Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyksissä on joutunut alaikäinen koronapotilas tehohoitoon

Vierailija
02.10.2021 |

Alle 30-vuotiaita ollut useita.
95 % on ollut rokottamattomia.

– Rokotuksen ottaminen on nyt todella tärkeä asia. Terve nuorikin voi huonolla tuurilla tarvita tehohoitoa.

Myös raskaana olevia on hoidettu teho-osastolla. Heille tehdään tyypillisesti sektio heti, kun sikiön kypsyys sen sallii.

Lähde: Turun Sanomat

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just kävin kauhean väännön 18-vuotiaani kanssa toisesta koronarokotteesta. Hänelle tuli huono olo ekan rokotteen jälkeen, käsittääkseni enemmän psyykkistä laatua. Yritin selittää hänelle, että voi siellä hengityskoneessakin olla "vähän huono olo", mutta ei se jotenkin tuon ikäisenkään tajuntaan selvästi painu. Kai ne kaikki vakavat jutut on aina jollekin muulle tapahtuvia, niille iäkkäille nelikymppisille tai jotain. Argh.

Vierailija
162/166 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksin keskiarvo olisi kiva tietää teho-osaston potilailla. Selkiyttäisi monta omaa pohdintaani.

Älä viitsi jauhaa tätä. Pahiten koronasta on kärsinyt ja vammautunut kaksi HOIKKAA, tupakoimatonta, urheilullista, perustervettä ja työikäistä kaveriani.

Eli tehohoitoon joutuneista ainakin kaksi on ollut hoikkia. Eiköhän tehohoidossa ole ennenkin ollut hoikkia ihmisiä. Halusin tietää keskiarvoa. Riski on aina, mutta kuinka suuri. Se kiinnostaa. Ei yksittäistapaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään just kävin kauhean väännön 18-vuotiaani kanssa toisesta koronarokotteesta. Hänelle tuli huono olo ekan rokotteen jälkeen, käsittääkseni enemmän psyykkistä laatua. Yritin selittää hänelle, että voi siellä hengityskoneessakin olla "vähän huono olo", mutta ei se jotenkin tuon ikäisenkään tajuntaan selvästi painu. Kai ne kaikki vakavat jutut on aina jollekin muulle tapahtuvia, niille iäkkäille nelikymppisille tai jotain. Argh.

Mun nuoret aikuiset ottivat molemmat rokotteet heti kun pystyivät. Halusivat, että Suomi saadaan taas auki. En minäkään rokottautunut ainoastaan subjektiivisista syistä, että miten juuri MINÄ olen suojassa ja miltä MINUSTA tuntuu. Aika itsekeskeiset ajatukset teinilläsi, eikä kovin rationaalisetkaan. Kai nyt 18-v ihminen haluaisi, että elämä olisi vapaata?

Vierailija
164/166 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi koronarokotusta saanut kuoli juuri kolarissa!

Siinä teille faktaa.

Vierailija
165/166 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoret aikuiset ottivat molemmat rokotteet heti kun pystyivät. Halusivat, että Suomi saadaan taas auki. En minäkään rokottautunut ainoastaan subjektiivisista syistä, että miten juuri MINÄ olen suojassa ja miltä MINUSTA tuntuu. Aika itsekeskeiset ajatukset teinilläsi, eikä kovin rationaalisetkaan. Kai nyt 18-v ihminen haluaisi, että elämä olisi vapaata?

No kai hän säikähti sitä huonoa oloa aika paljon. Oli autolla liikkeellä ja joutui vielä autossakin pitkään istumaan ja odottamaan, että uskaltaa ajaa kotiin. Sanoin kyllä, että pyydetään hänelle kyyti nyt toiseen rokotukseen, ettei tarvitse sitä pelätä. Kai hän on elänyt vähän sellaisessa "kuplassa", jossa ei korona kosketa. Koulussa pitäisi olla maskit, mutta ei ne hänen repustaan ainakaan ole ikinä kuluneet. Voi olla, että jo se maskin käyttö rokotuksessa on "ahdistanut". Opiskelee ammattikoulussa "äijäalaa", enkä tiedä, olisiko sieltä voinut tarttua jokin outo asenne, mutta sille asialle en mitään voi. Mutta vaikka siis periaatteessa saa rokotteesta itse päättää, käytännössä myönnän sitä vaativani. Isänsä on töissä terveydenhuollossa ja on läheltä nähnyt mitä se korona on. Muuten on ihan fiksu ja kunnollinen poika, mutta en käsitä, mikä tässä rokotteessa nyt mättää. Kai hän vain yksinkertaisesti pelkää sitä.

Vierailija
166/166 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksin keskiarvo olisi kiva tietää teho-osaston potilailla. Selkiyttäisi monta omaa pohdintaani.

Kun korona alkoi kaikki italiassa kuolleet oli ylipainoisia miehiä. Ihan turhaa pelottelua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi