Suurperhekuumeilijat mukavaa maanantaita!!
Oho! Minäkö kerkesin aloittaa tälle viikolle,, mietin kyllä, olisiko aina mukavampi kirjoittaa päiväpino, kun nuo viikkopinot paisuu niin valtaviksi? Mitä olette mieltä?
Nyt valitusta: Huoh, miten nämä aamut tuntuukin niin vaikeilta,,,varsinkin maanantaisin =)
Tyttö pitää väkisin kantaa sängystä sohvalle, kun on niin aamu-uninen. Eihän se mitään, mutta kun pitäisi ajoissa ehtiä aina eskariin. Onneksi isi sen sitten ainakin joinakin aamuina pääsee viemään. Minun kun täytyy kuljettaa aina katrasta mukana..
Eilen sain siivottua, MELKEIN koko talon..Jos nyt tänään jaksaisi leipoa pakkaseen ja tehdä jotain lasten herkkuruokaa..Itelle ja miehelle vois tehdä iltapalaksi tortilloja, slurps!
Minä tosiaan imetän vielä (vauva reilu 7kk), nyt taas tuntuu kyllä, että voisin imetyksen lopettaa, kun on vaavi aloittanut nuo yöheräilyt.
Jospas sitä sitten helpommin tulisi raskaaksikin =))
Pitää tänään käydä ostamassa nurmikolle ja isommille istutuksille syyslannoitetta ja tehdä viimeisiäkin pihahommiakin pois tulevan talven alta.
nyt vauva heräsi, riennän hakemaan!
Palaan taas!
Kommentit (30)
Missäs Levinia viipyy testitulostensa kanssa? Kovasti täällä odotetaan ja jännätään josko sittenkin liittyisit plussakerhoon++++
Kaikille uusille ja uusvanhoille tervetuloa minunkin puolestani. Meillä on kasassa tosi hieno porukka ja aina mahtuu uusia mukaan.
Autosta oli joku kysellyt (anteeksi en muista nikkiä vielä), meillä on Toyota Hiace, pikkubussi taikka pakettari ihan miten vaan. 9paikkainen eli kaksi tyhjää paikkaa löytyy vielä:) Siinä on tosi kivasti tavaratilaakin joten ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ensi alkuun hiukan jännäsin sillä ajamista kun on isompi kooltaan kuin tavalliset henkilöautot, mutta oikein helppo ja hyvä ajaa.
Pipsalle toivottelen onnea täiden häätöön. Toivottavasti lähtevät kerralla. Kuulostaa kovasti rankalta tuo kaikkien petivaatteittten, pyyhkeitten, lelujen sun muitten pesu ja pakastus. Tsemppiä.
Mitähän muuta oli ollut juttua. Sama pää kesät talvet niin ei muista. Palaillaan.
Medison+5
miehen työajoista kyseli joku, meillä mies lähtee töihin jo klo 6 ja tulee noin 16 kotiin. Jonka jälkeen on sitten maatilan hommia, joten eipä tuota miestä välillä kotona kauheasti näy. Pellolla tällai syksyllä puinti ja keväällä kylvöaikaan on sitten yömyöhään asti. Onneksi rupeaa peltohommat olemaan kunnossa tältä syksyltä. Tietty sitä aina jotain hommaa on mutta on sentään välillä kotonakin.
Ja telkkariohjelmista. Mun ehdottomat suosikit on Teho-osasto ja CSI. Katson myöskin Lostin ja joskus Täydellisiä Naisia. Yleensä tulee aika vähän katsottua telkkua.
Nyt täytyy ruveta valmistelemaan ruokaa että päästään suoraan syömään kun olen nelkun hakenut kerhosta.
Medison
Ei haittoo...
Ja testi edelleen NEGA eli vanhalla hormoonit heittelee!!?
Ma oon lahdossa kampaajalle, ja yritan saada itteni tasta tuolilta ylos!
Likat nukku kymmeneen tanaan, siks taa ' myohastyminen' kun nuorimmainen tuli aamusta viereen ja kone on siis makkarissa!
Taijuttua oli; meillakin tuli niita koulusta muutama vuosi sitten, ja voin sanoa sulle etta kauhee kampanja tulee kylla oleen teilla! Kun joka viikko jaljelle jaaneista munista aina kuoriutuu uusia ja aina uusia ja aina uusia vaikka kuinka peset paita! Ja kun sitten saat nuo tait pois kaikilla on ihan hirveesti HILSETTA, sen tekee nuo shampoot...Sitten alkaa show hilseshampoihin jne huh - ja taikampa kun ei ihan kaikkia ota pois niin nypi munat ihan sormin yksi kerrallaan (kikka)
Autona meilla on kaks kulkuneuvoa, ja tila-autoa etsitaan.
Mutta nyt kampaajalle.
joten menen neljalta uudelleen...
Miehen tyoajoista oli kans puhetta: meilla ukkorahja kaivautuu ylos sangysta 6.30 ja 6.45 tuntuu lahtevan ulos ja kotio tulee siina 18-19 valilla! Tosin tyokaverin kanssa tekee ' viikkomeininkia' eli joka toinen viikko lahtee jo ennen viitta toista etta ehtii ennen hirveita ruuhkia kotiin, ne sita aina viivyttaa! Ja joka toinen lauantai on vapaa...
Kylla se aina valilla kay ihan paivaseltaankin kotona, on senverran joustava tyo (pikkupomo kun on..)
Ostettiin eilen kaikkien kolmen koulukirjat! 550 vanhaa markkaa meni pelkkiin kirjoihin! Siis vihot ostan vasta kun koulut alkaa kun joka ope haluaa maaratyn sivumaaran jne... reput, ja muut pikkutarvikkeet penaaleineen oonkin jo ostanu, ja meilla on pakolliset kouluessut; eli kaikkineen tahan mennessa on menny sellaset 1100mk!! Kolmen koululaisen tarvikkeet viime vuonna nousi kaikkineen n. 2000mk!!! Etta tallasta! Ja yks on viela kotona, ens vuonna tarhaan (4v-viela mietinnassa) ja seuraavana jo eskarivuosi (5v) 6-vuotiaanahan alkavat koulut syyskuussa!
Taa vuosi on muutenkin sellainen ' tarkka-tiukka-vaativa-vuosi' meikalaisellekkin; kun esikko on ysilla,kakkonen kutosella ja kolmonen kolmosella on aiteella tiukkaa valvontaa edessa: ei tv:ta ei paljon muutakaan huvittelua viikolla, pelkkaa koulukirjoihin uppoutumista!!! Ja naitten on todella tajuttava tuo... meilla on hirmu rytmi taalla koulussa ja jollet pysy mukana todella tiput ja opettajia ei paljon kiinnosta!! Kotona siis oltava aina tarkkaavaisempi!!
Lauantait on myos koulupaivia, joten lauantai-illalla aina lahdetaan jonnekin rentoutumaan!! Sunnuntai iltapaivisin kun on taas laksyjen lukua seuraavaan viikkoon... Saaliks noita joskus kay; mutta onpa tasokin sitten aikanaan hyva kun jonnekkin pakollisen lukion jalkeen yrittavat opiskelemaan!
Mutta nyt iski nalka- keittioon lammittamaan laounasta!
Heipat nyt
se päivä ku roikun täällä kokoajan =)
Voi harmi Levinia, että uuden negan sait. Nenä sitten kesäkuuta kohden, jospa se suurperheellisten vauva-buumi onkin silloin =)
Pipsalle: juu kävin ultrassa pari viikkoa sitten. Silloin menkkojen mukaan rv 7+5 mutta ultraaja tiputti rv:n 6+5. Tosi pikkuinen " rusina" siellä kuitenkin hyvin näkyi ja syke löyty heti. Eli ihan hyvin pitäisi asiat olla.
Ja tsemppiä taisteluun täitä vastaan. On kanssa tullut tuo rumba läpikäytyä, vaan onneksi pääsimme " helpolla" niistä eroon, kun vain yhden täin löysin, eli oli ilmeisesti juuri vasta kerhosta? mukana tullut, eikä vielä kaikkiin muksuihin tarttunut.
Alkaa ruoka uunista tuoksumaan, taidetaan päästä syömään =)
Ja luumupaistos pitää värkätä ennenkuin uuni jäähtyy...
Marlett
Täällä olis sapuska valmiina ja kohta kutsun muksut syömään kunhan isukki tulkee koiruuden kanssa lenkiltä..meillä mies tekee pääsääntöisesti yövuoroa 00-08.30 joten päivät nukkuu kun me muut ollaan tarhassa, koulussa ja töissä. Heräilee yleensä tossa kolmen jälkeen ja hyvällä tsäkällä meille on ruoka valmiina kun tullaan kotiin puoli viiden jälkeen.
Minä kun illalla menen nukkumaan yleensä kympin uutisten jälkeen tulee isiukki kanssa sänkyyn ja kerkii pikku torkut ottaa ennen kun lähtee töihin.
Rankkaahan se on yötyötä tehdä mutta itse haluaa eikä minullakaan ole siihen asiaan oikein valittamista kun kuitenkin illat on meidän kanssa kotosalla.
Telkkuohjelmista oli kans kyselty mun ehdoton ykkönen on Kotikatu mutta satunnaisesti seuraan kyllä esim Käenpesää, Csi.tä jne, ehkä nyt sitten taas iltojen pimetessä alkaa enemmän kinnostaa tuo telkkarin katsominenkin kun siinä samalla voi neuloa niitä sukkia ym mitä olen kovasti sunnitellut tekeväni.
Meillä esikoinen valitti päänsärkyä, otti koulusta tullessaan särkylääkkeen ja nyt nukkuu. Tuo nukkuminen viittaa siihen, että taitaa poika olla ihan oikeasti kipeä ja kuume on nousussa ??
Rankkaahan tietysti tuo ylä-asteen aloituskin on kun on niin hölmösti hyppytunteja keskellä päivää ja sitten kuitenkin kahdeksaksi menevät ja neljältä pääsevät.
Nyt menen huhuilemaan tikrunpennut syömään mutta palaillaan...
T: Isotikru
Ma nukahdin sohvalle kun niin piti fimi katsoa... en siis tanaankaan menny sinne kampaajalle! Huomenaamulla uus yritys!?
Toi nukkuminen on kylla hyva merkki etta parin pv paasta alkais ja VOIS ALKAA suunnitella tuota kesakuista!! Mutt sitaennen kun pitaa tatosten tulla...
Nyt iski taantumus- mitahan mun piti kommentoida: tv- ohjelmia!
Ma tykkaan kaikista noista poliisisarjoista joissa ne tutkii jalkeenpain (miami, Newyork jne mitas ne nyt sitt olikaa suomeks?) Nyt on uus sairaalasarja meitin tv:ssa Grey' s anatomy- sita kai ei viel oo Suomes? Ja tulee meilla kauniit ja rohkeetkin, kaheksalta aamulla; en oo enaa vuosiin sita kattonu, mutta esikko joskus vilasee heratessaan aikaisin.
Nyt ' uutuus' on noi meksikolaiset pliisut- Ruby- nimeltaan... kaikkee sattuu siinakin ja ma oon musiikki-ihminen ja tykkaan noista popstareista tms vastaavista! Meilla ne on vaan hiukan ' kehittyneempia' kuin siella, enemman nayttavat ja opettavat jms.
Itseasiassa viimeks kun kavin Suomessa huomasin ettei yhdeltakaan normaalikaapelikanavalta tuu paljon mitaan kiinnostavaa: ja kielenkaytto on suomenkielisissa ohjelmissa jo mulle ' outoa' kun kaikenmaaailman slangeilla puhutaan ja en ma tiia, jotenkin meno on liian ' vapaata' en tie osasinko selittaa oikein...Joskus kaipaan kylla ihan vanhoja suomi-elokuvia...
Mutta nyt noi likkojen popparit kylla hairitsee nenaan! Pitanee hakea kahvikupillinen viereen...
noista plussanneista: etta joka kuulle niita tosiaan on plussanneita!! Ma kun olin se tammikuinen...nyyh olo tuli taas!
Täältähän minä näköjään itseni löydän, vaikka ei pitänytkään... Ainakaan vähään aikaan :) Mikähän siinä oikein on, että kun se edellinen " vauva" alkaa olla suht koht omatoiminen, niin silloin se uuden kaipuu iskee. Meillä siis nuorin on 2v neiti ja tällä hetkellä niin minä-itse, että! Mutta kyllä monet asiat sitten jo sujuvatkin hienosti. Ja puhua pulputtaa myös, minkä kerkiää.
Minulla on nyt siis toinen opiskeluvuosi alkanut ja paljon helpommalta on tämä syksy tuntunut kuin viime vuotinen aloitus. Homma oli taas heti tuttua, samoin ihmiset. Viime vuonna kesti kauemmin, että pääsi rytmiin kiinni. Mutta onneksi sain olla koko pitkän kesäloman (3,5kk) lasten kanssa kotona. Nuorimmaisesta kun vielä sai kotihoidontukea, niin ei tarvinnut ihan ilman tuloja olla ja siksi ehkä etsiä kesätöitä loman ajaksi.
Miehen työajoista meillä sen verran, että ihan 8-16 työtä tekee. Ja se sopii kyllä meille, niin ehditään sitten näin iltaisin touhuta yhdessäkin jotain. Ja kun minulla on jotain kouluun liittyvää hommaa, niin mies kyllä onneksi hoitaa lapsia. Joskus harvoin saattaa miehellä olla jotain yön yli sessiota, mutta onneksi tosiaan harvakseltaan.
Tuosta tulikin mieleeni, että kuinkas paljon te muut ehditte viettää sitä ihan kahdenkeskistä aikaa sen siipan kanssa? Meillä se oli ennen aika vähänlaista, mutta viime aikoina olemme yrittäneet järjestämällä järjestää sitä vähän enemmän. Nyt tulevana viikonloppuna menemme kahdestaan syömään ja elokuviin, jota ei ole kyllä tapahtunut herran aikoihin :) Mutta nyt siis yritämme kunnostautua tuolla saralla.
Tässähän sitä taas, nyt on mentävä katsomaan, etteivät karjalanpiirakat pala uuniin.
Misti ja nelikko
Ai niin, se vielä, että mulla ei muita ihan must tv-ohjelmia ole, paitsi 24, silloin kun se tulee.
Löysin eilen tuolta eskarilaiselta täitä. Oon ihan kauhuissani täällä pessy kaikki mahdolliset ja mahdottomat tavarat. Pehmot on pakastimessa, peitto ja tyynyvuoret oottaa pesua. Meillä ei oo ennen ollu kenelläkään täitä. Nyt sitten heti mies haki apteekista shampoot, ja koko porukka pestiin ja kaikkien sängyt imuroitu ja lakanat pesty ja vaihdettu. Ihan hirvee homma, kaikkien pyyhkeet ja saunatakit on pyykissä, samoin lakit ja takit. Hiuspompulat on pesty ja pinnit pakastettu. Tänään sai eskarilainen vapaapäivän, kun en halunnut viedä enen ku siellä on tieto, että täitä on liikkeellä ja mielellään kaikkien päät tarkastettu. Luulen, että eskarista ovat tulleet, kun muilta en ensin niitä löytänyt, mutta sitten kun sillä täikammalla kammattiin hiukset kaikilta, löytyi muutama täi myös tuolta kohta 5v:ltä ja sitten 10v:ltä. Toivottavasti nyt saan ne kaikki häädettyä, eikä tulis uudelleen tartuntaa, ihan älytön homma.
Myös tuo 10v on kotona, on vähän flunssassa ja eilen oli kuumettakin, eli nyt täällä on 4 lasta kotona ja ääni sen mukaista. Ihana on kun ovat kovia kaikki leikkimään, niin keskenään viihtyvät, varsinkin kun on harvinaisia tämmöset päivät, että saavat olla kotona ja leikkiä rauhassa.
Autosta kyseltiin. Meillä farmari Mondeo lisäpenkillä. Oli vielä neljän lapsen kans ihan ok, mutta kyllä on tuntunut viiden kans aika ahtaalta. Suksiboksissa suurin osa tavaroista, kun reissussa ollaan, mutta esim, kumpparite aen tänä vuonna ssanu mahdutettua mukaan, kun lähdimme lomalle, onneksi oli kuivaa. Nyt sitten täytyy kai auto vaihtaa, mies on siitä kyllä muutenkin puhunut. Toisena autona meillä myös ihan tavallinen viiden hlö:n auto.
Kiva Marlett oli kuulla sinunkin kuulumisia. Kävit siis alkuraskauden ultrassa? Siellä kai oli kaikki ok?
Joko Levinia tei testin? Täältä lähetän vielä ++++ säteitä.
Medison, jos päivität tuota suurperheilijöiden esittelyä, niin mulla ois tuon vauvan laskurin mukaan la 05.05.07.
Nyt lopetti pyykkikone ja kuivausrumpu, eli uutta kierrosta päälle. Onneksi ei oo vielä ainakaan kovin voimakas pahoinvointi niin jaksaa pestä tuota pyykkiä. Vähän on semmonen etova olo aalloittain. Vaikka tietenkin tuosta pahoinvoinnin puuttumisesta vois kans kehitellä jotain epänormaalia raskautta, mutta onneksi toisaalta on niin paljon hommaa, ettei hirveesti ehdi miettiä oireita tai niiden puutetta. Ja jos yhtään mneee niinku aikasemmat raskaudet, niin varmasti saan ihan kunnon pahoinvoinnistakin vielä " nauttia" .
Pipsa+4 kotona olevaa tyttöä, joilla riita päällä (se siitä leikkimisestä)