Muistakaa pienituloiset, että ei saa laittaa rahaa yhtään mihinkään mistä voisi saada elämässä nautintoa!
Nih. Ei edes euron juttua saa ostaa, että ei vain rikkaat palstamammat loukkaannu kun kehtasit ostaa jotakin kivaa itsellesi. Pitää vain olla hiljaa ja kärsiä. Ei myöskään saa säästää rahaa mihinkään kivaan vaan kaikki säästyneet rahat ovat vain ja ainoastaan pahan päivän varalle. Nautintoa saa hakea vain ilmaisista jutuista.
Kommentit (33)
Tietenkin saa käyttää miten huvittaa, mutta ei kannata tulla palstoille märisemään että "rahat ei riitä, tukia lisää".
Rikkaiden kateus köyhiä vastaan on semmoinen voima, että jos sen saisi tuottavaan käyttöön, Suomella ei olisi hätäpäivää...
Kyllä rahansa saa laittaa mihin lystää. Kunhan tiedostaa ja hyväksyy sitten myös sen, että niihin kivoihin juttuihin laitettu raha saattaa varsinkin pienituloisella olla pois niistä välttämättömistä jutuista. Eikä sitten jälkeenpäin valita kuinka ei ole varaa edes niihin välttämättömiin.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa käyttää miten huvittaa, mutta ei kannata tulla palstoille märisemään että "rahat ei riitä, tukia lisää".
Tämä.
Samppanja-sosialistit opettavat, miten köyhän tulee elää 😒
Noin sitä voi perustella mitä vain, ostin viinaa jätin lapset ruokkimatta jne
Jos jollakin, niin pienituloisella elämä on valintoja, ja nimenomaan niitä pitkän tähtäimen valintoja.
No miksi sinne töihin on niin vaikeaa mennä? Sekö ei ole vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
En mä missään kirjoittanut, että olen työtön. Myös töissä käyvä voi olla pienituloinen.
Itse olen töissä ja tulot on ihan ok. Olen kuitenkin ollut köyhä yh joten tiedä mitä on olla todella pienituloinen. Kyllä myös köyhällä on oikeus pieniin elämäniloihin, että jaksaa arjessa. En todellakaan köyhänä laittanut omia juttuja lapsen hyvinvoinnin edelle. Pihistin omista jutuista jos halusin itselle jotakin kivaa ostaa, mutta palstamammojen mielestä tuollainen ei ole sallittua. Köyhä ei saa ostaa mitään kivaa ikinä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Samppanja-sosialistit opettavat, miten köyhän tulee elää 😒
Ei, työskentelen perinnässä ja vähävaraisten kertomuksia on surullista kuunnella.
t. minäkin olen köyhä pitkien syöpähoitojen jälkeen
Kaikki voivat parantaa omaa tulotasoaan. Minäkin korotan vuositulojani viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vinkki:
- ensimmäisenä maksetaan vuokra eikä odoteta kuukausitolkulla ja päädytä perinnän kautta käräjäoikeuteen ja seuraavaksi saada häätö
- sähkölaskut maksetaan viimeistään eräpäivänä, samoin mahdolliset vesilaskut
- jos kyseessä on kuukausilaskutus, ei ihmetellä, miksi laskuja ei tule, vaan otetaan yhteyttä laskuttajaan
- osoitteenmuutos PITÄÄ ilmoittaa kaikille laskuttajille, postiin ja maistraattiin ilmoittaminen EI riitä
- kaapeissa on AINA ruokaa myös niitä päiviä varten, kun rahaa ei ole
- liikkumalla luonnossa valtaosan mieli paranee
- rahan syytäminen alkoholiin, tupakkaan, huumeisiin, jatkuvaa huoltoa vaativiin rakennekynsiin tai irtoripsiin on ääliömäistä, jos raha on välttämätöntä esim. vuokrassa tai sähköissä
- jos ei ole rahaa matkustaa ulkomaille, ei matkusteta ulkomaille
No shit Sherlock.
Vierailija kirjoitti:
Köyhyydessä elää lukematon määrä työssäkäyviä matalapalkka-alalaisia. Eivät kaikki köyhät ole työttömiä. t. siivooja, kokoaikainen, köyhä
Vierailija ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä missään kirjoittanut, että olen työtön. Myös töissä käyvä voi olla pienituloinen.
Itse olen töissä ja tulot on ihan ok. Olen kuitenkin ollut köyhä yh joten tiedä mitä on olla todella pienituloinen. Kyllä myös köyhällä on oikeus pieniin elämäniloihin, että jaksaa arjessa. En todellakaan köyhänä laittanut omia juttuja lapsen hyvinvoinnin edelle. Pihistin omista jutuista jos halusin itselle jotakin kivaa ostaa, mutta palstamammojen mielestä tuollainen ei ole sallittua. Köyhä ei saa ostaa mitään kivaa ikinä koskaan.
Ei ole mitään universaalia OIKEUTTA iloihin, jotka muiden pitäisi toisille maksaa. Jos haluat iloja jotka maksaa rahaa, niin ole hyvä ja nauti, mutta elä odota että muut ne sinulle maksaisi.
Ei saa laittaa rahaa säästöön. Se on toimeentulotuen ehtojen vastaista.
Vierailija ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vinkki:
- ensimmäisenä maksetaan vuokra eikä odoteta kuukausitolkulla ja päädytä perinnän kautta käräjäoikeuteen ja seuraavaksi saada häätö
- sähkölaskut maksetaan viimeistään eräpäivänä, samoin mahdolliset vesilaskut
- jos kyseessä on kuukausilaskutus, ei ihmetellä, miksi laskuja ei tule, vaan otetaan yhteyttä laskuttajaan
- osoitteenmuutos PITÄÄ ilmoittaa kaikille laskuttajille, postiin ja maistraattiin ilmoittaminen EI riitä
- kaapeissa on AINA ruokaa myös niitä päiviä varten, kun rahaa ei ole
- liikkumalla luonnossa valtaosan mieli paranee
- rahan syytäminen alkoholiin, tupakkaan, huumeisiin, jatkuvaa huoltoa vaativiin rakennekynsiin tai irtoripsiin on ääliömäistä, jos raha on välttämätöntä esim. vuokrassa tai sähköissä
- jos ei ole rahaa matkustaa ulkomaille, ei matkusteta ulkomaille
No shit Sherlock.
Työskentelen perinnässä ja yllättävän moni edellisistä asioista vaikuttaa täysin käsittämättömältä soittajille. Esimerkiksi muuttoilmoituksen tekeminen kaikille laskuttajille.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin, niin pienituloisella elämä on valintoja, ja nimenomaan niitä pitkän tähtäimen valintoja.
Oikein kyse on omista valnoistaan. Vaikka olisi pienituloinen,jokainen ihminen tekee ne omat valinnat.Rikailla ei aikaa tällä kirjoitaa heillä on elämä ja mahdolisuudet. Valitajt köyhät eivät vaan halitse rahan käytöä.Jos juo ja tupakoi,siinä ne työtömyyspäivä rahat sitten ovatkin.
Näinhän se menee. Täällä kateus, pihiys ja pahansuopuus oikein rehottaa ☹ Kukaan ei ole niin suvaitsematon, kuin "suvaitsevainen".