Muistakaa pienituloiset, että ei saa laittaa rahaa yhtään mihinkään mistä voisi saada elämässä nautintoa!
Nih. Ei edes euron juttua saa ostaa, että ei vain rikkaat palstamammat loukkaannu kun kehtasit ostaa jotakin kivaa itsellesi. Pitää vain olla hiljaa ja kärsiä. Ei myöskään saa säästää rahaa mihinkään kivaan vaan kaikki säästyneet rahat ovat vain ja ainoastaan pahan päivän varalle. Nautintoa saa hakea vain ilmaisista jutuista.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sinne töihin on niin vaikeaa mennä? Sekö ei ole vaihtoehto?
Köyhyydessä elää lukematon määrä työssäkäyviä matalapalkka-alalaisia. Eivät kaikki köyhät ole työttömiä. t. siivooja, kokoaikainen, köyhä
Eivätkä kaikki matalapalkkaiset ole köyhiä. Paljon on kiinni tuurista, suunnitelmallisuudesta, (pitkästä) ajasta ja boksin ulkopuolelta ajattelusta. P.S. Ethän kokeneena työskentele millekään riistofirmalle.
Laitoshuoltaja enää 7 kk vuodessa, ei köyhä
Vierailija kirjoitti:
Ei saa laittaa rahaa säästöön. Se on toimeentulotuen ehtojen vastaista.
Ei kaikki pienituloiset saa toimeentulotukea!
Vierailija kirjoitti:
Ei saa laittaa rahaa säästöön. Se on toimeentulotuen ehtojen vastaista.
kylläpä saa laittaa. MISSÄÄN ei kielletä.
Minä pienituloisena maksan ensin vuokran ja laskut, jätän rahaa ruokaan, laitan vähän säästötilille pahanpäivänvaralle ja sitten katsotaan jos jää vielä jotain johonkin kivaan. En tuhlaile älyttömyyksiin ja itke sitten palstalla kun kympillä pitäisi saada kolmen viikon ruoat.
Laskujen maksamisessahan ei ole mitään ongelmaa jos on rahaa. Se rahan ansaitseminen on vaan tekemällä tehty erittäin vaikeaksi nykyaikana ja se on rikkaiden aiheuttama ongelma, koska eivät halua enää maksaa työnteosta palkkaa, vaan haalivat halpatyöläisiä kehitysmaista tänne!!
Vierailija kirjoitti:
Laskujen maksamisessahan ei ole mitään ongelmaa jos on rahaa. Se rahan ansaitseminen on vaan tekemällä tehty erittäin vaikeaksi nykyaikana ja se on rikkaiden aiheuttama ongelma, koska eivät halua enää maksaa työnteosta palkkaa, vaan haalivat halpatyöläisiä kehitysmaista tänne!!
höpöhöpö. Mun kotikaupungissa laitoshuoltajista on huutava pula sairaaloissa, kouluissa, päiväkodeissa jne. Suomalaisia ei kiinnosta. Palkka olis parin tonnin paikkeilla + mahdolliset lisät, että kyllä sillä ne laskut maksaa ja tavallista normaalia elämää elää. Luksukseen törsäilyyn ei toki riitä.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Täällä kateus, pihiys ja pahansuopuus oikein rehottaa ☹ Kukaan ei ole niin suvaitsematon, kuin "suvaitsevainen".
Osuitpa naulan kantaan.
Mitäpä minä muiden mielipiteistä välitän, eilen tuli tuet ja nyt minulla on viimein varaa ostaa uusi sänky hajonneen tilalle. Säästin viime kuun tuista 170e. Lisäksi ostin eilen naapurin eläkeläiseltä 15e:lla viinitonkan.
T. Toimeentulotuella työkkärin mokan takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpöhöpö. Mun kotikaupungissa laitoshuoltajista on huutava pula sairaaloissa, kouluissa, päiväkodeissa jne. Suomalaisia ei kiinnosta. Palkka olis parin tonnin paikkeilla + mahdolliset lisät, että kyllä sillä ne laskut maksaa ja tavallista normaalia elämää elää. Luksukseen törsäilyyn ei toki riitä.
Moni ei ole niin taitava, että kykenisi huolehtimaan kokonaisesta laitoksesta talotekniikan järjestelmineen yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei ole niin taitava, että kykenisi huolehtimaan kokonaisesta laitoksesta talotekniikan järjestelmineen yms.
Laitoshuoltaja tekee pääasiassa siivoustyötä (+keittiö). Muutaman kuukauden koulutus nykyään.
Kukaan ei sano, että elämän pieniä iloja ei saisi olla vaan, että ne elämän ilot kannattaisi olla jotain muuta kuin feikkiripset, tekokynnet jne. Ei ne edes tuota elämänlaatua, tuo onnea tai iloa, ne on vain ja ainosataan pois perheeltä.
Jossain jutussa oli työttömällä kääretorttu kahvipöydässä, siitäkin tällä palstalla keskusteltiin monet sivut että tuhlausta ja tuet pois vaan tuommosilta.
Olen pienestä lähtenyt ja pari perustutkintoa suorittanut. Perusasiat pitää olla kunnossa jonka päälle voi sitten rakentaa elämää. Itsellä meni tähän pisteeseen jossa nyt olen useampi vuosi ja saanut töitä tehdä sen eteen. Mikään ei ole tullut ilmaiseksi eikä raha ole kasvanut puussa.