Kun tekee mieli sanoa jollekin todella pahasti?!
Niin olettko sanoneet? Mitä siitä seurasi?
Minä olen epäonnekseni mennyt tutustumaan ihmiseen, joka paljastui maailman negatiivisimmaksi tyypiksi! Viimein tilanne on tältä päivältä, kun päiväkodin eteisessä kumarruin laittamaan kenkiä jalkaan, ja sen jälkeen nostin farkkuja ylös. Sanoin ilahtuneena, että olen saanut tiputettua nyt 5kg, niin housut vähän meinaa tippua. Mitä sanoo tämä ihminen, joka tietää että yritän elämäntaparemonttia? No hän sanoo, että "tuskin ne siitä, ne on vaan venyneet sun päällä".
Siinä vaiheessa, kaiken sen jälkeen mitä tämä nainen on suustaan päästänyt, teki mieli sanoa muutama erittäin paha sana. Mutta en sanonut. Hän näki, että pahoitin mieleni mutta ei sanonut siihen mitään. Niin kuin ei juuri koskaan sano, koska vain HÄNELLÄ on rankkaa ja paha mieli.
Kommentit (10)
Tekisi useinkin mieli sanoa asiat kaunistelematta ja antaa sanojen vain ryöpytä. Olen vain liian kiltti. En halua pahoittaa kenenkään mieltä, mikä kuulostaa tyhmältä, kun sen näin kirjoittaa. (+ Jos suutun minua alkaa itkettää raivosta ja se on nöyryyttävää!)
Siispä nielen vain kiukkuni. :/
Olen huomannut, että tehokkain "pahasti sanominen" on jäätävän asiallinen ja halveksiva ylenkatse. Sen osaan, mutta onneksi liikun nykyään niin mukavissa piireissä, että tälle taidolle ei juuri käyttöä ole. Mutta kun on, niin se on paljon tehokkaampi kuin mikään kiljuminen tai kiroilu.
Poistakaa nuo ilkeät elämästä. Et tarvitse kuluttaa aikaa tuollaisiin.
No, mulla on yksi sukuun avioliiton kautta tullut "sukulainen" tämmöinen. Eli joudumme näkemään aina sukujuhlissa.
Jostain syystä hän on ottanut minut piruilunsa kohteeksi. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai sitten napautan.
Kerran hän totesi että olen lihonut. Olin täysin samanpainoinen kuin edellisellä kerralla, mutta puristelin sitten mahaani ja totesin että joo,eiks oo kiva :) Meni muuten hiljaiseksi.
Hymyilen iloisesti ja esitän etten tajunnut toisen ilkeilevän.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:02"]
[/quote]
Hän välillä jotenkin hallitsee ajatuksiani. Hän on jättänyt niin tympeästi kommentoimatta kun minulla on ollut paha olla, tai jos jotain iloista on tapahtunut. Hän on löytänyt vain huonoja puolia muista ihmisistä, joita tunnen. Kihisen raivosta kun ajattelen häntä! Juuri siksi mietinkin, että onko siinä mitään järkeä sanoa hänelle rehellisesti (kuten hän itse asian ilmaisee) mikä hänessä on pielessä? Ap
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:05"]
[/quote]
Hän välillä jotenkin hallitsee ajatuksiani. Hän on jättänyt niin tympeästi kommentoimatta kun minulla on ollut paha olla, tai jos jotain iloista on tapahtunut. Hän on löytänyt vain huonoja puolia muista ihmisistä, joita tunnen. Kihisen raivosta kun ajattelen häntä! Juuri siksi mietinkin, että onko siinä mitään järkeä sanoa hänelle rehellisesti (kuten hän itse asian ilmaisee) mikä hänessä on pielessä? Ap
[/quote]
Sun teksti on kuin mun kirjoittamaa! Tämä "ystäväni" halveksi kaikkia muita ystäviäni. Vittuili mulle päin naamaa. Olen tosi herkkä ihminen ja liian kiltti. En osannut ikinä puolustautua. Kerran sen sitten tein ja ilmoitin tosiaan, että tämä oli nyt tässä. Kyllä helpotti :) Tämä "ystäväni" ei osannut varmaan ihan tätä odottaa ja jäi huuli pyöreenä ihmettelemään. Se oli viimeinen kerta kun mua tai mun läheisiä on haukuttu.
Jos joku ihminen herättää sinussa noin paljon vihantunteita, niin suosittelen pistämään kokonaan välit poikki. Ei tuollaiset usko vaikka niille sanois mitä. Parempi olla kokonaan ilman moista ihmistä. Tsemppiä! Älä siedä enempää paskaa.
t. 2
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:05"]
[/quote]
[/quote]
Sun teksti on kuin mun kirjoittamaa! Tämä "ystäväni" halveksi kaikkia muita ystäviäni. Vittuili mulle päin naamaa. Olen tosi herkkä ihminen ja liian kiltti. En osannut ikinä puolustautua. Kerran sen sitten tein ja ilmoitin tosiaan, että tämä oli nyt tässä. Kyllä helpotti :) Tämä "ystäväni" ei osannut varmaan ihan tätä odottaa ja jäi huuli pyöreenä ihmettelemään. Se oli viimeinen kerta kun mua tai mun läheisiä on haukuttu.
Jos joku ihminen herättää sinussa noin paljon vihantunteita, niin suosittelen pistämään kokonaan välit poikki. Ei tuollaiset usko vaikka niille sanois mitä. Parempi olla kokonaan ilman moista ihmistä. Tsemppiä! Älä siedä enempää paskaa.
t. 2
[/quote]
Senkin uhalla, että kuulostan lapsellista idiootilta, niin on pakko kertoa ajatuksistani. Lähinnä siksi, kun sanoit että ymmärrät :D Minä en oikeastaan edes ole kovin kiltti, olen vain rauhaa rakastava ihminen joka kyllä sanon ei, jos siltä tuntuu ja niin edelleen. En vain näe koskaan tarvetta arvostella muita, jos kyse on olohuoneen lampusta tai ulkonäöstä. Esimieheni toimintaa olen arvostellut, ja nyt tämän kaverini. Mutta sellainen pahansuopainen on siinäkin taas tyyppi - puhuminen ei ole minun juttuni.
Mutta en tiedä, pääsenkö tästä yli vain yrittämällä unohtaa? Meneekö kaikki lapselliset ajatukset, että mulla menee paremmin kuin sulla (joo, tyhmää, tiedän) ohi ajan kanssa? Tekisi mieli laittaa hänelle viesti jossa kerron kuinka paljon tekemistä minulla on joulukuuksi, sillä erehdyin pyytämään häntä mukaani joulukonserttiin ja sain vastaukseksi pelkän mairean hymyn että "kuule, mulla on aika paljon kaikkia juttuja tässä". Eikä mitään vastaehdotusta! Ärsyttävä ihminen!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh!
Ap
Mulla oli tuollainen "ystävä". Se suhde kävi niin työlääksi, että laitoin pelin poikki ja sanoin että eiköhän tää ollut tässä. Tuli heti keveämpi olo. Enää ei kukaan hauku mua tai mun läheisiä tai vittuile päin naamaa. Yksi elämäni parhaista valinnoista pistää se suhde poikki :) Kaikki negatiivisuus hävisi elämästä.
Sano sille suoraan tai laita välit poikki.