli 1-3, ja niihin lisättiin plussia ja miinuksia kuten 2-, 2, 2+, 2 1/2, 3- ja 3. Sain omasta pääaineestani erinomaiset tiedot ja kolmesta muusta sivuaineesta hyvät tiedot.
Gradusta sain magna cum lauden, ja meidän laitoksella noin 1 henkilö saattoi saada eximian kerran lukuvuodessa ja laudaturin saattoi saada 1 henkilö kerran vuosikymmenessä. Jos sai laudaturin, niin yleensä se myös hyväksyttiin samalla lisensiaattityöksi.
Vierailija kirjoitti:
Gradusta 4, kirjoitin sen viikossa. Täyttä huuhaata koko tekele. KTM, 2020
Minkälainen lähdeaineisto on gradussa, jonka pystyy kirjoittamaan viikossa? Minun yleisen historian gradussa oli 160 sivua tiukkaa tieteellistä tekstiä lähdeviitteineen ja lähdeluetteloineen. Pääosa lähdeaineistosta oli englanninkielistä, jonka sitten käänsin sujuvalle suomen kielelle. Joitakin lähdeteoksia piti tilata kirjoina ulkomailta asti.
Eximia, Lapin yliopisto, yhteiskuntatieteiden tiedekunta ja vuosi 2018.
Eximia, kun Laudatureissa oli laitoksella "kerran kymmeneen vuoteen" -kiintiö. HY, valtsika.
T. pitkäaikaistyötön
Sain 5/5, tein siihen laajan tutkimuksen, josta myöhemmin tein vielä kaksi tutkimusartikkelia.
Itse ohjaan ja tarkastan graduja, eikä meillä ainakaan koskaan anneta hylättyä arvosanaa, vaan kerrotaan opiskelijalle jos näyttää siltä ettei voi hyväksyä ja kerrotaan missä vika ja mitä pitää korjata.