Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMENTERHOJEN MAANANTAI!!

04.09.2006 |

Huomenta! :)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meni taas puoli päivää vollottaessa jostain mitättömistä jutuista. Vauvalla oli kaikki hyvin, mitä nyt lääkäri oli MIELESTÄNI epäystävällinen, liian tarkka, kiireinen ja mulle vieras. Taivasteli, miten aikaisemmat lapset on syntyneet pienipainoisina ja etuajassa(molemmat n. 3 kg,viikon annen LA).

Ultraajakin oli jotenkin epämielyttävä mun valmiiksi herkälle mielelle, mies ei pitänyt oikeassa kohdassa kädestä kiinni, vilkuili vain kelloa kun ajat oli myöhässä ja sillä oli kiire töihin. Kätilö ei suostunut kirjoittamaan sukupuolta paperille, vaikka sen näkikin selvästi. Ihme tyyppi, olispa vienytkin paljon sen aikaa.

Miten voi ihminen pahottaa tuollaisesta mielensä?? Laskettu aikakin siirtyi ultran mukaan viikolla eteenpäin, eli olisi nyt 8.2. Harmittaa, kun äitiyspäiväraha määräytyy nyt vuoden 2005 mukaan.. No, ei auta.

Sitten on vielä huono omatunto, kun tuli kysyttyä sukupuoli, vaikka tiesinkin sen jo oman oloni ja unien perusteella. Ihan niin kuin olisin jotenkin turhamainen: eikö se nyt riitä, että vauva on terve?

Voi elämän kevät, millähän saan itteni kuosiin? Päikkäreillä ja päiväkahvilla? Sori tämä vuodatus ja papatus. Palaan asiaan, kun tokenen.

L,eilen 18+4, tänään 17+2?!

Vierailija
22/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Voi sua !

Kuka lekurin tapaanen sulla siellä oli? Mä sain kans tuta niiren mahrottomuuresta viime raskaudes,toinen päätti käynnistää ennen la,ku oli isoo ja konsultooki toista lääkäriä,joka oli samaa miältä ja menin sinne käynnistyksee,sain cytotekit,kärsiin piänistä suppareista sen päivän ja yön,aamulla tuli toinen lääkäri,joka ei ollu ees mua ikunä nähäny ja päätti tutkimatta että :Kotia!

Sitten se käynnistettihinkin la:n jälkeen uurestaan ,jolloon tua kloppi syntyyki muutaman tabun avituksella..[/b]

[color=8B1C62]Mutta.. nyn otat tuosta isoon muki kaffia ja kun mun tuli ostettua isoo pussi nisupossuja,niin otas ny semmoonenki tuasta,niin piristyt! ja samalla pirät hualen,notten mää näitä kaikkia yksin hotalehra,pysyy linijat ;) *ojentaa pussia kohore*[/color]

Maria ja himpula ja maharotoon pussi nisuja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viikonloppu vaan menee vauhdilla! taas on maanantai ja koko arkinen viikko edessä.

Lauantaina oltiin miehen sukulaisten luona päivävisiitillä. Aamulla lähdettiin ajamaan ja illalla vasta tultiin takaisin kotiin. Oli kyllä aika rankkaa istua autossa yhteensä n. 7 tuntia. Oli kyllä mukavaa käydä - ei siinä mitään. Poika oli ihan innoissaan, kun sai juosta isolla pihalla serkkujen ja siskonsa kanssa. Ja yksi oli ylitse muiden - traktori. Sitä kävi poika vissiin kolmeen eri kertaan ihmettelemässä vajassa.

Nimi meillä hakusessa. Sinänsä helpottaa, kun ei tarvitse miettiä kuin poikien nimiä, mutta kyllä se silti on jotenkin hankalaa.

Kummit on tiedossa, joten se puoli on ok, vielä täytyy vaan miettiä pyytäiskö yhtä ystävää vielä lisäksi kummiksi vai ei.

Jee, tällä viikolla saan kantoliinan. Huusin sen huuto-netistä. En raaskinut uutena ostaa, jos vaikka vauva ei siinä tykkääkään olla.

( . ) Mulla on jo ihan sairaan iso maha. Sinällään hauskaa, kun aina on ollut noita vatsamakkaroita, niin nyt ei kyllä ole ja saa rauhassa kulkea ison mahan kanssa. Mutta on tää vähän huvittavaakin, kun tuo iso pallo keikkuu jo tuossa edessä ja vielä ainakin 18 viikkoa (toivottavasti) keikkuu lisää.

no täytyy taas rinetää!

Taneli + pikkukirppu 22+1

Ai niin se nimimerkkigallup: Taneli on väännös etunimestä, kun piti jotain keksiä ja 75 loogisesti syntymävuosi. Vaihtaisin sen jos en olisi jo niin tottunut nimimerkkiini.

Vierailija
24/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lydi@, miten kurja polikäynti siulla oli *harmittelee* Toivottavasti nuo Marian nisut vähän helpottaa onnetonta mieltä!

Ja nyt tulee taas valituspläjäys: yks miespuolinen työ" kaveri" kommentoi miun raskautta tuossa aamusella, että siehän oot taas lihonu. Siis voi hyvänen aika, miten jotkut voi olla niin tökeröitä. Tää on kyllä raskauden inhottavin puoli, että on vähän niinkuin vapaata riistaa, jolle saa sanoa ihan mitä sylki suuhun tuop. *murisee ja ärisee itekseen* Pah.

Vierailija
25/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink][b]Lydi@[/b], etkö voi aloittaa äitiysloman esim. 32 arkipäivää ennen la eli joulukuun lopussa, niin saat ä-rahan vuoden 2004 tulojen mukaan (jos ne on sulla isommat kuin 2005, niin käsitin)? Kurja että polikäynti ei ollut niin onnistunut. Onkos se sukupuoli salaisuus...?

[b]bien[/b], kyselit tuossa pari päivää sitten ketkä on jättäneet äitiyslomahakemuksen jo töihin. Minä olen, jätin viime viikolla. Ajattelin hyvissä ajoin etten vaaranna sitä 3 kk palkkaa. Mulla alkaa varhennettu ä-loma 17.11. Tämä anomus oli tehtävä kirjallisena, olen kuullut että jossain paikoissa riittää vaan suullinen ilmoitus milloin jää pois. Anoin samalla sekä äitiysraha- että vanhempainrahakauden. Kelan paperit saan kahden viikon kuluttua ja sitten nekin pitää toimittaa töihin. Mä siis joudun toimitteleen noita papruja eri paikkaan, kuin missä olen töissä juuri nyt, koska olen virkavapaalla. Mutta jään äitiyslomalle tuolta vakituisesta, koska saan paremmat edut sieltä.

[b]Kotityö-Gallup[/b], aika tasan tehdään. Kultsi on opetettu jo kotona siivoamaan ja osallistumaan, mistä anopille iso kiitos. Mutta mies tahtoo pestä pyykkiä puolikkaita koneellisia, vähän joutuu toppuuttelemaan... Muuten on haka siivoamaan, kummatkin inhotaan imurointia, sehän on koiraperheessä tosi kivaa.....sitä imurointia nimittäin riittää!! :)

Mutta nyt kaffitunnille... on se ihanaa kun kahvi maistuu 3 kk tauon jälkeen...

Ai niin, unohtui Ardisian [b]Ruoka-Gallup[/b], olen jo aiemmin maininnut, että olen ihan koukussa kaikkeen makeaan, varsinki pullaan, leivoksiin ja joka päivä pitäisi saada kahvikuppi ja suklaapatukka autoon. Se on ihme kun en normaalisti kovin suklaata syö. (mukamas 80 km työmatka vaatii arvoisensa huvit...selittää mun aivot...joopa joo...) Joten [b]Maria[/b], taidan tulla piipahtamaan teillä nisukaffeilla töiden jälkeen.... ;) ;)

Sinda

Vierailija
26/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä mainittematta, Varpuluoman kans asioottin. En ikänä aikaasemmin enkä ikänä tämän päivän jäläkehe. Minen tykännyt sen tyylistä ja tavasta. Seliitti mulle niin kauhian tarkasti ennen kopeloottemista jo, notta tuollaaset " ei ny niin varhaasraskauren verenvuarot" heleposti kypsyttää kohorunkaulaa ja onko supistellu ja kattotahan ny. Olis ny pitäny suunsa kiinni eikä puhunu aivan kaikkia miton kirijoostansa lukenu! Lopuuksi keksi viälä sanoa, notta kyllä kai ne sut sitte neuvolasta tänne laittaa, jos meinaavat, jotta kohtu jää liian pieneksi. Mistä se tuanki keksii?? Kyllä molin nii märyynen ja miäski vaan höpötti jotta rauhootu ny, kaikkiha oli hyvi. Rauhootu ny, ku sitä märyä vaa tuli ja tuli niinku pohojattomasta kaivosta!

Kyllä se Hagmanin tohtori oli viisas miäs kun sei mulle viimeeksi asioota nii selevittäny, sanoo vaa, jotta kuinka olla pitää. Moon nii kauhia murehtimaha, jotta parempi o ku ei niin tarkasti tieräkkää.

Mutta kyllä mua pakkas jo naurattamahanki tuo sun kirijootukses ;) Mäki hotaleheri kupin kaffia. Kakarat on kerhos, notta ny mä saan olla justihin niinku mua lystää. Olin kans vähä kaffiseuraa vailla, nii ja niitä nisuja. Olsit lähteny tuamahan, uus pirssi ja kaikki! Onnea uurelle! Koita ny jaksaa taas viikko päinsä mukulootten kans!

Lyyria lakeuren lairalta

Vierailija
27/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutkin :)

Inhottavastipas sinua kohdeltiin polilla. Luulisi siellä hoitohenkilökunnan tajuavan, että odottavaa äitiä ON kohdeltava silkkihansikkain. Mun mielestäni et ole pahoittanut mieltäsi typäristä asioista, eiköhän meillä kaikilla tammenterhoilla olisi tullut yhtä paha mieli. Hormoonit hormoonit...

Mietin tuota sun la:n siirtymistä. Mulle nimittäin ultraaja kertoi, että rv16 lähtien sikiö kehittyy OMAA tahtiansa. Noitten viikkojen jälkeen ei enää sais muuttaa laskettua aikaa, koska sikiön koko voi vaihdella mahottomasti. Ja varsinkin, jos sun lapset ovat olleet pienikokoisia (mutta eihän kolmekiloinen oo hirveän pieni, varsinkaan tyttövauva? mun esikoinen painoi 3020g ja oli poika) niin eikö voida OLETTAA, että myös tämä vauva on pieni, jolloin se ei vastaa viikkoja. Eli hyvinkin voit olla oikeesti 18+ viikolla. Mieti tuota äippärahakauden aloitusta aiemmin, kuten joku jo ehdotti (monttu??)

Sitten tuosta sukupuolesta...

Mä tulen kanssa kysymään vauvan sukupuolta ylimääräisessä ultrassa 29.9. Tiedän oikeastaan jo, että se on poika tuolla mahassa mutta silti tekee mieli kiusata itseensä; jospa se olisikin tyttö?!? (Ei taida olla kellekään enää epäselvää, että meille olisi pieni prinsessa enemmän kuin tervetullut). TIEDÄN, että tulen pettymään, kun aavistukseni vahvistetaan todeksi. Tiedän tulevani hirveän surulliseksi, koska tämä on mun ehdottomasti viimeinen raskaus ja viimeinen mahdollisuus saada se tyttö. No, mitä tuosta suremisesta seuraa? Saakelin huono omatunto sekä morkkis siitä, että vauva ei kelpaa? Tavallaan, vaikka olen ihan varma, että kunhan vaan ajatukseen sopeudun tuntuu se poika lopulta ihan yhtä kivalta. Samalle ne vauvat tuoksuu ja... Niin.. Onhan se meidän lapsi :) Minusta ei ole yhtään turhamaista haluta tietää lapsen sp etukäteen, päinvastoin. Jos on toiveita, sen pettymyksen pystyy käsittelemään ennen lapsen syntymää... Pääasia on että lapsi on terve, mutta saa sitä muutakin toivoa ;)

Otahan nyt tuo marian ojentama nisu (mitä ne muuten on, vehenästäkö?) ja hörppää kahavia päälle. Pallaat sitten asialle kun siltä tunttuu!!!

Ardisia

Vierailija
28/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertyny galluppia sun muuta sillä aikaa kun pyörähdin neuvolassa :) Tytöllä on ihana neuvolalääkäri,joka kuuntelee mun ja lapsenkin mielipiteitä. Lapsella kaikki hyvin. Ja mulla verenpaine oli pikkasen kohonnut edellisestä,mutta ei vielä mitään hälyttävää.Sanoin siellä että musta tuntuu että tää raskaus tulee olemaan vaikea ja lupasivat erityistarkkailla,kun kolmas kerta kuitenkin raskausmyrkytysoireita.

Sitten galluppeihin.

SyömäG:Mä söisin voileipäkakkua. Onneks meillä syksy on synttäri aikaa niin teen sitä ja syön niin paljon kun vaan riittää.

NimimerkkiG:Mun nimimerkki tulee toisen lapsen nimestä,vaihtaisin ehkä myös nimeä mutta oon tällä nickillä palstaillu jo ainakin 5 vuotta niin antaa nyt olla.

Maria-79 kerroppas sitten myöhemmin että millain on ajaa toi auto.Mulla on tarkotus saada auto vaihdettua ennen tammikuuta,ja haluisin kokemuksia.

Hirvittää muuten tosi paljon kun olis tarkotus mennä kakkosvaihe ajamaan nyt tän vuoden loppuun mennessä ja oon koko ajokortti ajan ajanut automaatilla (autokoulun tosin tavallisella) eli n.7 vuotta (juu oon ollu laiska enkä oo menny 2-vaiheeseen vaan aina uusinu ykköskortin) Voipi olla aika kenguruinen taloudellisuusajo kun täällä autokoululla ei oo automaattivaihteisia autoja. Automaatti on ihan pop kaupunkiajossa.

Palaillaan myöhemmin nyt meen nukkumaan hetkeksi ennen kun anoppi tulee kylään.

T:Isa

Vierailija
29/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..taisivat Lydia ja Maria tuossa kertoilla ??

Täytyy kertoa omaakin sekaan. Ultrahoitsut on mullen osuneet oikein mukavat sekä NP kesäkuus notta rakenne viime viikolla. Olivat eri ihmiset keskenään.

No tämä lekuripuoli onkin sitten eri asia. Elokuun alussa olin ekaa kertaa tämän sokerin takia äippä-polilla ja mulla kuule meinasi hiat palaa lekurin kanssa, jota mun surkia nimimuisti ei kyllä nyt jaksa muistaa nimeltä. Semmonen vanhempi mies oli ja koko homma meinas kaatua siihen kun se ultras eikä suostunu mulle näyttämään.

Ensiksi ajattelin hövelisti, että no ei se mitään pääasia kun kaikki on hyvin ja sitten yhtäkkiä pisti niin prk..sti vihaksi kun ei jäärä näyttäny ja vaadin siinä sängyllä jalaat leviälläni ja hantaakeista roikkuen notta paa äijä monitooria tännepäin notta mäkin näen! SON MUN VAUVA JA SOOT VAIN TÄÄ TÖIS! *nih*

otti kuule ultralaitteet uudestaan siitä pöydältä ja näytti mulle vaavia, ajatteli varmaan että tuo akka saa viä jonku kohtauksen josei tee niinku se haluaa. Printtaski sen mutta kuva jäi sinne hoitajien arkistojen uumeniin. Oli ittelläkin vähän hölmö olo sen jälkeen kun niin pääsi tulemaan kaikkea ulos suusta, mutta HELPOTTI!!

Mulla on nyt raskauden aikana tämä kielenkäyttö ja mielenlaatu " pikkuisen" terävöitynyt.

Onneksi mies ei ollu mukana, sillä kun on tapana ruveta hillitsemään tilannetta ja sovittelemaan heti " vastapuolen" kanssa. JA SEHÄN VASTA RAIVOSTUTTAAKIN ja niinpä tilanne yleensä entisestään kärjistyy. Kun riepu ymmärtäisi vaan olla hiljaa tai edes sanoisi jotain semmoista että näyttäisi olevan mun puolella niin todennäköisesti rauhoittuisin hyvinkin äkkiä.

No eipä näitä hiiltymisiä nyt ole tullut kuin pari-kolme, tämä elokuinen oli viimeinen, edellinen heinäkuussa huono-onniselle rekkakuskille. Aina niihin liittyy kyllä joku asia ja vastapuolen käytös. En ole kenellekään ilman syytä hiiltynyt, mutta reagointi on ollut tietysti yliampuvaa asian mittasuhteisiin nähden =)

Monttu: kokeiles niihin työkavereihis semmosta kommenttia, jonka sanoin yhdelle naiselle kun kanssa kertoi mun pyöristyneen(tilanteeseen liittyi muuta, josta olin hänelle kataannuksis ja hän halusi porukan edessä hieman mua nolata. En pelkästään tuosta kommentista vetäisi herneitä nenääni): niin no mä oon raskaana, mikäs sun tekosyysi olikaan ?

Mulle kasvaa varmaan kohta sarvetkin päähän.

Mutta parempi kun alkaa tulla ulos silloin kun on aika tuulettaa.

Musta on tullut suorempi jotenkin nyt enkä kaihda sanoa vastaan oudoillekaan, mieheni sen oli noteerannut ja siitä minulle sanoikin. Ei tosin pyytänyt muuttumaan, mutta oli semmoisen noteerannut.

Saatan tosin yhtä helposti purskahtaa itkuunkin jonkun älyttömän mainoksen takia tai jos kiukku oikein pääsee isoksi. Sen kanssa on nyt oppinut elämään jo, mutta oli aluksi aivan karseeta kun en normaalisti oo olenkaan sellainen itkupilli.

Siirräs Maria takapuoltas tuvan penkillä, mäkin tuun kaffiille !! Kai niitä nisumunkkeja on meille kaikille..?

Nyt olis semmonen olo että olis oikein mukava änkätä oikein jostakin ! heh..änkätä=väitellä. Mun mielestä tuo änkätä kuvaa kaikinpuolin tosi hyvin mielenlaatua joka mulla nyt on =)

Saatte laittaa mun pihalle jähtymään jos oikein rupee kielenkannat kolisemaan 8-o

Vierailija
30/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu kyläilemässä aamupäivän, nyt lapset nukkuvat päikkäreitä.

Nimigalluppiin: Meillä ei ole nimiä valmiina, sairaalan paperiehin varmasti keksin jotain, mutta se ei ny niin tarkkaa ole, jos se hätäkaste annetaan on vauvan vointi jo niin huono että nimi ei ole pääasia. Sitä paitsi sen hätäkasteessa annetun nimen saa ja voi muuttaa jos haluaa. Harvoin vain niitä hätäkasteita enää annetaan.

Kahdella ekalla tytöllä oli nimet valmiiksi mietittynä, kolmatta nimeä myöten jo ennen kuin olivat pilkkeenä isänsä silmäkulmassa, ja nämä kaksi nuorimmaista ovat saaneet nimet vasta synnyttyään, kun ei ole ollut mitään itsestäänselvää vaihtoehtoa. Nimen tulee olla erikoinen, mahd.harvinainen, semmoinen että sitä ei ole tuttavapiirissä eikä samassa kylässä, mutta ei kuitenkaan liian erikoinen. Muiten lasten kanssa olemme siinä onnistuneet, ei ole kaimaa koulussa kellään, eikä tuttavapiirissä. Vahimmalla on ihan tuikitavallinen etunimi, joka oli silloin (94) top ten listalla, kuitenkaan sitä nimeä ei ole tuttavapiirissä yhtään. Muilla harvinaisempi. Tytöillä on kolmantena nimenä sellainen nimi jonka kantajia ovat ainoina suomessa, ja niin varmaan tulee tällekin jos on tyttö. Pojalla on " vain" kaksi nimeä ja nekin aika tavallisia. Eivät kuitenkaan topten listalta. Pääasia on että nimi sopii lapselle ja että sen takia ei kiusata!

Yösyöttögallup: Minä hoidan sen ajna kun imetän, eli esikoista 2 viikkoa, toista en yhtään (oli sairas ja sai alussa ruokaa nenämahaletkun akutta), pumppasin sähköpumpulla 3 kk. Kolmatta imetin 10 kk ja neljättä 8 kk. Molempia 4-6 kertaa yössä ekat 3 kk ja senkin jälkeen 2-3 kertaa,, joskus enemmän. Mies tapaa olla hereillä iltaisin ja nousta ylös lasten kanssa aamuisin. Se toimii meillä. Kun yösyötöt ovat jääneet pois ja tilalle on tulleet hammasitkut, korvasäryt ja tutin etsimistä, mies nousee ylös 50% kerroista.

Auttamisesta, meillä jaetaan siivous 50%, niin että tehdän suursiivous viikonloppuisin (jokatoinen) jolloin yhdessä siivotaan yleensä kokonaisen päivän. Lisäksi mies tekee meillä ruuan joka päivä. Minä sitten hoidan vaatteiden huollon, sen tavaroitten keräilyn päivisin jne. Mutta tosiaan aika samalla viivalla ollaan ja lasten hoitaminen menee meillä 50% aina kun mies on kotona. Muuten en jaksaisi, eikä meillä olisi tulossa viides lapsi. Meillä ei ole tiptop siivottu eikä nurmikko ole aina leikattu, ja tontilla olisityötä eliniäksi, talo on puoliksi maalattu, ja metsä kasvaa lähemmäksi vuosi vuodelta, mutta perhe ja lapset hoidetaan nyt, yhdessä, sitten kun he eivät tarvi meitä yhtä paljon, sitten on talon ja tontin vuoro loistaa, ellemme keksi muuta kivempaa tekemistä =) Että tämmönen elämänfilosofia =) Minä osaan tehdä pihatöitä ja vasara pysyy kädessä, hoidetaan sitten nekin työt 50% kun sen aika on. Meillä ei kyllä ole näitä pinttyneitä miehen ja naisen rooleja.

Rintarepuista, en ole kokeillut, mutta ehkä pitäisi? tarvisin sellaisen missä voi imettää vauvaa ja samalla juosta 1 ja 3 vuotiaitten perässä =)

Nyt pitää syödä geisha-jäätelö ja lukea tämän päivän pino, KUNNOLLA läpi! =)

nenn 23+2

Vierailija
31/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän mie sit malttan olla pois koneelta ja varsinkin, kun ukki täällä päässä on saanut nopeammat yhteydet, niin jo kelpaa netissä roikkua...

( . ) Masu on iso, jep jep! Tänään oli aamulla se rakenneultra ja kaikki oli hienosti! =) Ei selvinnyt se torstainen verihyytymä, mikä lie oli. Mutta ei kyllä ole onneks enempää vuotanutkaan. Oli ihana ihminen ultraamassa ja jäi hyvä mieli. Sukupuolta kyllä kysästiin, mutta ei vauva tahtonut näyttää, joten salaisuutena säilyy. Mulla on kyllä ihan tyttöolo, mutta tammikuussahan sen sit näkee...

Mies on ultran jälkeen kutsunut vauvaa " alieniksi" ... No olihan se vähän sen näköinen. Ultran jälkeen ajeltiin sit tänne Etelä-Karjalaan lomailemaan viikoks sukulaisten riesaksi.

Katotaas moneen galluppiin muistan vastata.

Nimi/kummigallup: Pojan nimi on valmiina, mutta tytön nimestä ei päästä yhteisymmärrykseen. Onneks tässä on vielä aikaa. Kummeista ollaan ohimennen puhuttu.

Kotityögallup: Minä oon enempi tehnyt silloin kun miehellä on töiden lisäksi paljon pelejä/harkkoja, mutta hyvin tuo mieskin osallistuu ja erikseen käskemättä. Pyykit pesee itseasiassa mies kerran viikossa ihan vakiona.

Raskausvertailugallup: Kyllä näitä jonkun verran tulee vertailtua ja ihan erilainen kyllä on tämä raskaus esikoisen odotukseen verrattuna.

Rintareppugallup: Meillä oli baby björnin rintareppu, mutta melkeinpä jäi käyttämättä. Tosi nopeesti väsy hartiat ja selkä. Mies enempi siinä poikaa kantoi ja kantoliina tuli hankittua vähän myöhään. Nyt aion tätä kakkosta liinassa kantaa.

Yösyötöt/lomatG: Minä hoidan yösyötöt. Toivottavasti riittää rintamaitoa yhtä hyvin kuin esikolle ja varmaan hoidan silti, jos ei riitäkään. Vauva tulee pinnasänkyyn ihan meidän sängyn viereen, niin ei paljoa tarvii nousta. Aion olla kotona ainakin vauvan ekan vuoden ja sit katsella mitä teen.

Nimimerkkigallup: Eipä oo mielenkiintoista tarinaa. Hätäisesti keksitty nimi. kokeilin jotain nimimerkkejä ja varattuja olivat. Poika tais kuunnella titinalle-cd:tä ja siitä tuo tau sekä oma syntymävuosi perässä.

Juu, mutta pitää tuo " ugeli" laskea takaisin koneelleen ja yrittää pikapyrähdyksiä tänne tehdä silloin tällöin ;) Juu, en ole kuin vähän koukussa terhojen juttuihin =) Noita murrejuttuja on kiva lukea!

-tau- & masueeva 20+2

Vierailija
32/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabelluska:

Maria-79 kerroppas sitten myöhemmin että millain on ajaa toi auto.Mulla on tarkotus saada auto vaihdettua ennen tammikuuta,ja haluisin kokemuksia.

No,mää ny ainaski oo tykänny,näin vuorokauden ajokokemuksella.. tilaa on ihanasti ja mä ainakin oikeen kehun ittiäni,että automaattikin luonnistuu jo hienosti! kyllähän tua bensaa syö,muta kone on kuitenkin 3.3 ja painuakin liki 2400kg?? (siis autolla,ei mulla!)

[color=#8B008B]Sitten nisuuhin ja jne.. Moon aina niin karehtinu nuata isojen kylien akkoja,ku ne pitää niitä miittinkiänsä ja tääl ei kukaa näje toistansa..

Notta missäs se Mary_ sitten asustaapi? voitaas pitää sellaanen kolomen akan tivis ja terapeuttinen kaffee tauko vaikka joskus siellä seinäjojella??siälhä niitä kahavi paikkoja piisaa..

Mitäs sanotta hä? :D[/color]

Nyn mää meen keittää sitä kaffia,kun isä soittaa pirahutti,notta tuloo tänne käymäs,kun tuloo kaupasta.. lupas hitsata mullen yhyren jatko pala,yhtehe rautaha..

Vierailija
33/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Murjaani [color=violet]en tiiä kummin siirtämisestä, mut akan serkkupojilla on yks kummi molemmilla sama.

[color=blue]Emma [color=maroon]muista nousta maltillisesti ylös sängystä, ku verenpaine oli noinkin alhanen. Sanoko ne siitä mitään sen kummempaa?

[color=blue]Mary [color=violet]mä olin kans kauan pois täältä, ku koneen valtasi virus. Olitko Iinatissa kattomassa rallia?

Mä oon kuullu, ett joka ei oo tottunu ilmastointiin niin saa ns. automaattisesti ensin nuhan ennen ku tottuu siihen.

Hehee tuo on kyllä tosi hyvä kommentti turhille lihomisvihjailuille :) :)

[color=blue]Montun G [color=maroon]että mulla täysin voi päätellä mun oikeen nimen tästä -> Zatu :) siinä ei sen kummempaa tarinaa takana.

[color=blue]Ardisia [color=violet]mun mielestä taas uuni vetää paremmin kunnei oo tyyntä eli matalapainetta. En tiiä onko liiasta tuulesta haittaa, mut eilen tuuli kyllä aika kovaa ja tänään viel enempi. Tosin etten tänään lämmitä, ku vasta huomenna vähäsen.

[color=blue]SyömisHimo [color=maroon]piirakat ja pullat tekee kauppansa ja ihmeesti suklaa. Kasvikset ja hedelmät myös ja aikalailla pizzat. Mutta myös kotiruoka maistuu. Äsken rohmusin pari lautasellista makkarakeittoa.

[color=blue]Sinda [color=violet]mä tänään oon jo pari kertaa säikähtäny, ku beibi on kunnolla liikahtanu! Apua, mikä se oli tuli eka kerralla mieleen :D Mikähän se saa tuon masun pönöttään. .

[color=blue]Lydi@ [color=maroon]*halaa* voi me kaikki varmasti ymmärretään täällä ettei se aina paljoo tarvi, ett pahottaa mielen. Ihanaa, että ultrassa meni hyvin siis ettei mitään kohtalokasta asukkaalta löytynyt bdbd

[color=blue]Isa [color=violet]hyvä, ett kaikki hyvin neuvolassa :) Samahan se miten sie kakkosvaiheessa ajat. Ei ne sulta korttia pois vie ellet täysin oo unohtanu miten siellä ratin takana toimitaan ;D

[color=darkviolet]Tänään oon sit saanu n. 3 viikkosta vauvelia pitää sylissä :) on ne pieniä!! On sitten kaikki vielki vaiheessa täällä. No, akan sänkyyn sain laitettua lakanat, mut oma. . .ja pyykit vasta menossa narulle :D no, ei ne heti koneeseen mätäne. Ja varmasti tuultuu kartanolla, ku on niin pirun kova tuuli.

Suuntaamassa tässä siis pihalle, narulle, postilaatikolle ja hiekkakasalle. Akalla on nyt " oikee" leikkipaikka. Laidaton viel, mut on kummiski.

Hirveesti oli kyllä tullu tarinaa. Mut hyvä niin :) nyt on kyl pakko rientää.

Vierailija
34/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ei enää liikuta polireissu, nyt mä oon aivan liikuttunu teidän kommenteista. Tuli nisua elikkäs känttyä (elikkäs pullaa Ardisia :)) ja vinkkiä ja myötätuntoa ja lohduttavia sanoja ovista ja ikkunoista!! Erityisen ihanaa se on siks, kun kukaan muu ei ymmärrä tätä raskaana olevan mieltä kuin toinen samanlainen! Ja meitähän täällä riittää :) Ihana asia.

Mieskin soitteli päivällä perään ja kysyi onko jo parempi mieli. (Mitäs vikaa mun mielessä on ollu, teki mieli tiuskasta..) Ja kun itkua nieleskellen tiuskaisin, että joo joo, tyytyi siihen vastaukseen ja lopetti puhelun! Nyt mun kyllä pitäis saada kukkia tai vähintään sen pitäis viedä mut illalla vertatirskuvalle pihville ravintolaan. Tuohan kuulostaa tosi lapselliselta, mutta raskaana olevalta ainut oikea toimintaohje tulevalle isälle. (Mies parka..)

Taas tuli tunteikasta tekstiä, ehkä illemmalla pystyn jo asialliseen palstailuun?!

Lydi@, jonka nicki on mukaelma kakkosen toisesta nimestä.

Vierailija
35/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: jep Iinatissapa hyvinkin. Tultiin perjantaina iltamyöhään Ouluun, la kisoihin ja lähettiin kotiin het kisan jälkeen. Alunperin oli suunnitelmissa jäädä koko vkl Ouluun, mutta ei sitten jäätykään, mikäli oli " virhe" . Tässä tilassa sitä on turha kuvitella jaksavansa kuten ennenkin. Ollaan kierretty tota SRC:tä kattomassa tänä vuonna kun kaveri ajaa sitä ja samalla tullut kesälomareissuja =) Tuolla Virtasalmella käytiin kiihdytyksiäkin katsomassa yx vkl.

Viimeviikonloppuna meidän piti mennä Alastaroon kiihdytyskisoihin, mutta meikäläisen lauantaina siivouksella kipeyttämä iskias esti moiset suunnitelmat. Ukko talutteli meikäläistä lauantai-iltana kun erehdyin istua sohvalle puoleksi tunniksi, enkä meinannu päästä sitten millään ylös saati liikkeelle. Mahtoi olla näky =)

Mä oon Lydian kanssa aivan samaa mieltä tuosta hyvittelystä!! Just oikea resepti pahaan oloon!!

Marialla oli hyvä ehdotus pohojalaasmiitinkihin! Ja mihinkäs tietystikään muualle kuin E-P:n kulttuurikehtoon: Seinäjoelle!

Mä asun yhtä kaukana S-joesta kuin sä, mutta justihin toiseen suuntaan eli siinäkin mielessä olisi oiva paikka tuo S-joki !

Saataas tää sitte trossata kuinka hyvää trahteeria olikaa torikeskukses!

Ja tietysti sinne saa muitaki tulla!! Junalla pääsöö S-joelle vaikka mistä (no paitti meiltä :/ ) oikeen pendoliinotkin kulukee !!

Sehän vois olla vaikka joku lauvantai tai ei mulle oo väliä sillä ajankohdalla toisaalta. Vois käydä vaikka syömässäkin, voitais Lyydialle tarjota kunnon kropsu lakeures jonsei sen ukko tajua tänään viedä sitä ulos !?

Pannahan asia korvan taa, mutta pitää muistaa ottaa se sieltä poiskin niin tulee aiheesta tottakin !!

Mary

Vierailija
36/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary_:

Marialla oli hyvä ehdotus pohojalaasmiitinkihin! Ja mihinkäs tietystikään muualle kuin E-P:n kulttuurikehtoon: Seinäjoelle!

Mä asun yhtä kaukana S-joesta kuin sä, mutta justihin toiseen suuntaan eli siinäkin mielessä olisi oiva paikka tuo S-joki !

Saataas tää sitte trossata kuinka hyvää trahteeria olikaa torikeskukses!

Ja tietysti sinne saa muitaki tulla!! Junalla pääsöö S-joelle vaikka mistä (no paitti meiltä :/ ) oikeen pendoliinotkin kulukee !!

Sehän vois olla vaikka joku lauvantai tai ei mulle oo väliä sillä ajankohdalla toisaalta. Vois käydä vaikka syömässäkin, voitais Lyydialle tarjota kunnon kropsu lakeures jonsei sen ukko tajua tänään viedä sitä ulos !?

Pannahan asia korvan taa, mutta pitää muistaa ottaa se sieltä poiskin niin tulee aiheesta tottakin !!

Mary

[b]Näin justihin,kaikki tänne..mitäs niitä kaikkia miitinkijä sinne syrjähän etelään laittaa,soon se helesinkiki niin kaukana täältä sivistyksestä ;D

Laitetaha korvan taa ja kahtellaa sopiva päivä!

Nyn mää meen kattoo joko perät olis kystä ja parsakaali kans..

onneks ei se miäs kotna,kun tuata kaalia syän,tuloo nimittäin illalla sitä Agan hajuhappia ;)[/b]

Vierailija
37/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huom.ed viesti perät= pernät=perunat!

Vierailija
38/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Mary [color=maroon]mekin oltiin koko poppoolla tuolla SRC-kisoissa. Eka kerta ku tuollasissa olin ja tykkäsin kympillä. Tulee lähettyä toistekki. Yllätyin, ku siellä oli " tuttuja" nimiä SM-jäärata-ajoista. Niitä käyään mahdollisuuksien mukaan aina kattelemassa.

Ukolla on haaveissa ollu varmaan iän päivät rakentaa oma jäärata-auto, mut vielä se on vasta haaveissa. Appi on joskus muinoin sitä ajanu kilpaa niin veri vetää ;)

Kemorassa käytiin kattomassa jotku Roud Racing ajot kesälomareissulla, mut sellasiin en toiste eksy. Pyörät hurahti vaan ohi ja plääh ei yhtään mun makuun.

[color=darkviolet]Nyt ukko pitää päästää hieroon autokauppoja ja mitälie niin hätistelee mua tästä pois. .

Vierailija
39/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Brown1]Ihana lukkee noita teijän viestejä, joita ootte kirjotelleet. Varsinki nuot murteella kirijotetut. Ihaan pystyy kuvittelemaan teijät tuota eteläpohojanmaan murretta vääntämäsä. Mää oonki kotosi vähä sammoilta suunnilta ku tuo Zatu eli pohojoispohojammaalta. Että meilläki syyään nisuja ja känttyjä :)

[color=CD6600]Täällä oli kaikenlaista galluppia ollut. Täytyy yrittää vastailla kaikkiin. Mut ensinnä kommenttia [color=Black]Tau79:lle; [color=CD6600] meilläki mies väitti vauvan näyttävän ihan alienilta np-ultran jälkeen :) Hassuja ovat!

[color=7CCD7C]KotityöGALLUP: Meillä siivous on sellainen juttu, joka jää yleensä mun vastuulleni. Muut hoidetaan aika tasaiseen yhdessä ja vuorotellen. Mies pesee myös pyykkiä, jotenkin ei meinaa vaan ottaa pyykkejä pois narulta. Ruokaa mies tekee melkein enemmän kuin minä. Tiskit tiskaa onneksi kone ja loput mitkä ei mahdu koneeseen, tiskaa meistä jompi kumpi.

[color=B3EE3A]Mieliteot/-ruokaGALLUP: Viimeisen kaksi viikkoa mulla on tehnyt aivan älyttömästi mieli tuoreita itseleivottuja sämpylöitä voin ja maidon kera. Eli sellaisia just uunista otettuja lämpimiä sämpylöitä, joihin voi sulaa päälle ja ISO lasi kylmää maitoa! Nam! Siitäpä syystä aion tänään leipoa sämpylöitä :) Mitä voisin myös syödä koko ajan on marjainen muromysli. Aivan mielettömän ihanaa maidon kanssa.

[color=00E5EE]Nimi/kummiGALLUP: Nimiä on mietitty ja pojalle taitaa olla valmiit ehdotukset. Tytölle vielä vähän hakusessa. Mut kuulun siihen ryhmään, jonka mielestä vauva täytyy ensin nähdä ennen kuin nimen voi päättää. Vauvan täytyy olla nimensä näköinen :)

[color=CD69C9]YösyöttöGALLUP: Tarkoitus täälläkin olisi imettää niin pitkään kuin mahdollista eli ainakin täysimetystä puoli vuotta. Toivottavasti onnistuu. Joten eipä taida mieheltä onnistua tuo imetysjuttu ;)

[color=7D26CD]VanhempainvapaatGALLUP: Mies pitää kyllä isyyslomastaan 2 viikkoa heti vauvan synnyttyä ja viikon + talvilomaviikon myöhemmin. Minä pidän vanhempainvapaan kokonaan.

[color=FF34B3]NimimerkkiGALLUP: Ei ole tarinaa tämän nimimerkin takana. Kokeilin erinäisiä nimimerkkejä, jotka olis kertonut minusta enemmän, mutta kaikki olivat käytössä. Tämä vain juolahti mieleen jostain :)

[color=00EE00]Joku kyseli, onko muut vieneet jo äitiyslomalappuja töihin. Mä vein viime viikolla, koska saan palkkaa ensimmäiseltä kolmelta kuukaudelta. Olenpahan ajoissa liikenteessä. Tietääkö muuten kukaan, koska sen tarkan summan saa tietää, paljonko Kela sitten maksaa äitiyspäivärahaa ja vanhempainpäivärahaa kuussa?

[color=8B6969](.) Kasvaa minkä ehtii. Iso se on maha jo täälläkin. Papu liikuskelee kovasti. Tänään on särkenyt selkää koko päivän. Tai selkä on " väsynyt" , tuntuu siltä, että pitäisi päästä pitkälleen lepuuttamaan selkää. Muutenkin olen ollut tosi väsynyt tänään. Eikö toi rauta auta, vai mistä tää johtuu???

Sulina + Papu rv 23+4

Vierailija
40/47 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mahdottoman paljon kuulumisia ja vielä enemmän galluppeja. Yritänpä niihin vastailla parhaani mukaan.

KOTITYÖT meillä enimmäkseen on minun harteilla. Esim pyykeissä oon aika tarkka lajittelussa ja kuivumaan laittamisessa (mieheni kuuluu näihin ryttääjiin). Tiskit ja ruoan mies kyllä hoitaa kun pyytää. Ehkäpä tämä onkin vain pinttynyt tapa tehdä itse?

YÖSYÖTÖT hoidan minä, siis tietysti jos maitoa hyvin heruu. Pulloruokinnaksi jos menee, saa meilläkin ukko osansa ainakin viikonloppuöisin.

ÄIPPÄLOMASTA olen itse kotona pikkuneidin ja vauvan kanssa. Isi pitää kyllä isyyslomat, yleensä heti vauvan synnyttyä ja viikon verran myöhemmin. Kunhan vain keksisin jonkun taloudellisen keinon ettei tarttis töihin palata kun vanhempainvapaan jälkeen. Meillä kaksi lapsista on menny hoitoon 9,5 ja 10kk vanhana ja kyllä se ottaa äitiä sydämestä =(

NIMI ja KUMMIG nimet on meillä mietitty syntymän jälkeen. Tietysti minä niitä paperilla pyörittelen nyt jo, mutta päätöksiä tehdään vasta sitten. Kummeista on hiukan juteltu, muttei päätetty. Onko teillä tapana kysyä kummeja ennen vai jälkeen vauvan syntymän? Me ollaan kysytty aina jälkeenpäin.

MIKÄ MAISTUU no, kaikki hyvä perusruoka. Aamuisin on puurot herkkua ja illalla pakko saada ISO lasi kaakaota. Juu ja real leivät, nam!

NIMIMERKIN alkuosa on kouluajan lempinimestä ja loppuosa on äiti eli minä " mom" . Mami varmaan olis osuvampi, lapset usein kutsuvat sillälailla.

(.) tänään oli neuvola. Sain kelan paprut ja seuraavaksi neuvolalääkäri ja sokerirasitus, yäk. Tässä kuitenkin lyhyt yhteenveto käynnistä:

-painoa tullut kaameat +470g/vko (no, normaalia mulle)

-verenpaine 115/60

-sf-mitta 20cm

-syke vauvalla 145

-ja lapsivettä normaalisti

Nyt pitää raahautua auttamaan poikia, että saavat pyörät varastoon.

Sunmom ja pirpana rv21+1

p.s. enää 3 yötä Brunolle...