TAMMENTERHOJEN MAANANTAI!!
Kommentit (47)
viikonloppu meni anoppilassa ja ensikoiden tapaamisessa:) oli kyllä ihan rattoisaa. äsken kävin taas sapan kans kävelyllä piiiiitkästä aikaa, ja kyllä se tekikin hyvää!
( . ) on ja mollottaa, kasvaa hyvää vauhtia. eilen tunsin masun päältä jotain kovia juttuja, oisko olleet jotain simppiksen osia? ja äsken kun tulin kävelyltä, niin kovin veti maha piukeeks!
gallupeihin:
äippäloma: minä pidän loman, alustavasti oon miettinyt että oisin kotona siihen kun simppis täyttää vuoden, mutta saa nyt katsoa
nimet&kummit: nimiä eilen vähän mietittiin. kummit onkin kinkkisempi juttu, kun ei vielä ees tiietä että kastetaanko simppistä. ja sit miehellä ei oo koskaa kummeja ollut, mulla on kun kirkkoon kuulun. eli sit ois ehkä joku tällanen " haltija-kummi´" -viritys, mut en tiiä....
nyt kyllä silmä kovana ootteleen täydellisii naisii, enää hetki ennen kuin alkaa.
tikru ja simppis 23+3
Mäkin oottelen sitä täydellisten naisten alkua. Pitäs viel jääkaapilla ehtii käydä. En kyllä oo mitenkään koukussa, lähinnä nyt katon ku ei oo muutakaan ja kymmeneen asti pitäs valvoo että saa pesukoneen purettua;)
Galluppeja:
Kotityöt: No mies ei oo toukokuun jälkeen kotona käyny kun satunnaisesti, joten mä tätä huushollia pyöritän. Mutta marraskuun alusta vaadin kyllä että osallistuu. Hän siivoo ja järjestelee. Varsinki pyykit on mun alaa. Muuten kyllä tehään aika tarkkaan puoliks kai.
Mieliruoka: Lihaa on alkanu tehä mieli vaik oon ollu yläasteikäsestä kasvissyöjä..aika inhaa..kaikenlisäks oon sitä kylä syönykin...vielä inhottavampaa, mutta hyvää on kyllä ollu...Ja maustamaton jugurtti sekä ne jonkun mainitsemat real leivät:)
Yösyöttö: No mulle ei oo tullu mieleenkään että mies niitä hoitas jos kerta maitoa riittää. En väsymyksenkään uhalla halua totuttaa vauvaa pulloruokintaan ennenkuin se on välttämätöntä. Mutta ehkä tää on taas tätä ekakertalaisen uhoa:)
Vanhempainvapaa: Mun ois tarkotus opiskella ja mie son näillä näkymin kotona kun ei taida oman alan töitä löytyä. Mut jos sattus löytymään ni sit pitää miettii uudestaan. Näillä näkymin ollaan molemmat kotona ja kituutetaan, jotta rahat riittää..
Eipä muuta, nyt se alkaakin jo se ohjelma. Hauskaa illanjatkoa kaikille!
Beijaflor
..nyt kun kerran kesätauon jälkeen vauhtiin pääsin =D
Zatulle vielä kommenttia. Sekä SRC:ssä että autokrossissa on entisiä muiten lajien kuskeja vaikka kuinka. Eihän tuo SRC vielä oikein monta vuotta vanha sarja edes ookkaa. Oulussa on mahtava rata. Parkkipaikka vieressä, varikko vieressä ja katsomo niin että näkee melkein koko radan. Oli helppo ravata edestakaisin varikon ja katsomon väliä. Tuo SRC-sarja on mukava seurattaav jo senkin takia, että autot on fiksumpia kun vertaa esim. jokkikseen (YHTÄÄN jokkista väheksymättä) ja kauhea taisto tietysti. Varikollakin käydään välillä tosi kuumana, ihan naurattaa seurata joskus aikuisten miesten edesottamuksia :-)
Joo, motskarikisat on vähän erilaisia, ei tuossa SRC:ssä olevat supermototkaan ihan nyt meikäläistä hirveästi innosta.
Onhan nuo kiihdytyskisatkin erilaisia, mutta sielläkin sattuu ajaan toinen kaveri niin voi varikolla pyöriä tutkailemassa meininkiä muutenkin, on eri tavalla mielenkiintoista siten.
Niinhän tuo meidänkin ukko haaveilee noista autoista, sehän harrasti kans rallisprinttiä kun alettiin seurusteleen mutta kyllähän sä tiedät: akat ja autoharrastus: ei voi riittää rahat molempiin ;-)
Eihän sitä koskaan tiedä vaikka jossain sarjassa vielä mukana olisikin.
En havaannutkaan kertoa, että mullakin oli tänään neuvola. Ei sielä mitään uutta havaittu, kiva oli vaan kuulla sydänääniäkin välillä, kun nyt on vaan ultrailtu lähiaikoina. Ä-polin tuloksia viimeviikolta lähinnä kertailtiin ja kela-papruihin tutustuttiin. Syke oli 140. Mun hemppa oli laskenut 115 joten suositteli rautaa. Ootteko kokeilleet kuunnella kotikonstein (tai siis onko ukko kokeillut) sydänääniä? Kysäisin neuvolatädiltä niin se sano että jotkut kuulevat ihan juomalasilla ! Pitää vaan panna ovet lukkoon ettei satu tulla vieraita niin ettei huomaa, voi olla aika koomisen näköinen tilanne...
Olihan mulla tässä pariviikkoa sitten ohjelmaakin oikein täällä paikallisessa TK:ssa kun TK lääkäri diagnosoi mulle keskenmenon. Juttu alkoi siitä, kun soitin vähäisestä vuodosta neuvolaan ja hän teki mulle lähetteen labraan seuraavaksi aamuksi. Illalla tulikin sitten vähän enee sitä verta ja soitin jo hädissäni ä-polillekin mutta vuoto rauhoittui ja loppui samantien.
Menin aamulla labraan, tehtiin kokeita ja kauhesti kirveli tuota alapäätä. Labrahoitsun kanssa juttelin ja se kehottikin menemään päivystäjälle ja pyytämään lähetettä äippäpolille varmuuden vuoksi. joo..lääkäri oli nuori tyttö joka halusi tehdä sisätutkimuksen ennen lähetettä mutta koska ei ollut sellaista ikään tehnyt niin kutsui vanhemman lääkärin sitä tekemään..
Vanhempi lekuri tutki ja sanoi yhtäkkiä sieltä mun jalkovälistä, että kyllä tämä nyt kuule valitettavasti keskenmenolta vaikuttaa kun noita kalvonpalojakin näyttää kohdusta tulevan.
Oli aika paukku kuulla yhtäkkiä, kun ei itsellä tosiaan semmosta oloa edes ollut! Minuutti meni varmaan ennekuin sain mitään suustani ja sitten kontrolli pettikin ja itkeä pillitin tuolilla aivan hervottomana.
Vanhempi lekuri lähti ja jäin sen tytön kanssa kahdestaan.
Ihan oikeasti oli tosi koominen tilanne, kun tyttö ei tiennyt mitä olisi sanonut/tehnyt mulle, katsoi vaan silmät suurina kun itkin. Sitten rauhoituin ja tyttö sanoi, että voisitko mennä tuonne saliin odottamaan niin hoitaja tuo sulle lähetteen kohta sinne ä-polille. Ilmoitin, että minä en minnekään saliin mene, istun tässä hetken ja kokoan itseni, lähden S-joelle ja sä faksaat sen lähetteen sinne.
Joku ihme maalaisjärki tuli yhtäkiä jostain kun tajusin itsekin miten absurd se diagnoosi oli: melkein 20cm vaavi olisi kalvonpaloineen tulossa sieltä ihan ilman mitään kipuja! JUST JOO !
Seinäjoella tutkittiinkin sitten tarkkaan ja vuotokin oli taas loppunut. Eikä se sinä päivänä edes ollutkaan kovaa, tuskin paperiin tuli pyyhkiessä. Limakalvot todettiin tosi ärtyneiksi ja niihin hoitaja suositelikin hakemaan apteekista öljyä. Sikiö oli kovin hyväkuntoinen eikä aikomustakaan poistulosta. Kun kysyin, että mitä ne TK lääkärin sanomat kalvonpalat oikein olivat, niin lääkäri hymähti että noita verihyytymiä nyt diagnosoidaan milloin miksikin.
Uskomatonta kyllä, mutta en ollut yhtään ravoissani TK-lekurille. Se teki diagnoosin niillä tiedoilla mitä sillä on eikä se tosiaan oo mikään spesialistti näissä asioissa. Neuvolan kautta annoin palautetta, että eivät tekisi mitään diagnoosia vaan laittaisivat ä-polille.
Tuosta koettelemuksesta oli semmoinen tulos, että havaitsin kuinka kiintynyt onkaa jo tässä vaiheessa tuohon tulokkaaseen! Tämä on mulle eka raskaus, enkä ole oikein osannut ajatella sitä vielä vauvana, mutta tuo kyllä muutti koko ajatusmaailman kertaheitolla. Kauhea huoli tulvi vaan mieleen kun sisäisti mitä se lääkäri oikein sanoin ja valtava helpotus kun näki ittekkin tv:stä että siellä se vaan potkii. Juteltiinkin tästä miehieni kanssa ja hän sanoi ihan suoraan ettei tunne vielä sillä tavalla. Ymmärrän täysin kun ei itelläkään aikaisemmin vielä ollut. Mies vaan sanoi sitä, että on tullut valtava suojelunhalu mua kohtaan. Kyllä kuulosti ihanalta, taisi siinä kyynelkin vierähtää =)
Ruokajutskuista tuli mieleen, että onko teillä maku minkään ruuan suhteen muuttunut? Mulla oli kauhee yllätys kun hillosipulit maistuivatkin nyt tosi ällöiltä ja olen niistä aina tykännyt. Viikonloppuna menimme ulos syömään ja salaattilaakoissa oli yhdessä sipulikuutioita -nam- No niin tosiaan sitten lippasin oikein lusikkakaupalla, menin pöytään ja aloin ihmetteleen semmosta kummallista hien hajua. Mun edessä istui seuraavassa pöydässä joku nainen ja mietin että VOIKO se haista noin pahalta, ihan siistin näkönen jne.. Kysyin mieheltäkin kuiskaten että haistaako se. No ei haistanut. Sitten kauhukseni äkkäsin että ne sipulit, ne haisee nyt jostain syystä hielle !! voi kauhia!
Ja nyt mun tekee mieli sipsejä ja jotain dippikastiketta :(
Joku onneton täällä phui sipseistä..
Ootteko te yhtään miettineet vielä synnytystä vaikka se aika kaukaiselta vielä tuntuukin. Ehkä teille uusiosynnyttäjille onkin niin tuttua puuhaa ettei juuri mielessä pyöri mutta tämmöselle vanhalle enskalle välillä tuppaa tulla mieleen kaikenlaista. Käyn aina välillä kurkkimassa tuolla synnäripalstalla eikä ne jutut aina niin mukaviakaan ole :/ En sitä oikeastaan pelkää, mutta kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää ja silti pitäisi osata sanoa että mitä haluaa.. En ole mikään luomuintoilija mutta en halua tulla sidotuksi sänkyynkään jonkun selkäydinjutskan takia...
Sitten pitäisi kaikkea vielä hankkiakin, siinäkin on joku ihme kynnys mulla. En ole nimittäin vielä mitään ostellut. Olen saanut pari nuttua ja tosi kivoja ja suloisia, mutta mutta.. Mietin että taitaa olla joku ihme *ei tää voi mennä näin* juttu jossain takaraivossa piilossa.
*haukotus* nyt taitaa tämä mamma kohta olla valmista kamaa sänkyyn laitettavaksi. Pitänee mennä kurkkimaan josku tuo ukkelikin tulisi jo nukkuun!
Hyvää yötä terhot ja muutkin raskautetut !!
Voidaan paksusti ja ollaan siitä mahottoman ylpeitä !!
Mary
Voi herran tähäre mimmosta kyytiä oot saanu,mä varmahan olsin hermostunu meleko isoolla vaihteella! vähemmästäki on navetan taa viäty! sisso!
Siitä synnytyksestä:vaik oon nyt täs nelijättä vääntämäs(en ny,mutta sitten tammikuus!)On mullaki tua historiikki esim. nuasta synnytyksen aluusta niin hassu,notta tälle (ehkä) viimoselle reissulle toivoosin vaan lähteväni kotua päin,kaik on jotenkin takunnu ja käynnistelty..höh!
Ja ne supistukset,niitäkin on nii vaikia vertaalla,että minoon miättiny,onkohan mulla jotensakki ourot supistukset,kun sitten ku se on menua,ne tuloo alvariinsa,eikä mitää taukua näjy??
Mutta viimoosimpaan osuu ihana kätilö,joka osas neuvua ja se ponnistus ei ollu yhtää paha,kun tajusin keskittyä vaan hengittään ne välit(nii,sitten ponnistaes mää saan supistuksihin jonku välin,hassua)
Tää juniori kloppi oli niin jännä syntyessään,että sen oikein tunsi,kuinka hää vääns päätään kanavassa oikiaan asentohon,kätilökki sen huomas .
Mullen ei viimeksi se spinaali oikein auttanu ku pual tuntia,jos sitäkää,joten mä roikuin tapani mukaha ilokaasus,ku hukkuva pelastusrenkahas. eihä se oikee kipuja viä,mutta siitä saa ees vähän humalaasta olua :D
En mää tiärä,kai se vaan kannattaa ajatella niin,notta paree unohtaa suunnittelut ja ottaa vastaha mitä sitte tuloo.. kyllä ne siälä sullen ehrootteloo lääkkehiä ja konstia...
mää meen ny maate,ihan huanua teköö,ku on niin väsykkä!
Maria
Aivan uskomaton tarina sulla Mary, mutta valitettavasti tollasta sattuu kun kyseessä on raskauksista kokematon yleislääkäri, meillä on täällä oma arvauskeskus tompelolääkäreineen!
Tapaamisesta sen verran, että hyvin voisin mäkin tulla, vaik se seinäjöki tietysti on aika " perällä" =) =)
Matkaan menee multa täältä tunti ja vartti ja se ei ole paha kun rakastaa autolla ajelua, kuten minä! samalla voisi käydä mumman ja paapan luona Härmässä! Että eikun sopimaan tapaamisesta niin mää tuun, vaikka en tota e-p:n murretta osaakaan niin hyvin =) =)
Nyt katsomaan " Prison Break" =Pako!!
[color=darkviolet]Just saunasta tulin niin rasvailin sit naaman ja masun. Novalanissa näpit. .
[color=blue]Sunmom [color=maroon]tais olla, ett akan kummeja kysyttiin sitten ku oli syntyny. En nyt kyllä mee takuuseen, mut ukko tuossa väittää ett syntymän jäläkeen. Kumma ku se muka aina muistaa paremmin. .
Miten tuo lapsiveden määrä neuvolassa tarkistettiin? Ultrattiin siis. .
[color=blue]Äitiliini [color=violet]*käsi ylhäällä* täällä yks Oulun seudun odottaja :) Ouluun sellanen satakunta kilsaa, mut mihinpä täältä korvesta ei ois ;D Vois olla ihan jännä tavata. Mulla on aika paljon nyt aikaa, ku oon kotimami. Toivottavasti vaan ukko ei kerkee myyä pirssiä alta, ku mie en tykkää yhtään ajaa pösöllä :/
[colro=blue]Mary [color=maroon]sanoit, ett entisiä muitten lajien kuskeja ajaa paljon esim. SRC:ssä. Kyllähän Vaaranmaa ja Peltokangas (ja muutama muu) tuolla Iinatissa olleista ajaa ainaki yhä jäärataa. Aattelin ettei kaikki oo entisiä ;)
Juu ei jokkiksia, pyllistän niitten suuntaan. Anteeks. .mut tuolla oli kyllä mielenkiintosta seurata, varsinki se kierto pätkä ku oli kiva jännitys momentti. Ehkä liikaa volvo painotteista mun makuun koneissa, mut kummiski. Supermotot jäi multa kans sivusilmällä vilkuiluksi, mut akka tykkäsi hypyistä.
Heh :) en tiiä ollaanko me akat niin kalliita, mut meillä ku päätettiin alkaa mökin rakennuspuuhiin niin autounelma meni jäihin. Muuten sitä ois ukko alkanu rakenteleen muutama vuos takaperin. Jospa se saa haaveensa joskus toteutumaan.
Kyselit synnytysmietteitä. .on ne mullaki pyöriny mielessä. En ollu viimeks varautunu mihkään oikeestaan tai menin rauhallisin mielin ja aattelin, ett mikäs tässä. En halunnu lukea/kuunnella toisten kokemuksia ja en juuri nytkään oo halunnu. Mut sen voisin nyt " viisaampana" sanoo, ett sektioon kannattaa varautua. Tai miettiä entä jos, koska mulla se pommi tuli ykskaks ja en ollu yhtään aatellu sitä. En sitten pätkääkään. Kaikki meni hyvin ei siinä mitään, mutta en ollu henkisesti varautunu ja luulen, ett mulla se ois voinu helpottaa tilannetta.
Voi jessus noita tklekureita :/ järkyttävää!! Kannattaa kyllä laittaa palautetta menemään. Onneksi ajattelit omalla päällä ja tajusit ettei lekurin diagnoosi ole se oikea. Mutta onhan tuollanen järkytys silti kuulla. .Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin :)
[color=blue]Kotikonstein sydänääniä kuulumaan [color=violet]ei oo tullu kokeiltua. Olikos siinä mitään viikko rajotteita, ett millon vois mahollisesti onnistaa?
[color=blue]Ruokatuoksut ja lisään muut hajut. .[color=maroon]en osaa sanoo, ett joku ruoka haisis pahalle, vaikka ennen ois ollu päinvastoin. Mut nyt haistan ikävä kyllä hikisukat vainukoiranlailla jo kaukaa :/ ja runsaasta hajuveestä oon aina kärsiny, mut nyt se menee viel pahemmin henkeen, jos joku on kylpeny siinä.
[color=darkviolet]Mun Täydelliset Naiset nautinto vähä kärsi, ku kaveri soitti tost " tois puol jokkee" (sisäpiiri vitsi) ja innostuttiin puhuun beibistä. Ehkä varttitunnin pätkä meni sivu suun, mut pääasia ett suurimman osan näin. Jäi kyllä jännään kohtaan, kukahan sillä urkuri naisella oli kellarissa vankina. .jos joku tietää niin vaietkoon!
Jahas ei auta, ku ruveta laittaan sänkyyn lakanat. Onpa ainaki tuultunu peti, ku ei oo muka kerinny koko päivänä laittaan uusia aamulla otettujen tilalle. No, mut hei nyt on maanantai. Sillon saa ja pitää laiskotella :)
Kauniita unia terhokkaille.
Zatu
Huomenna olis heti aamulla neuvola, pitää käydä ennen töihin menoa, että ei tartte kesken päivän ajella, kun kuitenkin asumme eri paikkakunnalla kuin missä olen töissä, niin ei sit kovin paljon mene työaikaa neuvolakäyntiin (vaikka siellä ihan luvan kanssa saakin työajalla käydä). Kirjoittelen sit huomenna neuvolakuulumisia enemmän.
Nyt vain sen verran, että vähän jännittää tuo neuvolaan meno, kun muutimme vasta ja nyt menen ensimmäistä kertaa uuteen neuvolaan. Millainenhan se täti siellä on, on ollut siellä neuvolassa jo silloin, kun äitini on odottanut minua, eli aika kauan ;) Mutta toivottavasti on mukava ja luulen, että osaa ainakin hommansa.
Nämä pinot näin arkipäivinä tuntuu vähän venyvän, yritän aina töissä välillä käydä kurkkaamassa ja lueskelemassa, etten ihan kokonaan tipahda pois jutuista..
Galluppeja:
KOTITYÖT meillä kaatuu kyllä lähestulkoon kokonaan minun niskaan, erityisesti nyt, kun muutimme. Miehelläni on paljon muutakin hommaa tässä omakotitalossa, joten hän saa keskittyä niihin ja minä yritän parhaan jaksamiseni mukaan hoitaa kotihommat. Välillä on kyllä niin väsynyt olo, ettei mitään jaksais. Kuten tänäänkin ;) En ole edes saanut ruokaa tehtyä töiden jälkeen, vaan söimme mitä kaapista löysimme..
SYÖTTÄMISET hoidan minä, jos vain maitoa riittää. Kahdelta aikaisemmalta olen imettänyt reilusti 10 kk tai jotain. Joten toivon, että nytkin maitoa riittäisi heti alusta lähtien ja saisimme näin ollen vauvan ruokinnan helposti/edullisesti hoidettua ensimmäisten kuukausien ajan. En inhoa muuta vauvanhoidossa, mutta tuttipullojen peseminen ja keittäminen ei oo kivaa. Sitä piti esikoiselta kokeilla, mutta kyllä imettäminen oli kova juttu näin laiskalle ihmiselle.
ÄITIYSLOMAN pidän minä, siis myös vanhempainvapaan. Mies on juuri tänään aloittanut työt saatuaan vakinaisen paikan, joten hän saa sit luvan pitää isyyslomaa heti vauvan syntymän jälkeen, kun olemme vaavin kanssa sairaalassa ja loput viimeistään lyhyen kesälomansa yhteydessä. Varmaan palaan töihin sit kun vaavi on noin vuoden ikäinen, meillä on nimittäin aika ihanteellinen tilanne, kun mummo hoitaa lapsia, niin ei sillä tavalla kauhistuta viedä niitä hoitoon jo noin pienenä. Esikoinen on mennyt mummolaan hoitoon vuoden ikäisenä ja kakkonen taisi olla sen 10 kk ja kaikki on sujunut tosi hyvin. Ovatkin kyllä aikamoisia mummon kultia..
Nimimerkkini on vain keksitty, kun kaikki muut mitä yritin olivat varattuja, joten jotain oli pakko keksiä, joten äitiliini on väännös äidistä ja sit syntymävuosi edes jotenkin erottamaan minut muista :)
Onko meitä Oulun seudun odottajia täällä kuinka paljon?? Kun noi eteläpohojanmaan ihmiset suunnittelee tuota tapaamista, niin tuli mieleen, että pitäiskö meidänkin yrittää joskus tavata, jos siis innokkaita löytyy?? Kertokaahan mielipiteitänne, ketä meitä nyt on.. Anteeksi vaan, kun en vielä kaikkia muista.. Sinda asuu ainakin samassa kunnassa kuin minä, mutta muut lähiseutujen ihmiset??
Mutta nyt taidan yrittää saada tuon esikoisen nukkumaan, että jaksaa aamulla nousta ja lähtee hoitoon taas.
-äitiliini ja masukki 22+6 (uusi viikko taas huomenna)