Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden yrittäminen ja rokote

Vierailija
02.10.2021 |

Saako tästä keskustella täällä? Olisi kiva tietää muiden lasta yrittävien ajatuksia. Itse en ole mielestäni rokotevastainen mutta minua huolestuttaa uutiset siitä että rokotteen on havaittu sotkevan kuukautiskiertoa joillakin. Oletteko ottaneet, kuinka kävi kierrolle?
Omasta tilanteesta sen verran että sairastin koronan talvella ja sen jälkeen alettiin yrittämään iltatähteä. Minulla on ikää jo aika paljon ja hyviä munasoluja ei varmaankaan montaa jäljellä. Toistaiseksi tuloksena yksi varhainen keskenmeno. Tiedän myös että kiertoni on melkoisen herkkä häiriöille... Alkuun ajattelin että sinnittelisin vain ilman rokotetta kunnes luovutamme tai tärppää, mutta työpaikallani rokottamattomien elämä on tehty todella hankalaksi ja saan jo vihaisia katseita. Pelkään että saan tästä pidempiaikaisen hankalan ihmisen leiman otsaani, mutta en oikeastaan haluaisi alkaa avaamaan kenellekään omia lisääntymissuunnitelmiani... Varsinkin kun olen näin vanha eikä raskaus ole koskaan etu työpaikalla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yritys päällä ja päädyin ottamaan rokotteen juurikin tuosta syystä, että työpaikalla suhtauduttiin niin negatiivisesti ja elämästä tehtiin tosi hankalaa. Juuri rokotteen ottamisen jälkeen sain tietää olevani raskaana, mutta sitä iloa kesti vain hetken kun tuli varhainen keskenmeno n. viikon päästä. En tiedä menikö muuten vaan kesken vai rokotteen takia, mutta seuraavassa kierrossa sitten ovulaatio tuli myöhässä. Siitäkään en tiedä, oliko rokote vai keskenmeno syypää. Uudestaan ei ole vielä tärpännyt. Erään kaverini menkat menivät rokotteesta sekaisin, toinen kaverini taas otti ihan alkuraskaudessa ekan rokotteen ja toisen ajallaan, ja on edelleen tukevasti raskaana.

On tosi vaikea ennustaa, miten kroppa reagoi.

Vierailija
2/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli just juttua siitä, että esim. joudutaan tekemään ennenaikaisia sektioita raskaana olevien koronatartuntojen vuoksi. Jos olisin tilanteessasi, ottaisin rokotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yritys päällä ja päädyin ottamaan rokotteen juurikin tuosta syystä, että työpaikalla suhtauduttiin niin negatiivisesti ja elämästä tehtiin tosi hankalaa. Juuri rokotteen ottamisen jälkeen sain tietää olevani raskaana, mutta sitä iloa kesti vain hetken kun tuli varhainen keskenmeno n. viikon päästä. En tiedä menikö muuten vaan kesken vai rokotteen takia, mutta seuraavassa kierrossa sitten ovulaatio tuli myöhässä. Siitäkään en tiedä, oliko rokote vai keskenmeno syypää. Uudestaan ei ole vielä tärpännyt. Erään kaverini menkat menivät rokotteesta sekaisin, toinen kaverini taas otti ihan alkuraskaudessa ekan rokotteen ja toisen ajallaan, ja on edelleen tukevasti raskaana.

On tosi vaikea ennustaa, miten kroppa reagoi.

Otan osaa. Raskauden alkuvaiheessa keskenmenot johtuvat yleensä tuulimunasta. Jopa 15-20% raskauksista alkuvaiheessa päätyy keskenmenoon.

Jos olisin aloittaja niin ottaisin rokotteet ennen raskaaksi tulemista. Nyt on teholla raskaana olevia koska raskaana olevalla on luonnollisesti immuunipuolustus heikentynyt.

Vierailija
4/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen ennen raskautta ja raskaus etenee normaalisti. Raskauden aikana rokotteen ottamista miettisin enemmän mutta ehdottomasti ennen kuin on raskaana niin rokote kehiin vaan. Siitä menee aika pitkä aika siihen kun se seuraavan kerran ”voi” ottaa jos ei tokotetta raskausaikana halua.

Vierailija
5/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoimatta, kannattaako rokote ottaa vai ei, eihän sinulla ole mitään velvollisuutta työpaikallasi kertoa oletko rokotteen ottanut?! Ei työnantajalla ole oikeutta kysyä terveystietojasi ja vielä vähemmän työkavereilla.

Vierailija
6/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoimatta, kannattaako rokote ottaa vai ei, eihän sinulla ole mitään velvollisuutta työpaikallasi kertoa oletko rokotteen ottanut?! Ei työnantajalla ole oikeutta kysyä terveystietojasi ja vielä vähemmän työkavereilla.

Sairasta tuollainen ajattelu. Minä, minä, minä, muilla ei väliä.

Asun maassa, jossa kaikkien sairastaneiden nimet ja osoitteet ovat julkisia ja sairastuneiden kotikotitalot suljetaan vuorokaudeksi testaustausta varten. Lisäksi työpaikalla kaikki tietävät kuka on ottanut rokotteen ja kieltäytyjien täytyy käydä testissä kahden viikon välein. Tämä on hallituksen määräämä asetus, firma laitetaan kiinni jos käytäntöä ei noudateta.

Suomessa yksilön oikeus tärkeämpi kuin muiden suojeleminen. En ymmärrä enkä haluakaan.

Vierailija
7/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä kommentoi että suunnitelmissa on tosiaan ottaa rokote hyvin pian sen jälkeen jos raskaaksi vielä tulen, sillä ymmärtääkseni rokotteen ei ole todettu aiheuttaneen ongelmia itse raskaudelle. Minulla siis huolena se että en koskaan tule raskaaksi jos kuukautiskiertoni menee nyt sekaisin, tässä iässä jo 3 kk pois yrittämisestä on oikeasti merkittävä osuus jäljelläolevasta ajasta.

Vierailija
8/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta tuollainen ajattelu. Minä, minä, minä, muilla ei väliä.

Asun maassa, jossa kaikkien sairastaneiden nimet ja osoitteet ovat julkisia ja sairastuneiden kotikotitalot suljetaan vuorokaudeksi testaustausta varten. Lisäksi työpaikalla kaikki tietävät kuka on ottanut rokotteen ja kieltäytyjien täytyy käydä testissä kahden viikon välein. Tämä on hallituksen määräämä asetus, firma laitetaan kiinni jos käytäntöä ei noudateta.

Suomessa yksilön oikeus tärkeämpi kuin muiden suojeleminen. En ymmärrä enkä haluakaan.

Maassa maan tavalla. Minusta yksilönoikeus on erittäin tärkeä juttu ja se on Suomen parhaimpia puolia. Paljon on maita, joissa hallitus sortaa kansalaisiaan, ja se on sairasta se.

Vierailija
9/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aika sama tilanne kuin ap:lla ja päädyin ottamaan molemmat rokotteet. Nyt on sen osalta huoli pois ja voi keskittyä vain yrittämiseen. Helpotti huomattavasti oloa, kun molemmat rokotteet oli otettu.

Vierailija
10/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä kommentoi että suunnitelmissa on tosiaan ottaa rokote hyvin pian sen jälkeen jos raskaaksi vielä tulen, sillä ymmärtääkseni rokotteen ei ole todettu aiheuttaneen ongelmia itse raskaudelle. Minulla siis huolena se että en koskaan tule raskaaksi jos kuukautiskiertoni menee nyt sekaisin, tässä iässä jo 3 kk pois yrittämisestä on oikeasti merkittävä osuus jäljelläolevasta ajasta.

Ei se kierron sekaisin meneminen tarkoita, ettei voisi tulla raskaaksi. Ja ei, ei mennyt kierto minulla sekaisin rokotteista.

Vaikka nyt sanot, että ottaisit rokotteet raskausaikana, niin saatat hyvinkin alkaa epäröimään sitäkin ja sitten olet sekä pulassa työpaikallasi että mahdollisesti koronan kanssa teholla ja lopulta keskosen äiti. Eli suosittelisin aloittamaan rokotussarjan nyt.

Vierailija
11/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kierron sekaisin meneminen tarkoita, ettei voisi tulla raskaaksi. Ja ei, ei mennyt kierto minulla sekaisin rokotteista.

Vaikka nyt sanot, että ottaisit rokotteet raskausaikana, niin saatat hyvinkin alkaa epäröimään sitäkin ja sitten olet sekä pulassa työpaikallasi että mahdollisesti koronan kanssa teholla ja lopulta keskosen äiti. Eli suosittelisin aloittamaan rokotussarjan nyt.

Eikös ap ole jo sairastanut koronan? Ei kai hän silloin tarvitse koko sarjaa, yhtä taidetaan vain suositella?

Vierailija
12/12 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut molemmat rokotteet, eikä kummastakaan tullut mitään vaikutuksia kuukautiskiertoon. Neljät menkat tulleet ihan ajallaan ja aamulämpöjen perusteella myös ovulaatio tapahtunut joka kuukausi normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi